Grepolis: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M ({{redakcja}})
(Gruntowna edycja. Nie wiem jak uczynić artykuł śmiesznym, więc dodałem trochę wątków)
Linia 1: Linia 1:
{{Redakcja}}[[Plik:servergrepolis.png|thumb|200px|Na którym serwerze grasz?]]
{{Redakcja}}[[Plik:servergrepolis.png|thumb|200px|Na którym serwerze grasz?]]
[[Plik:Twoje-miasto-sie-rozrasta.png|thumb|200px|Grepolis nie zapomina automatycznie cię informować o rzeczach ważnych dla rozwoju twojej potęgi.]]
[[Plik:Twoje-miasto-sie-rozrasta.png|thumb|200px|Grepolis nie zapomina automatycznie cię informować o rzeczach ważnych dla rozwoju twojej potęgi.]]
'''Grepolis''' – n-ta gra polegająca na zakładaniu wiosek, łączeniu się w sojusze, farmieniu i podbijaniu wiosek i sojuszy. Połączenie Plemion i Ikariamu.
'''Grepolis''' – kolejna gra skopiowana z Plemion. Polega na zakładaniu wiosek, łączeniu się w sojusze, farmieniu i podbijaniu wiosek i sojuszy. Połączenie Plemion i Ikariamu.


==Informacje ogólne==
==Informacje ogólne==
===Wersje językowe===
===Wersje językowe===
Początkowo tylko [[język niemiecki|szwabski]], teraz liczba języków do wyboru osiągnęła liczbę 15. Prognozy wskazują na dalszy przyrost wersji.
Początkowo tylko [[język niemiecki|szwabski]]. Potem autorzy się rozochocili zyskami na grze, i przez to powstało 15 pakietów językowych. I tak jest ich zbyt dużo względem tego, że niewiele obcych krajów zna gre.


===Serwery===
===Serwery===
Alfa, Beta, Gamma, Delta, Zeta, Eta, Theta, Dupeta i tak po kolei wszystkie litery alfabetu greckiego.
Alfa, Beta, Gamma, Delta, Zeta, Eta, Theta, Dupeta i tak po kolei wszystkie litery alfabetu greckiego, dopóty wszystkie się nie skończą. I tak autorzy nie widzą sensu robienia kolejnych serwerów, na który wbiją tylko szwaby, angole i polacy.


== Popularność ==
== Popularność ==
Jako że gra powstała dość niedawno, bo zaledwie 4 miesiące temu, wytworzono małą ilość serwerów, które są zapchane polakami, angolami i szwabami. Dodano kilka nowych serwerów, ale z tym samym skótkiem. Ponieważ gra liczy sobie 4 miesiące, nie wytworzyły się jeszcze sojusze hardcore, w których wszyscy wykańczają wszystkich. Póki co, gra jest w stadium okresowym między erą ''Pr0'' a ''Total chaos''.
Jako że gra powstała dość niedawno, na razie możemy się szybko zarejestrować, by po paru miesiącach mieć szacunek u nowych, jak to długo już w to gramy.


== Sposób gry ==
== Sposób gry ==
Zaczynamy z taką wiochą, w której mamy tylko tartak, kamieniołom, senat i zagrodę, szczątkowy magazyn i agorę. To by było na tyle. Wielu ludzi po ujrzeniu tego krajobrazu błyskawicznie kończy grę. ALE! Niektórzy postanawiają zająć się wiochą. Oto sposoby gry:
Zaczynamy z kompletnym burdelem, w którym mamy tylko tartak, kamieniołom, senat i zagrodę, szczątkowy magazyn i agorę. To by było na tyle. Wielu ludzi po ujrzeniu tego krajobrazu błyskawicznie kończy grę. Lecz niektórzy postanawiają trochę ten burdel uprzątnąć. Oto sposoby gry:


'''1. Punktowicz'''
*'''1. Punktowicz'''
Rozbudowuje budynki, byle zdobyć punkty (za każdą rozbudowę otrzymujemy punkty, a startujemy ze 175 punkcikami). Zwykle to właśnie oni mają najlepsze wyniki, ale przy pierwszym lepszym ataku wymiękają. Stawiają na rozbudowę senatu.
Rozbudowuje budynki, byle zdobyć punkty (za każdą rozbudowę otrzymujemy punkty, a startujemy ze 175 punkcikami). Zwykle to właśnie oni mają najlepsze wyniki, ale przy pierwszym lepszym ataku wymiękają. Stawiają na rozbudowę senatu.


'''2. Sojusznik newbie'''
*'''2. Sojusznik newbie'''
Na początku gry tworzy sojusz i myśli, że będzie to najlepsze zgrupowanie na całym serwerze, ba! na wszystkich serwerach i to we wszystkich wersjach językowych! To najlepszy sposób na to, by pokazać Szwabom gdzie ich miejsce. Tyle, że do sojuszu tworzonego przy 175 punktach nikt nie chce wbijać... Co do rozbudowy, nieznane.
Na początku gry tworzy sojusz i myśli, że będzie to najlepsze zgrupowanie na całym serwerze, ba! na wszystkich serwerach i to we wszystkich wersjach językowych! To najlepszy sposób na to, by pokazać Szwabom gdzie ich miejsce. Tyle, że do sojuszu tworzonego przy 175 punktach nikt nie chce wbijać... Co do rozbudowy, nieznane.


'''3. Sojusznik umiejętny'''
*'''3. Sojusznik umiejętny'''
To już ktoś. Ma więcej punktów, trochę wojska i paczkę znajomych z reala. Tworzą miłą grupkę i w ten sposób rozwijają się. A przy tym zapraszają nowych. Te sojusze są dość dobre, ale czasem zapaleńcy wysyłają zaproszenia wraz z wiadomościami typu :,, twój sojusz jest do bani! mój jest lepszy! stworzymy potęgę!". Tak oto osiąga efekt odwrotny. Ataki to chleb powszedni, no bo nakłania do zdrady! Stawia na równomierny rozwój.
To już ktoś. Ma więcej punktów, trochę wojska i paczkę znajomych z reala. Tworzą miłą grupkę i w ten sposób rozwijają się. A przy tym zapraszają nowych. Te sojusze są dość dobre, ale czasem zapaleńcy wysyłają zaproszenia wraz z wiadomościami typu :,, twój sojusz jest do bani! mój jest lepszy! stworzymy potęgę!". Tak oto osiąga efekt odwrotny. Ataki to chleb powszedni, no bo nakłania do zdrady! Stawia na równomierny rozwój.


'''4. Generał'''
*'''4. Generał'''
Ma tyle wojska, że właściwie może odeprzeć każdy atak. Stawia na koszary, akademię, kopalnie, tartak, gospodarstwo, port. Mają średnie ilości punktów, jednak budynki, które rozbudowuje dają mu wystarczającą ilość pkt, by trzymał się dobrze.
Ma tyle wojska, że właściwie może odeprzeć każdy atak. Stawia na koszary, akademię, kopalnie, tartak, gospodarstwo, port. Mają średnie ilości punktów, jednak budynki, które rozbudowuje dają mu wystarczającą ilość pkt, by trzymał się dobrze.


'''5. Kozak'''
*'''5. Kozak'''
Patrzy na ranking, kto jest pierwszy i skacze do niego. Zazwyczaj szybko kończy, bo ma przejętą wiochę.
Patrzy na ranking, kto jest pierwszy i skacze do niego. Zazwyczaj szybko kończy, bo ma przejętą wiochę.




*'''6. Admin-podróba'''
'''6. Admin-podróba''' To, jak sama nazwa wskazuje, podróbka administratora. Albo podszywa się pod nazwę któregoś z nich, albo nazywa się ,,admin" lub ,,administrator". Jednak gdy tylko prawdziwy admin zauważy, że ten go naśladuje, zaczynają się kłopoty. Zwykle kończą się one zmianą nicku, ale gdy sytuacja będzie się powtarzać... W ruch pójdzie ukochana zabawka administracji. Ban(an).
To, jak sama nazwa wskazuje, podróbka administratora. Albo podszywa się pod nazwę któregoś z nich, albo nazywa się ,,admin" lub ,,administrator". Jednak gdy tylko prawdziwy admin zauważy, że ten go naśladuje, zaczynają się kłopoty. Zwykle kończą się one zmianą nicku, ale gdy sytuacja będzie się powtarzać... W ruch pójdzie ukochana zabawka administracji. Ban(an).

*'''7. Zamachowiec'''
Najpierw uzbiera trochę punktów i utworzy trochę wojska. Potem zaczyna polować na szychy różnych sojuszy pr0, aby móc poszpanować przed kolegami. Szybko likwidowany, gdyż owe szychy napuszczą na zamachowca całą siłe militarną.

*'''8. Conqueror'''
Na początku gry bardzo szybko kształtuje wojsko godne podbicia małej wioski. Po kompletnym ukształtowaniu nasyła żołnierzy na wioskę bezbronnego delikwenta i podbija ją. Postępuje tak dopóty nie stworzy ''bloba'' stworzonego z podbitych miast. Zwykle zakłada wtedy sojusz towarzyszący większej ilości podobnych graczy niedaleko od siebię by atakować wszystkich na terytorium ich działalności. Wkońcu sojusz tworzy superbloba wliczającego 50+ wiosek, a sam sojusz pod wpływem tak wielkiej ilości członków zapada się w siebie samego. Członkowie walczą między sobą. Sojusz się rozpada, a conquerorzy z sojuszu zabijają się na wzajem. Dochodzi do naszego conquerora-delikwenta, pokonują go, koniec conquerora. Bardzo osobliwy gatunek gracza, ale trzeba się upewnić, czy czasami nie masz jednego obok siebię.




Linia 38: Linia 45:
Jest więcej typów. Z biegiem czasu, [[Nonsensopedia|jedyna słuszna encyklopedia]] opublikuje ich więcej.
Jest więcej typów. Z biegiem czasu, [[Nonsensopedia|jedyna słuszna encyklopedia]] opublikuje ich więcej.


==Zjawiska==
*'''Blob''' - Zdarza się, gdy jeden z graczy podbija wszystkie sąsiednie wioski. Bloby są bardzo trudne do zniszczenia, gdyż gracz dysponuje ogromnymi zasobami surowców z owych wiosek. Po zetknięciu się bloba z blobem, dochodzi do wielkiej bitwy. Obydwaj właściciele bloba walczą między sobą dopóki jeden blob nie zostanie obalony. Może zamienić się w:
**'''Superblob''' - Blob najczęściej członków sojuszu, którzy ustawili się blisko siebię. Podbijają wszystkie tereny obok swoich wiosek, i tak tworzy się ogromny Superblob, mający pod swoją władzą 25+ wiosek.
*'''Wojna o surowce''' - Często spotykane, zdarzają się gdy dwaj lub więcej graczy mają bardzo ograniczone tereny surowców. Wtedy dochodzi do wojny o pola surowców, często kończące się podbiciem wszystkich wiosek przez tę jedną i powstaniu Bloba.
==Budynki==
==Budynki==
Budynki się przydają, gdy stawiamy na wojsko. Dają nam mnóstwo punktów, szczególnie senat. Oto i ich lista:
Budynki się przydają, gdy stawiamy na wojsko. Dają nam mnóstwo punktów, szczególnie senat. Oto i ich lista:

Wersja z 22:36, 22 sty 2011

Na którym serwerze grasz?
Grepolis nie zapomina automatycznie cię informować o rzeczach ważnych dla rozwoju twojej potęgi.

Grepolis – kolejna gra skopiowana z Plemion. Polega na zakładaniu wiosek, łączeniu się w sojusze, farmieniu i podbijaniu wiosek i sojuszy. Połączenie Plemion i Ikariamu.

Informacje ogólne

Wersje językowe

Początkowo tylko szwabski. Potem autorzy się rozochocili zyskami na grze, i przez to powstało 15 pakietów językowych. I tak jest ich zbyt dużo względem tego, że niewiele obcych krajów zna tą gre.

Serwery

Alfa, Beta, Gamma, Delta, Zeta, Eta, Theta, Dupeta i tak po kolei wszystkie litery alfabetu greckiego, dopóty wszystkie się nie skończą. I tak autorzy nie widzą sensu robienia kolejnych serwerów, na który wbiją tylko szwaby, angole i polacy.

Popularność

Jako że gra powstała dość niedawno, bo zaledwie 4 miesiące temu, wytworzono małą ilość serwerów, które są zapchane polakami, angolami i szwabami. Dodano kilka nowych serwerów, ale z tym samym skótkiem. Ponieważ gra liczy sobie 4 miesiące, nie wytworzyły się jeszcze sojusze hardcore, w których wszyscy wykańczają wszystkich. Póki co, gra jest w stadium okresowym między erą Pr0 a Total chaos.

Sposób gry

Zaczynamy z kompletnym burdelem, w którym mamy tylko tartak, kamieniołom, senat i zagrodę, szczątkowy magazyn i agorę. To by było na tyle. Wielu ludzi po ujrzeniu tego krajobrazu błyskawicznie kończy grę. Lecz niektórzy postanawiają trochę ten burdel uprzątnąć. Oto sposoby gry:

  • 1. Punktowicz

Rozbudowuje budynki, byle zdobyć punkty (za każdą rozbudowę otrzymujemy punkty, a startujemy ze 175 punkcikami). Zwykle to właśnie oni mają najlepsze wyniki, ale przy pierwszym lepszym ataku wymiękają. Stawiają na rozbudowę senatu.

  • 2. Sojusznik newbie

Na początku gry tworzy sojusz i myśli, że będzie to najlepsze zgrupowanie na całym serwerze, ba! na wszystkich serwerach i to we wszystkich wersjach językowych! To najlepszy sposób na to, by pokazać Szwabom gdzie ich miejsce. Tyle, że do sojuszu tworzonego przy 175 punktach nikt nie chce wbijać... Co do rozbudowy, nieznane.

  • 3. Sojusznik umiejętny

To już ktoś. Ma więcej punktów, trochę wojska i paczkę znajomych z reala. Tworzą miłą grupkę i w ten sposób rozwijają się. A przy tym zapraszają nowych. Te sojusze są dość dobre, ale czasem zapaleńcy wysyłają zaproszenia wraz z wiadomościami typu :,, twój sojusz jest do bani! mój jest lepszy! stworzymy potęgę!". Tak oto osiąga efekt odwrotny. Ataki to chleb powszedni, no bo nakłania do zdrady! Stawia na równomierny rozwój.

  • 4. Generał

Ma tyle wojska, że właściwie może odeprzeć każdy atak. Stawia na koszary, akademię, kopalnie, tartak, gospodarstwo, port. Mają średnie ilości punktów, jednak budynki, które rozbudowuje dają mu wystarczającą ilość pkt, by trzymał się dobrze.

  • 5. Kozak

Patrzy na ranking, kto jest pierwszy i skacze do niego. Zazwyczaj szybko kończy, bo ma przejętą wiochę.


  • 6. Admin-podróba

To, jak sama nazwa wskazuje, podróbka administratora. Albo podszywa się pod nazwę któregoś z nich, albo nazywa się ,,admin" lub ,,administrator". Jednak gdy tylko prawdziwy admin zauważy, że ten go naśladuje, zaczynają się kłopoty. Zwykle kończą się one zmianą nicku, ale gdy sytuacja będzie się powtarzać... W ruch pójdzie ukochana zabawka administracji. Ban(an).

  • 7. Zamachowiec

Najpierw uzbiera trochę punktów i utworzy trochę wojska. Potem zaczyna polować na szychy różnych sojuszy pr0, aby móc poszpanować przed kolegami. Szybko likwidowany, gdyż owe szychy napuszczą na zamachowca całą siłe militarną.

  • 8. Conqueror

Na początku gry bardzo szybko kształtuje wojsko godne podbicia małej wioski. Po kompletnym ukształtowaniu nasyła żołnierzy na wioskę bezbronnego delikwenta i podbija ją. Postępuje tak dopóty nie stworzy bloba stworzonego z podbitych miast. Zwykle zakłada wtedy sojusz towarzyszący większej ilości podobnych graczy niedaleko od siebię by atakować wszystkich na terytorium ich działalności. Wkońcu sojusz tworzy superbloba wliczającego 50+ wiosek, a sam sojusz pod wpływem tak wielkiej ilości członków zapada się w siebie samego. Członkowie walczą między sobą. Sojusz się rozpada, a conquerorzy z sojuszu zabijają się na wzajem. Dochodzi do naszego conquerora-delikwenta, pokonują go, koniec conquerora. Bardzo osobliwy gatunek gracza, ale trzeba się upewnić, czy czasami nie masz jednego obok siebię.


Jest więcej typów. Z biegiem czasu, jedyna słuszna encyklopedia opublikuje ich więcej.

Zjawiska

  • Blob - Zdarza się, gdy jeden z graczy podbija wszystkie sąsiednie wioski. Bloby są bardzo trudne do zniszczenia, gdyż gracz dysponuje ogromnymi zasobami surowców z owych wiosek. Po zetknięciu się bloba z blobem, dochodzi do wielkiej bitwy. Obydwaj właściciele bloba walczą między sobą dopóki jeden blob nie zostanie obalony. Może zamienić się w:
    • Superblob - Blob najczęściej członków sojuszu, którzy ustawili się blisko siebię. Podbijają wszystkie tereny obok swoich wiosek, i tak tworzy się ogromny Superblob, mający pod swoją władzą 25+ wiosek.
  • Wojna o surowce - Często spotykane, zdarzają się gdy dwaj lub więcej graczy mają bardzo ograniczone tereny surowców. Wtedy dochodzi do wojny o pola surowców, często kończące się podbiciem wszystkich wiosek przez tę jedną i powstaniu Bloba.

Budynki

Budynki się przydają, gdy stawiamy na wojsko. Dają nam mnóstwo punktów, szczególnie senat. Oto i ich lista:

1. Senat. Biegają tu takie ludziki, machają mieczami i myślą, że są w najsilniejszej wiosce na świecie. Błąd. Potem trochę są starsi i już im nie wypada, to stoją w miejscu i się gapią w wiecznie słoneczne niebo. Jak się kliknie na senat, to wyskakują jakieś miniatury budynków i można dostać zawrotów głowy. n00By się dziwią potem (czyli około dwa tygodnie później, bo dalej to ni stąd ni zowąd wychodzi nowy budyneczek w senacie i jest napis ,,wybuduj". jak n00b to zobaczy, zaczyna kozaczyć), że mają tylko pięć czy sześć budynków, bo nie potrafią sobie rozwinąć wymagań do rozbudowy kolejnych chałup. Im wyższy poziom, tym szybciej się tworzą (to jest, pracuje nad nimi jeden kolo) nowe chaty. W dziesięć godzin można już mieć długi i wysoki mur obronny, na którym wybije się cała armia przeciwnika.


2. Magazyn. Jak się ma go na pierwszym poziomie, to są poprzewracane kolumny, jak po pijackiej burdzie. Im wyższy poziom, tym mniejsze straty po bibach i tym więcej wódki można pomieścić.


3. Tartak, inaczej Obóz Drwali. Jakiś facet rąbie drewno przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 52 tygodnie w roku. W dodatku nigdy się nie skaleczy. Na godzinę może wyprodukować nawet 426 kawałków drwa na 60 minut! Im wyższy poziom, tym wolniej koleś macha siekierą, ale więcej kawałków mu spod niej wylatuje.


4. Kamieniołom. Dwaj przemili panowie ciągle walą młotkami w jedno i to samo miejsce w kamieniu. Trochę dalej dźwig nigdy nie upuszcza bloku tegoż budulca, a nikt go nie operuje. Im wyższy poziom, tym bardziej tym przemiłym panom chce się siku - pracują przez całe swoje życie tak samo!


5. Kopalnia srebra. Tutaj robotnik bawi się taczką, ale z tej zabawy wychodzi żywe srebro! Nawet go z niej nie wyrzuca, ale siłą umysłu przenosi je do magazynu, gdzie je się składuje mimo ilości wódki. Im wyższy poziom, tym więcej srebra, mniej alkoholu, mniej ludzi, którzy tęsknią za swoją nieodłączną towarzyszką imprez. No bo srebra wypić się nie da!


6. Koszary. Pierwszy poziom może powstać w trzy minuty. Siedzą tutaj jacyś faceci, którym wystarczy dać miecz, tarczę, łuk, konia, procę lub dwa konie, a oni już myślą, że są wielkimi wojownikami. Większość graczy twierdzi, że wystarczy 6 szermierzy i już można odeprzeć każdy atak! Im wyższy poziom, tym wolniej się toto buduje.


7. Mur miejski. Buduje go jeden mizerny żulina. O dziwo, gdy się na ów murek kliknie, to zamiast informacji o menelu wychodzi notka, ile wojsk się zabiło, ale ile straciło. Dlatego też nie warto go rozbudowywać- powie n00bek. Idąc jego tokiem myślenia, po kliknięciu na mur wyskoczy ilość straconych: 6 szermierzy. Tyle można wojsk zyskać za przejście samouczka [sic!]. Dlaczego więcej się nie wyświetli? Ponieważ przy kolejnym ataku n00b ma już przejętą jedyną wiochę. Im wyższy poziom, tym mur ma więcej metrów wysokości.


8. Jaskinia. Zawsze wiedzieliśmy, że szpiedzy mieszkają w jaskiniach! Dasz mu 1000 srebra, to on ci podziękuje i pójdzie się pobawić w wiosce innego gracza. Szczerze, to rozbudowa jaskini nie jest do niczego przydatna. Im wyższy poziom, tym wyższy poziom.


9. Stocznia (Gdańska). O dziwo, stoczniowcy nie chcą strajkować, zawsze po prawej jest nieukończony statek, a sam budynek jest zabałaganiony. Im wyższy poziom, tym więcej zatrudnia się sprzątaczek.


10. Akademia. Siedzą tu studenci, którzy nagle orientują się, że można z patyczka i gumki zrobić procę, dać jakiemuś przechodniowi i powiedzieć, że jest żołnierzem, a on będzie atakować okoliczne wiochy. Cóż za wspaniałe odkrycie! Im wyższy poziom, tym więcej pięter ma ta politechnika.


11. Świątynia. Na pierwszych poziomach ma metr kwadratowy. Potem trochę się rozrasta. Można dzięki niej rekrutować na przykład pegazy, minotaury, cyklopów, Twoje Stare i Moherowe Berety, Im wyższy poziom, tym więcej Moherów możesz rekrutować.


12. Targowisko. Jak to można nazwać targowiskiem?! Trzy kramy kupieckie na krzyż?! Potem jest ich trochę więcej. Nigdy nie widać żadnych ludzi, widocznie jest za mało skórzanych majtków. Im wyższy poziom, tym więcej majtków można kupić.


13. Gospodarstwo wiejskie. Na polu do niego przyłączonym stoi jakiś facet, który wygląda jak policjant i zamiata ziemię. Przez całe życie w jednym miejscu! Obok stoi wiatrak, który z poziomu na poziom jest coraz większy. W środku mieszka 3000 ludzi na ostatnim poziomie rozbudowy. Im wyższy poziom, tym większy wiatrak.


Są jeszcze inne budynki, ale mają cholernie wysokie wymagania.