Zadanie z matematyki: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Mr obornik przeniósł stronę Użytkownik:Lollapalollipop/brudnopis/Zadanie z matematyki na Zadanie z matematyki, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem: Uwolnienie)
M (added Category:Matematyka using HotCat)
Linia 33: Linia 33:
'''Stadium 4 - wynik '''<br>
'''Stadium 4 - wynik '''<br>
Poprawny wynik zdarza się bardzo rzadko. Zazwyczaj poprawne rozwiązanie jest efektem spisania od [[kujon|mądrego kolegi]] lub z końca książki od matmy. Wynikiem zadania z matematyki jest często [[ocena niedostateczna]].
Poprawny wynik zdarza się bardzo rzadko. Zazwyczaj poprawne rozwiązanie jest efektem spisania od [[kujon|mądrego kolegi]] lub z końca książki od matmy. Wynikiem zadania z matematyki jest często [[ocena niedostateczna]].

[[Kategoria:Matematyka]]

Wersja z 20:00, 3 wrz 2017

WTF?

Typowy uczeń po przeczytaniu treści zadania z matematyki

Zadanie z matematyki — zmora większości uczniów podstawówek, gimnazjów i liceów. Zaczyna się dobrze, a wychodzi jak zawsze.

Występowanie

Zadania z matematyki chodzą zawsze parami:

  • w pracach domowych
  • na egzaminach
  • po kartkówkach
  • przy tablicy
  • w codziennym życiu (wersja nauczycieli; nikt jeszcze nie spotkał się z zadaniem z matematyki w codziennym życiu oprócz szkoły)

Rodzaje zadań

1. tekstowe – zadanie opisujące sytuację wziętą prosto z życia. Przykład:
Marysia poszła do sklepu. Kupiła dwie bułki i masło. Razem zapłaciła 3,20 zł. Ile będzie wynosić pole powierzchni nośnej noża? Oblicz cenę tłuszczu zawartego w maśle. Zastanów się czy margaryna byłaby wydajniejsza. Zastosuj działanie implikacji stożka wielotrzpieniowego uwzględniając zasadę spójności trilinearnej wiedząc, że:
a) nóż był wyprodukowany w ZSRR i był zakupiony w 1987 r. (uwzględnij dewaluację)
b) masło ma datę ważności 24/04/1996, a ekspedientka nie boi się kontroli

2. algbraiczne – zupełnie abstrakcyjny ciąg liter i liczb poprzeplatanych różnymi krzaczkami. Przykład:

3. geometryczne – treść zadania nakazuje wątpliwą zabawę z cyrklem i linijką.

Przebieg

Stadium 4

Stadium 1 - zapoznanie się z zadaniem
Zapoznanie zadaniem polega na uważnym przeczytaniu jego treści. Nauczyciele mówią często, że przez nieuważne czytanie uczniowie dostają złe oceny.

Stadium 2 - przepisanie zadania

Stadium 3 - rozpoczęcie zadania

Stadium 4 - wynik
Poprawny wynik zdarza się bardzo rzadko. Zazwyczaj poprawne rozwiązanie jest efektem spisania od mądrego kolegi lub z końca książki od matmy. Wynikiem zadania z matematyki jest często ocena niedostateczna.