Wskaźnik (informatyka)

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 00:10, 9 mar 2009 autorstwa Sir Damiinho (dyskusja • edycje) (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Spurt. Autor wycofanej wersji to 78.8.78.64.)

Wskaźnik – ogromnie przydatna rzecz, występująca w każdym niemal języku programowania. Chodzi o to, że wskaźnik jest zmienną przechowującą adres zmiennej w pamięci, która to zmienna może też być wskaźnikiem, no chyba że nie jest wskaźnikiem to wskaźnik i tak jest zmienną, której adres przechowuje inny wskaźnik. Krótko mówiąc, bardzo prosta i przydatna rzecz.

Zastosowanie

  • Można powkurwiać „programistów” po kierunku technik-informatyk.
  • Można odróżnić C od Logo Komeniusz.
  • Można zawiesić program.
  • Można zawiesić program.
  • Można zawiesić program.
  • Można utrudnić sobie życie.
  • Można zaszpanować przed znajomymi.

Przykład zastosowania

'"`UNIQ--item-1--QINU`"'
'"`UNIQ--item-1--QINU`"'
/*bez wskazników*/'"`UNIQ--item-1--QINU`"'
int tablica[3][3]={0};'"`UNIQ--item-1--QINU`"'
/*ze wskaznikami*/'"`UNIQ--item-1--QINU`"'
int **tablica=new *int[3];'"`UNIQ--item-1--QINU`"'
int a=0;'"`UNIQ--item-1--QINU`"'
while(a<3)'"`UNIQ--item-1--QINU`"'
{'"`UNIQ--item-1--QINU`"'
&#160;&#160;tablica[a]=new int[3];'"`UNIQ--item-1--QINU`"'
&#160;&#160;a++;'"`UNIQ--item-1--QINU`"'
}'"`UNIQ--item-1--QINU`"'
a=0;'"`UNIQ--item-1--QINU`"'
int b;'"`UNIQ--item-1--QINU`"'
while(a<3)'"`UNIQ--item-1--QINU`"'
{'"`UNIQ--item-1--QINU`"'
&#160;&#160;b=0;'"`UNIQ--item-1--QINU`"'
&#160;&#160;while(b<3)'"`UNIQ--item-1--QINU`"'
&#160;&#160;{ '"`UNIQ--item-1--QINU`"'
&#160;&#160;&#160;&#160;tablica[a][b]=0;'"`UNIQ--item-1--QINU`"'
&#160;&#160;&#160;&#160;b++;'"`UNIQ--item-1--QINU`"'
&#160;&#160;}'"`UNIQ--item-1--QINU`"'
&#160;&#160;a++;'"`UNIQ--item-1--QINU`"'
}'"`UNIQ--item-1--QINU`"'