Marszrutka: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (W zasadzie pierwsze marszrutki pojawiły się w 1938, a wtedy o Ukrainę było ciężko.)
M (+parę rzeczy, poprawienie stylu w →‎Higiena)
Znacznik: edytor wizualny
Linia 18: Linia 18:
Pomimo rewelacji zamieszczonych powyżej, marszrutki są bardzo higieniczne{{fakt}}, a tylne miejsca pojazdów oferują najlepsze wrażenia<sup>&#91;[[Gówno|''powybijane okna robiące przeciąg, to nazywacie wrażeniami? poza tym, brak źródeł'']]&#93;</sup>.
Pomimo rewelacji zamieszczonych powyżej, marszrutki są bardzo higieniczne{{fakt}}, a tylne miejsca pojazdów oferują najlepsze wrażenia<sup>&#91;[[Gówno|''powybijane okna robiące przeciąg, to nazywacie wrażeniami? poza tym, brak źródeł'']]&#93;</sup>.


Udogodnienia obejmujące marszrutki to m.in.: Wielkie ciepło, co za tym idzie – brak zagrożenia przeziębieniem, miejsca siedzące z wygodnymi oparciami, co za tym idzie – pomoc osobom o bólach mięśni i stawów, porozbijane okna, co za tym idzie – pomoc psychiczna [[depresja|osobom przesadnie smutnym]] i wiele, wiele innych<sup>&#91;[[Tu nic nie ma|''No podaj jakieś kurwa źródła, co?]]&#93;</sup>!
Udogodnienia obejmujące marszrutki to m.in.: Wielkie ciepło, co za tym idzie – brak zagrożenia przeziębieniem, miejsca siedzące z wygodnymi oparciami, co za tym idzie – pomoc osobom o bólach mięśni i stawów, porozbijane okna, co za tym idzie – pomoc w spełnieniu [[Samobójstwo|marzeń]] [[depresja|osób przesadnie smutnych]] i wiele, wiele innych<sup>&#91;[[Tu nic nie ma|''No podaj kurwa jakieś źródła, co?'']]&#93;</sup>!


== Jakość serwisu ==
== Jakość serwisu ==
Linia 24: Linia 24:
=== Komfort ===
=== Komfort ===
Polacy – i nie tylko oni, zresztą – bardzo lubią i polecają jechać w marszrutkach<sup>&#91;[[Tutaj jest bomba|''jak nie podasz źródeł swoich nędznych fanfików zrobię ci z dupy egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego'']]&#93;</sup>, Tutaj mamy fragment tego, co pewien mały ukrainiec uczący się polskiego powiedział nam po pierwszej przejażdżce marszrutką<ref>Nie martw się, jeśli niezbyt rozumiesz. My też tego nie rozumiemy</ref>:
Polacy – i nie tylko oni, zresztą – bardzo lubią i polecają jechać w marszrutkach<sup>&#91;[[Tutaj jest bomba|''jak nie podasz źródeł swoich nędznych fanfików zrobię ci z dupy egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego'']]&#93;</sup>, Tutaj mamy fragment tego, co pewien mały ukrainiec uczący się polskiego powiedział nam po pierwszej przejażdżce marszrutką<ref>Nie martw się, jeśli niezbyt rozumiesz. My też tego nie rozumiemy</ref>:
''Ja wchodziłem w marszrutkę. Kiedy dotykałem drzwi, oni łatwo odwalają się, ale kierowca mówi, co [[Nikogo to nie obchodzi|wszystko w porządku]] i nie zwraca na to uwagi. Podłoga silno skrzypi, szkla u kierowcy nie było; kiedy zajmuje swoje miejsce, krzesło, na który się usiadłem, rozwalił się na dwie części. U salonie był brzydki zapach. Dojechałem na godzinie później. Jestem dowolny. Respekt kierowcy, co nie zwraca na to uwagi.''
''Ja wchodził w marszrutkę. Dotykalem, kiedy dotykalem drwi, oni łatwo odwalają się, ale kierowca mówi, co [[Nikogo to nie obchodzi|wszystko w porządku]] i nie zraca na to uwagi. Podłoga silno skrzypi, szkla u kierowcy nie było; kiedy zajmuje swoje miejsce, krzeslo, na który się usiadłem, rozwalił się na dwie części. U salonie był brzydki zapach. Dojechałem na godzinie później. Jestem dowolny. Respekt kierowcy, co niezrać na to uwagi.''


=== Obsługa techniczna ===
=== Obsługa techniczna ===

Wersja z 13:26, 11 lip 2023

Marszrutka
O, marszrutka!
Kierowca poleca marszrutkę!
Kierowca poleca marszrutkę!

Marszrutka – w dużym skrócie to taki ruski autobus, w którym kierowca podlega żądaniom klienta[1]. Marszrutki są (nie całkiem) radzieckim analogiem polskich autobusów.

Wygląd

Zewnętrzny

Zewnętrznie marszrutka wygląda podobnie do rozwalonego mikrobusa. Jej specyficzny wygląd to m.in.:

  • Trzy koła – projektanci marszrutki na początku zapomnieli o czwartym[2], lecz gdy okazało się, że wszystko dobrze bez niego działa, po prostu mieli je w dupie.
  • Drzwi – trudno je otworzyć, gdyż są zrobione z papieru. Jeżeli drzwi postanowią się zaklinować, pewni mili, pomocni ludzie je rozwalają, za co później nie ponoszą kosztów.

Wewnętrzny

  • Kabina kierowcy – centrala tej wielkiej taksówki pokrytej blachą. Tutaj się kieruje, hamuje i… tjaaa… kieruje i hamuje. Oddzielona jest od reszty autobusu szklaną szybą. Warto też wspomnieć o specjalnym guziku, który powoduje, że marszrutka leci gdzie chce[3] i jak chce, ale najczęściej po trasie[4]. Nazywa się on autodestrukcja.

Poza tym są tam tylko upieprzone miejsca siedzące i często powybijane okna, więc dalszą lekturę sobie odpuścimy[5]

Higiena

Pomimo rewelacji zamieszczonych powyżej, marszrutki są bardzo higieniczne[potrzebne źródło], a tylne miejsca pojazdów oferują najlepsze wrażenia[powybijane okna robiące przeciąg, to nazywacie wrażeniami? poza tym, brak źródeł].

Udogodnienia obejmujące marszrutki to m.in.: Wielkie ciepło, co za tym idzie – brak zagrożenia przeziębieniem, miejsca siedzące z wygodnymi oparciami, co za tym idzie – pomoc osobom o bólach mięśni i stawów, porozbijane okna, co za tym idzie – pomoc w spełnieniu marzeń osób przesadnie smutnych i wiele, wiele innych[No podaj kurwa jakieś źródła, co?]!

Jakość serwisu

Marszrutka się pali
Pasażerzy lubią marszrutki.

Komfort

Polacy – i nie tylko oni, zresztą – bardzo lubią i polecają jechać w marszrutkach[jak nie podasz źródeł swoich nędznych fanfików zrobię ci z dupy egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego], Tutaj mamy fragment tego, co pewien mały ukrainiec uczący się polskiego powiedział nam po pierwszej przejażdżce marszrutką[6]: Ja wchodził w marszrutkę. Dotykalem, kiedy dotykalem drwi, oni łatwo odwalają się, ale kierowca mówi, co wszystko w porządku i nie zraca na to uwagi. Podłoga silno skrzypi, szkla u kierowcy nie było; kiedy zajmuje swoje miejsce, krzeslo, na który się usiadłem, rozwalił się na dwie części. U salonie był brzydki zapach. Dojechałem na godzinie później. Jestem dowolny. Respekt kierowcy, co niezrać na to uwagi.

Obsługa techniczna

Obsługa techniczna marszrutki jest wykonywana przez bardzo doświadczonych i wysoko kwalifikowanych mechaników[nie no, kurwa mać, idę po kijek…]. Konsumenci są zadowoleni, jeden nawet opowiedział nam historię[szykuj się na ogłuszenie!]: Kiedy przyszedłem po mój samochód, widziałem, że marszrutka zajeżdżała do stacji obsługi. Zaszedłem do STO i podsłuchałem, że podobno w marszrutce jest zimno. Zacząłem zauważać też wtedy całą sytuację. Profesjonalny technik rzucił okiem na pojazd i sprawdzał wszystko:

  • silnik - dobrze, w porządku,[przemilczę to.]
  • okna - szkło się nie rozbija,
  • salon - w ogóle jest czysty,
  • krzesła - mocno się trzymają,
  • kierownica - tak samo, jak krzesła.[…]

Kiedy wszystko sprawdził, kierowca podziękował i zapłacił ok. 5000 złotych. Po tym zajściu marszrutka wyjeżdża ze stacji obsługi na linię, po wjeździe w drzewo szkło się rozbiło; krzesło kierowcy odwaliło się i przez to, że silnik był słaby, marszrutka wjechała w samochód prowadzony przez Gilowskiego kierowcę. Wtem wychodzi gilowiczan z auta i krzyczy JAK JEŹDZISZ, BARANIE! KURWA, SAMOCHÓD NOWY MI ROZPIERDZIELIŁEŚ![przez brak poparcia twoich badziewnych historyjek jakimikolwiek sensownymi źródłami proces twojego obrócenia się w proch i rozkładu został przyśpieszony.]

Przypisy

  1. Klient ma zawsze rację – powiedział każdy kierowca marszrutki. Nie wiadomo czy dobrowolnie.
  2. Przyczynił się do tego pewien złocisty napój
  3. Nawet w drzewo
  4. Przez rzeczy, które wylot z niej blokują
  5. 5000-słowny esej na temat siedzeń w radzieckiej podróbie autobusu nie byłby najciekawszą rzeczą na świecie, nieprawdaż?
  6. Nie martw się, jeśli niezbyt rozumiesz. My też tego nie rozumiemy


Znak A-34.svg To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym.