Alstom Metropolis

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 20:04, 16 lut 2017 autorstwa Matmat1 (dyskusja • edycje) (Wkradł się błąd w przekierowaniu.)
Polskie Alstom Metropolis 98B
Amerykańskie R160 głośniejsze od polskiego Metropolis
Statko-kosmicznopolis C830 z Singapuru
Oto Metropolis w Paryżu - obdarowują innych, czas obdarować siebie

Alstom Metropolis - rodzina wagonów pseudometra wyprodukowana przez francuskiego Alstoma. Cechuje je olbrzymia różnorodność, gdyż były produkowane już przez 20 lat. Powstały ze szczątków wagonów 81, które się rozjCenzura1.svgały. W Polsce Alstom zaiwanił fabrykę konstalowi, dzięki czemu część Metropolis dla Warszawy została wyprodukowana w Chorzowie. Historia trochę podobna jak z PaFaWagiem i Bombardierem.

Uwaga! Ten artykuł jest długi. Jeśli nie masz obecnie czasu, zostaw go sobie na później i/lub dodaj do obserwowanych.

Metropolis na świecie i w Polsce

Produkty typu Alstom Metropolis (w 1% metro, w 99% nie wiadomo co, w każdym razie coś, co na pewno nie jest metrem) możemy spotkać w 30 państwach, w tym także w Polsce. Polskie Metropolisy (98B) zostały wyprodukowane w Chu*owie i Barcy w latach 2000-2002 oraz 2004-2005.

Miejsca występowania

Środowisko naturalne Mietropolis to oczywiście podziemia (co nie znaczy, że nie wolno im wyglądać na powierzchnię ziemi na przykład w Nowym Siorku, czy w Lądku-Zdrój).

  • Arabia Saudyjska (Rijad) 138 wagonów, wyprodukowali je Polacy, więc dość porządne, ale produkty Bombardieru czy Zjebensu wyglądają identycznie (prócz malowania), ponieważ wszystkie 3 fabryki (AK, Trąba-bomba i SiemaEns podjęły się wyzwania wyprodukowania nowego PESo-Linkopodobnego gówniarza.
  • Argentyna (Buenos Aires) 80 wagonów, ma płaską mordę i szaro-żółte barwy. Chociaż jeden z Argentyńczyków twierdzi, że to srebrno-złote barwy. Widać, tylko puchary mu w głowie. Wagony są stare, zaniedbane przez obsługę i mają ryfle, które własnoręcznie wykuł Hipolit Cegielski (kolejny dowód na to, że składy są już nie pierwszej nowości).
  • Brazylia (Sao Paulo) 48 wagonów, typ 5700, ma ryfle na bokach do numeru 1110 i szaro-niebieskie barwy. Pierwsze drzwi zostały oblane krwią, dlatego do dziś nad nimi widzimy czerwony fragment. Może to tylko reklama??? Ma pantografy. Połówkowe. WTF?
  • Brazylia (Brasilia) również 48 wagonów
  • Brazylia (SuperVia) Wyprodukowano 80 wagonów. Toto ma bardziej opływowe czoło i jest jasnoniebieskie. Lata produkcji nie są znane, chociaż nie wygląda to na stary pojazd.
  • Chile (Santiago de Chile) 180 + 26 = 206 wagonów typu AS02 mają płaskie mordy i są biało pomarańczowe. Więcej o nich nie wiadomo, ponieważ nikomu nie było dane zbliżyć się do wagonu i nie zostać potrąconym drzwiami odskokowo-przesuwnymi.
  • Chiny (Nankina) 456 wagonów, podobne do Brazylijskiego cholerstwa SuperVia. Prezentuje się równie chuSłuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragmentowo.
  • Chiny (Szanghaj) 1500+[1] wagonów. Możemy spotkać 3 typy wagonów. Chińczycy pilnie potrzebowali tylu wagonów z dwóch prostych powodów: Po pierwsze w Chinach jest za dużo osób żeby wystarczyło im np. takie skromne 108 wagonów jak nam, a powodem nr 2 jest to, że gdyby nie Shanghai, Alstom nie wzbudziłby podziwu, ponieważ liczba wyprodukowanych jego wagonów spadłaby o całe 15/40 - sam sobie oblicz ile to procent.
  • Dominikana (Santo Domingo) 57 + 45 = 102 wagony typu 9000 opływowe mordy i awaryjność zbliżona do awaryjności Siemensa Inspiro. Jest niezłym Karatekiem, o czym może świadczyć niebieski pas podobny jak w starych polskich Alstomach.
  • Hiszpania (Barcelona) 40 wagonów typu 9000, od Dominikańskiego 9000 odróżnia go tylko to, że nie ma granatowego pasa i nie ćwiczy karate. Ćwiczy za to cierpliwość hiszpańskich pasażerów, ponieważ jego niezawodność wynosi 0,01%.
  • Holandia (Amsterdam) 23 + 5 = 28 wagoników M5, twarze prześmieszne, ale w środku komfort na maxa (o ile lubisz ledowe oświetlenie dające nieźle po oczach).
  • Indie (Ćennaj) 168 wagonów, o których wiadomo tylko tyle, że są z Alstomu i nazywają się Metropolis. Czyli nic o nich nie wiadomo.
  • Panama (-II-)[2] 57 wagonów na... tak! Znowu na sieć trakcyjną. Również mają pantografy połówkowe (widać, SrAlstom nie przepada za tradycyjnymi nożycowymi) i są to już drugie Metropolisy Alstomu napędzane siecią trakcyjną (Jak z wahadełkiem dobrze poszło, to czemu nie spróbować z metrem?)
  • Peru (Lima) 95 wagonów 9000 w barwach zielono białych, generalnie nic ciekawego.
  • Polska (Warszawa)[3] Nareszcie on! Polski 98B, liczba wagonów 108, a pociągów... 108 : 6 = 18.[4] Na początku wszystkie były biało-czerwone z niebieskim pasem, ale obecnie Warszawieś przemalowuje je na żółto, tym samym obniżając ich stopień w Karate (Może dlatego, że nie zasłużyły na niebieski pas, były zbyt mało awaryjne?)
  • Singapur (-II-) 150 wagonówstatków kosmicznych C751A, 120 wagonów C830 i jeszcze 2 rodzaje odpowiednio 108 i 162 wagony. Łącznie Singapur (stolica) ma wagonów 440, dzięki czemu może podróżować w kosmosie (i zabrać ze sobą wszystkich chętnych Polaków.
  • Turcja (Stambuł) liczba wagonów nieznana (podobnie jak wygląd oraz oznaczenie)
  • Wenezuela (Caracas) 132 wagony, Boooże! Jakie to kolorowe. Zawrotu głowy można dostać. Kształtem przypomina tubę londyńską.
  • Węgry (BudaPeszt) wagonów typu AM5-M2 jest 110, a wagonów AM4-M4 - 60. 110 + 60 = 170 Przypominają z zewnątrz (i z wewnątrz) 98B, ale mają inne malowanie, inne lampy na przedzie, większą awaryjność a wagony są oddzielone przegubami.
  • Zjednoczone Emiraty Arabskie (Dubaj) - może kiedyś...

A teraz wagony wyprodukowane na zamówienie specjalne:

  • Australia (North West Rail Link)[5] 132 wagony
  • Chile (Santiago de Chile) NS04 - wagonów 85, malatura niebiesko-srebrna. Określenie "dosyć brzydkie" nie będzie tu adekwatne, ponieważ można tak nazwać najładniejszy pojazd wyprodukowany przez Alstom.
  • Egipt (Kair) - nic na ich temat nie wiadomo, może z powodu zbyt wysokiej temperatury.
  • Francja (Paryż) - dwie francje elegancje w malowaniu zielono-białym, MF2000 złożone w 66 pociągów i czarneMP05 z opływową mordą, 49 + 14 = 63 wagony
  • Szwajcaria (Lozanna) wagony typu MP89 w liczbie 30, malowanie biało-niebieskie, połączenie dwóch rodzajów składów francuskich - drzwi od MF2000, a czoło od MP05.
  • Stany Zjednoczone (Nowy Jork) typ R160a sztuk 1002 (całkiem nieźle). Błyszczące. Srebrne. Z czarnym czołem. Podoba ci się? Nie? No to gitara!

Były jeszcze inne miasta obdarowane tymi cudownymi pociągami metra, ale nic o nich nie wiadomo - nawet czy otrzymały je już, czy otrzymają za 50 lat. Powyższe dane pożyczine zerżnięte z Wikipedii.

Polacy lubią Metropolis

...dlatego wyprodukowano więcej Alstom Metropolis dla Warszawy, niż złomu radzieckiego 81. Metropolis miało obsługiwać obie linie metra, ale skończyło się na tym, że obecnie możemy się nim przejechać tylko na I linii, a na II musimy się zadowolić znanymi z licznych pożarów Siemens Inspiro. Wprawdzie możemy spotkać Metropolis na II linii, lecz na szczęście niestety "to tylko testy" i maszynista was nie wpuści, chociażbyście błagali na kolanach mówiąc, że macie dość niemieckiego gówna.

Metro umie gwizdać

To prawda. Niektóre Metropolis (w tym juesejskie R160/R160b i znane na całym świecie w całej Polsce 98B) potrafią gwizdać. Hamując i przyspieszając wydają dźwięki typu "uuuuuiiiiyyyyy". Gwizdanie Metropolisa niektórych denerwuje, inni je kochają, ale każdy uważa, że jest ono wyjątkowe i niepowtarzalne.

Przypisy

  1. Nie, nie 500+
  2. Dokładnie tak, stolicą Panamy jest Panama
  3. A gdzie niby indziej w Polsce miałoby jeździć metro w latach 2000-2005?
  4. Przepraszamy, że w artykule jest tyle matematyki, ale niektórzy ludzie nie są tak kumaci jak Ty i nie zrozumieją bez tego ile obecnie pociągów ma Wawa.
  5. To nie jest miasto