Jelcz

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Ujednoznacznienie „Jelcz” przekierowuje tutaj. Zobacz też Jelcz-Laskowice.
Plik:Jelcz 043.jpg
Jeden z nowszych modeli Jelcza – 043
Plik:Jelcz Vecto.JPG
Podróba Szrotoplana – Vecto

Jelcz – producent nowoczesnych[potrzebne źródło] autobusów.

Typy

  • 043 – najnowocześniejszy z Jelczy, zawsze ma numerek innej linii niż tej, którą jeździsz.
  • 120M – starszy, ale i tak szrotowaty.
  • M11 – czarna rozpacz. Dosłownie.
  • M121 – starsza wersja M11.
  • M122MB - wygląda jak Mercedes O405N. Jedną z różnic są niewygodne siedzenia. Występuje w Gdynii i w Łodzi
  • Vero – z serii Co to jest? Pseudo-złomo-autobus, nadający się tylko na jazdę po wsiach.
  • Libero – to samo co Vero. Wsiobus w wersji większej.
  • Salus – Ninja, nikt go nie widział.
  • Mastero – nawet w Afryce by się uśmiali.
  • Vecto – z przodu wygląda jak Szrotoplan, ale to Jelcz. Może ukradli plany konstrukcji?
  • Tantus – patrząc nań, wciąż się zastanawiasz, kiedy ten przegub pierdyknie i ludzie wysypią się na asfalt.

== Jak rozpoznać Jelcza == \

Jelcze mają kilka wspólnych cech, niezależnie od modelu, daty produkcji czy przydatności do zużycia. Każdy Jelcz:

  • skrzypi bardziej niż inne autobusy,
  • niektóre są dziurawe,
  • nie wygląda jak Ikarus,
  • większość nie posiada tajemniczego, nieznajomego, gadającego pana.

Podbite regiony

W Polsce panuje jedna, jedyna zasada: JELCZ JEST WSZĘDZIE. A najwięcej w mieście stołecznym.

Wygląd

Wnętrze Jelcza

Z zewnątrz Jelcz to prostopadłościan na kółkach, przeszklony w górnej połowie i na przodzie ma wielki napis „Jelcz” zamiast loga. W każdym miejscu widać rdzę, z wyjątkiem dykt z numerami linii, które udają wyświetlacze. Niektóre mają stopnie w drzwiach, co ułatwia opanowywanie autobusu przez niektóre pasażerki i pasażerów. Podczas drogi czasem wybuchają czy odpadają im koła. Bądź gotowy na wszystko, co może się dziać szrotowatemu autobusowi.

Ciekawostki

  • Wieś, w której to produkowano nazywa się Jelcz-Laskowice.
  • Aby zmylić pasażerów ze Stolnicy uważających: „Co z jamnikiem to dobre”, ZTM ponaklejał jamniki na wszystkie Jelcze.
  • W niektórych miejscowościach dla Jelczy powstają lub powstawały osobne linie. Często o małej liczbie przystanków, by nie zużywać drogocennych drzwi.
  • Wszystkie przedsiębiorstwa komunikacyjne w Polsce zamiast zamawiać dobrych, nowoczesnych 043, zamawiają znacznie gorsze i bardziej szrotowe wersje od Vero w górę.