Return to Castle Wolfenstein
Powrót Do Zamku Kamiennego Wilka (potocznie Wolf) – gra z gatunku FPS (Fest Pnij Strzałę). Kontynuacja cieszącego się sławą Wolfensteina Czy De.
Fabuła[edytuj • edytuj kod]
W marcu 1943, wojska szwabskie dostały nieźle po dupsku w Północnej Czarnolandii oraz pod Stalingradem, więc specjalna dywizja esesmańców rozpoczęła badania igrające z porządkiem świata. 100 dekad temu żył sobie koleś o imieniu Henias I. Miał on podejrzane kontakty z ciemnymi siłami, dzięki którym uzyskał wieczny żywot. Z powodu swojej nieśmiertelności zazdrościł mu pewien Szymon Wędrujący, który wtrącił go w otchłań. Esesmańcy z tak zwanego Paranormalnego Dywizjonu uznali, że przechytrzą oni prawa natury i przywrócą go z powrotem na świat, chcąc perfidnie wykorzystać jego umiejętności magiczne. Jednakże oto pojawia się koleś o polskich korzeniach zwany Wiliam B.J. Blazkowicz, który niczym James Bond ma pokrzyżować plany szwabów. Jednak po zsyłce na Sybir do zamku kamieni coś poszło nie tak i wraz ze swoim kumplem zwanym Agentem 1 zostali zamknięci w zimnej celi. Agent 1 został skazany na śmierć, natomiast Willy nie dał się szwabom. Wystrugał sobie nożyk, przykleił się do sufitu i czekał na szwabskiego żołnierza, który zdziwił się, kiedy Willy zrobił mu wycinankę łowicką na twarzy i rozpoczął ucieczkę z zamku.
Główny bohater[edytuj • edytuj kod]
Willy jest tajnym agentem, który musi wykonywać rozkazy położonych od niego wyżej w łańcuchu pokarmowym. Jego głównym celem jest eliminacja wszystkiego, co szwabskie. Dzięki swojej stalowej nodze posiadł wiele zadziwiających umiejętności. Jeśli kopniemy nią w dynamit i przytrzymamy klawisz, noga będzie jedyną częścią ciała, jaka pozostanie w całości. Jest również człowiekiem-pająkiem, potrafi wspinać się po drabinie, trzymając broń w obu dłoniach. Poza stalową nogą ma również nieznaną grupę krwi. Potrafi wypić dziesięć win i nawet się nie zachwiać, podczas gdy ty po dwóch już byś leżał. Jest również bardzo przywiązany do swej broni. Przeładuje ją nawet jeśli dostał właśnie 50 kulek w głowę albo został rozerwany panzerem.
Broń[edytuj • edytuj kod]
- Luger – ośmiostrzałowy pistolecik, który poraża… Swoją głośnością.
- Sten – chorowita broń. Po wystrzeleniu kilku strzałów dostaje gorączki i musisz poczekać, aż wyzdrowieje.
- Karabin Mauser – ma cholernie dużą prędkość przesyłu danych, ponieważ strzelając do szwaba możemy uszkodzić również szwaba za nim stojącego.
- Granat ręczny – zapewnia rozrywkę. Rzucony w kierunku przeciwników sprawia, że nagle budzą się w nich zapędy piłkarskie. Niestety, NPC najczęściej kopią granat w ścianę, która odbija go z powrotem.
- Dynamit – broń z zegarem typu ustaw i spier. Ma skłonności do pracy w zespole, jeśli kilka ładunków jest obok siebie.
- Panzerfaust – granatnik zbudowany ze starej rury od odkurzacza i wybuchowej puszki. Zastanawiające, że Willy jest w stanie przeżyć wystrzelenie kilku pocisków w ścianę obok, a po szwabie zostaje kupka kości. Jest to broń jednorazowa, więc B.J. jest zmuszony nosić po kilka egzemplarzy, co oczywiście nie przeszkadza mu w bieganiu.
- Flamethrower – jak sama nazwa wskazuje, maszyna do produkcji skwarków. Wywołuje u szwabów emisję krzyku o wysokiej częstotliwości i amplitudzie. Uwaga na kieliszki, mogą się stłuc.
- Tesla Gun – zaatakowany tą bronią zostaje odepchnięty na pewną odległość i przez chwilę uśmiecha się do ciebie, nie mogąc się ruszyć.
Po czym poznać, że jesteś uzależniony od Wolfa[edytuj • edytuj kod]
- W swoim mieszkaniu niczego nie otwierasz kluczem, a drzwi otwierasz za pomocą przycisków lub dźwigni (w najgorszym razie z buta).
- Rozbijasz ściany i niszczysz obrazy, bo sądzisz, że jest za nimi skarb albo wejście do ukrytego pomieszczenia.
- Nie chodzisz na cmentarz bez broni, bo boisz się, że nagle zaczną wyskakiwać trupy.
- Wszystko możesz otworzyć kopnięciem. Jedyny problem masz z drzwiami przesuwnymi.
- Jeśli jesteś ciężko ranny, idziesz szybko coś zjeść lub wypić sok z gumijagód, po czym natychmiast wracasz do zdrowia.
- Będąc ciężko rannym, nadal jesteś w stanie biegać, a gdy się zmęczysz, regenerujesz siły alkoholem.
- Jesteś w stanie biegać sprintem, wspinać się po drabinie czy przeciskać przez szyby wentylacyjne i otwory, mimo posiadania dziesięciu rodzajów broni długiej.
- Unikasz kobiet, zwłaszcza tych w ciuszkach z lateksu oraz mechaników, bowiem w każdej chwili mogą wyjąć broń i Cię zabić.
- Wchodzisz do cudzych mieszkań czy lokali, a następnie je przeszukujesz, niszcząc szafy i ściany, a do tego czasem zdarzy Ci się wszamać czyjś obiad.
Noob w Return to Castle Wolfenstein[edytuj • edytuj kod]
- Używa cyjanku potasu, myśląc, że zaatakuje nim wroga.
- Zostawia nóż na specjalną okazję, bo myśli, że może nim rzucić i nie chce go tak szybko stracić.
- W cichych misjach używa Panzerfausta, Mausera, MP40 lub Thompsona.
- Stojąc przed alarmem uruchamia go, myśląc, że w ten sposób przywołuje wsparcie.
Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]
- William na pewno jest z Polski. Jeśli odniesie rany, leczy się z nich pijąc wino lub brandy.
- Willy nie może być najny. Może być tylko elegancko wstawiony.
- Niemcy mówią językiem angielsko-niemieckim z końcówki XXI wieku. Na przykład: Hey, can you open the gate, bitte?
- Nieważne ile szwab ma wypite, po zauważeniu Cię natychmiast staje się w 100% trzeźwy i o dziwo celnie strzela.