Fort Boyard (polska edycja): Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Linia 1: Linia 1:
[[Grafika:Olesno tygrys.jpg|thumb|right|200px|Tygrys z fortu, jeszcze nie schowany przez Felindrę]]
[[Grafika:Olesno tygrys.jpg|thumb|right|200px|Typowy tygrys w forcie boyard]]'''Fort Boyard''' (czyt. ''fort błajard'', ur. [[6 września]] [[2008]], zm. [[6 grudnia]] [[2008]]) – show w [[TVP2]], które polega na tym, że zawodnicy biegają po – nie zgadniesz – [[Fort boyard (budowla)|Forcie Boyard]]. Zawsze mają ze sobą gwiazdę, która psuje wszystkie najłatwiejsze zadania. Wtedy grupę wspiera [[Katarzyna Glinka|Kasia Glinka]], która od pierwszego do ostatniego odcinka, ani razu nie przestała się uśmiechać.
'''Fort Boyard''' (czyt. ''fort błajard'', ur. [[6 września]] [[2008]], zm. [[6 grudnia]] [[2008]]) – show w [[TVP2]], które polega na tym, że zawodnicy biegają po – nie zgadniesz – [[Fort boyard (budowla)|Forcie Boyard]]. Zawsze mają ze sobą gwiazdę, która psuje wszystkie najłatwiejsze zadania. Wtedy grupę wspiera [[Katarzyna Glinka|Kasia Glinka]], która od pierwszego do ostatniego odcinka, ani razu nie przestała się uśmiechać.


== Zasady ==
== Zasady ==
Linia 13: Linia 14:
== Gonera w forcie ==
== Gonera w forcie ==
Gonera ma dużo zajęć: rano kąpie tygrysy, w południe handluje z marynarzami, a wieczorem szuka klucza do łazienki i śpiewa z tygrysami.
Gonera ma dużo zajęć: rano kąpie tygrysy, w południe handluje z marynarzami, a wieczorem szuka klucza do łazienki i śpiewa z tygrysami.

{{stubmedia}}


[[Kategoria:Programy telewizyjne]]
[[Kategoria:Programy telewizyjne]]

Wersja z 12:31, 1 sty 2009

Plik:Olesno tygrys.jpg
Tygrys z fortu, jeszcze nie schowany przez Felindrę

Fort Boyard (czyt. fort błajard, ur. 6 września 2008, zm. 6 grudnia 2008) – show w TVP2, które polega na tym, że zawodnicy biegają po – nie zgadniesz – Forcie Boyard. Zawsze mają ze sobą gwiazdę, która psuje wszystkie najłatwiejsze zadania. Wtedy grupę wspiera Kasia Glinka, która od pierwszego do ostatniego odcinka, ani razu nie przestała się uśmiechać.

Zasady

Złota strzegą: 5 kluczy (które strażnik fortu chowa w komnatach, a później nie może ich znaleźć), szyfr i głodne tygrysy.

Robert Gonera daje zawodnikom 7 zadań w których mogą zdobyć klucze + 2 zadania zleca swojemu kumplowi Januszowi Weissowi. Jeśli zawodnicy nie zdobędą 5 kluczy kończą grę, ale zawodnicy najczęściej kupują, mimo sprzeciwu strażnika, klucze od La Boule'a. Żeby zawodnicy odgadli szyfr muszą mieć słowa-wskazówki, więc strażnik zadaje zawodnikom 2 niebezpieczne zadania + 1 proste zadanie od swojego kumpla.

Drogę do kolejnych zadań wskazuje kurdupel Passe-Partout (czyt. Paspartu), którego hobby to pokazywanie do kamery liczby zdobytych kluczy i zamykanie drzwi. Jego karłowaty kolega, Passe-Temps (czyt. Pastą) trudni się niebezpiecznym i wymagającym werwy przesypywaniem piasku. Felindra (zagubiona córka Gonery po podróży z Kambodży) – na zawołanie Gonery – „chowa te tygrysy”, a La Boule (łysy wujek z Grenlandii) znienawidzony wychowanek Gonery uderza w gong, a Sam Gonera wprawił się w przekręcaniu klepsydry.

Finał

Jeśli zawodnicy dojdą aż tak daleko, strażnik wpuszcza ich na chwilę do skarbca, by zebrali złoto, ale jeśli zawodnik nie powróci, to go rozszarpią tygrysy.

Gonera w forcie

Gonera ma dużo zajęć: rano kąpie tygrysy, w południe handluje z marynarzami, a wieczorem szuka klucza do łazienki i śpiewa z tygrysami.