Return to Castle Wolfenstein: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Utworzenie strony)
Znacznik: edytor źródłowy
Znacznik: edytor wizualny
 
(Nie pokazano 26 wersji utworzonych przez 14 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
'''Return To Castle Wolfenstein (Powrót Do Zamku Kamiennego Wilka potocznie Wolf)'''–Gra z gatunku FPS (Fest Pierdolnij Strzałę).Została wydana po cieszącej się jakąś sławą grze Wolfenstein Czy De.<br />
'''Powrót Do Zamku Kamiennego Wilka''' (potocznie ''Wolf'') – gra z gatunku [[FPS]] (''Fest P{{Cenzura3}}nij Strzałę''). Kontynuacja cieszącego się sławą [[Wolfenstein 3D|Wolfensteina Czy De]].
<br />
<br />
<br />


== Fabuła ==
W marcu [[1943]], wojska szwabskie dostały nieźle po dupsku w [[Afryka|Północnej Czarnolandii]] oraz pod [[Bitwa stalingradzka|Stalingradem]], więc specjalna dywizja [[SS|esesmańców]] rozpoczęła badania igrające z porządkiem świata. 100 dekad temu żył sobie koleś o imieniu Henias I. Miał on podejrzane kontakty z [[ciemne siły|ciemnymi siłami]], dzięki którym uzyskał wieczny żywot. Z powodu swojej nieśmiertelności zazdrościł mu pewien Szymon Wędrujący, który wtrącił go w otchłań. Esesmańcy z tak zwanego Paranormalnego Dywizjonu uznali, że przechytrzą oni prawa natury i przywrócą go z powrotem na świat, chcąc perfidnie wykorzystać jego umiejętności [[Magia|magiczne]]. Jednakże oto pojawia się koleś o polskich korzeniach zwany Wiliam B.J. Blazkowicz, który niczym [[James Bond]] ma pokrzyżować plany szwabów. Jednak po zsyłce <del>na [[Sybir]]</del> do zamku kamieni coś poszło nie tak i wraz ze swoim kumplem zwanym Agentem 1 zostali zamknięci w zimnej celi. Agent 1 został skazany na śmierć, natomiast Willy nie dał się szwabom. Wystrugał sobie nożyk, przykleił się do sufitu i czekał na szwabskiego żołnierza, który zdziwił się, kiedy Willy zrobił mu wycinankę łowicką na twarzy i rozpoczął ucieczkę z zamku.


== Główny bohater ==
'''Fabuła'''
Willy jest tajnym agentem, który musi wykonywać rozkazy położonych od niego wyżej w [[Łańcuch pokarmowy|łańcuchu pokarmowym]]. Jego głównym celem jest eliminacja wszystkiego, co szwabskie. Dzięki swojej stalowej nodze posiadł wiele zadziwiających umiejętności. Jeśli kopniemy nią w [[dynamit]] i przytrzymamy klawisz, noga będzie jedyną częścią ciała, jaka pozostanie w całości. Jest również człowiekiem-pająkiem, potrafi wspinać się po drabinie, trzymając broń w obu dłoniach. Poza stalową nogą ma również [[Rosjanie|nieznaną grupę krwi]]. Potrafi wypić dziesięć win i nawet się nie zachwiać, podczas gdy ty po dwóch już byś leżał. Jest również bardzo przywiązany do swej broni. Przeładuje ją nawet jeśli dostał właśnie 50 kulek w głowę albo został rozerwany panzerem.
<br />
<br />
<br />
Pewien marzec w roku 1943 kiedy to wojska szwabskie dostały nieźle po dupsku w [http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Afryka Północnej Czarnolandii] oraz pod Stalingradem. Specjalna dywizja esesmańców rozpoczęła badania igrające z porządkiem świata.<br />
Mianowicie 100 dekad (dekada dla niewiedzących wynosi jakieś 10 lat) temu był sobie koleś o imieniu Heniek. Jako,że był on <br />
pierwszy wołali na niego Henias I. Miał on podejrzane kontakty z ciemnymi siłami dzięki którym uzyskał on wieczny<br \> żywot. Z powodu swojej nieśmiertelnośći zazdrościł mu pewien Szymon Wędrujący który wtrącił go w otchłań.Esesmańcy z tak zwanego <br \> Paranormalnego Dywizjonu uznali,że przechytrzą oni prawa naturalne i przywrócą go z powrotem na świat. Chcąc perfidnie <br />
wykorzystać jego umięjętności magiczne. Jednakże oto pojawia się koleś o polskich korzeniach tak zwany Wiliam B.J. Blazkowicz <br \>
który niczym James Bond ma pokrzyżować plany szwabów. Jednak po zsyłce <s>na Syberie</s> do zamku kamieni wraz ze swoim kumplem zwanym Agentem 1 coś poszło nie tak i zostali zamknięci w zimnej celi. Agent 1 został skazany na śmierć. Natomiast Willy <br \>nie dał się szwabom. Wystrugał sobie nożyk przykleił się do sufitu i czekał na szwabskiego żołnierza który zdziwił się kiedy Willy<br \>
zrobił mu wycinankę na twarzy. Uzbrojony musiał spierdalać z zamku kamieni.


== Broń ==
* '''Luger''' – ośmiostrzałowy [[pistolet|pistolecik]], który poraża… Swoją głośnością.
* '''Sten''' – chorowita broń. Po wystrzeleniu kilku strzałów dostaje gorączki i musisz poczekać, aż wyzdrowieje.
* '''Karabin Mauser''' – ma cholernie dużą prędkość przesyłu danych, ponieważ strzelając do szwaba możemy uszkodzić również szwaba za nim stojącego.
* '''Granat ręczny''' – zapewnia rozrywkę. Rzucony w kierunku przeciwników sprawia, że nagle budzą się w nich zapędy [[piłka nożna|piłkarskie]]. Niestety, NPC najczęściej kopią granat w ścianę, która odbija go z powrotem.
* '''Dynamit''' – broń z zegarem typu ustaw i spier{{cenzura3}}. Ma skłonności do pracy w zespole, jeśli kilka ładunków jest obok siebie.
* '''Panzerfaust''' – granatnik zbudowany ze starej rury od odkurzacza i wybuchowej puszki. Zastanawiające, że Willy jest w stanie przeżyć wystrzelenie kilku pocisków w ścianę obok, a po szwabie zostaje kupka kości. Jest to broń jednorazowa, więc B.J. jest zmuszony nosić po kilka egzemplarzy, co oczywiście nie przeszkadza mu w bieganiu.
* '''Flamethrower''' – jak sama nazwa wskazuje, maszyna do produkcji skwarków. Wywołuje u szwabów emisję krzyku o wysokiej częstotliwości i amplitudzie. Uwaga na kieliszki, mogą się stłuc.
* '''Tesla Gun''' – zaatakowany tą bronią zostaje odepchnięty na pewną odległość i przez chwilę uśmiecha się do ciebie, nie mogąc się ruszyć.


== Po czym poznać, że jesteś uzależniony od Wolfa ==
'''Główny bohater'''
* W swoim mieszkaniu niczego nie otwierasz kluczem, a drzwi otwierasz za pomocą przycisków lub dźwigni (w najgorszym razie z buta).
<br />
* Rozbijasz ściany i niszczysz obrazy, bo sądzisz, że jest za nimi skarb albo wejście do ukrytego pomieszczenia.
<br />
* Nie chodzisz na cmentarz bez broni, bo boisz się, że nagle zaczną wyskakiwać [[zombie|trupy]].
<br />
* Wszystko możesz otworzyć kopnięciem. Jedyny problem masz z drzwiami przesuwnymi.
Willy jest kolesiem posiadającym stalową nogę. Ale o tym później. Jako tajny agent musi wykonywać rozkazy położonych od niego<br />
* Jeśli jesteś ciężko ranny, idziesz szybko coś zjeść lub wypić [[Napój alkoholowy|sok z gumijagód]], po czym natychmiast wracasz do zdrowia.
wyżej w łańcuchu pokarmowym. Jego głównym celem jest eliminacja wszystkiego co szwabskie.
* Będąc ciężko rannym, nadal jesteś w stanie biegać, a gdy się zmęczysz, regenerujesz siły alkoholem.
* Jesteś w stanie biegać sprintem, wspinać się po drabinie czy przeciskać przez szyby wentylacyjne i otwory, mimo posiadania dziesięciu rodzajów broni długiej.
* Unikasz kobiet, zwłaszcza tych w ciuszkach z lateksu oraz mechaników, bowiem w każdej chwili mogą wyjąć broń i Cię zabić.
* Wchodzisz do cudzych mieszkań czy lokali, a następnie je przeszukujesz, niszcząc szafy i ściany, a do tego czasem zdarzy Ci się wszamać czyjś obiad.


== Noob w Return to Castle Wolfenstein ==
* Używa cyjanku potasu, myśląc, że zaatakuje nim wroga.
* Zostawia nóż na specjalną okazję, bo myśli, że może nim rzucić i nie chce go tak szybko stracić.
* W cichych misjach używa Panzerfausta, Mausera, MP40 lub Thompsona.
* Stojąc przed alarmem uruchamia go, myśląc, że w ten sposób przywołuje wsparcie.


== Ciekawostki ==
'''Broń'''
* William na pewno jest z Polski. Jeśli odniesie rany, leczy się z nich pijąc wino lub brandy.
<br />
* Willy nie może być naj{{Cenzura3}}ny. Może być tylko elegancko wstawiony.
<br />
* Niemcy mówią językiem angielsko-niemieckim z końcówki XXI wieku. Na przykład: ''Hey, can you open the gate, bitte?''
<br />
* Nieważne ile szwab ma wypite, po zauważeniu Cię natychmiast staje się w 100% trzeźwy i o dziwo celnie strzela.
Jako że gołymi rękami Willy Blaszka sobie nie poradzi przygotowano cały arsenał bronii:<br />

'''Nóż'''–Nie pokroisz nim chleba i nie rzucisz nim ale na początek musi wystarczyć.<br />
== Zobacz też ==
'''Luger'''–Ośmiostrzałowy pistolecik który poraża swoją głośnością.Aby jednak wrogowie(czyli szwaby) nie usłyszeli jak <br />
* [[Wolfenstein 3D]]
próbujesz posłać parę kuleczek szwabowi możesz założyć tłumik.<br />
* [[Wolfenstein RPG]]
'''Colt 45'''–W zależności od sytuacji zajmuje jedną lub dwie ręce. Może dlatego,że można mieć aż dwie sztuki naraz.<br />
* [[Wolfschanze 1944]]
'''MP40'''–Podpierdala naboje lugra. Mieści w sobie aż 4 razy więcej naboi od niego. Pierwsza maszynówka z jaką będziesz mieć<br />
* [[Enemy Territory]]
styczność zakładając,że nie jesteś [http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/cheater niedobrym i oszukańczym graczem].<br \>

'''Thompson'''–Broń która sprawia,że posyłając strzały narażasz na pobudkę szwaba jest dość głośna. Raczej nie na ciche misje.<br />
{{idsoftware}}
Podpierdala naboje Colta. Może wystrzelić w kosmos aż 30 naboji.<br />
{{FPS}}
'''Sten'''–Chorowita broń. Po wystrzeleniu kilku strzałów dostaje gorączki i musisz poczekać aż wyzdrowieje.<br />
[[Kategoria:FPS]]
'''Karabin Mauser'''–Broń teoretycznie snajperska.Teoretycznie ponieważ aby móc wycelować i walnąć szwaba z większej<br /> odległości musisz łazić aż znajdziesz do niego niekompletny teleskop potocznie zwany lunetą. Dobrze przydaje się<br /> w pomieszczeniu o dużej liczbie szwabów na metr kwadratowy. Nie używaj go na dworze!! Ma cholernie dużą prędkość przesyłu danych<br />
ponieważ strzelając do szwaba możemy uszkodzić również szwaba za nim stojącego.<br />
'''Karabin OSA Snooper'''–Drugi karabin snajperski. Ma moc która umożliwia widzenie w ciemności czyli po prostu pół teleskopu<br />
z noktowizją. Posiada aż 5 strzałów. Jednakże wyposażony jest również w tłumik aby strzały nie przerywały drzemki.<br />
'''Karabin FG42'''–Posiada funkcję włącz krzyżyk.Wtedy po jej włączeniu pojawia się krzyż wpisany w koło którym możemy<br />
napier.. celować do szwaba.Ale zapomnij o jakimkolwiek przybliżeniu!!!<br />
'''Granat Ręczny'''–Zapewnia rozrywkę dla szwaba. Rzucony w kierunku szwaba sprawia,że nagle budzą się w nim <br />zapędy piłkarskie.Rzucony w jego kierunku przeważnie odbija się od ściany kopnięty przez przeciwnika wracając w jego kierunku.<br />
Po takiej rozrywce szwab jest uśmiechnięty i rozerwany. Dosłownie.<br />
'''Po prostu granat'''–Kolejny rodzaj granatu. Jest zwany cytrynką. Taka oto cytrynka ma te same właściwości co granat<br /> ręczny.<br />
'''Dynamit'''–Broń z zegarem typu ustaw i spierdalaj. Czas ustawialny jest na od 5 do 45 sekund. Przeważnie szwab <br />zdąży spieprzyć ale jeśli rzucimy obok granat wypierdoli przed czasem. Można również podejrzewać,go o współprace w zespole.<br />
Jeśli ładunków jest kilka obok siebie pierwszy wubuchający pociągnie za sobą resztę. Również strzelając w niego doprowadzimy<br />
do jego wybuchu ale lepiej nie robić tego w jego bliskiej odległości.<br />
'''Panzerfaust'''–Wojenna wersja bazooki. Zastanawiające,że po wystrzeleniu w ścianę jesteśmy w stanie przeżyć strzał a nawet kilka!.Zazwyczaj po szwabie zostaje kupka kości.<br />
'''Venom'''–Typowa rozpierdalaczka.Mieści w sobie 500 strzałów na serie jednakże jest chorowita.Po wystrzeleniu nieco ponad<br />
100 strzałów zapada na gorączkę. Jednakże jeśli strzelasz do szwaba możesz mieć pewność,że będziesz mógł sprawdzić czy<br /> nie miał niedoboru actimela i innych produktów mlecznych.<br />
'''Flamethrower Miotacz ognia'''–Jak sama nazwa wskazuje miota zabójcze płomienie.Po zaatakowaniu u szwaba budzi się nagle<br />
instynkt śpiewacza.Zmienia się w ognisty głos.Prawdopodobnie mógłby swym krzykiem porozbijać niejedno szkło.Uwaga <br />na kieliszki!<br />
'''Tesla Gun'''–Broń elektryka.Sprawia,że zaatakowany tą bronią szwab zostaje odepchnięty na pewną odległość stając przedtem<br /> jak słup soli. Jeśli myślisz,że masz paralizator w domu i jesteś pro to zapomnij o tym. Przydaje się do defibrylacji.<br />
'''Noga'''–Jak wiadomo kiedyś nawet naboje sie kończą.W kryzysowych sytuacjach może zadawać kopniaki.Standardowo starczą dwa<br />
aby pokrzyżować szwabowi jakiekolwiek plany na wieczór.<br />
<br />
<br />
<br />
'''Kilka słów o Willym'''
<br />
<br />
<br />
Willy posiada jak już pisałem wcześniej stalową nogę.Jeśli kopniemy nią w dynamit i przytrzymamy dalej klawisz kopnięcia<br />
jego noga pozostanie jako jedyna w całości.Jest również człowiekiem-pająkiem.Potrafi wspinać się po drabinie trzymając broń<br />
drabinę i nie spierdolić się z niej.Poza stalową nogą ma również nieznaną grupę krwi.Potrafi wypić jedno po drugim 10 win a i tak nawet się nie chwieje.Ty po dwoch już byś leżał ale jego to nie rusza.Jest również bardzo przywiązany do swej broni.<br />
Jeśli spadając z dużej wysokości postanowimy ją przeładować to nawet jeśli widzimy,że bron leży na ziemii Willy i tak swoimi mocami
ją przeładuje.<br />
<br />
'''Po czym poznać,że jesteś uzależniony od Wolfa'''
<br />
<br />
<br />
W swoim mieszkaniu niczego nie otwierasz kluczem a drzwi otwierasz za pomocą przycisków lub dźwigni.<br />
Rozbijasz ściany i niszczysz obrazy bo sądzisz,że jest za nimi skarb albo wejście do ukrytego pomieszczenia.<br />
Nie chodzisz na cmentarz bez bronii bo boisz się,że nagle zaczną wyskakiwać trupy.<br />
Gdy masz odpalić petardę krzyczysz: Rocket test,Rocket test completed albo Rocket exploder two minute.<br />
<br />
'''Styl gry n00ba'''
<br />
<br />
<br />
Używa cyjanku potasu myśląc że zaatakuje nim wroga.<br />
Zostawia nóż na specjalną okazję bo myśli,że może nim rzucić i nie chce go tak szybko stracić.<br />
W cichych misjach używa panzerfausta,mausera,MP40 i Thompsona i dziwi się,że przegrał z powodu uruchomienia alarmu.<br />
Mając mniej niż 25 HP strzela z bliska do szwaba z panzerfausta i dziwi się,że kończy grę.<br />
Atakuje nożem Superżołnierza.<br />
Stojąc przed alarmem uruchamia go bo myśli,że w ten sposób przywołuje wsparcie.<br />

Aktualna wersja na dzień 20:22, 17 paź 2022

Powrót Do Zamku Kamiennego Wilka (potocznie Wolf) – gra z gatunku FPS (Fest PCenzura2.svgnij Strzałę). Kontynuacja cieszącego się sławą Wolfensteina Czy De.

Fabuła[edytuj • edytuj kod]

W marcu 1943, wojska szwabskie dostały nieźle po dupsku w Północnej Czarnolandii oraz pod Stalingradem, więc specjalna dywizja esesmańców rozpoczęła badania igrające z porządkiem świata. 100 dekad temu żył sobie koleś o imieniu Henias I. Miał on podejrzane kontakty z ciemnymi siłami, dzięki którym uzyskał wieczny żywot. Z powodu swojej nieśmiertelności zazdrościł mu pewien Szymon Wędrujący, który wtrącił go w otchłań. Esesmańcy z tak zwanego Paranormalnego Dywizjonu uznali, że przechytrzą oni prawa natury i przywrócą go z powrotem na świat, chcąc perfidnie wykorzystać jego umiejętności magiczne. Jednakże oto pojawia się koleś o polskich korzeniach zwany Wiliam B.J. Blazkowicz, który niczym James Bond ma pokrzyżować plany szwabów. Jednak po zsyłce na Sybir do zamku kamieni coś poszło nie tak i wraz ze swoim kumplem zwanym Agentem 1 zostali zamknięci w zimnej celi. Agent 1 został skazany na śmierć, natomiast Willy nie dał się szwabom. Wystrugał sobie nożyk, przykleił się do sufitu i czekał na szwabskiego żołnierza, który zdziwił się, kiedy Willy zrobił mu wycinankę łowicką na twarzy i rozpoczął ucieczkę z zamku.

Główny bohater[edytuj • edytuj kod]

Willy jest tajnym agentem, który musi wykonywać rozkazy położonych od niego wyżej w łańcuchu pokarmowym. Jego głównym celem jest eliminacja wszystkiego, co szwabskie. Dzięki swojej stalowej nodze posiadł wiele zadziwiających umiejętności. Jeśli kopniemy nią w dynamit i przytrzymamy klawisz, noga będzie jedyną częścią ciała, jaka pozostanie w całości. Jest również człowiekiem-pająkiem, potrafi wspinać się po drabinie, trzymając broń w obu dłoniach. Poza stalową nogą ma również nieznaną grupę krwi. Potrafi wypić dziesięć win i nawet się nie zachwiać, podczas gdy ty po dwóch już byś leżał. Jest również bardzo przywiązany do swej broni. Przeładuje ją nawet jeśli dostał właśnie 50 kulek w głowę albo został rozerwany panzerem.

Broń[edytuj • edytuj kod]

  • Luger – ośmiostrzałowy pistolecik, który poraża… Swoją głośnością.
  • Sten – chorowita broń. Po wystrzeleniu kilku strzałów dostaje gorączki i musisz poczekać, aż wyzdrowieje.
  • Karabin Mauser – ma cholernie dużą prędkość przesyłu danych, ponieważ strzelając do szwaba możemy uszkodzić również szwaba za nim stojącego.
  • Granat ręczny – zapewnia rozrywkę. Rzucony w kierunku przeciwników sprawia, że nagle budzą się w nich zapędy piłkarskie. Niestety, NPC najczęściej kopią granat w ścianę, która odbija go z powrotem.
  • Dynamit – broń z zegarem typu ustaw i spierCenzura2.svg. Ma skłonności do pracy w zespole, jeśli kilka ładunków jest obok siebie.
  • Panzerfaust – granatnik zbudowany ze starej rury od odkurzacza i wybuchowej puszki. Zastanawiające, że Willy jest w stanie przeżyć wystrzelenie kilku pocisków w ścianę obok, a po szwabie zostaje kupka kości. Jest to broń jednorazowa, więc B.J. jest zmuszony nosić po kilka egzemplarzy, co oczywiście nie przeszkadza mu w bieganiu.
  • Flamethrower – jak sama nazwa wskazuje, maszyna do produkcji skwarków. Wywołuje u szwabów emisję krzyku o wysokiej częstotliwości i amplitudzie. Uwaga na kieliszki, mogą się stłuc.
  • Tesla Gun – zaatakowany tą bronią zostaje odepchnięty na pewną odległość i przez chwilę uśmiecha się do ciebie, nie mogąc się ruszyć.

Po czym poznać, że jesteś uzależniony od Wolfa[edytuj • edytuj kod]

  • W swoim mieszkaniu niczego nie otwierasz kluczem, a drzwi otwierasz za pomocą przycisków lub dźwigni (w najgorszym razie z buta).
  • Rozbijasz ściany i niszczysz obrazy, bo sądzisz, że jest za nimi skarb albo wejście do ukrytego pomieszczenia.
  • Nie chodzisz na cmentarz bez broni, bo boisz się, że nagle zaczną wyskakiwać trupy.
  • Wszystko możesz otworzyć kopnięciem. Jedyny problem masz z drzwiami przesuwnymi.
  • Jeśli jesteś ciężko ranny, idziesz szybko coś zjeść lub wypić sok z gumijagód, po czym natychmiast wracasz do zdrowia.
  • Będąc ciężko rannym, nadal jesteś w stanie biegać, a gdy się zmęczysz, regenerujesz siły alkoholem.
  • Jesteś w stanie biegać sprintem, wspinać się po drabinie czy przeciskać przez szyby wentylacyjne i otwory, mimo posiadania dziesięciu rodzajów broni długiej.
  • Unikasz kobiet, zwłaszcza tych w ciuszkach z lateksu oraz mechaników, bowiem w każdej chwili mogą wyjąć broń i Cię zabić.
  • Wchodzisz do cudzych mieszkań czy lokali, a następnie je przeszukujesz, niszcząc szafy i ściany, a do tego czasem zdarzy Ci się wszamać czyjś obiad.

Noob w Return to Castle Wolfenstein[edytuj • edytuj kod]

  • Używa cyjanku potasu, myśląc, że zaatakuje nim wroga.
  • Zostawia nóż na specjalną okazję, bo myśli, że może nim rzucić i nie chce go tak szybko stracić.
  • W cichych misjach używa Panzerfausta, Mausera, MP40 lub Thompsona.
  • Stojąc przed alarmem uruchamia go, myśląc, że w ten sposób przywołuje wsparcie.

Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]

  • William na pewno jest z Polski. Jeśli odniesie rany, leczy się z nich pijąc wino lub brandy.
  • Willy nie może być najCenzura2.svgny. Może być tylko elegancko wstawiony.
  • Niemcy mówią językiem angielsko-niemieckim z końcówki XXI wieku. Na przykład: Hey, can you open the gate, bitte?
  • Nieważne ile szwab ma wypite, po zauważeniu Cię natychmiast staje się w 100% trzeźwy i o dziwo celnie strzela.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]