Volkswagen Golf

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 18:29, 26 mar 2009 autorstwa Del Pacino (dyskusja • edycje) (Szablon, if i can add it...)

VW Golf- niezwykle popularny samochód z po Hitlerowskiego koncernu VW, Golfa uznać można za auto uniwersalne i cultowe. Golfem w wersji GTI 2.0 jeździ dres, 1.9TDI toczy się dziadek natomiast w 2.8VR6 spotkamy szpanera maniaka prędkości.

Modele

Producent twierdzi że auto produkowane było w wielu wersjach (pomijając modele)natomiast co wynika z obserwacji śmiało można stwierdzić że one wszystkie to GTI 2.8 VR6 16V DOHC Turbo Intercooler Kompressor G60 20V V6. Tak bynajmniej wynika ze specyfikacji znaczkowo oklejeniowej tylnej klapy...

Tuning

Golfy są chyba na 2 miejscu po Hondzie Civic na liście najczęściej buraczonych (tuningowanych) aut.

Gadżety

Golf powinien posiadać:

  • naklejkę na tylnej szybie Tjunink/Turbo/Alpajn
  • plastikowe chromowane lusterka typu M3
  • neony
  • niebieskie postojówki
  • czarne szyby
  • duża, głośną i bezsensowną końcówkę wydechu

Rasowanie

Najczęstsze sposoby na poprawienie osiągów to:

  • strumienice mocy (+10km)
  • magnetyzery mocy (teraźniejsze są tak dopracowane że każdy dodaje +40km)
  • sportowe w pełni profesjonalne filtry stodołowe (kawałek dziurawej rury obłożony słomą)(+10km)
  • dysze spryskiwaczy z diodami led (+8km szt.)
  • naklejki sponsorów (+1km szt.)
  • białe tarcze zegarów (+5km, 40km/h zawyża)
  • lotka, spojler, skrzydło (+20km, -30km/h, +3obrażenia u przechodniów, + 10% intensywność kontroli drogowych)
  • sportowy wydech (końcowy) (+25km)
  • dodatkowe zegary AutoGauge (+2km szt)

Prowadzenie

  • sportowe zawieszenie,-radykalna gleba -80/-60, twardsze sprężyny, sztywniejsze amortyzatory, poliuretanowe tuleje wahaczy i drążków stabilizatora (org. zawias jest zbyt miękki bo nie pozwala nam wyczuć mikro pęknięc asfaltu, analogicznie wysokość zawieszenia jest zbyt duża (każdy kto ogląda TV wie że niżej lepiej, a może nie...) i jak to się mówi jeśli na żyletce nie wisi to za wysoko...) (+20 do hendlingu, -60% mobilność, +100 lans)
  • sportowe hamulce- wentylowane i frezowane tarcze Brembo + klocki Ferodo z seri DS3000, przewody w oplocie stalowym BfGoodrich, Płyn Ferodo DOT 5.1, wzmacniacz siły hamowania F1Z