Unreal Tournament (seria gier)

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 16:36, 13 mar 2011 autorstwa Zen.Xen.ni (dyskusja • edycje) (Sporo napisałem o broniach.)

Unreal Tournament – seria gier komputerowych typu arena wydawanych w latach 1999-2007. Do dzisiaj gry tej serii są wykorzystywane jako dyscypliny e-sportowe.


Fabuła

Jest rok ok. 2341 wielka korporacja Landri organizuje Krwawy turniej, wyodzący się z nielegalnych walk górników mających na celu rozładowanie agresji(XIV wiek a porządnych środków uspokajających nie mają?) Turniej zdobywa niesłychaną popularność... Właśnie. jesteś jednym ze śmiałków co chcą zdobyć w ten sposób sławę i pieniądze.


O co w tym chodzi?

W grze pojawia się kilka trybów gry. Ale w większości chodzi o zabijanie.

  • DM – standardowy deathmatch, podobny do tego z Quake III Arena.
  • CTF – Kolejny tryb z Quaka polegający na kradzieży wrogiej flagi i dostarczeniu do własnej. Po co? Nikt nie wie. Najbardziej popularny i najbardziej bzdurny zarazem tryb.
  • DOM – Polega na zajęciu dwóch-trzech miejsc na mapie i utrzymaniu nad nimi kontroli. Wymaga ścisłej współpracy dlatego nawet Pr0 nie wygra jeśli ma drużynę z samymi n00bami.
  • Assalut – tryb polegający na wykonywaniu misji. Jedna drużna wykonuje misję, a druga stara się za wszelką przeszkodzić. Po wygranej następuje zamiana ról. Jeśli obie wykonają misję wygrywa drużyna co zrobiła to szybciej, jeśli obie spartolą to wygrywają ci co wykonali więcej celów. Kurde ale to skomplikowane...
  • ONS/Warfare


Zabawki czyli oręż w grze

  • Impact Hammer – Dostajemy go po respawnie. Broń do walki wręcz odpowiednik CS'owego noża, trzeba mieć sporo szczęścia by kogoś nim zabić w multi, boty natomiast można tym zabić bez wysiłku.
  • Encofer – Tak jak Impact Hammer dostajemy go po respawnie. Często nazywany muchobojem bo n00bki nie potrafią nim zabić nic innego.
  • GES bio rifle – Broń rozrzucająca zielone gluty. N00by zwykle spamują nim w nadziei na łatwe flagi, a osobniki myślące korzystają z trybu alternatywnego pozwalającego na zrobienie wielkiej kuli z glutów i czekają na przeciwnika. Jeśli trafi – to umarł w butach!
  • AMSD – Jedna z ulubionych broni pr0. W podstawowym trybie strzela słabą wiązką laserową, w alternatywnym kulę energii.

Jeśli wypuścimy kulę a potem trafimy nią wiązką to będzie... pierdolnięcie. Lecz ta sztuka n00bkom nie wychodzi i zwykle jak najszybciej zmieniają broń.

  • Pulse/Link gun – Ten karabin plazmowy w podstawowym trybie strzela pociskami plazmowymi o dobrzej sile rażenia. W trybie alternatywnym strzela promieniem plazmowym zadającym Konkretne obrażenia. Przeciętny gracz nie korzysta z niego w walce w trybach z pojazdami. Gdyż... tryb alternatywny naprawia je.
  • Minigun – Zwykły Ckm, ale bardzo silny. Niestety ma koszmarne zużycie amunicji.
  • Stinger – Pojawia się w UT3, jeszcze lepszy od miniguna. W podstawowym trybie zalewa cie gradem ostrych kryształów, w trybie alternatywnym strzela dużymi kryształami i można nimi przyszpilić wroga do ściany co jest dobre na niezbyt rozgarniętych.
  • Ripper – Pierwszy tryb był największą pomyłką w dziele unrealowego stworzenia. Strzelał ostrymi dyskami którymi najczęściej zabijałeś się sam bo odbijają się od ścian. W trybie alternatywnym była lepsza bo dyski wybuchały i odrzucały daleko przeciwnika. Szkoda że ją wycofano bo w ut 3 miał by rację bytu.(W UT 3 zalicza flagi za wepchnięcie do lawy czy też za zrzucenie z urwiska.
  • Flack Canon – Ulubiona broń większości graczy. w pierwszym trybie działa jak strzelba a w drugim jak moździerz. To połączenie powoduje dużą ilość flagów.
  • Rocket Launcher – Rakietnica w UT ma bogate wyposażenie w porównaniu z odpowiedniczką z quake. Ma mocne rakiety, auto naprowadzanie, możliwość wystrzelenia 3 rakiet na raz (6 w ut99) i funkcję granatnika.
  • Sniper Rifle - Snajpera, Druga ulubiona broń pr00. Dalszy opis jest zbędny.