Tchórz (osoba): Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (-powt., poprawa {{sur}}, {{t}})
M
Linia 1: Linia 1:
{{sur|osoby|[[Tchórz (zwierzę)]]}}
{{sur|osoby|[[Tchórz (zwierzę)]]}}
[[Plik:Cowardgamescreen.png|thumb|250px|Ulubiona gra tchórzy: The Coward Game, czyli kto się kryje za rogiem?]]
[[Plik:Cowardgamescreen.png|thumb|250px|Ulubiona gra tchórzy: The Coward Game, czyli kto się kryje za rogiem?]]
{{t|Tchórz, cykor|[[język łaciński|łac.]] ''homo ignavus''}}osoba posiadająca zbyt dobrze rozwinięty zmysł samozachowawczy. Nielubiana szczególnie przez [[dresiarz]]y, obiekt zainteresowania [[kozak]]ów.
{{t|Tchórz, cykor|[[język łaciński|łac.]] ''homo ignavus''}}osoba posiadająca zbyt dobrze rozwinięty zmysł samozachowawczy. Nielubiana szczególnie przez [[dresiarz]]y, obiekt zainteresowania [[kozak (osoba)|kozaków]].


== Cechy rozpoznawcze i zachowanie ==
== Cechy rozpoznawcze i zachowanie ==

Wersja z 13:56, 31 sie 2013

Ulubiona gra tchórzy: The Coward Game, czyli kto się kryje za rogiem?

Szablon:Tosoba posiadająca zbyt dobrze rozwinięty zmysł samozachowawczy. Nielubiana szczególnie przez dresiarzy, obiekt zainteresowania kozaków.

Cechy rozpoznawcze i zachowanie

  • Ustępuje wszystkim z drogi, nierzadko kilkanaście metrów wcześniej.
  • Rozgląda się niczym kobieta za promocjami.
  • W przypływie adrenaliny nie tylko jest w stanie dogonić Usaina Bolta.
  • Jadąc autem nie przejeżdża na żółtym, za to chętnie przejedzie po niebieskim.
  • Odwiedzając takiego pamiętaj, że drzwi może nie otworzyć.
  • Patrz mi w oczy. Może wytrzyma kilka sekund bez nerwowego rozglądania się?
  • Nigdy, ale to nigdy nie trzyma rąk w kieszeniach. Przecież w każdej chwili jakiś drab może go popchnąć!

Test na cykora

Nie wiesz, czy kogoś zakwalifikować do tchórzy? Chcesz przewidzieć reakcję przechodnia, gdy zapytasz go o komórkę? Wykonaj prosty test!

  1. Zapytaj potencjalnego tchórza o godzinę. Co mówi jego twarz?
    a) Za pięć druga.
    b) Pierwsza sześć... pięćdziesiąt pięć.
    c) Za pięć... Nie mam zegarka!
  2. Zapytaj delikwenta, czy nie dorzuci się do flaszki. Jak reaguje?
    a) Chętnie dorzuca/zdecydowanie każe się odsunąć.
    b) Najpierw sprawdza, czy i ilu masz ze sobą znajomych, a dopiero potem podejmuje decyzję o datku.
    c) Brak możliwości zaobserwowania reakcji z powodu ucieczki bądź zesztywnienia.
  3. Połóż mu znienacka rękę na ramieniu. Co się dzieje?
    a) Widzisz oddalającego się człowieka/przybliżającą się ziemię.
    b) Widzisz pospiesznie oddalającego się człowieka.
    c) Widzisz bardzo pospiesznie oddalającego się człowieka, a za nim kilkumetrowy słup kurzu.

Szablon:Ludzie