Soccer (gra wideo)

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 15:28, 12 sie 2018 autorstwa 82.139.3.159 (dyskusja) (nowa strona)
(różn.) ← przejdź do poprzedniej wersji • przejdź do aktualnej wersji (różn.) • przejdź do następnej wersji → (różn.)

Soccer – zespołowa gra sportowa wypuszczona w 1985 roku przez Nintendon't na NES-a i Famicoma. Można uruchomić na jego klonach. Gra jest wybiórczą[1] piłką kopaną. Nie sprzedała się dobrze w Ameryce, ale w Europie trochę lepiej, bo za Wielką Wodą piłki kopanej prawie nikt nie zna.

Menu główne i wyboru rozgrywki

W menu głównym wybieramy, czy będziemy grać z komputerem, czy z żywym drugim graczem. W menu wyboru rozgrywki wybieramy, w jakich strojach[2] nasz skład 6 kopaczy będzie grać[3], poziom trudności[4] i długość połowy[5].

Rozgrywka

Po zatwierdzeniu wszystkich danych przenosimy się na murawę. Jakość dźwięku NES-a jest niska, więc krzyki kiboli to szum oceanu. Wirtualny sędzia gwiżdże na otwarcie meczu. Celem jest strzelenie jak największej liczby goli w obu połowach. Po strzelonym golu telewizor przez chwilę szumi. Kiedy do końca zostają 3 minuty, puszcza się dźwięk w telewizorze. Potem sędzia gwiżdże na zakończenie połowy i – bez uprawnień! – cheerleaderki wychodzą na murawę. Po kilku sekundach zaczyna się druga połowa i schemat się powtarza[6]. Po regulaminowym czasie gry są od razu karne, bez wcześniejszej dogrywki[7]. Sędzia nie wyjmuje żółtych ani czerwonych kartek. Zawodnicy nie mogą się sfaulować, więc nie ma rzutów wolnych, sędziowskich ani karnych. Videoweryfikacji też nie ma. To, kiedy jest spalony, dzieje się losowo – wbrew oficjalnym zasadom piłki kopanej. Co istotne, żaden piłkarz nie wyrzuci piłki poza obiekt piłkarski, bo piłka się odbije od słupków granicznych i poleci do strażników granicznych.

Wersja VS

Kolesie z Nintendon't wydali tę grę również na automaty. Nie można było zbyt długo pograć, bo nie tylko należało wrzucić co najmniej dwie monety, ale była wyjątkowo awaryjna[8]. Jedynym znanym szczegółem jest to, że murawa była bardziej zielona niż na NES-ie.

Przypisy

  1. Jak jedna z gazet
  2. Do wyboru jest aż siedem ekip
  3. Oczywiście wszyscy grają tak samo
  4. Nieistotny w double playerze
  5. 15, 30 lub 45 minut
  6. Wbrew kodeksom FIFA i UEFA drużyny nie zamieniają się miejscami
  7. Dotyczy tylko remisu
  8. Przez co nie można było ukończyć jakiegokolwiek meczu – gra się zawieszała i nie można było jej w żaden sposób odwiesić