Baldur's Gate
"Hej! To ja! Imoen!"
- Imoen o Imoen
"Blow a kiss, FIREBALL"
- MØ podczas rozgrywki
"Ale guffno! Majnkrafd ma leprzom grawikem!!!oneoneone"
- Noob o grze
"Khehehahe"
- Gibberling tłumaczący zasady
Baldur's Gate (z ang. Baldurowa Brama) - gra komputera RPG z serii "rzuć kością, aby prawidłowo się wysrać" wydana przez BioTowar. Rozgrywka toczy się w świecie Zapomnianych Krain, które każdy pamięta, w okolicach Wybrzeża Mieczy I Innych Ostrych Przedmiotów. Podczas rozgrywki sterujemy potężnym bogiem z kamerą 480p nagrywającym wszystko z góry, który włada mocą zatrzymywania czasu i kontrolą umysłów[1].
Rozgrywka
Eksploracja
Mechanika eksploracji Niepamiętnych Krain jest bardzo zaawansowana. Bohater porusza się po niewielkich kwadratach świata otoczonych afroamerykańskim czarnym dymem z Bełchatowa, a gdy dojdzie do jej krawędzi znika nagle, by po ośmiu godzinach pojawić się w innym kwadracie. Istnieje teoria, że gra została stworzona przez płaskomózgówziemców, którzy planowali przejąć tym sposobem władzę nad planetą.
Podczas podróży możemy także rozbić obóz (dwa patyki, firanka, koc z Biedronki) i odpocząć. Możemy to zrobić wszędzie:
- Na łące
- Na pagórku
- Na wzgórzu
- Na gościńcu
- Na pobojowisku
- W lesie pełnym pająków
- Na trollich odchodach
- Pod jajami smoka
- Na grobach swoich wrogów
- W jamie hama
- W japie bazyliszka
- Na posiedzeniu sejmu
- Pod więziennym prysznicem
- Na serwerach Nonsensopedii
- U prezesa na ogródku
- Tam gdzie słońce nie dochodzi, ale inne, podłużne przedmioty już tak
oraz tradycyjnie w gospodzie pełnej pijaków i złodziei, jednak nie możemy spać na ulicy w mieście! Bezdomnych w grze nie ma, gdyż dostali oni Bezdomowe+ od króla.
Walka
Walka w Baldurowych Wrotach jest bardzo trudna i wymagająca. Wysoki poziom trudności powoduje pauza, którą można włączyć w każdym momencie w grze. Dodatkowym utrudnieniem jest swoboda działania i wydawania rozkazów w trakcie trwania pauzy. Jednak prawdziwie hardcorowy jest szybki zapis, przez który możemy powtórzyć walkę, gdy coś pójdzie nie tak. Swego czasu powstała petycja, która miała wprowadzić Baldurową Bramę do Igrzysk olimpijskich, jednak stwierdzono, że poziom trudności jest zbyt wysoki jak na tak niskopoziomowe zawody.
Magia
Rzucanie zaklęć w grze jest bezwzględnie proporcjonalnie łatwe. Czarodziej szmera coś pod nosem, żeby brzmieć mądrze i tajemniczo i BUM! przeciwnikowi stoi przeciwnik stoi w płomieniach!
Rasy
Jak każdy elf ma swojego krasnoluda tak każdy biały ma swojego... bohatera w grze. Baldurowe Przejście oferuje takie rasy jak:
- Ludzie - Ludzie w tych stronach wzorowani są na niemieckich przekonaniach rasowych.
- Elfy - Szpiczaste uszy, długie kiecki, piękne, wymalowane twarze. Większość parad równości w Niepojętych Krainach organizowana jest przez elfy.
- Półelfy - Czasami człowiek ma chwilę słabości i zachwiania w swoim życiu, dlatego ogromnym szokiem był dla niego fakt, że elf okazał się być elfką, a przeczucie, że "powinno być ciaśniej" okazało się prawdziwe.
- Krasnoludy - Rasa karłowatych i nieogolonych Ślązaków spod ziemi.
- Gnomy - Rasa również karłowata, jednak ta pochodzi ze świata "Wiejska 8".
- Niziołki - Gandalf już wszędzie wyśle hobbitów, byle samemu dupy nie ruszyć.
- Półorki - Czasami człowiek ma OGROMNĄ chwilę słabości. Nie wypada oceniać.
Klasy postaci
W grze można wybrać klasy postaci takie jak:
Wojownik
Ciach, ciach, łubu du - typowe dźwięki wojownika.
Łowca
Mistrz łuku, władca przyrody i uwodziciel zwierząt.
Paladyn
Absolwenci Wyższej Szkoły Wychowania Fizycznego i Parafialnego.
Kapłan
Wykrawiasz się? Złamanie? Drzazga? Kapłan wnet Ci pomoże! Terminy do roku oczekiwania.
Druid
Lubią przyrodę i zwierzęta, choć do tego drugiego żywią zbyt głębokie uczucia.
Mag
Magowie rzucając zaklęcia korzystają z księgi czarów, która czasami zwraca Problem 404 - zaklęcia nie znaleziono.
Złodziej
Mimowolnie zakłada biednym i bogatym długoterminowe lokaty oszczędnościowe.
Bard
Do walki na śmierć i życie solówka na lutni jest jak najbardziej wskazana. Po pijaku nawet wymagana!
Czarownik
Pochodna maga, który rzuca zaklęcia z pamięci i często kończy się to szybkim gołębiem pocztowym do 112.
Mnich
Odszczepieńcy dresiarzy, którzy pytając o problem biją w imię Boga.
Barbarzyńca
W swoim szale zabijają i gwałcą wszystko co się rusza... lub nie.
Krótka historia
Warning / Achtung / Attention / Attenzione / Advertencia / Pozor / Atenção / Внимание / Увага / Προσοχή / Figyelem / Advarsel / Įspėjimas / Waarschuwing / გაფრთხილება / Զգուշացում / 危ない / 警告 / 注目 / 경고 / אזהרה / चेतावनी / คำเตือน / تحذير !
W dalszej części artykułu znajdują się tajne informacje.
Kontynuowanie czytania może poskutkować odwiedzinami smutnych panów w garniturach.
Historia rozpoczyna się na zamku Candlekeep, czyli z ang. Świeczki Trzymać. Główny bohater przygotowuje się do ucieczki z tego miejsca wraz ze swoim ojcem. A więc co w trawie piszczy? Jego ojciec przyciął sobie ptaka rozporkiem i zwrócił na siebie uwagę sług zła, którzy Cię poszukiwali. Niestety po tym wydarzeniu wykitował, a bardzo inteligentny sługa zła, Sarevok, nie zauważył Ciebie stojącego dwadzieścia kroków dalej i sobie poszedł. Twoja misja to odnaleźć Sarevoka i zgłosić go do prokuratury zabić go. Jednak aby tego dokonać musisz oczywiście pomóc wszystkim napotkanym postaciom, podczas gdy Sarevok będzie spokojnie sobie pił herbatkę i czekał, aż będziesz na tyle silny by go pokonać. Przyjdzie nam też powrócić do Świeczek Trzymać gdzie spotkamy Sarevoka ukrywającego swoją tożsamość pod imieniem Koveras. Prawdziwy as kamuflażu. W końcu po wielu godzinach rozgrywki pełnej misji "przynieś mi to", "kup mi to", "zabij to", "pomóż mi podrapać się tam" udaje nam się dopaść Sarevoka i postawić go przed oblicze sprawiedliwości. A konkretniej kosa w żebro i nara. Zanim jednak go zabijamy dowiadujemy się, że jesteśmy dzieckiem niejakiego Bhaala, Pana Mordu i dziewiczych imprez. Dalszą część rozgrywki kontynuuje dodatek Siege of Dragonspear (z ang. Oblężenie Smoczych Gruszek).
Noob w grze
- Przez całą grę lata z kijem.
- Całą kasę wydaje na niepotrzebny ekwipunek...
- ... który potem sprzedaje, bo mu jest niepotrzebny.
- Nie potrafi zabić trolla.
- Nie wie jak podnieść poziom postaci.
- Pokonuje go nawet gibberling.
- Nie korzysta z żadnych mikstur.
- Nawet leczenia.
- Wojownikiem atakuje z dystansu.
- A na pierwszą linię wysyła łowcę lub złodzieja.
- Nie wie jak otwierać zamki w skrzyniach czy drzwiach.
- Grając elfem rzuca na siebie infrawizję.
- Nigdy nie ma maga w drużynie...
- ... a gdy już ma to nie potrafi rzucać zaklęć.
- Dziwi się dlaczego mag nie może korzystać z miecza.
- Nigdy nie korzysta z zaklęć kapłańskich...
- ... a jak już odkryje, że coś takiego istnieje to korzysta tylko z zaklęć leczenia.
- Nigdy nie przeszedł gry.
- Wszystkie postacie giną mu już na początku gry.
- Grając wojownikiem pakuje punkty statystyk w inteligencję.
- A grając magiem w siłę.
- Nie korzysta z umiejętności klasowych.
Przypisy
- ↑ Dosłowny opis rzutu izometrycznego.