SOR BN 12: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (do redakcji) |
M (lekkie zmiany) Znacznik: edytor wizualny |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{redakcja}} |
{{redakcja}} |
||
[[Plik:Sor bn12.jpg|thumb| |
[[Plik:Sor bn12.jpg|thumb|Nowoczesność|alt=]] |
||
'''SOR BN12''' – wyrób autobusopodobny trzaskany od 2003 u naszych [[Czechy|podchmielonych kolegów]] w zakładach SOR w wiosce Libchavy. |
'''SOR BN12''' – wyrób autobusopodobny trzaskany od 2003 u naszych [[Czechy|podchmielonych kolegów]] w zakładach SOR w wiosce Libchavy. |
||
== Historia <s>oparta na faktach</s> == |
== Historia <s>oparta na faktach</s> == |
||
[[Plik:SOR NB 12 City Košice.jpg|thumb|A miało powstać coś takiego…]] |
[[Plik:SOR NB 12 City Košice.jpg|thumb|A miało powstać coś takiego…]] |
||
Pewnego dnia roku 2003 czescy Przodownicy Pracy stworzyli normalnie wyglądający [[autobus]], który niczym się nie różnił od innych ówczesnych nowinek technicznych (na przykład [[Solaris Urbino|Urbino]]). Jednak ze względu na wypicie o |
Pewnego dnia roku 2003 czescy Przodownicy Pracy stworzyli normalnie wyglądający [[autobus]], który niczym się nie różnił od innych ówczesnych nowinek technicznych (na przykład [[Solaris Urbino|Urbino]]). Jednak ze względu na wypicie o jedno piwo za dużo konstrukcja się przekrzywiła a drzwi wypadły z framug. Gdy kierownik przyszedł to zobaczyć, powiedział, że to, co powstało jest świetne i że porzucają projekty na rzecz tego cuda. Jednak w 2006 postanowili wznowić projekt i udało im się skonstruować to co zamierzali – autobus SOR NB12. |
||
== Wady i zalety == |
== Wady i zalety == |
||
Linia 13: | Linia 13: | ||
* Ma wysokopodłogową część, więc się możesz odizolować od starych pierników; |
* Ma wysokopodłogową część, więc się możesz odizolować od starych pierników; |
||
* Niskopodłogowa część ma dużo miejsca,… |
* Niskopodłogowa część ma dużo miejsca,… |
||
* …natomiast wysokopodłogowa ma dużo siedzeń |
* …natomiast wysokopodłogowa ma dużo siedzeń; |
||
=== Wady === |
=== Wady === |
||
* Autobus jest krzywy, co jest negatywem dla dwóch stron: |
* Autobus jest krzywy, co jest negatywem dla dwóch stron: |
||
** dla Ciebie, gdyż po imprezie może |
** dla Ciebie, gdyż po imprezie może Ci się kręcić w głowie; |
||
** dla kierowcy, gdyż mu się wydaje, że się zmieści, a tak naprawdę… no cóż; |
** dla kierowcy, gdyż mu się wydaje, że się zmieści, a tak naprawdę… no cóż; |
||
* Wejście do wysokopodłogowej części graniczy z cudem; |
* Wejście do wysokopodłogowej części graniczy z cudem; |
||
* Drzwi z przodu nie są dwuczęściowe, przez co są wąskie |
* Drzwi z przodu nie są dwuczęściowe, przez co są wąskie; |
||
* Zresztą sama nazwa wskazuje, że autobus się nadaje tylko na szpitalny SOR. |
* Zresztą sama nazwa wskazuje, że autobus się nadaje tylko na szpitalny SOR. |
||
Linia 29: | Linia 29: | ||
== Wyroby na tym modelu oparte == |
== Wyroby na tym modelu oparte == |
||
* '''SOR CN12''' – |
* '''SOR CN12''' – wersja bez tylnych drzwi. Przez tą różnicę, żeby dostać się na tył trzeba chyba być spektralnym. |
||
* '''SOR BNG12''' – wersja na truciznę, jaką jest gaz ziemny. |
* '''SOR BNG12''' – wersja na truciznę, jaką jest gaz ziemny. |
||
* [[Plik:Ostrava, SOR TN 12 A.jpg|thumb| |
* [[Plik:Ostrava, SOR TN 12 A.jpg|thumb|Beznadzieja pod każdym względem.|alt=]]'''SOR TN12''' – teraz pora na najbardziej p{{Cenzura3}}ny wyrób. Tak, jest to [[trolejbus]], a właściwie wyrób trolejbusopodobny tak beznadziejny, że wyprodukowali tylko dwie sztuki. Jest to także dowód, że coś, co jest brzydkie można zrobić brzydsze. |
||
== Zobacz też == |
== Zobacz też == |
Wersja z 20:19, 21 sie 2021
Ten artykuł tak beznadziejnie zredagowano, że nawet nasz rezolutny szympans w to nie wierzy. A on cierpliwym zwierzęciem jest… Jeżeli nie potrafisz operować widłami ani redagować tekstu, zajrzyj do Kanciapy przed wzięciem się za poprawę. Jeżeli nie potrafisz uzasadnić wstawienia szablonu, nie wstawiaj go. |
SOR BN12 – wyrób autobusopodobny trzaskany od 2003 u naszych podchmielonych kolegów w zakładach SOR w wiosce Libchavy.
Historia oparta na faktach
Pewnego dnia roku 2003 czescy Przodownicy Pracy stworzyli normalnie wyglądający autobus, który niczym się nie różnił od innych ówczesnych nowinek technicznych (na przykład Urbino). Jednak ze względu na wypicie o jedno piwo za dużo konstrukcja się przekrzywiła a drzwi wypadły z framug. Gdy kierownik przyszedł to zobaczyć, powiedział, że to, co powstało jest świetne i że porzucają projekty na rzecz tego cuda. Jednak w 2006 postanowili wznowić projekt i udało im się skonstruować to co zamierzali – autobus SOR NB12.
Wady i zalety
Zalety
- Ma wysokopodłogową część, więc się możesz odizolować od starych pierników;
- Niskopodłogowa część ma dużo miejsca,…
- …natomiast wysokopodłogowa ma dużo siedzeń;
Wady
- Autobus jest krzywy, co jest negatywem dla dwóch stron:
- dla Ciebie, gdyż po imprezie może Ci się kręcić w głowie;
- dla kierowcy, gdyż mu się wydaje, że się zmieści, a tak naprawdę… no cóż;
- Wejście do wysokopodłogowej części graniczy z cudem;
- Drzwi z przodu nie są dwuczęściowe, przez co są wąskie;
- Zresztą sama nazwa wskazuje, że autobus się nadaje tylko na szpitalny SOR.
Wada i zaleta jednocześnie
Pewien Czech wymyślił sobie, żeby w niektórych dyliżansach pomiędzy przednią osią a drugimi drzwiami była dodatkowa para drzwi. I super, jest większa szansa, że się władujesz. Natomiast przez to jest mniej siedzeń, a przez to mniejsza szansa na posadzenie dupy. Tak, jest jeszcze tył, tylko pamiętaj co o nim mówiliśmy.
Wyroby na tym modelu oparte
- SOR CN12 – wersja bez tylnych drzwi. Przez tą różnicę, żeby dostać się na tył trzeba chyba być spektralnym.
- SOR BNG12 – wersja na truciznę, jaką jest gaz ziemny.
- SOR TN12 – teraz pora na najbardziej pny wyrób. Tak, jest to trolejbus, a właściwie wyrób trolejbusopodobny tak beznadziejny, że wyprodukowali tylko dwie sztuki. Jest to także dowód, że coś, co jest brzydkie można zrobić brzydsze.