SM31

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 10:06, 19 wrz 2018 autorstwa EU07-469 (dyskusja • edycje) (nowa strona)
(różn.) ← przejdź do poprzedniej wersji • przejdź do aktualnej wersji (różn.) • przejdź do następnej wersji → (różn.)

Żeby było wiadomo, o czym mowa

Szablon:T Lokomotywa Wyrób lokomotywopodobny, który miał być stonką na sterydach. Fablok natłukł tego coś koło 200 sztuk, z czego zdecydowana większość jeździ dla [[PKP|Pójdziesz KSłuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragmenta Piechotą]]. Reszta nie chciała tego chłamu, bo to taka ani manewrówka, ani lokomotywa liniowa... Ze względu na odciosany od siekiery kształt przyjęła ksywę "szafa" albo "trumna" (no cóż, niewiele lepsza niż w Stonce widoczność szlaku powoduje, że lokootywa staje się trumną...)


Cechy charakterystyczne

Lokomotywa ta ma silnik taki sam jak stonka, tyle że z turbodoładowaniem. Miało to pomagać w manewrach na górkach rozrządowych, ale turbodziura powodowała, że ta spalinówka ledwo przetaczała jeden wagon wypełniony do połowy... Lepiej (ale niewiele) spisywało się toto na lekkich pociągach.


Maszynista ze względu na większą niż w stonce kabinę i obrotowe fotele skoliozy nie dostanie. Co najwyżej kręćka, gdy zepsuty będzie oczekiwał na odholowanie do warsztatu po awarii turbosprężarki. Parkinson jednak nadal mu grozi.

Konstruktorzy stwierdzili, że sterowanie wielokrotne ze względu na większą moc niż SM42 jest niepotrzebne, zatem go nie zrobili. Efekt jest taki, że spalinowóz mimo wydawania kłębów dymu nie jest w stanie pojedynczo uciągnąć nawet połowy tego co sama stonka


Występowanie

Oprócz [[PKP|Popsuj KCenzura1.svga Pociąg]] ten chłam jeździ też u prywaciarzy, u każdego jednak wykorzystywany niezgodnie z przeznaczeniem. Za każdym razem to lokomotywa pociągowa, a nie manewrowa.