FSO Polonez: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(→Dane techniczne: dodanie) |
(→Dane techniczne: poprawa bagażnika) |
||
Linia 10: | Linia 10: | ||
* maksymalny moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów |
* maksymalny moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów |
||
* pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki |
* pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki |
||
* pojemność bagażnika: |
* pojemność bagażnika: 190 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy: 80 litrów |
||
* w standardzie: |
* w standardzie: |
||
** poduszka powietrzna dla kota |
** poduszka powietrzna dla kota |
Wersja z 16:03, 8 lis 2006
Ten artykuł dotyczy 'samochodu'. Zobacz też polonez (taniec) i polonez (wódka). |
Polonez (właśc. Pomylonez) – coś, co powstało w 1950 na zlecenie Stalina. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł, polska firma OSF przejęła pracę nad tym pojazdem. W 1958 roku polonez trafił do seryjnej produkcji. OSF to skrót od Ożesz Super Fura. Była to fabryka powstała z inicjatywy Lecha Wałęsy. Wyprodukowała ona wiele samochodów, takich jak Fiat 126p – Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, 1-osobowego, 2-drzwiowego, 6-razy przepłaconego.
Dane techniczne
- liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową
- prędkość maksymalna: 350 km/h (z górki)
- przyspieszenie od 0 do 100 km/h: w 2,0487 sek
- maksymalny moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów
- pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki
- pojemność bagażnika: 190 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy: 80 litrów
- w standardzie:
- poduszka powietrzna dla kota
- kołdra powietrzna dla psa
- pół litra
- komplet opon dla jazdy po tundrze
- silnik
- po dopłacie można otrzymać:
- sokowirówkę
- samochód
- przednią szybę
- felgi z ornamentem w kształcie Sfinksa
- drzwi
- karnet do klubu Go-Go
- kolejne pół litra
Zalety
- niska cena (350 tys. w wersji podstawowej)
- w końcu to polski samochód
- hamulce bębnowe
- zawieszenie na resorach dobrze znanych z parowozów i furmanek - twój kowal je polubi
Wady
- spala 40 litrów / 100 km w cyklu wiejskim
- brak możliwości otwierania drzwi
- zewnętrzna toaleta (zimno w dę)
- brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów
Zaprzestanie produkcji
Z powodu licznych wybuchów silnika i awarii sokowirówek, które mieliły całą załogę pojazdu, w 2005 roku zaprzestano produkcji tego auta.