Fiat 125p

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Plik:Fiat 125p.jpg
Doskonały krążownik szos

Fiat 125p lub FSO 125p, potocznie duży fiat - duża, bezpieczna limuzyna wykonana z 99% aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak Garbus czy Maluch

Historia

W 1952 roku firma Fabryka Samochodów Obciachowych przedstawiła prototyp futurystycznej, dużej, komfortowej i bezpiecznej limuzyny. Pomysłodawcą tego projektu był Lenin. Dwa lata później Fabryka Samochodów Obciachowych pokazała swój projekt firmie Fiat i wyraziła zgodę na sprzedaż tej luksusowej limuzyny jako Fiat 125p. W 1960 roku, gdy Fiat 125p był już gotowy okazał się wolniejszy od takich samochodów jak Maluch czy VW Garbus, dlatego Roman Giertych myślał jak skonstruować go na nowo. Myślał aż do 1968 roku i wtedy też Fiat 125p trafił do seryjnej produkcji. Sprzedaż rozpoczęto 3 lata później.

Dane techniczne

Plik:Wrak.jpg
Fiat 125p po niewłaśćiwej eksploatacji

W Fiecie 125p montowano seryjnie silnik odrzutowy, co miało zapewnić osiągi znaczie lepsze od Malucha i Garbusa.

  • Wymiary (w metrach) - 5,5/1,8/1,5
  • Liczba drzwi - 6
  • Waga smamochodu - 666 Kg
  • Liczba miejsc siedzących od 4 do 8
  • Bagażnik - 800 litrów i 666 flaszek
  • Pojemność skokowa silnika - 6 litrów i 6 flaszek
  • Moc maksymalna - 500000 KM
  • Maksymalny moment obrotowy - 666666666666666 Nm
  • 0 - 100 km/h - 1 s
  • 0 - 300 km/h - 6,66 s
  • V-max - tak duży, że tor od takiej prędkości się topi
  • Spalanie w cyklu miejskim - 1 flaszka na 6 km
  • Spalanie w cyklu wiejskim - 6 bananów na 10 mln tiptopków
  • spalanie w cyklu mieszanym - 10 litrów ON na 500 km

Sprzedaż

Fiat 125p okazał się wielkim bestsellerem. Sprzedawał się lepiej od Malucha i Garbusa. To była zasługa bardzo konkurencyjej ceny wynosząca zaledwie 10 tys ełro za podstawową wersję wyposażeniową.

Zobacz też