Programista: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 12: Linia 12:
* Przed każdą wypowiedzią mówi: ''write''. I gdy oczekuje odpowiedzi, kończy swoją wypowiedź słowem: ''read''.
* Przed każdą wypowiedzią mówi: ''write''. I gdy oczekuje odpowiedzi, kończy swoją wypowiedź słowem: ''read''.
* Zapamiętuje informacje jako zmienne.
* Zapamiętuje informacje jako zmienne.
* Na końcu każdej linjiki zawsze wstawia średnik;
* Na końcu każdej linijki zawsze wstawia średnik;
* Uważa cały świat za jeden wielki program.
* Uważa cały świat za jeden wielki program.
* Jeśli coś nie uda mu się za pierwszym razem, zanim robi to drugi raz, szuka błędu.
* Jeśli coś nie uda mu się za pierwszym razem, zanim robi to drugi raz, szuka błędu.

Wersja z 23:12, 10 cze 2010

Miejsce pracy programisty

Dziewczyna programisty.

Dowcip

Ten kod to bezład, lecz działa znakomicie.

Programista o swoim dziele

Człowiek jest wart tyle, ile napisał programów.

Motto programistów

Programista (koder) – człowiek do zadań specjalnych, władca komputerów. Programista to jedyny gatunek ludzi na świecie, który potrafi rozmawiać z komputerem bez kłótni. Dzięki znajomości języków programowania, programiści piszą (wklepują) miliardy linijek nic nieznaczącego kodu i tak oto powstają programy. Najbardziej znanym programistą na świecie jest Bill Gates, twórca aplikacji Niebieski ekran śmierci.

Wygląd

Programistę najłatwiej poznać po wielkim odcisku na tyłku (spowodowanym siedzeniem przy komputerze 25 h na dobę), oczach spawacza oraz charakterystycznej białej opaleniźnie. Najlepsi mają również palce spuchnięte jak rakiety do tenisa.

Zachowanie

  • Wypełnia dokumenty w HTML.
  • Przed każdą wypowiedzią mówi: write. I gdy oczekuje odpowiedzi, kończy swoją wypowiedź słowem: read.
  • Zapamiętuje informacje jako zmienne.
  • Na końcu każdej linijki zawsze wstawia średnik;
  • Uważa cały świat za jeden wielki program.
  • Jeśli coś nie uda mu się za pierwszym razem, zanim robi to drugi raz, szuka błędu.

Zakres obowiązków

  • Pisanie błędów w programach;
  • Drobiazgowe rozwiązywanie problemów, które już zostały rozwiązane w szczegółach;
  • Tworzenie oprogramowania, które i tak nie działa;
  • Odkrywanie koła na nowo w postaci kwadratu;
  • Przejście Snake'a z poziomu kodu źródłowego.

Zobacz też