Doom: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 149.156.124.21; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Pytajka.)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 76 wersji utworzonych przez 37 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Retro}}
[[Plik:Doomvirusbattle.gif|frame|Matko! Wirusy chcą zabić marine! Ale na szczęście ma sposób, aby się z nimi uporać...]]
[[Plik:19.jpg|right|thumb|200px|right|Znajdź pięć różnic.]]
[[Plik:Masakra w Columbine.jpg|thumb|200px|Typowi gracze Dooma]]
{{cytat| KILLS – 100% <br/> ITEMS – 100% <br/> SECRETS – 75% <br/>
[[Plik:Hellknight.gif|thumb|''Przepraszam, którędy do solarium?'']]
''Gdzie niby jeszcze były ukryte te pie{{cenzura3}}ne sekrety?!''| Typowy gracz widzący ekran podsumowujący poziom}}
[[Plik:Doom_travolta.jpg|right|thumb|200px|right|Na 666 poziomie możemy się zaprzyjaźnić z samym [[John Travolta|Johnem Travoltą]]]]
'''Doom''' – kultowa [[gra komputerowa|gra]] ze stajni [[ID Software|Ajdi Softłer]], protoplasta [[First-person shooter|FPSów]]. Składa się z niezliczonej liczby poziomów i trybów. Wydana w roku [[1993]], szokuje genialną, fotorealistyczną grafiką, ścieżką dźwiękową zerżniętą z kultowych metalowych utworów i dużym wyborem broni. Świetna pozycja dla domowników i sadystów.
[[Plik:fuck.jpg|right|thumb|200px|right|Doom to także wspaniałe miejsce do popisu dla artystów.]]
[[Plik:13_2.JPG|right|thumb|200px|right|Buzi na dobranoc?]]
[[Plik:Doom.jpg|right|thumb|200px|right|Jedne z najsilniejszych potworów w grze.]]
[[Plik:Kaczyńskiwdoomie.png|thumb|Twórcy gry umieścili na marsie również naszego zmarłego prezydenta.]]
{{t}} kultowa [[gra komputerowa|gra]] z gatunku [[FPS]]. Składa się z niezliczonej liczby poziomów i trybów. Wydana w roku [[1993]], szokuje genialną, fotorealistyczną grafiką i dużym wyborem broni. Odniosła gigantyczny sukces, dlatego już rok później pojawiła się kontynuacja.

== Fabuła ==
Opowiada przygodę dzielnego, bezimiennego [[komandos|komandosa]], który ratuje świat przed demonami. W pierwszej części gry trafia na dwa księżyce [[Mars (planeta)|Marsa]], gdzie grupa amerykańskich [[naukowiec|naukowców]] od siedmiu boleści niechcący otwiera portal do [[piekło|piekła]]. W chwili przybycia naszego [[komandos|komandosa]] oczywiście wszyscy nie żyją. Nasz dzielny bohater masakruje wszystko, co nie wygląda jak człowiek, potem idzie do piekła i sieje tam rozpierduchę. Nasz bohater po udanej misji powraca na [[ziemia|ziemię]], gdzie oczekuje nagród, sławy, podpisywania autografów i pięknych kobiet. Niestety, po przybyciu na ziemię odkrywa, że tam również dostały się demony. W tym miejscu zaczyna się czwarty epizod złożony z fanowskich map, który jest prequelem Doom II. A potem zaczyna się [[sequel]] zatytułowany ''Doom 2: Hell on Earth''. Komandos masakruje kolejną armię demonów, kilku bossów, po czym po raz kolejny ratuje świat. Potem nasz hero leci na [[Io]] gdzie przeprowadzany był eksperyment „Plutonia” polegający na automatycznym zamykaniu się portalu w przypadku próby dostania się przez niego demonów, i zamykają się wszystkie portale, oprócz jednego, bo demonom udało się go jakimś cudem utrzymać, i znów jest inwazja demonów. Tu już się zaczyna „The Plutonia Experiment", gdzie nasz dzielny komandos, tak jak w poprzednich częściach, sieje spustoszenie w armii demonów. Potem na nowej bazie na [[Io]] znów jest eksperyment, tylko że na jednym portalu który jest otoczony potężnym oddziałem komandosów. Demony zbudowały sobie statek kosmiczny który podlatuje do bazy i demony ze statku przejęły bazę. Tu się zaczyna ostatnia część „TNT Evilution” gdzie bohater również masakruje demony i to wszystko.

== Przeciwnicy ==
* {{t|Doom Marine}}napakowany koks w zielonym ubraniu i hełmie. To on jest głównym bohaterem i właśnie nim sterujemy przez całą serię Doom.
* {{t|Zombieman}}Michał Wiśniewski z pistoletem. Gdy zobaczy gracza zaczyna śpiewać, co często jest błędnie brane za jęczenie. Jesli masz przy sobie parę nauszników, niegroźny.
* {{t|Shotgun Guy}}łysy [[zombie]] z [[shotgun]]em. Trochę groźniejszy, niż jego poprzednik. Po śmierci zostawia graczowi zajebistego [[shotgun]]a
* {{t|Heavy Weapon Dude}}amerykanin z [[CKM]] -em. Wygląda jakby wpadł pod pociąg i jest najgroźniejszy z tej trójki nudziarzy. Po śmierci zostawia graczowi chaingun'a.
* {{t|Imp}}nareszcie coś innego. Wygląda jak [[Mario Balotelli]] na meczu z [[Niemcy|Niemcami]]. Puszcza [[fireball|fajerbole]], które nie podpalają, jest jednak wyjątkowo odporny na walenie po mordzie.
* {{t|<s>Pokemon</s> Pinky Demon}}słodki i milusi prosiaczek, który chrumczy i biegnie w stronę gracza na tulenie. Strasznie biedny bo gracze trollują go dając mu podejść i tnąc go piłą łańcuchową.
* {{t|Lost Soul}} fanboy'e gracza, strasznie nachalnie proszą o autografy
* {{t|Cacodemon}}(złośliwie: ''Kałodemon'') – Koszmar wielu dzieci, których ojcowie pokazywali im Doom'a. Wielka czerwona latająca twarz z rogami, która strzela w biedne dzieci kulami energii niczym w dragonballu
* {{t|Hell Knight}}zmutowany kozioł, całą opaleniznę zużywa na tworzenie <s>smarków</s> kuli plazmy do atakowania.
* {{t|Baron Of Hell}}kolejny zmutowany kozioł, ten próbował nadrobić braki opalenizny co zaskutkowało trwałym i bolesnym zaczerwienieniem skóry. Złość wywołana bólem sprawia że jest trochę mocniejszy niż poprzednik
* {{t|Arachnotron}}pająk-cyborg, jego marzeniem jest zostać lampką choinkową
* {{t|Pain Elemental}}internetowy hejter, któremu nie udało się w życiu, dlatego próbuje zniszczyć gracza zbyt dużym natłokiem fanów. Ma ból dupy o talent marine w zabijaniu, stąd jego nazwa
* {{t|Revenant}}bezdomny, ze złomu z wysypiska stworzył działo na samonaprowadzające rakiety
* {{t|Mancubus}}podobny do Arnolda Boczka, również pracuje jako rzeźnik, na co wskazuje krew na jego mordzie
* {{t|Arch-Vile}}Nagi, anorektyczny mężczyzna uprawiający jakieś satanistyczne rytuały.
* {{t|The Spider Mastermind}} Większy kuzyn Arachnotrona, nie podziela jego marzeń, za to jest 10 razy groźniejszy
* {{t|Cyberdemon}}znany też jako Cyberdupa. W dzieciństwie był bity, czemu zawdzięcza swój rozmiar (strupy i napuchnięcia), traumę z dzieciństwa zwalcza wylewając na ciebie cała swoją agresję
* {{t|Icon Of Sin}}ostatni boss w drugiej części gry, o tyle ciekawy, że się nie rusza, nie atakuje i ma zajebiście mało HP. Na początku mówi jakieś szatańskie słowa, które puszczone od tyłu brzmią: „Nazywam się John Romero, musisz mnie zabić, żeby wygrać". Pokonać go można trzema strzałami z bazooki w ścianę z wizerunkiem koziej czaszki, za którą jest schowany. Po wpisaniu kodu NOCLIP i wbiciu się do niego poznajemy jego prawdziwą twarz.


== Zachowanie przeciwników ==
== Zachowanie przeciwników ==
Przed pojawieniem się gracza przeciwnicy <del>opierdalają się</del> prawdopodobnie śpią, wykonując przy tym nieokreślone ruchy. Oczywiście Imp musiał się wyróżnić, dlatego jako jedyny demon w grze <del>chrumka, charczy, pierdzi</del> [[Growl|growluje]] podczas stanu uśpienia.
Przed pojawieniem się gracza większość przeciwników jest w stanie uśpienia.

== Rodzaje broni ==
#{{t|Fist}}Pięść. Pozwala obijać potworom mordy bez uszczuplania zapasu amunicji. Wadą tej opcji jest to, że żeby zaatakować, trzeba zbliżyć się do przeciwnika. Bicie przeciwników po wzięciu dodatku „Berserk” to czysta przyjemność.
#{{t|Chainsaw}}Piła łańcuchowa. Najśmieszniejsza broń w grze, pozwala ostro rżnąć przeciwników, którzy wydają przy tym bardzo śmieszne okrzyki cierpienia. Idealny sprzęt dla wszystkich [[gracz]]y-[[sadysta|sadystów]]. Zabawna o tyle, że można ją znaleźć tylko w ukrytych miejscach.
#{{t|Pistol}}Pistolet, pierwsza [[broń]] w grze. Nadaje się głównie do dłubania w nosie i strzelania z nudów w ścianę. Na szczęście szybko znajdujemy sensowniejszą pukawkę.
#{{t|Shotgun}}Strzelba z jedną lufą. Bardzo skuteczna broń przy atakowaniu z bliska, ale z większej odległości też jest niczego sobie. Pierwsza konkretna broń, a dalej będzie jeszcze lepiej.
#{{t|Super Shotgun}}Strzelba z dwoma lufami, odrobinę lepsza od poprzedniej broni. Większości przeciwników zadaje poważne rany, jednak jej wadą jest, że zużywa podwójne ilości amunicji. Pojawiła się dopiero w Doomie 2.
#{{t|Chaingun}}Nazywany zwykle CKM lub Minigun. Sześciolufowy karabin obrotowy, szybko strzela i fajnie dziurawi potwory, zadając im mnóstwo bólu. kolejna broń dla sadystycznych graczy. Zużywa jednak zajebiście dużo amunicji, bo żaden noob nie umie go poprawnie używać.
#{{t|Rocket Luncher}}[[Bazooka]], wyrzutnia rakiet. Pierwsza z dwóch broni, którą możemy sami zrobić sobie krzywdę, gdy strzelimy ze zbyt bliskiej odległości. Robi dużą rozpierduchę, rozflacza przeciwników i ogólnie daje dużo radości.
#{{t|Plasma Gun}}Karabin plazmowy. Świetna broń do rozwalania dużych stad demonów, można nią napieprzać zarówno z dużych, jak i małych odległości. Strzela fajnym, niebieskim światełkiem, ale poza tym, niewiele da się o tym czymś powiedzieć.
#{{t|BFG9000}}Skrót „BFG” tłumaczy się jako „Big Fuckin' Gun", czyli „Zajebiście Wielka Spluwa", co dość dobrze opisuje to urządzenie. Najpotężniejsza [[broń]] w Doomie. Podobno stworzył ją [[Chuck Norris]], ale mógł ją stworzyć tak, żeby nie zabierała czterdziestu sztuk amunicji, tylko jedną, jak cała reszta sprzętu. Za to jeden strzał z tej zabawki masakruje całe stada demonów, a trzy strzały wystarczają do zabicia właściwie każdego [[boss]]a.

== Nieożywieni pomocnicy w dobijaniu ==
* {{t|[[Beczka]]}}skuteczna, gdy się w nią strzeli lub będzie walić. Powoduje efektowne wybuchy, a słabiaków zamienia w [[paprykarz szczeciński|mielonkę]]. Jest ona również zagrożeniem dla życia bohatera. Najlepiej jest trafić, gdy w pomieszczeniu znajduje się dużo potworków.
* {{t|Zgniatarka}}powoduje krótkie, ale duże cierpienie. U Cyberdupy trwa to trochę dłużej. Skuteczna tylko wtedy, gdy ktoś się pod nią znajdzie. Gdy będzie to bohater, wydaje szybką serię: Eh-eh-eh-eh i umiera. Bryzga też krew. Efekt końcowy to plama krwi.
* {{t|Monster Spawner}}występuje jedynie w końcowym levelu drugiej części. Lata pod sufitem w tę i z powrotem, spawnując co 5 sekund losowego przeciwnika. Uznawany za przeciwnika, jednak jest niezniszczalny, a potwory, które zrobił, po chwili zaczynają same się tłuc, bo jest ich cholernie dużo.

== Przedmioty robiące dobrze ==
[[Plik:Bez komentarza2.png|thumb|right|250px|Jak widać, na Marsie [[Aleksander Łukaszenka|Łukaszenka]] też zawitał]]
#{{t|Stimpack}}niewiele, ale 10 helfów do przodu, by mielić potwory.
#{{t|Medkit}}duża apteczka. Daje 25 helfów i jest mniejsze ryzyko, że cię zagryzą.
#{{t|Security armor}}z nim mniejsza szansa, że zostaniesz zamieniony we „Flaki tatusiu". Daje zbroję o połowę mniej skuteczną, niż jego następca.
#{{t|Combat Armor}}jak nazwa mówi przydaje się również w Mortal Kombat. Za...iście! Tak! Zaiście (tak, to jest to słowo) lepsza [[osłona]].
#{{t|Radiation Suit}}[[kostium kąpielowy]] przeciw kwasiarzom i temu całemu kwasowi.
#{{t|Berserk Pack}}Wow! Rewelka! Dzięki niemu możesz przyjemnie lać po mordach, co często skutkuje mielonkami. Można bić się z silniejszymi, ale mało skuteczne przy większych bydlakach. W Doom 3 po jego wzięciu marine krzyczy jak opętany.
#{{t|Backpack}}plecak do szkoły, w którym chowasz i otrzymujesz amunicje do destrukcji ścierwa.
#{{t|Computer Map}}[[komputer osobisty|komputerowy]] podręczny przewodnik po planszy. Taki dla odnalezienia się.
#{{t|Light Amplifications Visor}}[[Google|gogle]] do widzenia w ciemności. Z nimi możesz powiedzieć: „Nie ma ruchania!".
#{{t|Health Potion}}jeden marny helf do kolekcji. Lepsze coś niż nic, ale przydatne, by mieć więcej, niż zwykły człowiek, czyli 100% kondycji.
#{{t|Spiritual Armor}}jeden armor. Hełm na głowę, lub jako nocnik.
#{{t|Soul Sphere}}o 100 helfów więcej. Niebieska kula z gębą.
#{{t|Mega Sphere}}no, 200 helfów i 200 armorów. Taka jasno brązowa z brzydalem w środku.
#{{t|Blur Artifact}}dzięki niemu jesteśmy niewidzialni do czasu. Ale i tak potwory nas widzą, więc po co to?
#{{t|Invurnerability Artifact}}nieśmiertelność. Zielona kula z czerwonymi patrzałami w środku i twarzą. Do czasu możesz robić totalny rozpierdzielnik i żaden frajer cie nie krzywdzi.


== Noob w Doomie ==
== Noob w Doomie ==
[[Plik:nuts.wad.png|thumb|200px|Efekt żmudnej pracy jednego z twórców map]]
[[Plik:Bez komentarza2.png|thumb|200px|Jak widać, na Marsie [[Aleksander Łukaszenka|Łukaszenka]] też zawitał]]
* Sądzi, że biorąc 8 apteczek, może uchronić się przed rakietą<ref>Tymczasem zdrowy psychicznie gracz wie, że można wziąć ich najwyżej 4</ref>.
* Sądzi, że biorąc 8 apteczek, może uchronić się przed rakietą<ref>Tymczasem zdrowy psychicznie gracz wie, że można wziąć ich najwyżej 4</ref>.
* Strzela do Imp-a BFG-em, a do bossa wali z pięści.
* Strzela do Imp-a BFG-em, a do bossa wali z pięści.
Linia 78: Linia 19:
* Strzela do Demonów ze strzelby na daleki dystans i dziwi się, że nie padają po trzecim wystrzale.
* Strzela do Demonów ze strzelby na daleki dystans i dziwi się, że nie padają po trzecim wystrzale.
* Rozbija beczki pięścią lub piłą mechaniczną.
* Rozbija beczki pięścią lub piłą mechaniczną.
* Dziwi się dlaczego po wzięciu ''Partial invisilibity'' nie może przechodzić przez ściany ''mimo rze jest duhem''.
* Myśli, że Berserk to pułapka.
* Myśli, że Berserk to pułapka.
* Gdy jednak weźmie przypadkiem Berserka i ekran robi się czerwony, to myśli, że umarł i wciska [[Esc|''Esc'']].
* Gdy jednak weźmie przypadkiem Berserka i ekran robi się czerwony, to myśli, że umarł i wciska [[''Esc'']].
* Gdy nauczy się, że od Berserka się nie ginie, to zaczyna myśleć, że po jego wzięciu jest nieśmiertelny.
* Gdy nauczy się, że od Berserka się nie ginie, to zaczyna myśleć, że po jego wzięciu jest nieśmiertelny.
* Dziwi się, że nie daje rady otworzyć drzwi z niebieską/żółtą/czerwoną futryną bez klucza.
* Dziwi się, że nie daje rady otworzyć drzwi z niebieską/żółtą/czerwoną futryną bez klucza.
Linia 90: Linia 32:
* Jak odkryje ukryte miejsce, to jara się, że znalazł błąd w grze.
* Jak odkryje ukryte miejsce, to jara się, że znalazł błąd w grze.
* Zapisuje grę po każdym zabitym ''ludziu''.
* Zapisuje grę po każdym zabitym ''ludziu''.
* Wczytuje zapisaną grę po straconym HP lub zmarnowanej amunicji.
* Próbuje sprawić, żeby potwory tego samego typu ze sobą walczyły.
* Wybiera trudność NIGHTMARE! i dziwi się że kody ''niedziałajo'' (Jak już działają, to wpisuje IDDQD i IDKFA).
* Instaluje Brutal Dooma i dziwi się, że przeciwnicy są trudniejsi.


== Modyfikacje graczy ==
<br clear=''all''>
Gra otrzymując liczne porty, doczekała się szeregu modyfikacji graczy, które <del>skutecznie rujnują i profanują pierwotny gameplay i radość</del> nieraz kreatywnie wzbogacają rozgrywkę o nowe elementy. Oto najsłynniejsze z nich:
{{Przypisy}}


* '''Brutal Doom''' – czyli jak zrobić z klimatycznej i kultowej gry bezmózgą łupaninę. Autor moda doskonale wiedział, czym zachęcić spragnionych rozrywki graczy...
* '''Nuts.wad''' – niezłe wyzwanie, ale nie dla gracza lecz dla mocy obliczeniowej jego komputera. Jeżeli szukasz kreatywnej mapki – to coś dla ciebie.
* '''Plansze Eric'a Harrisa''' – mapki zrobione przez twórcę bardzo popularnej w [[Stany Zjednoczone Ameryki|USA]] [[Masakra w Columbine High School|imprezy szkolnej]]

== Galeria ==
<gallery>
Plik:Spider_Mastermind_model_crop.jpg|Wydarzenie w grze są oparte na prawdziwych zdarzeniach. Tutaj mamy autentyczne zdjęcie Spider Masterminda.
Plik:Hellknight.gif|''Przepraszam, którędy do solarium?''
Plik:Doomvirusbattle.gif|Matko! Wirusy chcą zabić marine! Ale na szczęście ma sposób, aby się z nimi uporać...

Plik:19.jpg|Znajdź pięć różnic.

Plik:Doom_travolta.jpg|Na 666 poziomie możemy się zaprzyjaźnić z samym Johnem Travoltą

Plik:fuck.jpg|Doom to także wspaniałe miejsce do popisu dla artystów.

Plik:13_2.JPG|Buzi na dobranoc?

Plik:Doom.jpg|Jedne z najsilniejszych potworów w grze.

Plik:Kaczyńskiwdoomie.png|Twórcy gry umieścili na marsie również naszego zmarłego prezydenta.
</gallery>

== Zobacz też ==
* [[Wolfenstein 3D]]
* [[Painkiller]]
* [[Przemoc]]
* [[First-person shooter]]
* [[Demon]]

{{Przypisy}}
{{idsoftware}}
{{idsoftware}}
{{FPS}}
{{FPS}}

Aktualna wersja na dzień 00:07, 23 paź 2021

Typowi gracze Dooma

KILLS – 100%
ITEMS – 100%
SECRETS – 75%
Gdzie niby jeszcze były ukryte te pieCenzura2.svgne sekrety?!

Typowy gracz widzący ekran podsumowujący poziom

Doom – kultowa gra ze stajni Ajdi Softłer, protoplasta FPSów. Składa się z niezliczonej liczby poziomów i trybów. Wydana w roku 1993, szokuje genialną, fotorealistyczną grafiką, ścieżką dźwiękową zerżniętą z kultowych metalowych utworów i dużym wyborem broni. Świetna pozycja dla domowników i sadystów.

Zachowanie przeciwników[edytuj • edytuj kod]

Przed pojawieniem się gracza przeciwnicy opierdalają się prawdopodobnie śpią, wykonując przy tym nieokreślone ruchy. Oczywiście Imp musiał się wyróżnić, dlatego jako jedyny demon w grze chrumka, charczy, pierdzi growluje podczas stanu uśpienia.

Noob w Doomie[edytuj • edytuj kod]

Efekt żmudnej pracy jednego z twórców map
Jak widać, na Marsie Łukaszenka też zawitał
  • Sądzi, że biorąc 8 apteczek, może uchronić się przed rakietą[1].
  • Strzela do Imp-a BFG-em, a do bossa wali z pięści.
  • Ginie od razu przy jednym strzale pistoletem.
  • Nie odróżnia Hell Knighta od Barona of Hell.
  • Strzela do ciał wbitych na pal/rozpiętych na ścianach/zwisających z sufitów do wyczerpania amunicji, bo myśli, że są megaodporne na ostrzał.
  • Jak widzi nowego potwora, to nie strzela, tylko podchodzi bliżej, żeby mu się przyjrzeć i czeka, aż potwór go uszkodzi, żeby sprawdzić, czy jest groźny.
  • Strzela do Demonów ze strzelby na daleki dystans i dziwi się, że nie padają po trzecim wystrzale.
  • Rozbija beczki pięścią lub piłą mechaniczną.
  • Dziwi się dlaczego po wzięciu Partial invisilibity nie może przechodzić przez ściany mimo rze jest duhem.
  • Myśli, że Berserk to pułapka.
  • Gdy jednak weźmie przypadkiem Berserka i ekran robi się czerwony, to myśli, że umarł i wciska ''Esc''.
  • Gdy nauczy się, że od Berserka się nie ginie, to zaczyna myśleć, że po jego wzięciu jest nieśmiertelny.
  • Dziwi się, że nie daje rady otworzyć drzwi z niebieską/żółtą/czerwoną futryną bez klucza.
  • W razie niepowodzenia strzela do drzwi, żeby się otworzyły.
  • Na późniejszych levelach nie otwiera żadnych drzwi, póki klucza nie znajdzie.
  • Myśli, że skoro Demon nie strzela, to nie jest niebezpieczny.
  • Nie odróżnia Arachnotrona od Spider Masterminda – widząc Arachnotrona, wali do niego z BFG.
  • Biorąc Radiation Suit, gdy ekran robi się zielony, myśli, że to jakaś awaria – czeka, aż efekt minie i dopiero idzie do tego zielonego bajora.
  • Jak weźmie drugą strzelbę, to dziwi się, czemu nie trzyma po jednej w każdej ręce.
  • Jak odkryje ukryte miejsce, to jara się, że znalazł błąd w grze.
  • Zapisuje grę po każdym zabitym ludziu.
  • Wczytuje zapisaną grę po straconym HP lub zmarnowanej amunicji.
  • Próbuje sprawić, żeby potwory tego samego typu ze sobą walczyły.
  • Wybiera trudność NIGHTMARE! i dziwi się że kody niedziałajo (Jak już działają, to wpisuje IDDQD i IDKFA).
  • Instaluje Brutal Dooma i dziwi się, że przeciwnicy są trudniejsi.

Modyfikacje graczy[edytuj • edytuj kod]

Gra otrzymując liczne porty, doczekała się szeregu modyfikacji graczy, które skutecznie rujnują i profanują pierwotny gameplay i radość nieraz kreatywnie wzbogacają rozgrywkę o nowe elementy. Oto najsłynniejsze z nich:

  • Brutal Doom – czyli jak zrobić z klimatycznej i kultowej gry bezmózgą łupaninę. Autor moda doskonale wiedział, czym zachęcić spragnionych rozrywki graczy...
  • Nuts.wad – niezłe wyzwanie, ale nie dla gracza lecz dla mocy obliczeniowej jego komputera. Jeżeli szukasz kreatywnej mapki – to coś dla ciebie.
  • Plansze Eric'a Harrisa – mapki zrobione przez twórcę bardzo popularnej w USA imprezy szkolnej

Galeria[edytuj • edytuj kod]

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. Tymczasem zdrowy psychicznie gracz wie, że można wziąć ich najwyżej 4