Return to Castle Wolfenstein

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Powrót Do Zamku Kamiennego Wilka (potocznie Wolf) – gra z gatunku FPS (Fest Pierdolnij Strzałę). Została wydana po cieszącej się sławą grze Wolfenstein Czy De.

Fabuła

W marcu 1943, wojska szwabskie dostały nieźle po dupsku w Północnej Czarnolandii oraz pod Stalingradem, więc specjalna dywizja esesmańców rozpoczęła badania igrające z porządkiem świata. 100 dekad temu żył sobie koleś o imieniu Henias I. Miał on podejrzane kontakty z ciemnymi siłami, dzięki którym uzyskał wieczny żywot. Z powodu swojej nieśmiertelności zazdrościł mu pewien Szymon Wędrujący, który wtrącił go w otchłań. Esesmańcy z tak zwanego Paranormalnego Dywizjonu uznali, że przechytrzą oni prawa natury i przywrócą go z powrotem na świat, chcąc perfidnie wykorzystać jego umiejętności magiczne. Jednakże oto pojawia się koleś o polskich korzeniach zwany Wiliam B.J. Blazkowicz, który niczym James Bond ma pokrzyżować plany szwabów. Jednak po zsyłce na Sybir do zamku kamieni coś poszło nie tak i wraz ze swoim kumplem zwanym Agentem 1 zostali zamknięci w zimnej celi. Agent 1 został skazany na śmierć, natomiast Willy nie dał się szwabom. Wystrugał sobie nożyk, przykleił się do sufitu i czekał na szwabskiego żołnierza, który zdziwił się, kiedy Willy zrobił mu wycinankę łowicką na twarzy i rozpoczął ucieczkę z zamku.

Główny bohater

Willy jest tajnym agentem, który musi wykonywać rozkazy położonych od niego wyżej w łańcuchu pokarmowym. Jego głównym celem jest eliminacja wszystkiego, co szwabskie. Dzięki swojej stalowej nodze posiadł wiele zadziwiających umiejętności. Jeśli kopniemy nią w dynamit i przytrzymamy klawisz, noga będzie jedyną częścią ciała, jaka pozostanie w całości. Jest również człowiekiem-pająkiem, potrafi wspinać się po drabinie, trzymając broń w obu dłoniach. Poza stalową nogą ma również nieznaną grupę krwi. Potrafi wypić 10 win i nawet się nie zachwiać, podczas gdy ty po dwóch już byś leżał. Jest również bardzo przywiązany do swej broni. Przeładuje ją nawet jeśli dostał właśnie 50 kulek w głowę albo został rozerwany panzerem.

Broń

Jako że gołymi rękami Willy Blaszka sobie nie poradzi, przygotowano cały arsenał broni:

  • Nóż – nie pokroisz nim chleba i nie rzucisz, ale na początek musi wystarczyć;
  • Luger – ośmiostrzałowy pistolecik, który poraża swoją głośnością. Aby wrogowie nie usłyszeli, jak próbujesz posłać im parę kuleczek, możesz założyć tłumik;
  • Colt 45 – w zależności od sytuacji zajmuje jedną lub dwie ręce. Może dlatego, że można mieć aż dwie sztuki naraz;
  • MP40 – podpierdala naboje lugra. Mieści w sobie aż cztery razy więcej naboi od niego. Pierwsza maszynówka, z jaką będziesz mieć styczność zakładając, że nie jesteś niedobrym oszustem;
  • Thompson – niezbyt cicha broń, idealna do budzenia szwabów. Kradnie naboje Colta;
  • Sten – chorowita broń. Po wystrzeleniu kilku strzałów dostaje gorączki i musisz poczekać, aż wyzdrowieje;
  • Karabin Mauser – broń teoretycznie snajperska. Teoretycznie, ponieważ aby móc wycelować i walnąć szwaba z większej odległości, musisz łazić, aż znajdziesz do niego niekompletny teleskop, potocznie zwany lunetą. Przydaje się w pomieszczeniach o dużej liczbie szwabów na metr kwadratowy. Ma cholernie dużą prędkość przesyłu danych, ponieważ strzelając do szwaba możemy uszkodzić również szwaba za nim stojącego;
  • Karabin OSA Snooper – drugi karabin snajperski. Ma moc umożliwiającą widzenie w ciemności, czyli po prostu pół teleskopu z noktowizją. Wyposażony jest również w tłumik, aby strzały nie przerywały niczyjej drzemki;
  • Karabin FG42 – posiada funkcję „włącz krzyżyk”. Po jej włączeniu pojawia się krzyż wpisany w koło, którym możemy celować do szwaba, ale zapomnij o jakimkolwiek przybliżeniu;
  • Granat Ręczny – zapewnia rozrywkę. Rzucony w kierunku szwabów sprawia, że nagle budzą się w nich zapędy piłkarskie. Niestety NPC najczęściej kopią granat w ścianę, która odbija go z powrotem;
  • Granat – kolejny rodzaj granatu. Nazywany cytrynką, ma te same właściwości co granat ręczny;
  • Dynamit – broń z zegarem typu ustaw i spierCenzura2.svg. Ma skłonności do pracy w zespole, jeśli kilka ładunków jest obok siebie, pierwszy pociągnie za sobą resztę. Strzelając w niego również doprowadzimy do wybuchu. Lepiej jednak nie robić tego z bliskiej odległości;
  • Panzerfaust – szwabski granatnik zbudowany ze starej rury od odkurzacza i wybuchowej puszki. Zastanawiające, że Willy jest w stanie przeżyć wystrzelenie kilku pocisków w ścianę obok. Po szwabie zostaje kupka kości. Jest to broń jednorazowa, więc B.J. jest zmuszony nosić po kilka egzemplarzy, co oczywiście nie przeszkadza mu w bieganiu;
  • Venom – typowy rozpierCenzura2.svgacz. Mieści w sobie 500 strzałów, ale po wystrzeleniu nieco ponad 100 strzałów dostaje kataru i odmawia plucia ołowiem;
  • Flamethrower – jak sama nazwa wskazuje, maszyna do produkcji skwarków. Wywołuje u szwabów emisję krzyku o wysokiej częstotliwości i amplitudzie. Uwaga na kieliszki (mogą się stłuc);
  • Tesla Gun – broń elektryka. Sprawia, że zaatakowany tą bronią zostaje odepchnięty na pewną odległość i przez chwilę uśmiecha się do ciebie, nie mogąc się ruszyć. Idealny do defibrylacji;
  • Noga – jak wiadomo, kiedyś nawet naboje się kończą. W kryzysowych sytuacjach możemy zadawać kopniaki. Standardowa dawka śmiertelna to dwa stalowe kopniaki.

Po czym poznać, że jesteś uzależniony od Wolfa

  • W swoim mieszkaniu niczego nie otwierasz kluczem, a drzwi otwierasz za pomocą przycisków lub dźwigni.
  • Rozbijasz ściany i niszczysz obrazy, bo sądzisz, że jest za nimi skarb albo wejście do ukrytego pomieszczenia.
  • Nie chodzisz na cmentarz bez broni, bo boisz się, że nagle zaczną wyskakiwać trupy.
  • Gdy masz odpalić petardę, krzyczysz: „rocket test, rocket test completed” albo „rocket exploder two minute”.
  • Wszystko możesz otworzyć kopnięciem. Jedyny problem masz z drzwiami które otwierają się wsuwając się w ścianę.

Styl gry n00ba

  • Używa cyjanku potasu, myśląc, że zaatakuje nim wroga.
  • Zostawia nóż na specjalną okazję, bo myśli, że może nim rzucić i nie chce go tak szybko stracić.
  • W cichych misjach używa Panzerfausta, Mausera, MP40 lub Thompsona i dziwi się, że przegrał z powodu uruchomienia alarmu.
  • Mając mniej niż 25 HP, strzela z bliska do szwaba z Panzerfausta i dziwi się, że kończy grę.
  • Atakuje nożem Superżołnierza.
  • Stojąc przed alarmem uruchamia go, myśląc, że w ten sposób przywołuje wsparcie.

Ciekawostki

  • William na pewno jest z Polski. Jeśli jest ranny wypije kilka win i jest zdrowy.
  • W tej grze można zginąć na wiele oryginalnych sposobów. William może zostać przygnieciony wagonem albo rozerwać się w maszynie jeśli nie będziesz uważał.
  • William jest bardziej ognioodporny od wrogów. Jeśli podpali wroga miotaczem ognia spłonie od razu a jeśli Willy się spali straci kilka punktów zdrowia.
  • Willy nie może być najebany.