Problem NP-zupełny: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Spurt. Autor wycofanej wersji to 83.29.217.155.)
Linia 10: Linia 10:
===Opis algorytmu===
===Opis algorytmu===
* Algorytm ten jest bardzo prosty, i opiera się na podstawowych własnościach matematycznych.
* Algorytm ten jest bardzo prosty, i opiera się na podstawowych własnościach matematycznych.

===Problemy Łatwe===
* PROBLEM JEBANIA W DUPE JEDRUSIA JEST ŁATWY


''[[Grafika:UnderConstructionBangHead.gif|28px]] Autor tej sekcji wpisał tu raptem parę słów. Jeżeli denerwuje Cię takie postępowanie oraz chcesz zdobyć sławę i uznanie w świecie matematyki – <span class="plainlinks">nie czekaj i [http://nonsensopedia.wikia.com/index.php?title={{FULLPAGENAMEE}}&action=edit rozwiń ją]!</span>.''
''[[Grafika:UnderConstructionBangHead.gif|28px]] Autor tej sekcji wpisał tu raptem parę słów. Jeżeli denerwuje Cię takie postępowanie oraz chcesz zdobyć sławę i uznanie w świecie matematyki – <span class="plainlinks">nie czekaj i [http://nonsensopedia.wikia.com/index.php?title={{FULLPAGENAMEE}}&action=edit rozwiń ją]!</span>.''

Wersja z 23:43, 25 lut 2010

Problem NP-zupełny (Problem niezwykle-pracogenno-zupełny) – rodzinka wyjątkowo złośliwych, męczących i upierdliwych w rozwiązaniu problemów. Aktor grający zbira w trzecim odcinku Kojaka udowodnił, że jeżeli uda się rozwiązać jeden problem NP-zupełny w ludzkim czasie, to da się też rozwiązać w tym czasie inne problemy z tej rodzinki.

Przykłady problemów NP-zupełnych

  • Problem odkurzenia świata – należy odkurzyć cały świat, a następnie zawartość worka (lub worków) wyrzucić na zewnątrz.
  • Problem czasu reklamowego – należy obliczyć średni czas trwania bloku reklamowego na Polsacie w danym miesiącu.

Algorytm rozwiązujący problemy NP-zupełne w czasie znośnym

Wynaleziony pod koniec 2007 roku algorytm rozwiązujący problemy NP-zupełne w czasie znośnym, tj. na przykład przed wybudowaniem planowanych w Polsce autostrad lub/i końcem wszechświata.

Opis algorytmu

  • Algorytm ten jest bardzo prosty, i opiera się na podstawowych własnościach matematycznych.

Problemy Łatwe

  • PROBLEM JEBANIA W DUPE JEDRUSIA JEST ŁATWY

Plik:UnderConstructionBangHead.gif Autor tej sekcji wpisał tu raptem parę słów. Jeżeli denerwuje Cię takie postępowanie oraz chcesz zdobyć sławę i uznanie w świecie matematyki – nie czekaj i rozwiń ją!.

Dowód poprawności

  • Dowód poprawności algorytmu jest banalny i jest modyfikacją dowodu na nieskończoność liczb pierwszych.

Plik:UnderConstructionBangHead.gif Autor tej sekcji wpisał tu raptem parę słów. Jeżeli denerwuje Cię takie postępowanie oraz chcesz zdobyć sławę i uznanie w świecie matematyki – nie czekaj i rozwiń ją.