Five Nights at Freddy's: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika 83.28.246.19, powód: beznadziejne formatowanie)
Znacznik: rewert
(NIE BENDZIECIE MALTRETOWAĆ MOJEJULUBIONEJ GRY)
Linia 1: Linia 1:
Five Nights at Freddy’s – gra komputerowa z gatunku survival horror wydana 8 sierpnia 2014 roku. Została stworzona przez Scotta Cawthona. Gracz steruje nocnym stróżem w pizzerii. Postać może podglądać sąsiednie pokoje z ekranu kamer. Znajdujące się tam roboty (tzw. „animatroniki”), początkowo nieaktywne, chcą zabić postać gracza. Celem gry jest przetrwanie pięciu kolejnych nocy i unikanie przeciwników. Po wydaniu pierwszej części powstały kolejne bazujące na tej samej koncepcji[1].
[[Plik:Nnn.jpg|200px|right|thumb|Bardzo straszna gra, nieprawdaż?]]


Rozgrywka
{{cytat|Wcale nie jestem Pedobearem! Wypraszam sobie!|Uroczy misiek, prawda?}}
Postać gracza, znana pod nazwiskiem Mike Schmidt, przyjmuje pracę stróża nocnego w Pizzerii Freddy'ego Fazbeara. Akcja dzieje się w jednym pokoju, w biurze z oknami i pancernymi drzwiami po prawej i lewej stronie. Gracz ma do dyspozycji ekran z kamerami, obejmującymi większość pizzerii, oraz przyciski zamykające poszczególne drzwi i zapalające światła w korytarzach po obu stronach. Na ekranie jest widoczny również poziom pozostałego prądu, na który trzeba uważać, żeby nie doszedł do zera. Gdy Mike rozpoczyna pracę o północy, dzwoni do niego telefon. Tajemniczy głos, podający się za poprzedniego stróża nocnego, który pracował tu przed nim, zaczyna tłumaczyć, na czym będzie polegała jego praca. Mówi, że animatroniki-maskotki pizzerii w nocy są przełączane na tzw. "free roaming mode" ("tryb wolnego przemieszczania się"), podobno po to, żeby ich mechanizmy się nie zacinały od bezruchu. Phone Guy (jak tajemniczy narrator jest potocznie nazywany przez fanów, a od wyjścia Ultimate Custom Night pod taką nazwą figuruje oficjalnie w grach) wspomina też o tym, że owe animatroniki czasami zachowują się dość agresywnie, więc powinno się je obserwować przez kamery i w razie potrzeby zamykać drzwi do biura. Gracz musi przetrwać pięć nocy w biurze (chociaż jest też szósta, bonusowa, i siódma, gdzie można samemu ustawić poziom aktywności i agresywności animatroników). Phone Guy dzwoni też podczas drugiej nocy, gdzie tłumaczy zachowanie Foxy'ego, trzeciej, gdzie wyjaśnia, że animatroniki mogą pomyśleć, że jest się tzw. endoszkieletem i tym samym zapragną wepchnąć gracza do kostiumu podobnej sobie maskotki, i czwartej, w połowie której połączenie zrywa się, gdy zaczyna krzyczeć, sugerując, że został zabity. Od tego momentu gracz zostaje sam, jako że cała mechanika gry została już wyjaśniona[2][3][4].
{{cytat|Pizza!|Chica}}
{{cytat|Dlaczego się mnie boisz? Przecież jestem tylko niewinnym króliczkiem, który za cholerę nie kmini właśnie z czym najlepiej smakuje twoje dupsko!|Bonbon}}
{{cytat|Czy pirat nie może się już masturbować w swoim je{{cenzura1}}nym…|Foxy}}


Odbiór gry
'''Five Nights at Freddy's''' (pol. ''Freddy i spółka'', dosłownie ''Pięć Nocy u Fryderyka'') – gra należąca do gatunku [[survival horror]], stworzona przez [[Amerykanin|Amerykanina]] Scotta Cawhtona. Akcja dzieje się w pizzerii, gdzie po typowo włoskim obiedzie nasz wstawiony protagonista uznaje swoich [[Furry|ziomków]] jako zagrożenie i postanawia się przed nimi schować w biurze woźnego. Ci, na skraju [[Zgon alkoholowy|zgonu alkoholowego]], próbują się do niego dostać, jednak krańcowe zatrucie metanolem i czas reakcji porównywalny z Francją podczas II wojny światowej znacząco utrudnia im to zadanie. Nocka kończy się o godzinie szóstej rano wytrzeźwieniem lub ewentualną śmiercią uczestników imprezy.
Średnia ocen na agregatorze Metacritic wynosi 78 na 100 z ośmiu recenzji[5]. Seria Five Nights at Freddy's już od początku zbierała rzesze fanów, a youtuberzy tacy jak Markiplier, Jacksepticeye czy MatPat z Game Theory pomogli spopularyzować ją jeszcze bardziej[6][7][8]. W 2015 roku ujawniono, że wytwórnia Warner Bros. wykupiła prawa do filmowej adaptacji gry[9], która następnie została przejęta przez studio Blumhouse Productions i według producentów powinna się ukazać w kinach około roku 2021. Jeffrey Matulef z Eurogamera, chwaląc grę, porównał potwory w niej występujące do płaczących aniołów z serialu Doktor Who. Dobrze opisał też system zarządzania bateriami i szybkiego sprawdzania kamer[10].

== Noob w FNAFie ==
* Nigdy nie zamyka drzwi, a jak już zamknie, to nie otwiera, dopóki ma energię.
* Próbuje zainstalować mod na 100% energii, ale oczywiście nie umie.
* Nie zwraca uwagi na stan energii i dziwi się, czemu się ona wyczerpała.
* Nigdy nie przetrwa dłużej niż do 2 nocy.
* Jak się dowie o cheatach, próbuje je włączyć, ale oczywiście nie umie.
* Odblokowuje sobie cheatem noc 7 po to, żeby zagrać na trybie 0/0/0/0, ale nawet jego nie przejdzie…
* …o ile wie jak tego cheata użyć.
* Naoglądał się [[youtuber]]ów przechodzących tryb 20/20/20/20, więc on też chce przejść „bo iezd pro i mó śe óda”.
* Nie zamyka drzwi Foxy'emu, bo chce go przytulić.
* Nie sprawdza pozycji animatorków i dziwi się, że nagle ''cosi na nieko fysgodrzyło''.
* Daje się nabrać na tryb 1/9/8/7.
* Dostaje ataku serca i strasznej sraczki, gdy dostanie jumpscare'a.
* Nie wie, że odgłosy garnków oznaczają, że Chica jest blisko.
* Kocha Foxy'ego nad życie, modli się do niego przed snem i robi z nim amatorskie arty.
* Oczywiście nie zapłacił za grę. Znalazł ją na torrentach po 1400 trojanach z takimi samymi nazwami.
* Gdy odkrywa możliwość kliknięcia na nosek Freddy'ego w biurze, by wydał dźwięk bawi się nim dopóki nie dostanie jumpscare'a.
* W najgorszych przypadkach nie wie, że gra opiera się na mechanice point-and-click, więc spamuje wszystkie fora i wikie pytaniami ''DŻEMU NIE MOGE HODZIDŹ??????!!!11111111''.
* Jego taktyka na zwycięstwo to barykadowanie się w swoim pokoju i patrzenie na kamery.
* Nie kupuje „dwójki” ani „trójki”, bo ''nije ma drższwi''.
* Szuka cheatów, żeby zabić animatorki.
* Kiedy założy kamerę, nie wie, jak ją zdjąć.
* Myśli, że Fnaf to [[Team Fortress 2|TF2]], więc drze japę kiedy ktoś stoi przed drzwiami.
* Myśli, że godzina pokazuje czas do śmierci, a energia jest do zużycia, więc próbuje rozładować całą energię.
* Podejrzewa, że pies wyciągnął mu wtyczkę do ładowania, dlatego ma ciemny ekran podczas rozładowania energii.
* Jeśli cudem dostanie się do 2 nocy, komputer nie ma miejsca na tę informację.
* Przychodzi do pracy o 7 AM i siedzi w pracy cały dzień.
* Gra z wyłączonym dźwiękiem, przez co nie słyszy Freddiego, gdy zbliża się do jego biura.
* Jeśli przejdzie 2 noce, dziwi się, że Freddy mu wyskakuje, mimo iż rzekomo nie widział go w kamerach, bo musi kupić sobie okulary albo zwiększyć jakość w komputerze.

== PR0 w FNAFie ==
* Przychodzi do pracy o 6 AM.
* Nakręca Marionetkę, woła Springtrapa i zamyka szafę koszmarnemu Lisiastemu pomimo, że nie ma ich w grze.
* Żeby zarobić więcej, bierze dzienną zmianę.
* W ogóle tam nie pracuje, bo za mało płacą (bo kto o zdrowych zmysłach chce pracować jako ochroniarz?).
* Jeśli już tam pracuje, to jest szefem i zatrudnia strażnika, który odwala robotę za niego.
* Kupuje prąd typu: "Płacisz raz na miesiąc, nieważne ile wydasz" i siedzi sobie z zamkniętymi drzwiami, rujnując firmy sprzedające prąd.

== Objawy uzależnienia ==
* Pracujesz jako strażnik nocny.
* Do kolegi mówisz ''Przygarnij animatorka!''.
* Drzwi zamykasz w schemacie góra-dół.
* Unikasz zwierzęcych zabawek jak ognia.
* A mechanicznych zabawek tym bardziej.
* Nie umiesz ruszyć się z miejsca, z którego usiadłeś.
* Podczas każdego snu masz halucynacje z gry.
* Myślisz, że zabawki ożywiają w nocy i idą do ciebie w celu spuszczania ci [[wpierdol]]u.
* W swoim domu zamiast licznika prądu masz baterię…
* …a kiedy się wyczerpie, to na twój ryj skacze Freddy i cię zabija.
* Omijasz bary i pizzerie, bo myślisz, że każda z nich ma animatorka.
* Instalujesz kamery w swoim domu, by wiedzieć, czy nikt do ciebie nie idzie.
* Próbujesz zamknąć drzwi przełącznikiem do światła.

== Zobacz też ==
* [[Resident Evil]]
* [[Resident Evil 2]]
* [[Which]]

{{gry komputerowe}}
[[Kategoria:Gry komputerowe]]

Wersja z 13:41, 30 paź 2020

Five Nights at Freddy’s – gra komputerowa z gatunku survival horror wydana 8 sierpnia 2014 roku. Została stworzona przez Scotta Cawthona. Gracz steruje nocnym stróżem w pizzerii. Postać może podglądać sąsiednie pokoje z ekranu kamer. Znajdujące się tam roboty (tzw. „animatroniki”), początkowo nieaktywne, chcą zabić postać gracza. Celem gry jest przetrwanie pięciu kolejnych nocy i unikanie przeciwników. Po wydaniu pierwszej części powstały kolejne bazujące na tej samej koncepcji[1].

Rozgrywka Postać gracza, znana pod nazwiskiem Mike Schmidt, przyjmuje pracę stróża nocnego w Pizzerii Freddy'ego Fazbeara. Akcja dzieje się w jednym pokoju, w biurze z oknami i pancernymi drzwiami po prawej i lewej stronie. Gracz ma do dyspozycji ekran z kamerami, obejmującymi większość pizzerii, oraz przyciski zamykające poszczególne drzwi i zapalające światła w korytarzach po obu stronach. Na ekranie jest widoczny również poziom pozostałego prądu, na który trzeba uważać, żeby nie doszedł do zera. Gdy Mike rozpoczyna pracę o północy, dzwoni do niego telefon. Tajemniczy głos, podający się za poprzedniego stróża nocnego, który pracował tu przed nim, zaczyna tłumaczyć, na czym będzie polegała jego praca. Mówi, że animatroniki-maskotki pizzerii w nocy są przełączane na tzw. "free roaming mode" ("tryb wolnego przemieszczania się"), podobno po to, żeby ich mechanizmy się nie zacinały od bezruchu. Phone Guy (jak tajemniczy narrator jest potocznie nazywany przez fanów, a od wyjścia Ultimate Custom Night pod taką nazwą figuruje oficjalnie w grach) wspomina też o tym, że owe animatroniki czasami zachowują się dość agresywnie, więc powinno się je obserwować przez kamery i w razie potrzeby zamykać drzwi do biura. Gracz musi przetrwać pięć nocy w biurze (chociaż jest też szósta, bonusowa, i siódma, gdzie można samemu ustawić poziom aktywności i agresywności animatroników). Phone Guy dzwoni też podczas drugiej nocy, gdzie tłumaczy zachowanie Foxy'ego, trzeciej, gdzie wyjaśnia, że animatroniki mogą pomyśleć, że jest się tzw. endoszkieletem i tym samym zapragną wepchnąć gracza do kostiumu podobnej sobie maskotki, i czwartej, w połowie której połączenie zrywa się, gdy zaczyna krzyczeć, sugerując, że został zabity. Od tego momentu gracz zostaje sam, jako że cała mechanika gry została już wyjaśniona[2][3][4].

Odbiór gry Średnia ocen na agregatorze Metacritic wynosi 78 na 100 z ośmiu recenzji[5]. Seria Five Nights at Freddy's już od początku zbierała rzesze fanów, a youtuberzy tacy jak Markiplier, Jacksepticeye czy MatPat z Game Theory pomogli spopularyzować ją jeszcze bardziej[6][7][8]. W 2015 roku ujawniono, że wytwórnia Warner Bros. wykupiła prawa do filmowej adaptacji gry[9], która następnie została przejęta przez studio Blumhouse Productions i według producentów powinna się ukazać w kinach około roku 2021. Jeffrey Matulef z Eurogamera, chwaląc grę, porównał potwory w niej występujące do płaczących aniołów z serialu Doktor Who. Dobrze opisał też system zarządzania bateriami i szybkiego sprawdzania kamer[10].