Warszawska Szybka Kolej Miejska

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 20:45, 13 wrz 2009 autorstwa HollyBlue (dyskusja • edycje) (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 195.225.121.48. Autor wycofanej wersji to 95.40.182.236.)
Plik:SKM WaWa.jpg
EN 57 czyha na niespodziewających się niczego pasażerów

SKM Warszawa – spółka z (bardzo) ograniczoną odpowiedzialnością. Szybka (tylko z nazwy) Kolej Miejska obsługująca miasto Warszawa z okolicą.

Historia

Powstała w 2005 roku z powodu nie dogadania się PKP z władzami Warszawy, które obiecały warszawiakom szybką kolej miejską. Jeżeli już upierasz się na przejazd SKMką, nie wybieraj godzin porannego, popołudniowego i wieczornego szczytu. W tych godzinach pociągi przypominają bardziej pociągi rzeźnie, niż zwykłe podmiejszczaki.

Tabor

Dawno, dawno temu z jakiegoś zadupia do Warsza-wsi przyjechało kilka pseudo-EZEtów.

  • 14WE – pseudoelektryczny zespół trakcyjny śmigający w Niby-Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie i po wsiach województwa małopolskiego jako Pociąg Papieski. Działanie klimatyzacji objawia się tym, że co jakiś czas pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM.
  • EN57 – oprócz pseudo-kibli (14WE) SKM ma wypożyczone 6 jednostek typu EN57. Wypożyczone z 3 różnych firm (z 3 rożnymi schematami malowania) po 2 sztuki. Jednostki zostały wypożyczone z następujących firm:
    • PKP Przewozy Regionalne – cechą charakterystyczną tych jednostek jest to, że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki, jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu.
    • SKM Trójmiasto – te oryginalnie pomalowane jednostki już drugi raz objęło w posiadanie SKM Warszawa.
    • Zakład Napraw Taboru Kolejowe w Mińsku Mazowieckim – sprowadzone z Jugosławii, podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku tylko wyświetlacze nad drzwiami między-wagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57.

Trasa

Trasa przebiega z drugiej stolicy Polski, jaką jest Pruszków, przez mazowiecką wieś oraz Rembertów na jakieś zadupie po drugiej stronie Wisły. Pociągi sprytnie omijają Dworzec Centralny (Warszawa), czyli lokalne centrum meneli, ćpunów itp.