Zadanie z matematyki: Różnice pomiędzy wersjami
Mr obornik (dyskusja • edycje) M (Mr obornik przeniósł stronę Użytkownik:Lollapalollipop/brudnopis/Zadanie z matematyki na Zadanie z matematyki, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem: Uwolnienie) |
Mr obornik (dyskusja • edycje) M (added Category:Matematyka using HotCat) |
||
Linia 33: | Linia 33: | ||
'''Stadium 4 - wynik '''<br> |
'''Stadium 4 - wynik '''<br> |
||
Poprawny wynik zdarza się bardzo rzadko. Zazwyczaj poprawne rozwiązanie jest efektem spisania od [[kujon|mądrego kolegi]] lub z końca książki od matmy. Wynikiem zadania z matematyki jest często [[ocena niedostateczna]]. |
Poprawny wynik zdarza się bardzo rzadko. Zazwyczaj poprawne rozwiązanie jest efektem spisania od [[kujon|mądrego kolegi]] lub z końca książki od matmy. Wynikiem zadania z matematyki jest często [[ocena niedostateczna]]. |
||
[[Kategoria:Matematyka]] |
Wersja z 20:00, 3 wrz 2017
WTF?
- Typowy uczeń po przeczytaniu treści zadania z matematyki
Zadanie z matematyki — zmora większości uczniów podstawówek, gimnazjów i liceów. Zaczyna się dobrze, a wychodzi jak zawsze.
Występowanie
Zadania z matematyki chodzą zawsze parami:
- w pracach domowych
- na egzaminach
- po kartkówkach
- przy tablicy
- w codziennym życiu (wersja nauczycieli; nikt jeszcze nie spotkał się z zadaniem z matematyki w codziennym życiu oprócz szkoły)
Rodzaje zadań
1. tekstowe – zadanie opisujące sytuację wziętą prosto z życia. Przykład:
Marysia poszła do sklepu. Kupiła dwie bułki i masło. Razem zapłaciła 3,20 zł. Ile będzie wynosić pole powierzchni nośnej noża? Oblicz cenę tłuszczu zawartego w maśle. Zastanów się czy margaryna byłaby wydajniejsza. Zastosuj działanie implikacji stożka wielotrzpieniowego uwzględniając zasadę spójności trilinearnej wiedząc, że:
a) nóż był wyprodukowany w ZSRR i był zakupiony w 1987 r. (uwzględnij dewaluację)
b) masło ma datę ważności 24/04/1996, a ekspedientka nie boi się kontroli
2. algbraiczne – zupełnie abstrakcyjny ciąg liter i liczb poprzeplatanych różnymi krzaczkami. Przykład:
3. geometryczne – treść zadania nakazuje wątpliwą zabawę z cyrklem i linijką.
Przebieg
Stadium 1 - zapoznanie się z zadaniem
Zapoznanie zadaniem polega na uważnym przeczytaniu jego treści. Nauczyciele mówią często, że przez nieuważne czytanie uczniowie dostają złe oceny.
Stadium 2 - przepisanie zadania
Stadium 3 - rozpoczęcie zadania
Stadium 4 - wynik
Poprawny wynik zdarza się bardzo rzadko. Zazwyczaj poprawne rozwiązanie jest efektem spisania od mądrego kolegi lub z końca książki od matmy. Wynikiem zadania z matematyki jest często ocena niedostateczna.