DayZ

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 23:06, 16 sty 2017 autorstwa Runab (dyskusja • edycje) (LecęjakMagik przeniósł stronę DayZ na Użytkownik:Hakrit1325/DayZ, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem: Skoro w budowie, to na razie do brudnopisu)

DzieńZ (ang. DayZ) – gra typu apokalipsa zombie Survival Horror stworzona przez naszych ulubionych sąsiadów z południa należących do studia Bohemia Interactive. DayZ powstało jako efekt popularności modyfikacji o tej samej nazwie do gry Arma II, wykreowanej przez Australijczyka Nowozelandczyka Dean "Rocket" Hall'a w 2012 r. Gra od swojej premiery pod koniec roku 2013 znajduje się w stanie tzw. "Wczesnego Dostępu" (czyt. kup nieukończoną grę i narzekaj na błędy), są do niej wydawane regularne (czyt. co pół roku) aktualizacje dodające wiele nowości (czyt. na przykład dwie nowe bronie palne + łopata na odczepnego). DayZ wciąż jest w wersji Alpha, jednak twórcy zapowiedzieli wydanie bety pod koniec roku 2016 (czyt. kilka miesięcy temu). Co kilka aktualizacji Bohemia Interactive podnosi cenę produkcji o kilka euro, co, jak można się spodziewać, spotyka się zawsze z aprobatą graczy. W roku 2014 zapowiedziano, że DayZ trafi również na konsole. Biorąc pod uwagę żwawe tempo tworzenia gry na komputery osobiste, szacuje się, że gracze konsolowi mogą się spodziewać swojej edycji w okolicach premiery Half Life 3.

Rozgrywka

DzieńZ to gra Multuplayer opowiadająca o losach ocalałych w apokalipsie Zombie. Gracze muszą przeżyć, dbając o swoje naturalne potrzeby; głód nikotynowy, pragnienie, schronienie. Jeżeli uważamy naszą postać za obywatela najlepszego państwa na świecie, możemy także zaliczyć potrzebę znalezienia M4A1 + 300 sztuk amunicji za naturalną. Gra wrzuca nas do fikcyjnego państwa Czarnoruś, będącym postkomunistycznym, biednym krajem zajmującym się głównie rolnictwem i utrzymywaniem wszystkich 50 baz wojskowych na jego terenie. [1] Gracze otrzymują do dyspozycji część państwa (województwo?) znane jako South Zagoria, o wielkości około 220 kilometrów kwadratowych.

ARTYKUŁ W BUDOWIE






Przypisy

  1. Niby taka ilość baz wojskowych zgadza się z fabułą Army II, ale i tak jest to delikatna przesada.