Battlefield 1942

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 14:26, 25 maj 2014 autorstwa 46.113.122.104 (dyskusja) (nowa strona)
(różn.) ← przejdź do poprzedniej wersji • przejdź do aktualnej wersji (różn.) • przejdź do następnej wersji → (różn.)

Szablon:T - pierwsza gra zacnej serii Battlefield. Teoretycznie dzieje się w latach 1940 - 1945, ale te wszystkie daty to jeden chCenzura2.svg, co nie? Od anno domini 2013 można sobie BF1942 ściągnąć za darmo.

Rozgrywka

Panowie z Easy Games udostępnili nam grę zarówno w sieci, jak i w pseudo - sieci (walka z botami)[1]. Wybieramy sobie stronę konfliktu (źli naziole - dobrzy alianci), klasę i punkt respawnu. Do wyboru mamy jakieś 15 map i sześć armii. Cała zabawa polega na przejęciu jak największej ilości masztów flagowych, nabijaniu fragów i wkCenzura2.svgu noobów-czołgistów granatami. Słodko.

Klasy

Mamy tu pięć soczystych klas. Każda z klas ma nóż, pistolet (colt dla alintów i p38 dla osiaków) i spadochron (!).

Scout

Inne nazwy to zwiadowca oraz snajper. Posługiwanie się snajperką w tej grze jest nieco trudniejsze niż w innych strzelankach, dlatego scout cieszy się stosunkowo małą popularnością. Wyposażenie scouta to:

  • Karabin snajperski - No4 dla aliantów i k98 dla nie-aliantów. jedna z nielicznych broni, która zabija jednym headshotem. Przeładowanie po każdym strzale trwa zasrane trzy sekundy, nawet więcej niż wymiana magazynka.
  • Lornetka - teoretycznie ma służyć do pomagania artylerzystom, jednak żaden scout jej nie używa.
  • Granaty - wrzucenie kilku pod czołg powoduje jego zniszczenie, co wcale nie wymaga niesamowitego skilla.

Assault

Według oficjalnej instrukcji najważniejsza klasa dla przebiegu bitwy. A gCenzura2.svgo prawda. Wybranie tej klasy równa się śmierci z ręki medyka. Wyposażenie:

  • Rkm - BAR dla Brytoli i Jankesów, Johnson dla Kanadyjczyków[2], DP dla Ruskich, Stg44 dla Szwabów i Typ99 dla Ziółtków. Mimo przeróżnych kształtów i odgłosów łączy je jedno - cholerny odrzut i strasznie mały damage.
  • Tona amunicji, zupełnie niepotrzebnie.
  • Granaty - assaulci zazwyczaj nie zdążą wyjąć granatu zanim nie zginą.

Warto zaznaczyć, że najlepsi gracze wybierają assaulta jako formę wyzwania postawionego samemu sobie.

Anti-Tank

Skuteczna klasa do robienia demolki w bazie wroga. Uzbrojenie to:

  • Granatnik - Alianci dostają bazookę, a osiaki panzerschrecka. Trafienie w rufę lekkiego czołgu gwarantuje zniszczenie jedną rakietą.
  • Granaty - bardzo rzadko używane przez tą klasę.

Medic

Najczęściej wybierana klasa, gwarantująca długie kill streaki. Bardzo uniwersalna, nawet trochę za bardzo. Sprzęt medyka to:

  • Pistolet maszynowy - Thompson dla aliantów zachodnich, Mp40 dla Niemców oraz Mp18 dla Wódkochlejów i Japończyków. Dobra szybkostrzelność, zadowalająca celność, niski odrzut, duży magazynek.
  • Apteczka - można nią healować samego siebie, co jest bardzo pomocne w urządzaniu rampagów.
  • Granaty - ta klasa używa granatów do epickich spawnkilli, a nie do niszczenia czołgów.

Engineer

Skuteczna klasa w powstrzymywaniu czołgów i robieniu pułapek. Mało ludzi ją wybiera ze względu na "słaby" karabin, jednak jego słabość zależy od skilla - w rękach dobrego gracza staje się zabójczą bronią. Inżynier ma najbardziej wykokszone uzbrojenie, czyli:

  • Karabin powtarzalny - nazwijmy go snajperką bez celownika. Postrzelenie przeciwnika z karabinu i dobicie pistoletem gwarantuje szybkie wbijanie fragów, dopóki nie musimy walczyć z kilkoma naraz. Niektórzy camperzy wolą takie karabiny od snajperek, ponieważ zadają takie same obrażenia, a mają dwa razy więcej amunicji. Niemcy używają k98, a Alianci No4.
  • Karabin samopowtarzalny - Japończycy i Amerykanie używają go w walkach na Pacyfiku zamiast karabinów powtarzalnych. Japończycy mają Typ5, a Jankesi Garanda. Nieco skuteczniejszy od karabinu powtarzalnego, bo strzela pięć razy szybciej.
  • TNT - każdy szanujący się fan Minecrafta NIE wie, jak go używać. Dynamit rzuca się pod gąsienice czołgu i odpala na odległość za pomocą "pompki". Inżynier po podłożeniu ładunku musi się nieźle oddalić, by samemu nie dostać.
  • Mina - Zielony krążek z guziczkiem na środku, niszczący każdy pojazd. Niestety nie niszczy piechoty.
  • Klucz francuski - zwykły żelazny klucz, a czyni cuda. Może naprawiać pojazdy.

Pojazdy

Jeepy

Jeepy mieszczą w sobie po dwie osoby, z których żadna nie może strzelać. Dzięki dużej prędkości można unikać ognia nieprzyjaciela. Normalni alianci mają zwykłego jeepa, Kanadyjczycy niejakiego Lynxa, Szkopy kibelwagena, a Japońce Typ95. Oprócz tego na niektórych mapach Niemcy mają do dyspozycji opancerzony motocykl na gąsienicach. Niezły SWAG.

Czołgi lekkie

Z technicznego punkty widzenia są to czołgi średnie, ale każdy je nazywa lekkimi. Mają dwa miejsca - jedno zajmuje kierowca i operator wieżyczki, a z w drugim zamontowany jest niezależny karabin maszynowy. Można je rozwalić jedną rakietą w dupę lub dwoma trafieniami z czołgu ciężkiego. Alianci zachodni mają Shermany, sowieci t-34/85, naziole PanzerIV, a Ziółci maszynę o tajemniczej nazwie Chi-Ha.

Czołgi ciężkie

Są wolne, ale zadają heavy damage i mają heavy armor. Mieszczą tylko jednego gracza. Alianci zachodni mają M10, Ruscy T-34/76.

Transportery opancerzone

Szybkie pancerne ciężarówki gąsienicowe uzbrojone w ckm. Mieszczą aż sześć graczy, czyli kierowcę, strzelca i czterech w środku. Tym ostatnim na bieżąco regeneruje się życie i amunicja. Niemcy mają Hanomaga[3], alianci ciężarówkę M3, a Japończycy Ho-Ha.

Działa samobieżne

Zadają najheviejszy damage i mają najszerszy splash damage, ale za to giną od jednego postrzału z pistoletu na kapiszony. Mają największy zasięg, jednak wykorzystanie go w pełni wymaga pomocy scouta, na którą rzecz jasna nie możemy liczyć. Alianci mają Priesty, Kanadyjczycy Sextony, sowieci Katiusze, a osiaki Vespy.

Myśliwce

Dobra zwrotność, prędkość, damage, większość noobów nie potrafi nimi latać. Alianci mają Spitfire i Mustangi, sowieci Jak9, Niemcy Messerschmitty 109. Na Pacyfiku Amerykanie latają na Corsairach a Japońce na Zerach.

Lekkie bombowce

Są stabilniejsze od myśliwców i mają miejsce na strzelca ogonowego. Ameykanie mają SBD, Ruscy Ił2, Szkopy Sztukasy, a Japończycy Vale.

Statki

  • Lotniskowce - mają je tylko Amerykanie i Japończycy. Ogromne statki z samolotami na pokładzie.
  • Pancerniki - czyli kupa dział nagromadzona na maleńkiej łupince. Jak wszystkie okręty w grze, występują tyko na Pacyfiku.
  • Łodzie podwodne - ulubiony pojazd noobów, którzy i tak nie potrafią nimi walczyć.
  • Barki - służą do wysadzania żołnierzy na ląd.
  • Łodzie patrolowe - spore łodzie z zamontowanymi CKMami.

Przypisy

  1. W 2003 roku nie każdy miał 2 MB połączenia, a nową grę trzeba jakoś wcisnąć każdemu!
  2. Serio, w BF1942 jest taka armia.
  3. Piękna germańska nazwa...