Programista: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to The Number of the Beast. Autor wycofanej wersji to 217.153.221.169.)
Linia 12: Linia 12:
* Przed każdą wypowiedzią mówi: ''write''. I gdy oczekuje odpowiedzi, kończy swoją wypowiedź słowem: ''read''.
* Przed każdą wypowiedzią mówi: ''write''. I gdy oczekuje odpowiedzi, kończy swoją wypowiedź słowem: ''read''.
* Zapamiętuje informacje jako zmienne.
* Zapamiętuje informacje jako zmienne.
* Na końcu każdej linijki zawsze wstawia średnik;
* Na końcu każdej linijki zawsze wstawia [[średnik]];
* Uważa cały świat za jeden wielki program.
* Uważa cały świat za jeden wielki program.
* Jeśli coś nie uda mu się za pierwszym razem, zanim robi to drugi raz, szuka błędu.
* Jeśli coś nie uda mu się za pierwszym razem, zanim robi to drugi raz, szuka błędu.

Wersja z 19:26, 18 lis 2010

Miejsce pracy programisty

Dziewczyna programisty.

Dowcip

Ten kod to bezład, lecz działa znakomicie.

Programista o swoim dziele

Człowiek jest wart tyle, ile napisał programów.

Motto programistów

Programista (koder) – człowiek do zadań specjalnych, władca komputerów. Programista to jedyny gatunek ludzi na świecie, który potrafi rozmawiać z komputerem bez kłótni. Dzięki znajomości języków programowania, programiści piszą (wklepują) miliardy linijek nic nieznaczącego kodu i tak oto powstają programy. Najbardziej znanym programistą na świecie jest Bill Gates, twórca BSoD.

Wygląd

Programistę najłatwiej poznać po wielkim odcisku na tyłku (spowodowanym siedzeniem przy komputerze 25 h na dobę), oczach spawacza oraz charakterystycznej białej opaleniźnie. Najlepsi mają również palce spuchnięte jak rakiety do tenisa.

Zachowanie

  • Wypełnia dokumenty w HTML.
  • Przed każdą wypowiedzią mówi: write. I gdy oczekuje odpowiedzi, kończy swoją wypowiedź słowem: read.
  • Zapamiętuje informacje jako zmienne.
  • Na końcu każdej linijki zawsze wstawia średnik;
  • Uważa cały świat za jeden wielki program.
  • Jeśli coś nie uda mu się za pierwszym razem, zanim robi to drugi raz, szuka błędu.

Zakres obowiązków

  • Pisanie błędów w programach;
  • Drobiazgowe rozwiązywanie problemów, które już zostały rozwiązane w szczegółach;
  • Tworzenie oprogramowania, które i tak nie działa;
  • Odkrywanie koła na nowo w postaci kwadratu;
  • Przejście Snake'a z poziomu kodu źródłowego.

Zobacz też