Zadanie z matematyki: Różnice pomiędzy wersjami
Mr obornik (dyskusja • edycje) M (→Rodzaje zadań) Znacznik: edytor źródłowy |
Mr obornik (dyskusja • edycje) M Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{cytat|WTF?|Typowy [[uczeń]] po przeczytaniu treści '''zadania z matematyki'''}} |
{{cytat|WTF?|Typowy [[uczeń]] po przeczytaniu treści '''zadania z matematyki'''}} |
||
'''Zadanie z matematyki''' — zmora większości uczniów podstawówek, gimnazjów i liceów. Zaczyna się dobrze, a wychodzi jak zawsze. |
'''Zadanie z matematyki''' — zmora większości uczniów [[Szkoła podstawowa|podstawówek]], [[gimnazjum|gimnazjów]] i [[liceum|liceów]]. Zaczyna się dobrze, a wychodzi jak zawsze. |
||
== Występowanie == |
== Występowanie == |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
* po kartkówkach |
* po kartkówkach |
||
* przy tablicy |
* przy tablicy |
||
* w codziennym życiu (wersja |
* w codziennym życiu (wersja [[nauczyciel]]i; nikt jeszcze nie spotkał się z zadaniem z matematyki w codziennym życiu oprócz [[szkoła|szkoły]]) |
||
== Rodzaje zadań == |
== Rodzaje zadań == |
||
1. '''tekstowe''' – zadanie opisujące sytuację wziętą prosto z życia. Przykład:<br> |
1. '''tekstowe''' – zadanie opisujące sytuację wziętą prosto z życia. Przykład:<br> |
||
{{Cytat|Marysia poszła do |
{{Cytat|Marysia poszła do [[sklep]]u. Kupiła dwie bułki i [[masło]]. Razem zapłaciła 3,20 zł. Ile będzie wynosić pole powierzchni nośnej noża? Oblicz cenę tłuszczu zawartego w maśle. Zastanów się czy margaryna byłaby wydajniejsza. Zastosuj działanie implikacji stożka wielotrzpieniowego uwzględniając zasadę spójności trilinearnej wiedząc, że:<br> a) nóż był wyprodukowany w [[ZSRR]] i był zakupiony w [[1987]] r. (uwzględnij dewaluację)<br> b) masło ma datę ważności 24/04/1996, a ekspedientka nie boi się kontroli|}} |
||
2. '''algbraiczne''' – zupełnie abstrakcyjny ciąg liter i liczb poprzeplatanych różnymi krzaczkami. Przykład:<br> |
2. '''algbraiczne''' – zupełnie abstrakcyjny ciąg liter i liczb poprzeplatanych różnymi krzaczkami. Przykład:<br> |
Wersja z 19:59, 3 wrz 2017
WTF?
- Typowy uczeń po przeczytaniu treści zadania z matematyki
Zadanie z matematyki — zmora większości uczniów podstawówek, gimnazjów i liceów. Zaczyna się dobrze, a wychodzi jak zawsze.
Występowanie
Zadania z matematyki chodzą zawsze parami:
- w pracach domowych
- na egzaminach
- po kartkówkach
- przy tablicy
- w codziennym życiu (wersja nauczycieli; nikt jeszcze nie spotkał się z zadaniem z matematyki w codziennym życiu oprócz szkoły)
Rodzaje zadań
1. tekstowe – zadanie opisujące sytuację wziętą prosto z życia. Przykład:
Marysia poszła do sklepu. Kupiła dwie bułki i masło. Razem zapłaciła 3,20 zł. Ile będzie wynosić pole powierzchni nośnej noża? Oblicz cenę tłuszczu zawartego w maśle. Zastanów się czy margaryna byłaby wydajniejsza. Zastosuj działanie implikacji stożka wielotrzpieniowego uwzględniając zasadę spójności trilinearnej wiedząc, że:
a) nóż był wyprodukowany w ZSRR i był zakupiony w 1987 r. (uwzględnij dewaluację)
b) masło ma datę ważności 24/04/1996, a ekspedientka nie boi się kontroli
2. algbraiczne – zupełnie abstrakcyjny ciąg liter i liczb poprzeplatanych różnymi krzaczkami. Przykład:
3. geometryczne – treść zadania nakazuje wątpliwą zabawę z cyrklem i linijką.
Przebieg
Stadium 1 - zapoznanie się z zadaniem
Zapoznanie zadaniem polega na uważnym przeczytaniu jego treści. Nauczyciele mówią często, że przez nieuważne czytanie uczniowie dostają złe oceny.
Stadium 2 - przepisanie zadania
Stadium 3 - rozpoczęcie zadania
Stadium 4 - wynik
Poprawny wynik zdarza się bardzo rzadko. Zazwyczaj poprawne rozwiązanie jest efektem spisania od mądrego kolegi lub z końca książki od matmy. Wynikiem zadania z matematyki jest często ocena niedostateczna.