Nonsensopedia:Redakcja/sprawy redaktorskie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nowa strona)
 
M (dr.)
Linia 5: Linia 5:
* Zanim zapiszesz zmiany, przejrzyj '''podgląd'''. Rób to zawsze, sprawdzając, jak będzie wyglądała edycja, którą chcesz wprowadzić. Kontroluj, czy wszystko, co wprowadziłeś wygląda tak, jak tego oczekiwałeś.
* Zanim zapiszesz zmiany, przejrzyj '''podgląd'''. Rób to zawsze, sprawdzając, jak będzie wyglądała edycja, którą chcesz wprowadzić. Kontroluj, czy wszystko, co wprowadziłeś wygląda tak, jak tego oczekiwałeś.
* Nie bój się pytać, na [[N:IRC|kanale]] wszystko Ci powiedzą. Przede wszystkim myśl.
* Nie bój się pytać, na [[N:IRC|kanale]] wszystko Ci powiedzą. Przede wszystkim myśl.
* Kategoryzuj. Wymagamy, by każdy artykuł posiadał przynajmniej jedną kategorię, zgodną z tematem. Listę kategorii znajdziesz [[Specjalna:Wszystkie kategorie|tu]].
* Kategoryzuj. Wymagamy, by każdy artykuł posiadał przynajmniej jedną kategorię, zgodną z tematem. Listę kategorii znajdziesz [[Specjalna:Kategorie|tu]].
* W każdym miejscu artykułu można dodać pasujące do niego linki z innych projektów: NonCytatów, NonNews itp. Wstawia się je przez dodanie odpowiedniego szablonu, np. dla Nonźródeł jest to szablon {{s|źródła}}. W artykule [[Wielka Brytania]] można np. wpisać: <nowiki>{{źródła|tekst [[Nonźródła:Hymn Wielkiej Brytanii|hymnu Wielkiej Brytanii]].}}</nowiki>. Uwaga! Jeżeli artykuł zawiera sekcję ''Zobacz też'', właśnie tam powinny znaleźć się linki do innych projektów.
* W każdym miejscu artykułu można dodać pasujące do niego linki z innych projektów: NonCytatów, NonNews itp. Wstawia się je przez dodanie odpowiedniego szablonu, np. dla Nonźródeł jest to szablon {{s|źródła}}. W artykule [[Wielka Brytania]] można np. wpisać: <nowiki>{{źródła|tekst [[Nonźródła:Hymn Wielkiej Brytanii|hymnu Wielkiej Brytanii]].}}</nowiki>. Uwaga! Jeżeli artykuł zawiera sekcję ''Zobacz też'', właśnie tam powinny znaleźć się linki do innych projektów.
* Unikaj pisania zbyt długich wstępów. Cztery zdania to maksimum, resztę możesz umieścić w dalszych sekcjach.
* Unikaj pisania zbyt długich wstępów. Cztery zdania to maksimum, resztę możesz umieścić w dalszych sekcjach.

Wersja z 20:03, 21 lis 2012

Szablon:Redakcja nawigacyjny

  • Jeśli nie jesteś pewny, czy artykuł został zredagowany poprawnie, wstaw szablon {{popr}}/{{redakcja}} w zależności od tego, ile (Twoim zdaniem) jest do zrobienia pod kątem redakcyjnym.
  • Jeśli masz problemy z ortografią i interpunkcją, przejrzyj na spokojnie w Wordzie tekst, szukając czerwonych podkreśleń.
  • Zanim zapiszesz zmiany, przejrzyj podgląd. Rób to zawsze, sprawdzając, jak będzie wyglądała edycja, którą chcesz wprowadzić. Kontroluj, czy wszystko, co wprowadziłeś wygląda tak, jak tego oczekiwałeś.
  • Nie bój się pytać, na kanale wszystko Ci powiedzą. Przede wszystkim myśl.
  • Kategoryzuj. Wymagamy, by każdy artykuł posiadał przynajmniej jedną kategorię, zgodną z tematem. Listę kategorii znajdziesz tu.
  • W każdym miejscu artykułu można dodać pasujące do niego linki z innych projektów: NonCytatów, NonNews itp. Wstawia się je przez dodanie odpowiedniego szablonu, np. dla Nonźródeł jest to szablon {{źródła}}. W artykule Wielka Brytania można np. wpisać: {{źródła|tekst [[Nonźródła:Hymn Wielkiej Brytanii|hymnu Wielkiej Brytanii]].}}. Uwaga! Jeżeli artykuł zawiera sekcję Zobacz też, właśnie tam powinny znaleźć się linki do innych projektów.
  • Unikaj pisania zbyt długich wstępów. Cztery zdania to maksimum, resztę możesz umieścić w dalszych sekcjach.
  • Pisz na temat i unikaj bełkotu. Nie wprowadzaj do tekstu wyrażeń, których późniejszy opis zajmuje kilkanaście kolejnych zdań, bo to przejaw odbiegania od tematu i zwykłego lania wody.
  • Podobnie unikaj celebrities, czyli pisania o ludziach znanych i na topie, jak np. Tadeusz Rydzyk czy Chuck Norris. Wierz, że te artykuły poradzą sobie bez pisania o nich i linkowania do nich.