Rap

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Szablon:Tgatunek "muzyki" polegający na poddaniu się rytmowi owej "muzyki" i rytmicznym machanie ręką w górę i dół, jeden z elementów kultury hip-hop.

Historia

Na początku było słowo a słowo było wypowiadane. Potem był bit a bit był zapodawany. Potem przyszli czarni bracia, wszystko zlepili w kupę i słowo bitem się stało i nawijało razem z nami. Następnie nadano mu imię hip hop (nazwa wywodzi się z charakterystycznego podskakiwania tak, aby luźne spodnie nie spadły). Następnie zatrudniono marketingowców do reklamy aby rozsławić dobrą nowinę (tak powstało graffiti). Rap zyskał popularność głownie w biednych dzielnicach USA wielu początkujących dj-ów nie chciało rezygnować z obiadu aby kupić sprzęt więc zaczęli naśladować dźwięki gramofonu ustami (beatbox).

Podział

  • Polski rap polega na wariacjach wokół myśli: „yo, elo, pod blokiem ciężko jest, ziom”. Kiedy się już trochę podpasie, mówi o clubbingu, gandzi i Bolsie bez przepojki.
  • Jest też rap amerykański, w którym czarni bracia rapują o życiu na dzielce prostytutach gangsterce i o ist kołst.
  • Rzuciłaś mnie, a było tak piękniehip-hopolo, kolejny polski folklor.
  • W końcu można też robić true G'z straight from da streetz ov QB nigga, być jak pierdolone Group Home i jednocześnie przyznawać się, że mama wyrzuciła z domu za to, że jest się gejem.

Rap w Polsce

Wygląda tragicznie, idioci z polskich bloków próbowali zaadaptować warunki życia w amerykańskich gettach na własną rzeczywistość, ale braki intelektualne i niebywale mierny talent nie pozwoliły im na stworzenie mocnej i uznawanej sceny.

Siła polskiego rapu

thumb|right|400px|Aranżacja tekstu po lewej

Elo, Elo,Elo
Lysyn Lysyn Lysyn
Kto to czyta
Ten Skurwysyn
Kurwa jedzie na sankach
A ja mówię: „to moja koleżanka”
Co ty w rapie z góry?
Nie! Ona mówi że takie chmury
Wyjebiste, wykurwiste
A ja tych chmur się nie boję
Bo ja w rapie twardo stoję
Jestem wyjebany, jestem wykurwisty
W rapie nie ma na mnie listy
Jestem w Starym Tomaszowie raper
I chuj!
A co ty myślisz frajerze?
Że ty jedziesz na rowerze?
Ja cię zaraz zwalę, ja cię na glebę
Ja ci przyjebe
Bo jestem cwany
Rap jest wyjebany!
Joł!

Tematyka utworów raperskich

  1. Rapowanie.
  2. Jak to jest dla autora być raperem i jaka to jest dla niego pasja.
  3. Rymy i beaty, czyli tajniki warsztatu rapera.
  4. Rapera portret własny ("Oto ja, 90 kilo żywego hiphopu")
  5. Kronika towarzyska światka raperskiego (raperzy, dziennikarze, przemysł muzyczny itp)
  6. Porachunki z wrogimi raperami (zawsze zwycięska dyskusja z nieobecnym adwersarzem).
  7. Podkreślenie swojej miażdżącej przewagi intelektualnej ("nie podskakuj, bo cię zgładzę", "mówi tede więc zamknij gębę").
  8. Przypomnienie podziału na rap prawdziwy oraz komercyjny.
  9. Przypomnienie oczywistego faktu, że rap naszego autora jest najlepszy.
  10. Przypomnienie oczywistego faktu, że autor jest absolutnym supersamcem.
  11. Polityczny przekaz dla społeczeństwa (skrzyżowanie ambony z wiecem Samoobrony).
  12. Podkreślenie poetyckiego charakteru swojej twórczości ("liryczny terrorysta", "liryczna mafia").
  13. Etos osiedlowej ławki, ulicy, klatki schodowej, wycieraczki, trzepaka, śmietnika, warzywniaka, itp.
  14. Etos afro-janosika ze słowiańskiego getta, uciskanego przez system, a który się wybił, pomimo trudnego, szarego :dzieciństwa.
  15. Wspomnienie swoich zasług wychowawczych dla trudnej młodzieży ("To że nagrywam, że daję wam wiarę we własne siły; :to znaczy tylko, że wymagam od was więcej")
  16. Przeliterowanie pseudonimu artystycznego (kojarzy mi się z periodycznym przypominaniem numeru konta w Radyju).
  17. Wstawki hi-tech, dowodzące wszechstronności autora ("PFK jak 2 akceleratory na Pentium")
  18. Merytoryczne argumenty ("Masz jakieś wąty? Nie zrozumiałem cię, idź do ortodonty").

Cytaty raperskie pełne przesłania

  • „Jelonek bambi, Rap to nie hoop cola” – O.S.T.R.;
  • „Wpływam na hip-hop jak Titanic na lodowiec” – Abradab;
  • „Jak syczące pierdnięcie z niedziewiczej dupy” – Sokół;
  • „Gurala bastion, liryczne szambo” – Gural;
  • „Która miauczy? Chciałaś kurwo pomarańczy?” – Peja;
  • „Czy są to moje ziomy? A więc giń skurwysynu w rzece wpierdalać glony!” – O.S.T.R.;
  • „Mowią na mnie zły Pomidor! Mowią na mnie dobry Pomidor! Pierdole to!” – Pomidor Firma;
  • „To jest kryminalny rap, ściągaj dziwko spodnie, to jest kryminalny rap, zajebać ci w mordę?” – Popek;
  • „PDG yoo wybuchowy jak niewypał” – Gural;
  • „Wyrucham cię w dupę jak Roman Polko” – Jimson;
  • „Ja to pierdole, zdejmuję kominiarę” – Waszka G;
  • „Chuj ci w dupę i widelec w oko” – Popek;
  • „Ty to Wuwua, kurwa fi, kurwa fa” – Tede;
  • „Robimy stolec stolec zdrowy nie za rzadki hardkorowy to spedalona nuta chyba osrałem se buta” – Bosski Roman;
  • „Xeroboj myśli, że jest niezłym ściemniaczem, można go porównać tylko z obsranym sraczem” – Molesta;
  • „Dziecko chcesz coś do ust, to kup se kurwa batonik!” – Peja;
  • „To nie "bum ta la la" z wiejskiej dyskoteki, bum bam napierdalam, bum bum – tak to leci” – Diox;
  • „Twoja dupa się puszcza jak białowieska” – VNM;
  • „Bu hu hu hu ha ha ha ha” – Bosski Roman;
  • „Joł joł, joł joł joł joł joł joł, wielkie joł” – Tede;
  • „Twoja dupa potrzebuje tu mężczyzny jak ja” – VNM;
  • „W mordę jebane kurwy rozjeżdżałbym walcem” – Wilku;
  • „Co wypijesz, to wypocisz” – Gural;
  • „Bryle ci zaparowały, nie wiesz co to skillsy, zbladłeś jakbyś przy pierdzeniu jebnął kleks w dżinsy” – Słoń;
  • „Mam więcej punchy niż Rodowicz ma celilitowych fałd!” – Słoń;
  • „Tralala kurwa mać!” – Bilon;
  • „Spójrz prawdzie w oczy ty obsrana parówo, twoje zachowanie podłe śmierdzi gorzej niż gówno” – Bonus RPK;
  • „Chciałeś wyjebać Freda, to teraz Fred cię wyjebie!” – Bonus RPK;
  • „Rozjebany jak pizda starego kurwiska” – Bonus RPK;
  • „Wjeżdża hardkorowy rap, a lamusy dupa, cicho!” – Bonus RPK;
  • „Moja kariera, zaczęła się 2 dni temu, kiedy wpierdalałem słoik dżemu” – Lech Roch Pawlak;
  • „Chciałbym wyjebać w kosmos jak Łajka!” – Baron;
  • „Trzepać hajs, tak jak kapucyna w domu” – NNFoF;
  • „Chcieliście wydymać freda to teraz fred wydyma was” – Borixon;
  • „To kurwa koniec podpalam wszystko w pizdu” – Chada;
  • „Jeszcze więcej dymu jeszcze więcej rymu. Nie wiesz czemu skurwysynu idź w pizdu i nie wracaj więcej tu” – Felipe;
  • „Nudzi mnie obrażanie matek na odległość.” – Kokot.

Przyszłość rapera

Plotka głosi, że rytuał wymachiwania rękami w nieokreślonym kierunku, o różnej prędkości oraz układanie znaków na palcach przez raperów to tak naprawdę ukryta wiadomość w języku migowym. Nie udało się jeszcze nikomu tego udowodnić, ponieważ migowi lektorzy dla głuchoniemych odchodzą do lamusa. W wyniku tego przyszłość raperów jest wątpliwa, ponieważ nie zostaną lektorami, a pozwolenie im na rozpoczęcie kariery poety byłoby zbrodnią przeciwko ludzkości i literackiemu dorobkowi ludzkiej cywilizacji.

Zobacz też

NonNews
Zobacz w NonNews temat:
Poradniki
Zobacz poradnik: