Wsiobus: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (red)
M (red.)
Linia 1: Linia 1:
'''Wsiobus''' – pojazd mechaniczny, nieco podobny do autobusu, aczkolwiek różniący sie od niego kilkoma szczegółami. Zasilany jest benzyną, [[Olej opałowy|olejem opałowym]], ropą, lub mieszanką [[piwo|piwa]], nawozu do [[burak]]ów i gnojówki. Sercem wsiobusu jest silnik spalinowy o mocy jednego, raczej starego, konia pociągowego. Wsiobusy słyną z tego, iż potrafią dotrzeć do najgorszych polskich (i nie tylko) [[wieś|wsi]]. Nie straszne im są polskie drogi, które jak wiemy słyną z dużej górzystości, licznych wyboi, braku asfaltu i dużej ilości odchodów trzody, rozsmarowanych po trasie.
'''Wsiobus''' – pojazd mechaniczny, nieco podobny do [[autobus]]u, aczkolwiek różniący sie od niego kilkoma szczegółami. Zasilany jest benzyną, [[Olej opałowy|olejem opałowym]], ropą, lub mieszanką [[piwo|piwa]], nawozu do [[burak]]ów i gnojówki. Sercem wsiobusu jest silnik spalinowy o mocy jednego, raczej starego, konia pociągowego. Wsiobusy słyną z tego, iż potrafią dotrzeć do najgorszych polskich wsi. Nie straszne im są polskie drogi, które, jak wiemy, słyną z dużej górzystości, licznych wyboi, braku asfaltu i dużej ilości odchodów trzody, rozsmarowanych po trasie.


Wsiobusy znane są także pod nazwą ''ogórki''. Pochodzenie tej nazwy nie jest do końca znane, aczkolwiek ma to coś wspólnego z zapachem panującym wewnątrz wsiobusu.
Wsiobusy znane są także pod nazwą „ogórki”. Pochodzenie tej nazwy nie jest do końca znane, aczkolwiek ma to coś wspólnego z zapachem panującym wewnątrz wsiobusu.


== Mikroklimat Wsiobusu ==
== Mikroklimat ==
Wsiobusy słyną z unikalnego [[mikroklimat]]u panującego wewnątrz nich. Temperatura w przeciętnym pojeździe tego typu wynosi od ok 40 stopni, do nawet 56 gdy nie ma [[zima|zimy]]. Ciśnienie może przekraczać 2-3 atmosfery więc wrażliwi mogą dosłownie stracić głowę. Do tego dochodzi zapach, który jest mieszanką ogórków, spoconych [[rolnik]]ów, gnoju na kaloszach i innych cudnych zapachów.
Wsiobusy słyną z unikalnego [[mikroklimat]]u panującego wewnątrz. Temperatura w przeciętnym pojeździe tego typu wynosi od ok 40 stopni, do nawet 56, gdy nie ma zimy. Ciśnienie może przekraczać 2-3 atmosfery, więc wrażliwi mogą dosłownie stracić głowę. Do tego dochodzi zapach, który jest mieszanką ogórków, spoconych [[rolnik]]ów, gnoju na kaloszach itd.


== Do czego to służy? ==
== Zastosowanie ==
Pierwotnie służyły do transportu [[turysta|turystów]], lecz po pojawieniu się innych środków lokomocji, zaczęli używać ich rolnicy do przewozu kur z [[targ]]u do [[zagroda|zagrody]] i z zagrody do targu.
Wsiobusy pierwotnie służyły do transportu [[turysta|turystów]], lecz po pojawieniu się innych środków lokomocji, zaczęli używać ich rolnicy do przewozu kur z targu do zagrody i z zagrody na targ.

==Zobacz też==
* [[pekaes]], [[autobus]]
* [[dresowóz]]


[[Kategoria:Motoryzacja]]
[[Kategoria:Samochody]]
[[Kategoria:Samochody]]

Wersja z 01:46, 13 cze 2007

Wsiobus – pojazd mechaniczny, nieco podobny do autobusu, aczkolwiek różniący sie od niego kilkoma szczegółami. Zasilany jest benzyną, olejem opałowym, ropą, lub mieszanką piwa, nawozu do buraków i gnojówki. Sercem wsiobusu jest silnik spalinowy o mocy jednego, raczej starego, konia pociągowego. Wsiobusy słyną z tego, iż potrafią dotrzeć do najgorszych polskich wsi. Nie straszne im są polskie drogi, które, jak wiemy, słyną z dużej górzystości, licznych wyboi, braku asfaltu i dużej ilości odchodów trzody, rozsmarowanych po trasie.

Wsiobusy znane są także pod nazwą „ogórki”. Pochodzenie tej nazwy nie jest do końca znane, aczkolwiek ma to coś wspólnego z zapachem panującym wewnątrz wsiobusu.

Mikroklimat

Wsiobusy słyną z unikalnego mikroklimatu panującego wewnątrz. Temperatura w przeciętnym pojeździe tego typu wynosi od ok 40 stopni, do nawet 56, gdy nie ma zimy. Ciśnienie może przekraczać 2-3 atmosfery, więc wrażliwi mogą dosłownie stracić głowę. Do tego dochodzi zapach, który jest mieszanką ogórków, spoconych rolników, gnoju na kaloszach itd.

Zastosowanie

Wsiobusy pierwotnie służyły do transportu turystów, lecz po pojawieniu się innych środków lokomocji, zaczęli używać ich rolnicy do przewozu kur z targu do zagrody i z zagrody na targ.

Zobacz też