Fallout 3: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
M (→‎Zobacz też: Fallout: New Vegas)
Znacznik: edytor wizualny
 
(Nie pokazano 32 wersji utworzonych przez 21 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:F3-VATS.jpg|250px|thumb|A ty w którą część ciała chcesz dziś oberwać?]]
[[Plik:Fallout.gif|right|250px]]
{{t}}kolejna część [[Fallout|Falałta]]. Przenosi nas do świata po [[Koniec świata|<del>happy</del> endzie]] atomowym. Tym razem wcielimy się w „Samotnego Wędrowca”. Znowu musimy z{{cenzura3}}ć po <del>świecie</del> [[Warszawa|stołecznych pustkowiach]] i wykonywać nudne zadania. Oczywiście będą przeszkadzać nam liczne bugi oraz brak możliwości strzelania przeciwnikom w krocze (Bethesda kupiła sobie prawa do Falałtów i ocenzurowała silnik gry, aby w mordowanie mutantów mogły legalnie bawić się dzieci).
'''Fallout 3''' – kolejna część [[Fallout|Falałta]], która przenosi nas do świata po [[Koniec świata|<del>happy</del> endzie]] atomowym. Znowu musimy z{{cenzura1}}ć po <del>świecie</del> [[Warszawa|stołecznych pustkowiach]] i wykonywać nudne zadania. Oczywiście będą przeszkadzać nam liczne bugi oraz brak możliwości strzelania przeciwnikom w krocze (Bethesda kupiła sobie prawa do Falałtów i ocenzurowała silnik gry, aby w mordowanie mutantów mogły legalnie bawić się dzieci).

== Fabuła ==
Pewnego dnia w Krypcie budzi nas „koleżanka”, która daje nam pistolet i każe spi{{Cenzura3}}ć. Okazuje się, że nasz ojciec nas porzucił i tym samym zdenerwował Nadzorce. Udaje nam się uciec i lądujemy <del>na żelaznym zadupiu</del> w Megatonie. tam informują nas o podróży naszego ojca. Konkretów dowiadujemy się od Doktor Li. Po nudnych, 4 zadaniach udaje nam się odnaleźć ojca w Krypcie 112. Wmawia nam coś o projekcie ''Oczyszczenie'', o naszej matce, o darmowej wodzie i coś o naszym zadaniu. Nagle, gdy już udało nam się doprowadzić oczyszczalnik do stanu używalności, zjawia się zła ''Enklawa''. Nasz ojciec postanawia popełnić samobójstwo by uratować projekt. Uciekamy z doktorkami do ''Cytadeli'' i znowu atakujemy oczyszczalnik. W końcówce możemy sami wpisać magiczne liczby '''216''' lub poprosić o to Sare Lyons. Osoba, która to zrobi, oczywiście zginie.

== Postacie ==
* '''Samotny Wędrowiec''' – nasza postać. Lata jak idiota po pustkowiach i wypełnia głupie questy.
* '''James''' – ojciec naszej postaci. Ucieka z Krypty 101, by trafić do Krypty 112. Mózg Projektu Oczyszczenie. Ginie śmiercią samobójczą, aby nie dać go odpalić komuś innemu.
* '''Amata''' – nasza „koleżanka”. Córka nadzorcy.
* '''Nadzorca''' – ojciec Amanty. Uwielbia nas, jest dobry i miły. Lubi nas tak, że gdy odeszliśmy zwariował.
* '''Nestor Lyons''' – mistrz, przywódca, prezes i dyrektor '''Bractwa Stali'''. Nie lubi '''Enklawy'''.
* '''Sara Lyons''' – córka Nestora Lyonsa. Kapitan Dumy Lyonsa. Można ją wysłać do oczyszczalnika. Tuż przed jej (albo twoją) śmiercią chce się z tobą umówić na randkę.
* '''Prezydent Eden''' – prezydent [[Stany Zjednoczone Ameryki|USA]], które już nie istnieje. Jest komputerem, przywódcą Enklawy i prowadzi radio Enklawy.
* '''Doktor Li''' – kobieta. Członek Projektu Oczyszczenie. Ona powie nam gdzie jest nasz ojciec.
* '''Three [[Pies domowy|Dog]]''' – Nazywa się tak dlatego, że wychowały go trzy psy. Jest [[DJ]]'em radia GNR i skieruje nas do Doktor Li. Ma kumpli w '''Bractwie Stali'''.
* '''Dr Stanislaus Braun''' – Stary dziwak, który naoglądał się zbyt dużo Matrixa. Jest nadzorcą Krypty 112, udaje słodką dziewczynkę (która każe naszemu bohaterowi wykonywac chore zadania) a w jego wesołym świecie możemy włączyć opcję chińskiej inwazji.
* '''Agatha''' – kolejna właścicielka radia. Gra na skrzypcach. Mieszka na pustkowiach. Jest stara.
* '''Fawkes''' – jeden z dwóch występujących w grze supermutantów, którzy nie rzucają się na Ciebie przy pierwszym kontakcie. Nie lubi być nazywany mutantem, woli określenie "nadczłowiek". Jego najlepsi przyjaciele to laser gatlinga oraz działko obrotowe.
* '''Moira Brown''' – zwariowana, ekscentryczna kobieta prowadząca "Skład przy kraterze" w Megatonie. Sama uważa siebie za wybitnego wynalazcę, jej największe osiągnięcia w tej dziedzinie to odstraszacz na kretoszczury, który zamiast odstraszać zabija je oraz książka o tym jak przetrwać na pustkowiach, by ją mogła ukończyć samotny wędrowiec musi wykonać dla Moiry wiele samobójczych zadań.
* '''Pan Burke''' – jedna z najbardziej złowieszczych postaci w grze. Miłośnik fajerwerków, zleca ci zdetonowanie bomby w Megatonie, gdy przystaniesz na jego propozycję zaprasza cię do Tempenny Tower na pokaz grzybków atomowych.
[[Plik:F3-VATS.jpg|right|350px|thumb|A ty w którą część ciała chcesz dziś oberwać?]]

== Miejsca ==
* '''Krypta 101''' – odwiedzamy je tylko dwa razy. Tu zaczynamy. Mieszka tu wesoły Nadzorca.
* '''Megatona''' – pseudo miasto. W samym środku jest bomba atomowa. Możemy dostać tu dom jeżeli ją rozbroimy, dostaniemy także walącego [[suchar|suchar]]y robota.
* '''Tenpenny Tower''' – miasto w wieży, albo wieża w mieście. Dostaniemy tu apartament z takim samym robotem jak w Megatonie, ale musimy ją zniszczyć bombą atomową.
* '''Rivet City''' – środkowa część lotniskowca, mieszkają tu wszyscy, których w{{cenzura3}}i z wszystkich innych miast.
* '''Latarenka''' – miasto dzieci. Nie wiadomo, w jaki sposób liczba mieszkańców utrzymuje się na stałym poziomie.
* '''Duże Miasto''' – miasto dorosłych z Latarenki.
* '''Cytadela''' – to tu mieści się wspaniałe '''Bractwo Stali''' nie mogą tu wejść cywile, prócz ciebie. Stoi tu wielgachny robot do niszczenia [[komunizm]]u.

== Frakcje ==
* '''Bractwo Stali''' – sekta [[metalowcy|metali]]. Zabijają supermutantów. Noszą Pancerze Wspomagane i wyglądają SW33T4sNi3.
* '''Wygnańcy Bractwa Stali''' – ci, którzy opuścili bractwo stali, by zbierać złom. Nie wiedzieli jak się nazwać, więc nazwali się wygnańcami. Oni również używają Pancerzy Wspomaganych.
* '''Enklawa''' – niepodległe Stany Zjednoczone, których nie ma. Nie lubią '''Bractwa Stali''' i naukowców. I oni noszą Pancerze Wspomagane.
* '''Kompania Szpon''' – najemnicy, którzy przyjmują zlecenia, których nie przyjmują inni najemnicy. Oni jedyni nie noszą Pancerzy Wspomaganych. Co za cioty.
* '''Strażnicy Reilly''' – najemnicy którzy sami pakują się w kłopoty i proszą nas o pomoc, później zatrzasnęli się w kryjówkę, chodzą od pomieszczenia do pomieszczenia i gadają jacy to są zadowoleni z uratowania im d{{cenzura3}}y. Mają pedalską roślinkę na pancerzu i nie noszą pancerzy wspomaganych.

== Wrogowie ==
* '''Supermutanci''' – banda koksów o żółtej skórze uwielbiająca niszczyć wszystko co stanie im na drodze, ich najgorsza odmiana to Behemot.
* '''Kretoszczury''' – jak sama nazwa wskazuje hybryda kreta ze szczurem, paskudne kreatury jednak niezbyt wymagający przeciwnicy.
* '''Zdziczałe Ghule''' – niegdyś ludzie, którzy zmutowali za sprawą wysokich dawek promieniowania. Najczęściej łażą po kanałach lub metrze, najwidoczniej mają żyłkę do biznesu gdyż przy ich truchłach zazwyczaj odnaleźć można kilka kapsli.
* '''Bandyci''' – najczęściej występują w niewielkich grupkach, ich ulubione zajęcia to zabijanie, gwałcenie, kradzieże, zabijanie, rozboje, sianie chaosu a także zabijanie.
* '''Żołnierze Enklawy''' – noszą diabelsko czarne pancerze wspomagane, lubją nap{{cenzura3}}ać w Ciebie plazmowymi pukawkami.
* '''Yao Guai''' – niedżwiedzio-podobne stworzenia które dwoma machnięciami łapskiem pozwalają Ci wąchać kwiatki od spodu.
* '''Szpon Śmierci''' - (nie mylić z Kompanią Szpon) wyk{{cenzura3}}sty, ogromny jaszczur, który <del>siedzi pod twoim łóżkiem i czeka, aż skończą ci się Stimpaki</del> przy machnięciu łapskiem lecisz do tyłu na 10 metrów bez połowy twarzy. Yao Guai to przy nim mały niedźwiadek. Enklawa postanowiła oswoić parę osobników w celu wykurzenia ciebie ze Stołecznych Pustkowi.


== [[Noob]] w {{PAGENAME}} ==
== [[Noob]] w {{PAGENAME}} ==
Linia 51: Linia 6:
* Gdy już wyjdzie, zamiast do Megatony trafia do Tuneli Yao Guai.
* Gdy już wyjdzie, zamiast do Megatony trafia do Tuneli Yao Guai.
* Nie zbiera stimpak'ów i Rad-X'ów.
* Nie zbiera stimpak'ów i Rad-X'ów.
* Nie umie wyjąć broni...
* Nie umie wyjąć broni…
*...a gdy jednak mu się to uda, to nie potrafi jej schować.
* …a gdy jednak mu się to uda, to nie potrafi jej schować.
* Ginie w walce z radrakanami.
* Ginie w walce z radrakanami.
* Nie umie korzystać z systemu VATS.
* Nie umie korzystać z systemu VATS.
Linia 78: Linia 33:
* Gdy zabija Lucasa Simmsa dziwi się, czemu cała wioska się na niego rzuca.
* Gdy zabija Lucasa Simmsa dziwi się, czemu cała wioska się na niego rzuca.
* Próbuje zabić wszyskie dzieci w Latarence.
* Próbuje zabić wszyskie dzieci w Latarence.
* Próbuje zabić Fawkesa, ale '''dość szybko''' orientuje się, że nie jest to takie łatwe jak mu się wydawało.
* Zabija Fawkesa.
* Myśli że snajperkę w całej grze ma tylko Tenpenny.
* Myśli że snajperkę w całej grze ma tylko Tenpenny.
* Bierze Med-x i Odlot, i śmieje się, że jest narkomanem.
* Bierze Med-x i Odlot, i śmieje się, że jest narkomanem.
Linia 91: Linia 46:
* Wszystkie punkty umiejętności daje w Bronie Ciężkie, co z tego, że nie stać go na rakiety do wyrzutni.
* Wszystkie punkty umiejętności daje w Bronie Ciężkie, co z tego, że nie stać go na rakiety do wyrzutni.
* Pije i ćpa bez umiaru a potem się dziwi że jest uzależniony.
* Pije i ćpa bez umiaru a potem się dziwi że jest uzależniony.
* Nie robi questów pobocznych na przynoszenie innym potrzebnych rzeczy, a potem płacze, bo nie wie gdzie zdobyć na szybko forsę.
{{Gry fabularne}}
* Rusza na wycieczkę krajoznawczą na cmentarzysko szponów lub do Starego Onley bez dobrej spluwy i stimpaków. Potem narzeka, że szybko zginął.
* Poszukuje RNK…
* …albo Minutemanów…
* …albo Mistrza.
* Nie rozumie, że schłodzona nuka-cola odradza więcej punktów życia.
* Nie umie obsługiwać minimapy.
* Pyta się na forach jak sprawdza się parametry postaci w Pip-Boyu.
* Nie zbiera spinek, a potem się dziwi, czemu nie może otwierać zamków.
* Nie rozumie systemu karmy w grze i myśli, że chodzi tu o jedzenie.
* Szuka innych graczy.
* Nie robi zapisów i płacze, że przeszedł przez pół mapy i wywaliło mu grę i musi robić misję ponownie.
* Szuka lokacji dostępnych w rozszerzeniach w grze podstawowej.
* Kilka losowo w okna w opcjach dialogowych i dziwi się, czemu postać nagle go atakuje.

== Zobacz też ==
* [[Fallout]]
* [[Fallout 2]]
*[[Fallout: New Vegas]]
* [[Fallout 4]]

{{gry fabularne}}

[[Kategoria:Komputerowe gry fabularne]]
[[Kategoria:Komputerowe gry fabularne]]

[[it:Fallout 3]]
[[pt:Fallout 3]]
[[ru:Fallout 3]]

Aktualna wersja na dzień 02:52, 8 lis 2022

A ty w którą część ciała chcesz dziś oberwać?

Fallout 3 – kolejna część Falałta, która przenosi nas do świata po happy endzie atomowym. Znowu musimy zCenzura1.svgć po świecie stołecznych pustkowiach i wykonywać nudne zadania. Oczywiście będą przeszkadzać nam liczne bugi oraz brak możliwości strzelania przeciwnikom w krocze (Bethesda kupiła sobie prawa do Falałtów i ocenzurowała silnik gry, aby w mordowanie mutantów mogły legalnie bawić się dzieci).

Noob w Fallout 3[edytuj • edytuj kod]

  • Nie umie wyjść z krypty.
  • Gdy już wyjdzie, zamiast do Megatony trafia do Tuneli Yao Guai.
  • Nie zbiera stimpak'ów i Rad-X'ów.
  • Nie umie wyjąć broni…
  • …a gdy jednak mu się to uda, to nie potrafi jej schować.
  • Ginie w walce z radrakanami.
  • Nie umie korzystać z systemu VATS.
  • Zbiera przedwojenne pieniądze i spamuje na forum „Cz3mU Ni3 m0g3 nIc kUpIC!!!!??!?!?!?!?!?!?1/1/!!??!1”.
  • Zabija postacie z głównego wątku i dziwi się, że fabuła nie idzie do przodu.
  • Gubi się w Dużym Mieście.
  • Detonuje bombę w Megatonie i dziwi się, że traci karmę.
  • Nie wie jak nauczyć się zakładać Pancerz Wspomagany.
  • Znajduje UFO i spamuje na forum jakim to jest wielkim odkrywcą.
  • Zbiera wszystkie śmieci i myśli, że wolne chodzenie to błąd w grze.
  • Supermutanty atakuje kijem bejsbolowym.
  • Nie umie wejść do ruin Waszyngtonu.
  • Gdy umiera, twierdzi, że to błąd gry.
  • Strzela do wroga z VATS, gdy ma szansę trafienia 3%.
  • Strzela na nadlatujący granat, by do niego nie doleciał.
  • Myśli, że napromieniowanie znika z czasem.
  • Wszystkie punkty „Special” ładuje w siłę.
  • Nie wie do czego służy Retoryka i ma jej 17 punktów.
  • Ciągle wybiera jednego perka.
  • Mówi, że radrakany są groźne.
  • Zabija dobre postacie i dziwi się, czemu traci karmę.
  • Rzuca granatami nie używając VATS.
  • Strzela miniatomówką do ognistej mrówki, która jest 2 metry od niego.
  • Dziwi się, gdy ma okaleczone nogi i chodzi jak kaleka.
  • Gdy zabija Lucasa Simmsa dziwi się, czemu cała wioska się na niego rzuca.
  • Próbuje zabić wszyskie dzieci w Latarence.
  • Próbuje zabić Fawkesa, ale dość szybko orientuje się, że nie jest to takie łatwe jak mu się wydawało.
  • Myśli że snajperkę w całej grze ma tylko Tenpenny.
  • Bierze Med-x i Odlot, i śmieje się, że jest narkomanem.
  • Myśli, że skoro 1 Med-x daje 25% odp. na obrażenia, to jak wstrzyknie sobie 4 to będzie miał 100% odporności.
  • Gdy znajdzie rozbite UFO i blaster obcych koło Greener Pastures, myśli że odkrył coś, o czym nie wiedział nikt i podnieca się.
  • Zbiera do ekwipunku śmieci typu puszka, a potem dziwi się, że ma za duże obciążenie i nie może biegać.
  • Ma umiejętność broni palnej na 10 i dziwi się, że celownik od karabinu snajperskiego tak się trzęsie.
  • Marnuje amunicję od Blastera Obcych.
  • Chcąc szybko dojść do celu używa Q i odchodzi od komputera, a potem dziwi się, że zabiły go muchy mięsne i zablokował się na drzewie.
  • Strzela z grubasa w zamkniętych pomieszczeniach.
  • Sprzedaje całą amunicję i broń, żeby mieć pieniądze na projekt sziszkebaba.
  • Wszystkie punkty umiejętności daje w Bronie Ciężkie, co z tego, że nie stać go na rakiety do wyrzutni.
  • Pije i ćpa bez umiaru a potem się dziwi że jest uzależniony.
  • Nie robi questów pobocznych na przynoszenie innym potrzebnych rzeczy, a potem płacze, bo nie wie gdzie zdobyć na szybko forsę.
  • Rusza na wycieczkę krajoznawczą na cmentarzysko szponów lub do Starego Onley bez dobrej spluwy i stimpaków. Potem narzeka, że szybko zginął.
  • Poszukuje RNK…
  • …albo Minutemanów…
  • …albo Mistrza.
  • Nie rozumie, że schłodzona nuka-cola odradza więcej punktów życia.
  • Nie umie obsługiwać minimapy.
  • Pyta się na forach jak sprawdza się parametry postaci w Pip-Boyu.
  • Nie zbiera spinek, a potem się dziwi, czemu nie może otwierać zamków.
  • Nie rozumie systemu karmy w grze i myśli, że chodzi tu o jedzenie.
  • Szuka innych graczy.
  • Nie robi zapisów i płacze, że przeszedł przez pół mapy i wywaliło mu grę i musi robić misję ponownie.
  • Szuka lokacji dostępnych w rozszerzeniach w grze podstawowej.
  • Kilka losowo w okna w opcjach dialogowych i dziwi się, czemu postać nagle go atakuje.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]