FSO Polonez: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Towarzysz Alchemik. Autor wycofanej wersji to 83.28.16.17.)
Linia 4: Linia 4:
{{nonnews|[[NonNews:Plaga kradzieży Polonezów|Plaga kradzieży Polonezów]]}}
{{nonnews|[[NonNews:Plaga kradzieży Polonezów|Plaga kradzieży Polonezów]]}}
'''Polonez''' ''(właśc. Pomylonez)'' – coś, co powstało w [[1950]] na zlecenie [[Józef Stalin|Stalina]]. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł, polska firma OSF przejęła pracę nad tym pojazdem. W [[1958]] roku polonez trafił do seryjnej produkcji. OSF to skrót od Ożesz Super Fura. Była to fabryka powstała z inicjatywy [[Lech Wałęsa|Lecha Wałęsy]]. Wyprodukowała ona wiele samochodów, takich jak [[Fiat 126p]] – Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, 1-osobowego, 2-drzwiowego, 6-razy przepłaconego.
'''Polonez''' ''(właśc. Pomylonez)'' – coś, co powstało w [[1950]] na zlecenie [[Józef Stalin|Stalina]]. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł, polska firma OSF przejęła pracę nad tym pojazdem. W [[1958]] roku polonez trafił do seryjnej produkcji. OSF to skrót od Ożesz Super Fura. Była to fabryka powstała z inicjatywy [[Lech Wałęsa|Lecha Wałęsy]]. Wyprodukowała ona wiele samochodów, takich jak [[Fiat 126p]] – Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, 1-osobowego, 2-drzwiowego, 6-razy przepłaconego.

== Dane techniczne ==
* liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową;
* prędkość maksymalna: 350 km/h (z górki);
* przyspieszenie od 0 do 100 km/h: w 2,0487 sek;
* maksymalny moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów;
* pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki;
* pojemność bagażnika: 190 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy: 80 litrów, po otworzeniu klapy bagażnika mamy nieskończenie dużą pojemność (co jest jedną z niewielu, jeśli nie jedyną zaletą tego wozu);
* w standardzie:
** poduszka powietrzna dla kota,
** kołdra powietrzna dla psa
** pół litra,
** komplet opon dla jazdy po tundrze,
** silnik;
* po dopłacie można otrzymać:
** sokowirówkę,
** samochód,
** przednią szybę,
** wycieraczki,
** felgi z ornamentem w kształcie Sfinksa,
** drzwi,
** karnet do klubu Go-Go,
** kolejne pół litra,
** kierownicę obszytą skórą z królika,
** zestaw siedzeń tylnych,
** prostytutkę do jazdy dziennej lub nocnej,
** szpachlówkę,
** farbę podkładową,
** pól litra lakieru w kolorze nadwozia.

== Zalety ==
* Niska cena (350 tys. w wersji podstawowej, 1 400 000 miesięcznie w wersji podrasowanej).
* Masz go wtedy, kiedy chcesz.
* W końcu to polski [[samochód]].
* [[hamulec|Hamulce]] bębnowe.
* Zawieszenie na resorach dobrze znanych z parowozów i [[furmanka|furmanek]] - twój kowal je polubi.

spot reklamowy: http://www.youtube.com/watch?v=gXT7Qu5-J6k

== Wady ==
* Spala 40 litrów wysokooktanowej benzyny i 5 oleju (silnikowego) / 100 km w cyklu wiejskim i o połowę mniej na trasie.
* Brak możliwości otwierania drzwi.
* Zewnętrzna toaleta (zimno w d{{cenzura}}ę).
* Brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów.

== Zaprzestanie produkcji ==
Z powodu licznych wybuchów silnika i awarii sokowirówek, które mieliły całą załogę pojazdu, w [[2005]] roku zaprzestano produkcji tego auta.

[[Kategoria:Samochody]]

Wersja z 17:19, 13 cze 2007

Nowy model poloneza
Stary model poloneza
NonNews
Zobacz w NonNews temat:

Polonez (właśc. Pomylonez) – coś, co powstało w 1950 na zlecenie Stalina. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł, polska firma OSF przejęła pracę nad tym pojazdem. W 1958 roku polonez trafił do seryjnej produkcji. OSF to skrót od Ożesz Super Fura. Była to fabryka powstała z inicjatywy Lecha Wałęsy. Wyprodukowała ona wiele samochodów, takich jak Fiat 126p – Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, 1-osobowego, 2-drzwiowego, 6-razy przepłaconego.

Dane techniczne

  • liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową;
  • prędkość maksymalna: 350 km/h (z górki);
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h: w 2,0487 sek;
  • maksymalny moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów;
  • pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki;
  • pojemność bagażnika: 190 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy: 80 litrów, po otworzeniu klapy bagażnika mamy nieskończenie dużą pojemność (co jest jedną z niewielu, jeśli nie jedyną zaletą tego wozu);
  • w standardzie:
    • poduszka powietrzna dla kota,
    • kołdra powietrzna dla psa
    • pół litra,
    • komplet opon dla jazdy po tundrze,
    • silnik;
  • po dopłacie można otrzymać:
    • sokowirówkę,
    • samochód,
    • przednią szybę,
    • wycieraczki,
    • felgi z ornamentem w kształcie Sfinksa,
    • drzwi,
    • karnet do klubu Go-Go,
    • kolejne pół litra,
    • kierownicę obszytą skórą z królika,
    • zestaw siedzeń tylnych,
    • prostytutkę do jazdy dziennej lub nocnej,
    • szpachlówkę,
    • farbę podkładową,
    • pól litra lakieru w kolorze nadwozia.

Zalety

  • Niska cena (350 tys. w wersji podstawowej, 1 400 000 miesięcznie w wersji podrasowanej).
  • Masz go wtedy, kiedy chcesz.
  • W końcu to polski samochód.
  • Hamulce bębnowe.
  • Zawieszenie na resorach dobrze znanych z parowozów i furmanek - twój kowal je polubi.

spot reklamowy: http://www.youtube.com/watch?v=gXT7Qu5-J6k

Wady

  • Spala 40 litrów wysokooktanowej benzyny i 5 oleju (silnikowego) / 100 km w cyklu wiejskim i o połowę mniej na trasie.
  • Brak możliwości otwierania drzwi.
  • Zewnętrzna toaleta (zimno w dSłuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragmentę).
  • Brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów.

Zaprzestanie produkcji

Z powodu licznych wybuchów silnika i awarii sokowirówek, które mieliły całą załogę pojazdu, w 2005 roku zaprzestano produkcji tego auta.