The Settlers IV

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

The Settlers IVgra komputerowa wydana przez Blue Byte. Doczekała się już sequela w postaci The Settlers V.

Schematyzm

Wszystkie misje zazwyczaj sprowadzają się do jednego szablonu:

  1. drwal, kamieniarz
  2. gospodarstwo, młyn, piekarnia
  3. kopalnie
  4. huta, płatnerz
  5. koszary

Prawidła

  • Drwal podczas ścinania drzewa zanosi do domu idealnie obrobiony pal.
  • Kamieniarz podczas pracy przynosi do domu idealnie obrobiony kamień.
  • Każdy kamień ma można podzielić maksymalnie na 12 jednostek.
  • Drzewa rosną w czterech turach.
  • Nosiwoda może nie trafiać w rzekę, ale zawsze ma pełny kubełek wody.
  • Piekarz wyrzuca chleb na ziemię.
  • Płatnerz przerabia żelazo na miecz w ciągu 25 sekund.
  • Geolog odnajduje złoże, uderzając dwa razy kilofem w kawałek góry i od razu wie, jakiej jest jakości i wydajności.
  • Dym z komina chowa się do niego z powrotem.
  • Wystarczy dostarczyć do koszar człowieka i miecz, a powstanie żołnierz.
  • Są sami mężczyźni.
  • Człowiek potrafi przejść najszerszą rzekę, ale nie umie pokonać najmniejszej zatoki bez pomocy statku.
  • Tylko górnicy jedzą.
  • Nikt nie pije (tylko bogowie spijają trunki).
  • Wróg pojawia się zawsze w tym samym momencie gry.
  • I niedźwiedzia, i zająca powala się jednym strzałem z łuku.
  • Rycerze uderzają w jednym rytmie.
  • Łucznicy nie uciekają, gdy naciera na nich batalion rycerzy.
  • Kraj znika, gdy zniszczy się wszystkie wieże.
  • Dom buduje się, gdy ziomy uderzają w niego młotem.
  • Wystarczy dostarczyć do koszar człowieka i zbroję, a powstanie dowódca, w dodatku uzbrojony w miecz i tarczę.
  • Nikt nie chodzi do toalety.
  • Aby "utworzyć" nowego mieszkańca nie trzeba stosunku.
  • Ludzie od razu są dorośli.
  • Ludzie mogą przechodzić jakkolwiek wysokie góry ale za nic nie przejdą przez 1 cm śniegu.

Szablon:Ok