Crwn Thy Frnicatr: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
M
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 1: Linia 1:
{{szablon:Album Infobox
{{Album Infobox
|tytuł = Crwn Thy Frnicatr
|tytuł = Crwn Thy Frnicatr
|okładka = Crwn thy Frnicatr.jpg
|okładka = Crwn thy Frnicatr.jpg
Linia 17: Linia 17:
* Album ten jest prekursorem grania black metalu w większości na elektronicznych samplach. Co ciekawe, pomysłodawca jeszcze żyje.
* Album ten jest prekursorem grania black metalu w większości na elektronicznych samplach. Co ciekawe, pomysłodawca jeszcze żyje.


==== '''Lista utworów:''' ====
==== Lista utworów ====
*{{t|Bellum in Abyssus}}intro do albumu, które jest niczym innym jak nieuporządkowanym hałasem. Coś skwierczy, coś pobrzmiewa echem, coś szeleści, w końcu Bellum drze mordę, wszystko się na siebie nakłada i gaśnie. Utwór miał być stylizowany na straszny.
* {{t|Bellum in Abyssus}}intro do albumu, które jest niczym innym jak nieuporządkowanym hałasem. Coś skwierczy, coś pobrzmiewa echem, coś szeleści, w końcu Bellum drze mordę, wszystko się na siebie nakłada i gaśnie. Utwór miał być stylizowany na straszny.
*{{t|Parasitic}}pierwszy twór Psyclonów, który doczekał się [[teledysk]]u. Wygląda on niczym koszmar starego kanalarza. Sam utwór jak przystało na Nero stara się być ''harsh''. Macha łapami, kręci łbem, a na jego twarz pada jaskrawe i migoczące światło, co bardzo smuci fanów zespołu z epilepsją, którzy zmuszeni są oglądać go na bardzo niskim kontraście i w zwolnionym tempie.
* {{t|Parasitic}}pierwszy twór Psyclonów, który doczekał się [[teledysk]]u. Wygląda on niczym koszmar starego kanalarza. Sam utwór jak przystało na Nero stara się być ''harsh''. Macha łapami, kręci łbem, a na jego twarz pada jaskrawe i migoczące światło, co bardzo smuci fanów zespołu z epilepsją, którzy zmuszeni są oglądać go na bardzo niskim kontraście i w zwolnionym tempie.
*{{t|Better Than Suicide}}Kalifornia oznacza morze, a morze oznacza kraby błotne, których oglądanie jest dla Nero lepsze nawet od samobójstwa. Belluma słychać dość słabo, czego wyjaśnienie znajduje się dwa utwory dalej.
* {{t|Better Than Suicide}}Kalifornia oznacza morze, a morze oznacza kraby błotne, których oglądanie jest dla Nero lepsze nawet od samobójstwa. Belluma słychać dość słabo, czego wyjaśnienie znajduje się dwa utwory dalej.
*{{t|Anaesthetic (For the Pathetic)}}Nero chciał pokazać, że ma jaja (metaforyczne) i odmówił znieczulenia przed wyrywaniem zębów. Utwór opowiada o opłakanych skutkach tego pomysłu. Na koniec Bellum stwierdza, że teraz już pozwoli sobie [[Narkotyki|znieczulenie]] zaaplikować.
* {{t|Anaesthetic (For the Pathetic)}}Nero chciał pokazać, że ma jaja (metaforyczne) i odmówił znieczulenia przed wyrywaniem zębów. Utwór opowiada o opłakanych skutkach tego pomysłu. Na koniec Bellum stwierdza, że teraz już pozwoli sobie [[Narkotyki|znieczulenie]] zaaplikować.
*{{t|The Room}}utwór umieszczony tylko po to, aby na albumie było więcej niż 10 utworów. Jego motywem przewodnim jest powolna kołysanka na tle jakiegoś bardzo głośnego zegara. Najprawdopodobniej chodziło tu o problemy z zaśnięciem, a kołysanka grała dla dziecka wyrwanego z Nerosa, o czym trzy utwory poniżej.
* {{t|The Room}}utwór umieszczony tylko po to, aby na albumie było więcej niż 10 utworów. Jego motywem przewodnim jest powolna kołysanka na tle jakiegoś bardzo głośnego zegara. Najprawdopodobniej chodziło tu o problemy z zaśnięciem, a kołysanka grała dla dziecka wyrwanego z Nerosa, o czym trzy utwory poniżej.
*{{t|Flesh Harvest}}kontynuacja opowieści o młodzieńczych fantazjach Nero z poprzedniego albumu. Tym razem o tym, jak w myślach razem z Josefem Heresy dobierali się do Abbey Nexa, ale nie mieli zielonego pojęcia, jak <s>ją</s> go ''zdeflorować''. Chcieli zrobić to pod prysznicem, używając siarki zamiast mydła. Nie wyszło, bo byli zmęczeni ćpaniem, a pod jednym prysznicem we trzech się nie mieścili.
* {{t|Flesh Harvest}}kontynuacja opowieści o młodzieńczych fantazjach Nero z poprzedniego albumu. Tym razem o tym, jak w myślach razem z Josefem Heresy dobierali się do Abbey Nexa, ale nie mieli zielonego pojęcia, jak <s>ją</s> go ''zdeflorować''. Chcieli zrobić to pod prysznicem, używając siarki zamiast mydła. Nie wyszło, bo byli zmęczeni ćpaniem, a pod jednym prysznicem we trzech się nie mieścili.
*{{t|Scar of the Deceiver}}kawałek, który po zażyciu [[LSD]] powoduje nieodwracalne ubytki na zdrowiu. Pomijając, że riff jest totalnie zerżnięty z tytułowego utworu, kompozycja nie daje ani chwili wytchnienia. Nie ważne, że to samo powtarza się przez 3 minuty, potem jest równie dynamiczne przejście i to samo na koniec. Motyw ten, jest tak zajebisty, że nikogo to nie obchodzi, a słuchaczom z mord kapie ślina. Tekst traktuje o tym, czego to wiara nie robi z człowiekiem, lecz jakby się wczytać, to widać, że jest to motyw nienawiści do wierzących wygrażając im, że bez wiary zostaną tym kim obecnie jest Nero, czyli poharatanymi kośćmi – nic przyjemnego.
* {{t|Scar of the Deceiver}}kawałek, który po zażyciu [[LSD]] powoduje nieodwracalne ubytki na zdrowiu. Pomijając, że riff jest totalnie zerżnięty z tytułowego utworu, kompozycja nie daje ani chwili wytchnienia. Nie ważne, że to samo powtarza się przez 3 minuty, potem jest równie dynamiczne przejście i to samo na koniec. Motyw ten, jest tak zajebisty, że nikogo to nie obchodzi, a słuchaczom z mord kapie ślina. Tekst traktuje o tym, czego to wiara nie robi z człowiekiem, lecz jakby się wczytać, to widać, że jest to motyw nienawiści do wierzących wygrażając im, że bez wiary zostaną tym kim obecnie jest Nero, czyli poharatanymi kośćmi – nic przyjemnego.
*{{t|Crwn Thy Frnicatr}}kontynuacja poprzedniego utworu, a raczej jego właściwa część. Tym razem o nasze uszy obija się bardzo umiejętna i harmonijna gra na syntetycznych skrzypcach, chwilę później dochodzi łupanie syntetyczną perkusją, a gdy napierdalanie sięga zenitu, rozlega się syntetyczny syk Nerosa informujący, iż wyrwałeś z niego dziecko i za to klękniesz przed jego światem. Kwestią sporną jest o co tak naprawdę w tym tekście chodziło, gdyż z jednej strony mogło tu chodzić o ciążę, w którą Bellum mógł zajść, a z drugiej mogło to być jedynie podtekstem psychicznym. Niby Nero jest mężczyzną, jednak po zabiegach jakie zastosował na sobie nie można mieć pewności co ma w gaciach, a tym bardziej wewnątrz, pod brzuchem.
* {{t|Crwn Thy Frnicatr}}kontynuacja poprzedniego utworu, a raczej jego właściwa część. Tym razem o nasze uszy obija się bardzo umiejętna i harmonijna gra na syntetycznych skrzypcach, chwilę później dochodzi łupanie syntetyczną perkusją, a gdy napierdalanie sięga zenitu, rozlega się syntetyczny syk Nerosa informujący, iż wyrwałeś z niego dziecko i za to klękniesz przed jego światem. Kwestią sporną jest o co tak naprawdę w tym tekście chodziło, gdyż z jednej strony mogło tu chodzić o ciążę, w którą Bellum mógł zajść, a z drugiej mogło to być jedynie podtekstem psychicznym. Niby Nero jest mężczyzną, jednak po zabiegach jakie zastosował na sobie nie można mieć pewności co ma w gaciach, a tym bardziej wewnątrz, pod brzuchem.
*{{t|Visceral Holocaust|Biegunka}}Columbine miał straszliwe gazy po kebabie, a Nero postanowił zrobić z tego nieziemską dramę. Rozpłakał się, że smród go obudził i pali go w oczy, że odłazi mu skóra i że nie wie, gdzie było życie, a gdzie zaczęła się śmierć. Postraszył też kolegę, że jeśli znowu tak zrobi, to będzie żarł już tylko gruz.
* {{t|Visceral Holocaust|Biegunka}}Columbine miał straszliwe gazy po kebabie, a Nero postanowił zrobić z tego nieziemską dramę. Rozpłakał się, że smród go obudził i pali go w oczy, że odłazi mu skóra i że nie wie, gdzie było życie, a gdzie zaczęła się śmierć. Postraszył też kolegę, że jeśli znowu tak zrobi, to będzie żarł już tylko gruz.
*{{t|Proficiscor of Terminus Vicis}}[[instrumental]], przy którym można uśpić pół wsi. Z Psyclonem i jego brzmieniem ma on jedynie wspólną paletę sampli, gdyż w obrębie danego albumu pozostawała ona ta sama, tak dla ułatwienia. Docenić go można po pół roku obcowania z Psyclonem, gdyż dopiero wtedy wychodzi na to, że to osobny utwór, a nie [[outro (muzyka)|outro]] poprzedniego.
* {{t|Proficiscor of Terminus Vicis}}[[instrumental]], przy którym można uśpić pół wsi. Z Psyclonem i jego brzmieniem ma on jedynie wspólną paletę sampli, gdyż w obrębie danego albumu pozostawała ona ta sama, tak dla ułatwienia. Docenić go można po pół roku obcowania z Psyclonem, gdyż dopiero wtedy wychodzi na to, że to osobny utwór, a nie [[outro (muzyka)|outro]] poprzedniego.
*{{t|The Purging (A Revelation of Pain)|Bolesne przeczyszczenie}}Powrót do problemów trawiennych Columbine'a – biedak utknął na kiblu i płacze, bo nie ma papieru. Nero już tak się przydusił, że ledwie może syczeć.
* {{t|The Purging (A Revelation of Pain)|Bolesne przeczyszczenie}}Powrót do problemów trawiennych Columbine'a – biedak utknął na kiblu i płacze, bo nie ma papieru. Nero już tak się przydusił, że ledwie może syczeć.
*{{t|Evangelium Di Silenti}}jeden z utworów, który okazał się za słaby, aby trafić na album, a jednocześnie też i najlepszy z odrzuconych ochłapów. W związku z tym trafił on na płytę [[hidden track|po 12 minutach ciszy]], aby połowa słuchaczy miała trudności z ogólnym usłyszeniem go. Także i jakość nie powala. Zapewne autorzy wytłumaczą to celowym zabiegiem, jednak wszyscy i tak wiedzą jak było naprawdę.
* {{t|Evangelium Di Silenti}}jeden z utworów, który okazał się za słaby, aby trafić na album, a jednocześnie też i najlepszy z odrzuconych ochłapów. W związku z tym trafił on na płytę [[hidden track|po 12 minutach ciszy]], aby połowa słuchaczy miała trudności z ogólnym usłyszeniem go. Także i jakość nie powala. Zapewne autorzy wytłumaczą to celowym zabiegiem, jednak wszyscy i tak wiedzą jak było naprawdę.
<br clear=all>
<br clear=all>
{{Psyclon Nine}}
{{Psyclon Nine}}

Wersja z 13:13, 22 cze 2015

Szablon:Ttrzeci album zespołu Psyclon Nine, na którym wpływy elektroniki zostały zdeptane do pojedynczego tła, a zespół zaczął grać blak metul. Stało się tak, gdyż wodzowi Nerosowi znudziła się elektronika i postanowił udać się na kolejną wyspę, aby powiększyć kolekcję o więcej wyznawców. Tym razem za cel obrał sobie scenę metalową. Dobrze wiedział, że najbliższe jego ideologii tematy znaleźć można wśród muzyki black metalowej i to właśnie tam się udał ze zgrają swoich dzielnych jeleni do instrumentów. Przywiązanie do keyboardów okazało się jednak na tyle silne, że nie mógł się zdecydować czy ich używać, czy nie. W końcu użył, przez co muzyka na powstałym albumie w niczym nie przypomina znanych ludzkości gatunków. Przewodnim motywem jest dość specyficzna elektronika, a jej tle toczą się ociężale gitary. Na tyle ociężale, że przeciętnemu słuchaczowi zajmowało czasem i kilka miesięcy, aby dowiedzieć się z informacji o albumie, że udzielał się tam jakiś gitarzysta. Nazwa albumu jest harsh i namawia by „ukoronować cudzołożnika”. Tym bardziej, że pozbyto się z niej większości samogłosek, przez co połamać można sobie język podczas jej wymawiania.

Ciekawostka

  • Album ten jest prekursorem grania black metalu w większości na elektronicznych samplach. Co ciekawe, pomysłodawca jeszcze żyje.

Lista utworów

  • Szablon:Tintro do albumu, które jest niczym innym jak nieuporządkowanym hałasem. Coś skwierczy, coś pobrzmiewa echem, coś szeleści, w końcu Bellum drze mordę, wszystko się na siebie nakłada i gaśnie. Utwór miał być stylizowany na straszny.
  • Szablon:Tpierwszy twór Psyclonów, który doczekał się teledysku. Wygląda on niczym koszmar starego kanalarza. Sam utwór jak przystało na Nero stara się być harsh. Macha łapami, kręci łbem, a na jego twarz pada jaskrawe i migoczące światło, co bardzo smuci fanów zespołu z epilepsją, którzy zmuszeni są oglądać go na bardzo niskim kontraście i w zwolnionym tempie.
  • Szablon:TKalifornia oznacza morze, a morze oznacza kraby błotne, których oglądanie jest dla Nero lepsze nawet od samobójstwa. Belluma słychać dość słabo, czego wyjaśnienie znajduje się dwa utwory dalej.
  • Szablon:TNero chciał pokazać, że ma jaja (metaforyczne) i odmówił znieczulenia przed wyrywaniem zębów. Utwór opowiada o opłakanych skutkach tego pomysłu. Na koniec Bellum stwierdza, że teraz już pozwoli sobie znieczulenie zaaplikować.
  • Szablon:Tutwór umieszczony tylko po to, aby na albumie było więcej niż 10 utworów. Jego motywem przewodnim jest powolna kołysanka na tle jakiegoś bardzo głośnego zegara. Najprawdopodobniej chodziło tu o problemy z zaśnięciem, a kołysanka grała dla dziecka wyrwanego z Nerosa, o czym trzy utwory poniżej.
  • Szablon:Tkontynuacja opowieści o młodzieńczych fantazjach Nero z poprzedniego albumu. Tym razem o tym, jak w myślach razem z Josefem Heresy dobierali się do Abbey Nexa, ale nie mieli zielonego pojęcia, jak go zdeflorować. Chcieli zrobić to pod prysznicem, używając siarki zamiast mydła. Nie wyszło, bo byli zmęczeni ćpaniem, a pod jednym prysznicem we trzech się nie mieścili.
  • Szablon:Tkawałek, który po zażyciu LSD powoduje nieodwracalne ubytki na zdrowiu. Pomijając, że riff jest totalnie zerżnięty z tytułowego utworu, kompozycja nie daje ani chwili wytchnienia. Nie ważne, że to samo powtarza się przez 3 minuty, potem jest równie dynamiczne przejście i to samo na koniec. Motyw ten, jest tak zajebisty, że nikogo to nie obchodzi, a słuchaczom z mord kapie ślina. Tekst traktuje o tym, czego to wiara nie robi z człowiekiem, lecz jakby się wczytać, to widać, że jest to motyw nienawiści do wierzących wygrażając im, że bez wiary zostaną tym kim obecnie jest Nero, czyli poharatanymi kośćmi – nic przyjemnego.
  • Szablon:Tkontynuacja poprzedniego utworu, a raczej jego właściwa część. Tym razem o nasze uszy obija się bardzo umiejętna i harmonijna gra na syntetycznych skrzypcach, chwilę później dochodzi łupanie syntetyczną perkusją, a gdy napierdalanie sięga zenitu, rozlega się syntetyczny syk Nerosa informujący, iż wyrwałeś z niego dziecko i za to klękniesz przed jego światem. Kwestią sporną jest o co tak naprawdę w tym tekście chodziło, gdyż z jednej strony mogło tu chodzić o ciążę, w którą Bellum mógł zajść, a z drugiej mogło to być jedynie podtekstem psychicznym. Niby Nero jest mężczyzną, jednak po zabiegach jakie zastosował na sobie nie można mieć pewności co ma w gaciach, a tym bardziej wewnątrz, pod brzuchem.
  • Szablon:TColumbine miał straszliwe gazy po kebabie, a Nero postanowił zrobić z tego nieziemską dramę. Rozpłakał się, że smród go obudził i pali go w oczy, że odłazi mu skóra i że nie wie, gdzie było życie, a gdzie zaczęła się śmierć. Postraszył też kolegę, że jeśli znowu tak zrobi, to będzie żarł już tylko gruz.
  • Szablon:Tinstrumental, przy którym można uśpić pół wsi. Z Psyclonem i jego brzmieniem ma on jedynie wspólną paletę sampli, gdyż w obrębie danego albumu pozostawała ona ta sama, tak dla ułatwienia. Docenić go można po pół roku obcowania z Psyclonem, gdyż dopiero wtedy wychodzi na to, że to osobny utwór, a nie outro poprzedniego.
  • Szablon:TPowrót do problemów trawiennych Columbine'a – biedak utknął na kiblu i płacze, bo nie ma papieru. Nero już tak się przydusił, że ledwie może syczeć.
  • Szablon:Tjeden z utworów, który okazał się za słaby, aby trafić na album, a jednocześnie też i najlepszy z odrzuconych ochłapów. W związku z tym trafił on na płytę po 12 minutach ciszy, aby połowa słuchaczy miała trudności z ogólnym usłyszeniem go. Także i jakość nie powala. Zapewne autorzy wytłumaczą to celowym zabiegiem, jednak wszyscy i tak wiedzą jak było naprawdę.