Wartburg: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (dopełnienie zdjęciem oraz kilkoma "faktami")
M (historia modelu i sukcesy w sporcie)
Linia 2: Linia 2:


'''Wartburg''' - Samochodo-książo-zamko-fazaka
'''Wartburg''' - Samochodo-książo-zamko-fazaka

== Historia modelu ==

Projektantem wspaniałej sylwetki Wartburga jest znany i ceniony projektant [[Jezus]], pierwsze szkice modelu powstały w 27 roku na potrzeby bogatego szejka naftowego - Abdula Nahabadżima, chcącego posiadać samochód o niespotykanych dotąd osiągach i oszałamiającym, ponadczasowym wyglądzie. Projekt karoserii jaki przedstawił Jezus, bardzo spodobał się szejkowi, niestety podczas I wojny z [[pingwin|pingwinami]] plany zaginęły i dopiero w roku [[1967]] podczas wykopalisk w tamtym rejonie odnaleziono je. Pierwsze testy odbyły się w [[1980]] na torze Nurburgring w [[Niemcy|Niemczech]], pierwsza oficjalna prezentacja modelu 353 odbyła się na Detroit Auto Show w roku [[1985]]. Kilka miesięcy później trafił do produkcji seryjnej.


== Osiągi ==
== Osiągi ==
Linia 12: Linia 16:
*Pojemnośc silnika = 8241 cm<sup>3</sup>
*Pojemnośc silnika = 8241 cm<sup>3</sup>
== Sukcesy w sporcie ==

Samochody marki Wartburg były wprost stworzone do sportów motorowych, nieprzeciętne osiągi, precyzyjne zawieszenie i układ kierowniczy sprawiały, że samochody te triumfowały w każdej możliwej imprezie sportowej. Oto skrócona lista wygranych imprez:

*Wszystkie wyścigi Monte Carlo od roku [[1986]] do [[1995]]
*Pchnięcie kulą, skok w zwyż, bieg przez płotki - złote medale na igrzyskach olimpijskich w [[Seul|Seulu]] [[1988]]
*Wygrana Pucharu Księżyca
*Mistrzostwo świata w szydełkowaniu [[1990]]
*1. miejsce w wielkich zawodach obierania ogórków [[1992]]

== Inne określenia ==
== Inne określenia ==
*Warczyburg
*Warczyburg
Linia 19: Linia 32:
{{stub}}
{{stub}}


[[kategoria:technika]]
[[kategoria:samochody]]

Wersja z 21:35, 20 lis 2005

Plik:WARTBURG.JPG
Wspaniały krążownik szos

Wartburg - Samochodo-książo-zamko-fazaka

Historia modelu

Projektantem wspaniałej sylwetki Wartburga jest znany i ceniony projektant Jezus, pierwsze szkice modelu powstały w 27 roku na potrzeby bogatego szejka naftowego - Abdula Nahabadżima, chcącego posiadać samochód o niespotykanych dotąd osiągach i oszałamiającym, ponadczasowym wyglądzie. Projekt karoserii jaki przedstawił Jezus, bardzo spodobał się szejkowi, niestety podczas I wojny z pingwinami plany zaginęły i dopiero w roku 1967 podczas wykopalisk w tamtym rejonie odnaleziono je. Pierwsze testy odbyły się w 1980 na torze Nurburgring w Niemczech, pierwsza oficjalna prezentacja modelu 353 odbyła się na Detroit Auto Show w roku 1985. Kilka miesięcy później trafił do produkcji seryjnej.

Osiągi

  • V max = 489+ km/h (pewnie dałoby się więcej ale tor by się stopił od takiej szybkości)
  • Przyspieszenie 0-100 km/h = 1.1 s
  • Masa = 580 kg
  • Silnik = Na gaz, wolnossący V16 z 4 turbosprężarkami
  • Moc = 1200 KM
  • Pojemnośc silnika = 8241 cm3

Sukcesy w sporcie

Samochody marki Wartburg były wprost stworzone do sportów motorowych, nieprzeciętne osiągi, precyzyjne zawieszenie i układ kierowniczy sprawiały, że samochody te triumfowały w każdej możliwej imprezie sportowej. Oto skrócona lista wygranych imprez:

  • Wszystkie wyścigi Monte Carlo od roku 1986 do 1995
  • Pchnięcie kulą, skok w zwyż, bieg przez płotki - złote medale na igrzyskach olimpijskich w Seulu 1988
  • Wygrana Pucharu Księżyca
  • Mistrzostwo świata w szydełkowaniu 1990
  • 1. miejsce w wielkich zawodach obierania ogórków 1992

Inne określenia

  • Warczyburg
  • Wartborghini


Puzzle stub.png Autorowi tego hasła oderwało palce zaraz po tym, jak wklepał kilka zdań. Jeśli chcesz go zastąpić – rozbuduj to hasło.