Newag Impuls: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nowa strona)
Znacznik: edytor źródłowy
 
M
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 1: Linia 1:
'''Impuls''' – rodzina [[EZT|Elektrycznych Zespołów Toalet]] produkowanych przez Nowosądecki [[Newag]], śmiertelne zagrożenie dla pseudotworów [[Pesa|Pesy]].
'''Newag Impuls''' – rodzina [[EZT|Elektrycznych Zespołów Toalet]] produkowanych przez Nowosądecki [[Newag]], śmiertelne zagrożenie dla pseudotworów [[Pesa|Pesy]].


Produkcja trwa do dziś od 2012 roku, kiedy to [[Pesa]] wpuściła na tory swoje pierwsze [[Pesa Elf|Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne]] dla [[Koleje Mazowieckie|Mazowsza]] i [[Warszawska Szybka Kolej Miejska|SKMki]]. Oczywiście Newag nie chciał być gorszy, więc jeszcze na Euro wpuścił do Warszawy sześć sztuk tak awaryjnych, że Bydgoskie Elfy srały na tory, kiedy zobaczyły je po raz pierwszy. Otrzymała je Szybka Kolej Wiejska, więc 14WE i inne [[EN57|kible]] w zajezdni mogły spuścić łomot nowo przybyłym składom. Na szczęście nie było potrzeby, bo już od samego początku składy sprawowały się nieźle, jednak dużo gorzej, niż wyżej wymienione pojazdy.
Produkcja trwa do dziś od 2012 roku, kiedy to [[Pesa]] wpuściła na tory swoje pierwsze [[Pesa Elf|Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne]] dla [[Koleje Mazowieckie|Mazowsza]] i [[Warszawska Szybka Kolej Miejska|SKMki]]. Oczywiście Newag nie chciał być gorszy, więc jeszcze na Euro wpuścił do Warszawy sześć sztuk tak awaryjnych, że Bydgoskie Elfy srały na tory, kiedy zobaczyły je po raz pierwszy. Otrzymała je Szybka Kolej Wiejska, więc 14WE i inne [[EN57|kible]] w zajezdni mogły spuścić łomot nowo przybyłym składom. Na szczęście nie było potrzeby, bo już od samego początku składy sprawowały się nieźle, jednak dużo gorzej, niż wyżej wymienione pojazdy.

Wersja z 10:07, 9 sie 2017

Newag Impuls – rodzina Elektrycznych Zespołów Toalet produkowanych przez Nowosądecki Newag, śmiertelne zagrożenie dla pseudotworów Pesy.

Produkcja trwa do dziś od 2012 roku, kiedy to Pesa wpuściła na tory swoje pierwsze Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne dla Mazowsza i SKMki. Oczywiście Newag nie chciał być gorszy, więc jeszcze na Euro wpuścił do Warszawy sześć sztuk tak awaryjnych, że Bydgoskie Elfy srały na tory, kiedy zobaczyły je po raz pierwszy. Otrzymała je Szybka Kolej Wiejska, więc 14WE i inne kible w zajezdni mogły spuścić łomot nowo przybyłym składom. Na szczęście nie było potrzeby, bo już od samego początku składy sprawowały się nieźle, jednak dużo gorzej, niż wyżej wymienione pojazdy.

Impulsy otrzymały już chyba wszystkie województwa. A oto odmiany:

  • 35WE – najstarszy ze wszystkich, sześcioczłonowy pojazd dla S-Bahnu oraz Ś-Bahnu, wyposażony w kasowniki. Wyprodukowany w liczbie zaledwie siedmiu sztuk.
  • 31WE (ED78/EN78) – najliczniejsza z wszystkich grup czteroczłonowych pojazdów. Trafiła na Dolny Ślunsk, Lubuszczyznę, Małpopolskę, S-Bahn w 3-mieście oraz Zachodnie Pomorze. Większość z nich ma WiFi, automaty biletowe i gniazdka elektryczne. Z niewiadomych powodów wersja dla Krakowa nie posiada toalet, prawdopodobnie KMA bierze zły przykład z SKMek. Na razie tylko trzydzieści sześć składów.
  • 36WE/36WEa (EN63/EN63A) – również liczna rodzina, każdy z nich ma człony trzy. Otrzymały je: Małopolskie (tym razem PR), Dolnośląskie, Opolskie, Śląskie, Zachodniopomorskie, Podkarpackie oraz Świętokrzyskie. Póki co trzydzieści cztery, ale liczba prawdopodobnie ulegnie zmianie, ponieważ trzy człony to alternatywna liczba, dobrze znana z zeszłego wieku.
  • 37WE (EN98) – zaledwie trzy sztuki, do tego dwuczłonowe. Dwie trawiły na Podkarpacie, a reszta na Warmię i Mazury. Nikt tego nie chciał, bo takie to krótkie i żadnego zastosowania by nie miało.
  • 45WE (EN79) – ostatnio przebój wśród KolMazu. Same śmigają do Skierniewic, a kible muszą się zadowolić jedynie nędznymi kursami do Grodziska. W prawdzie raz dziennie możemy spotkać tam coś innego od Impulsów, ale będą to wyłącznie ALicje, w dodatku te najnowsze. Ponieważ zazwyczaj kursują z samego rana, MiKole zadowalają się InterRegio, które jeżdżą wyłącznie na kiblach. Oprócz Kolei Mazowieckich posiadają je również Małopolskie. Po Mazowszu jeździ dwanaście, a po Małopolsce tylko pięć, bo reszta to 31WE. Jaki z tego wniosek? Taki, że póki co 17 sztuk.
  • 36WEb Póki co na testach, potem pojedzie do Włoch, gdzie będzie miało okazję spotkać którąś ze starych Gomułek, które tam dotarły po rozpadzie Jugosławii. Ach, ta Wika nieprwcyzyjna! W każdym razie będzie pięć lub piętnaście sztuk.