Salsa: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Utworzenie artykułu)
 
M (Korekta formatowania)
Linia 1: Linia 1:
'''Salsa''' - popularny w niektórych kręgach rodzaj [[taniec|tańca]]. Oparta jest na zasadzie gracz-komputer: partner (jest nim zwykle [[mężczyzna]], ale nie zawsze) próbuje za pomocą różnych dostępnych mu środków przekazywania informacji ([[ręka|ręce]], [[noga|noga]], [[słowo|słowa]] i in.) poinformować partnerkę (jest nią zwykle [[kobieta]], ale nie zawsze) o tym, w jaki sposób powinna się przemieszczać. Zależnie od fantazji partnera (i ''stopnia zatłoczenia parkietu'') dostępne są różne ''opcje rozgrywki''.
'''Salsa''' - popularny w niektórych kręgach rodzaj [[taniec|tańca]]. Oparta jest na zasadzie gracz-komputer: partner (jest nim zwykle [[mężczyzna]], ale nie zawsze) próbuje za pomocą różnych dostępnych mu środków przekazywania informacji ([[ręka|ręce]], [[noga|noga]], [[słowo|słowa]] i in.) poinformować partnerkę (jest nią zwykle [[kobieta]], ale nie zawsze) o tym, w jaki sposób powinna się przemieszczać. Zależnie od fantazji partnera (i ''stopnia zatłoczenia parkietu'') dostępne są różne ''opcje rozgrywki''.


==Poziomy zatłoczenia parkietu==

Rozróżniamy następujące '''poziomy zatłoczenia parkietu''':
# '''Nieudana impreza''' - na sali jest obecnych pięć osób w tym: [[barman]], dwie [[kelner|kelnerki]], [[DJ]] oraz [[manager]]. Jeśli przyjdziesz na imprezę w tym czasie, parkiet jest cały Twój. Musisz wziąć jednak pod uwagę, że DJ będzie puszczał najgorszą muzykę, jaką ma, barman będzie powadał rozwodnione [[piwo]], kelnerki będą niemiłe. No i nie [[szpan|poszpanujesz]]
# '''Nieudana impreza''' - na sali jest obecnych pięć osób w tym: [[barman]], dwie [[kelner|kelnerki]], [[DJ]] oraz [[manager]]. Jeśli przyjdziesz na imprezę w tym czasie, parkiet jest cały Twój. Musisz wziąć jednak pod uwagę, że DJ będzie puszczał najgorszą muzykę, jaką ma, barman będzie powadał rozwodnione [[piwo]], kelnerki będą niemiłe. No i nie [[szpan|poszpanujesz]]
# '''Średnie zapełnienie''' - cechuje większość imprez w pierwszej godzinie (dopóki nie przyjdą salsowi wymiatacze, wówczas robi się ''względnie tłoczno''). Przez cały czas trwania utrzymuje się głównie na [[salsoteka|salsotekach]] wymierających - przychodzą na nie tylko osoby początkujące, względnie średniozaawansowane (ale tylko w celu [[lans|lansu]])
# '''Średnie zapełnienie''' - cechuje większość imprez w pierwszej godzinie (dopóki nie przyjdą salsowi wymiatacze, wówczas robi się ''względnie tłoczno''). Przez cały czas trwania utrzymuje się głównie na [[salsoteka|salsotekach]] wymierających - przychodzą na nie tylko osoby początkujące, względnie średniozaawansowane (ale tylko w celu [[lans|lansu]])
Linia 8: Linia 7:
# '''Wersja kongresowa''' - najbardziej ekstremalna wersja. Jedyną możliwą do zatańczenia figurą jest pojedynczy obrót partnerki w prawo (najlepiej wykonywany stopniowo, przez trzy takty, przy nieprzewanej analizie otoczenia). Taniec na takim parkiecie wymaga ogromnej wprawy i koordynacji; jednocześnie należy: tańczyć, rozpychać się [[łokieć (salsa)|łokciami]], dźgać [[obcas (salsa)|obcasami]], uśmiechać się i udawać lekkość [[motyl|motyla]].
# '''Wersja kongresowa''' - najbardziej ekstremalna wersja. Jedyną możliwą do zatańczenia figurą jest pojedynczy obrót partnerki w prawo (najlepiej wykonywany stopniowo, przez trzy takty, przy nieprzewanej analizie otoczenia). Taniec na takim parkiecie wymaga ogromnej wprawy i koordynacji; jednocześnie należy: tańczyć, rozpychać się [[łokieć (salsa)|łokciami]], dźgać [[obcas (salsa)|obcasami]], uśmiechać się i udawać lekkość [[motyl|motyla]].


==Opcje rozgrywki dostępne dla partnera==

W salsie, dla partnera, dostępne sa następujące '''Opcje rozgrywki''':
* '''light''': tańczymy spokojnie, delikatnie starając się pokazać, jak swobodnie czujemy się w tańcu
* '''light''': tańczymy spokojnie, delikatnie starając się pokazać, jak swobodnie czujemy się w tańcu
* '''medium''': tańczymy ostro, ale do granicy utracenia równowagi przez partnerkę; wybieramy wolne piosenki
* '''medium''': tańczymy ostro, ale do granicy utracenia równowagi przez partnerkę; wybieramy wolne piosenki
Linia 16: Linia 14:




Istnieją następujące '''Style salsy''':
==Style salsy==
* [[salsa crossbody]]
* [[salsa crossbody]]
* [[salsa cubana]]
* [[salsa cubana]]

Wersja z 11:21, 28 lip 2008

Salsa - popularny w niektórych kręgach rodzaj tańca. Oparta jest na zasadzie gracz-komputer: partner (jest nim zwykle mężczyzna, ale nie zawsze) próbuje za pomocą różnych dostępnych mu środków przekazywania informacji (ręce, noga, słowa i in.) poinformować partnerkę (jest nią zwykle kobieta, ale nie zawsze) o tym, w jaki sposób powinna się przemieszczać. Zależnie od fantazji partnera (i stopnia zatłoczenia parkietu) dostępne są różne opcje rozgrywki.

Poziomy zatłoczenia parkietu

  1. Nieudana impreza - na sali jest obecnych pięć osób w tym: barman, dwie kelnerki, DJ oraz manager. Jeśli przyjdziesz na imprezę w tym czasie, parkiet jest cały Twój. Musisz wziąć jednak pod uwagę, że DJ będzie puszczał najgorszą muzykę, jaką ma, barman będzie powadał rozwodnione piwo, kelnerki będą niemiłe. No i nie poszpanujesz
  2. Średnie zapełnienie - cechuje większość imprez w pierwszej godzinie (dopóki nie przyjdą salsowi wymiatacze, wówczas robi się względnie tłoczno). Przez cały czas trwania utrzymuje się głównie na salsotekach wymierających - przychodzą na nie tylko osoby początkujące, względnie średniozaawansowane (ale tylko w celu lansu)
  3. Względnie tłoczno - standardowe zatłoczenie na popularnych imprezach. Figury wychodzące skomplikowaniem poza pojedynczy obrót partnerki kończą się z reguły wbiciem łokcia/obcasa w czyjeś plecy. Mimo że tańczenie w takim tłoku nie jest w żadnym stopniu przyjemne, obowiązkiem każdego salsero jest tańczenie z miną, jakby parkiet był typu nieudana impreza.
  4. Wersja kongresowa - najbardziej ekstremalna wersja. Jedyną możliwą do zatańczenia figurą jest pojedynczy obrót partnerki w prawo (najlepiej wykonywany stopniowo, przez trzy takty, przy nieprzewanej analizie otoczenia). Taniec na takim parkiecie wymaga ogromnej wprawy i koordynacji; jednocześnie należy: tańczyć, rozpychać się łokciami, dźgać obcasami, uśmiechać się i udawać lekkość motyla.

Opcje rozgrywki dostępne dla partnera

  • light: tańczymy spokojnie, delikatnie starając się pokazać, jak swobodnie czujemy się w tańcu
  • medium: tańczymy ostro, ale do granicy utracenia równowagi przez partnerkę; wybieramy wolne piosenki
  • hard: przerażone oczy partnerki mówiące "oso chozzzzi" to sytuacja wyjściowa. Najlepiej wybrać piosenki szybkie i bardzo szybkie. Prowadzimy aż do trzeszczenia stawów.
  • extreme: najlepiej tańczyć z teściową lub z żoną, z którą chcemy wziąć rozwód. Preferowany również jako odstraszasz dla namolnych tancerek. Wybieramy ofiarę i podczas bardzo szybkiego kawałka prowadzimy najtrudniejsze, najbardziej skomplikowane układy, jakie tylko znamy. Obowiązkowe spojrzenie z cyklu "jestem wielkim mistrzem, nauczę cię salsy".


Style salsy