Half-Life 2: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Botyzjusz I. Ofiarą rewertu jest 83.18.33.44.)
Linia 46: Linia 46:


* '''Dark Energy'''
* '''Dark Energy'''
Freeman dostaje się na najwyższe piętro Cytadeli, gdzie spotyka Dr. Breena, który aktualnie więzi Alyx i Eliego. Po krótkim sabotażu przeprowadzonym przez naszego boskiego, aczkolwiek nieco cichego bohatera, Breen próbuje zwiać olbrzymim teleportem, lecz jako że teleport to niezwykle niestabilna rzecz (głównie dlatego, że nie posiada przyssawek i przesuwa się po stole), Gordon <s>niszczy</s> przewraca go paroma kulami energii. Breen nie żyje, a całe to wydarzenie sprawia, że Gordon przypomina sobie balangę w Black Mesa. Znowu zaczyna majaczyć i mieć wizje. Ukazuje się mu tajemniczy rasta, który gratuluje dobrze wykonanego zadania i zaprasza do wspólnej kontemplacji czasoprzestrzeni. Ekran robi się czarny, wyjeżdża lista płac. Osz cholera, ale faza!
Freeman dostaje się na najwyższe piętro Cytadeli, gdzie spotyka Dr. Breena, który aktualnie więzi Alyx i Eliego. Po krótkim sabotażu, Breen próbuje zwiać olbrzymim teleportem, lecz jako że teleport to niezwykle niestabilna rzecz, Gordon niszczy go paroma kulami energii. Breen nie żyje, a całe to wydarzenie sprawia że Gordon przypomina sobie balangę w Black Mesa. Znowu zaczyna majaczyć i mieć wizje. Ukazuje się mu tajemniczy rasta, który gratuluje dobrze wykonanego zadania i zaprasza do wspólnej kontemplacji czasoprzestrzeni. Ekran robi się czarny, wyjeżdża lista płac.


== Tryb multi ==
== Tryb multi ==

Wersja z 16:41, 30 sie 2011

Half-Life 2 (ang. okres połowicznego rozkładu vol. II), HL2 - komputerowy, a także Xboksowy i Play stationowy tytuł FPS, wyprodukowany w latach 1999-2004 przez Valve Corporation, będący sequelem tytułu z 1998 roku, czyli HL1, który był swego czasu notorycznie uznawany za grę wszechczasów, mimo iż dużo ekspertów nad nią nie pracowało, a była to pierwsza produkcja tej firmy. HL2 był wydawany od III kwartału 2004 (komputer) do III kwartału 2007 (Xbox 360 i PS3). Tak długi okres sprawiał, że gracze dogłębnie przestali lubić pierwszego wydawcę - Vivendi Universal Games, a potem drugiego - EA Games. Program otrzymał 35 tytułów gry roku, ale nie obłowił się tak, jak jego poprzednik, który miał ich 50.

Rozdziały

  • Point Insertion

Główny bohater, Gordon Freeman budzi się w pociągu jadącym w nieznaną mu stronę. Majaczy i ma wizje, które są pozostałością po balandze w Black Mesa. Po chwili okazuje się iż trafił do Rosji, ale zamiast wódki i rozpalonych lasek, wita go niejaki Dr. Breen i metropolia w której robi za Wielkiego Brata. Etap ten polega głównie na zbieraniu batów od wszechobecnej policji i wrzucania puszek do koszów. Po chwili natrafia na starych znajomych, Barneya i Kleinera, oraz postać która była pretekstem do wydania Nude-moda, Alyx Vance.

  • A Red Letter Day

Okazuje się iż "Źli obcy" (znani także jako KOMBAJN) klasycznie napadli na Ziemię, i uczynili z jej mieszkańców niewolników. Próba teleportacji do Black Mesa East zakończyła się fiaskiem, więc Freeman musi dojść tam na piechotę, by spotkać się z Eli Vance'm. Po drodze do kanałów, dostaje broń tysiąclecia, ŁOM.

  • Route Canal

Uzbrojony w łom Freeman, przemierza kawałek stacji kolejowej w City 17, atakując przeciwników z budzącym strach okrzykiem "...!" Freeman dociera do małej przystani gdzie dostaje do użytku aerołódź.

  • Water Hazard

Serwując obcym miłą odmianę, Freeman zamiast strzelać, rozjeżdża ich. W momencie gdy rozjeżdżanie obcych robi się monotonne, Gordon spotyka grupkę rebeliantów, którzy montują na jego łodzi działko, za pomocą którego niszczy helikopter i w spokoju dopływa do Black Mesa East.

  • Black Mesa East

Przybywając do Black Mesa East, Gordon zostaje (nareszcie) powitany przez Dr. Mossman, Alyx Vance i kulawego już Eliego Vance'a. Dochodzi do krótkiego spięcia miedzy Alyx i Judith, dyskutującymi co wydarzy się w następnym odcinku "Mody na Sukces". Alyx zabiera nas na złomowisko gdzie dostajemy Gravity Guna, urządzenie do miotania melonów, sedesów i grzejników. Niespodziewanie(taa... niespodziewanie) na Black Mesa East napadają kombajniści. Zawala się jedyna bezpieczna droga ucieczki więc Freeman nie mając wyboru musi przejść przez Ravenholm.

  • We don't go to Ravenholm...

Zwiedzając wymarłe Ravenholm, Gordon natrafia na jedynego żywego jeszcze mieszkańca, Ojca "Grigori" Dyrektora, który chroni przez hordami zombie swój sekretny skład bimbru. Grigori obiecuje zabrać Gordona do tego składu, a jako że obcy mogą poczekać, zgodził się na tą wyprawę. Tuż przy końcu wędrówki Grigori podstępnie zamyka Freemana, aby następnie samemu świętując zwycięstwo, skonsumować butelkę wódki, która niestety okazuje się być Koktajlem Molotova, który wybucha podpalony przez pobliską świecę. Freeman ucieka z zamknięcia i dociera nad wybrzeże.

Combine Advisor (pl. Kombajn Konsultant). Cholernie trudny przeciwnik używający mocy psionicznej.


  • Highway 17

Docierając nad wybrzeże, Freeman dostaje od rebeliantów kolejny środek transportu- zdezelowaną limitowaną edycje Fiata 126p. Jako że pojazd ma sporego kopa, bez problemu toruje sobie drogę miażdżąc hordy Antlionów. Docierając nad punkt zwrotny swojej wędrówki, Freeman zauważa dźwig, który powinien mieć większą wartość bojową niż jego dotychczasowy pojazd. Wszystkie próby ruszenia dźwigu nie działają, więc decyduje się zostawić go na miejscu.

  • Sandtraps

Freeman dociera do latarni morskiej, gdzie dostaje szansę prawdziwego wypróbowania zdobytej po drodze zabawki, wyrzutni rakiet. Po zniszczeniu latarni, rebelianci zostawiają go na środku plaży wypełnionej Antlionami. Spotkany po drodze obcy, pomaga mu zaopatrzyć się w śmierdzące gluty, które pozwalają na zahipnotyzowanie Antlionów.

  • Nova Prospekt

Freeman dostaje się do więzienia politycznego, które tak na dobrą sprawę jest kiepsko chronione. Po udanym szturmie, zmierza na spotkanie z Alyx Vance.

  • Entanglement

Freeman eskortuje Alyx do pokoju sterowniczego gdzie próbuje ona uwolnić Eliego. Przez przypadek uwalnia Łukaszenkę, Adolfa Hitlera i George'a Busha. Eli przez przypadek odjeżdża w nieznane nikomu miejsce, a Gordon i Alyx teleportują się prosto do laboratorium Kleinera.

  • Anticitizen One

Kleiner niechcący zgubił klucze, przez co w pokoju teleportacyjnym siedzą przez tydzień. Po wydostaniu się, Freeman rozpoczyna zbieranie powstańców, aby poprowadzić szturm na Cytadelę.

  • Follow Freeman

Po zebraniu dostatecznie dużej grupy rebeliantów, aby atak na Cytadelę się powiódł, Freeman znajduje pijanego Barneya, który przez cały czas leżał pod stołem. Na jego drodze stoi jednak budynek sejmu, gdzie ciągle trwają rozmowy na temat ratyfikacji Traktatu Lizbońskiego. Po skończonym głosowaniu, udaje się dalej.

  • Our Benefactors

Gordon dostaje się do wnętrza Cytadeli, gdzie przy wejściu otrzymuje darmowy karnet na wycieczkę zapoznawczą. Korzystając z okazji, wsiada do wózka i po chwili jedzie, obserwując produkcje broni i żołnierzy.

  • Dark Energy

Freeman dostaje się na najwyższe piętro Cytadeli, gdzie spotyka Dr. Breena, który aktualnie więzi Alyx i Eliego. Po krótkim sabotażu, Breen próbuje zwiać olbrzymim teleportem, lecz jako że teleport to niezwykle niestabilna rzecz, Gordon niszczy go paroma kulami energii. Breen nie żyje, a całe to wydarzenie sprawia że Gordon przypomina sobie balangę w Black Mesa. Znowu zaczyna majaczyć i mieć wizje. Ukazuje się mu tajemniczy rasta, który gratuluje dobrze wykonanego zadania i zaprasza do wspólnej kontemplacji czasoprzestrzeni. Ekran robi się czarny, wyjeżdża lista płac.

Tryb multi

W grze standardowo nie pojawia się tryb multiplayer, lecz Te kutasy od haela wydali Half-life 2: Deathmatch, w którym można pocinać przez neta. Można ją ściągnąć za darmo przez Steama, lecz trzeba mieć w swoim złomie kartę graficzną nVidii lub ATi, więc jak masz 3dfx VooDoo lub inny megazłom, to musisz to kupić za jedyne 4,99 $. Gra jest bardzo ciekawą i szybką alternatywą dla wszechobecnego CSa, lecz jest jeden problem: wszechobecne Nooby biegające wszędzie z RPG aka n00b machinem.