Zadanie z matematyki: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
M
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 1: Linia 1:
{{cytat|WTF?|Typowy [[uczeń]] po przeczytaniu treści '''zadania z matematyki'''}}
{{cytat|WTF?|Typowy [[uczeń]] po przeczytaniu treści '''zadania z matematyki'''}}


'''Zadanie z matematyki''' — zmora większości uczniów podstawówek, gimnazjów i liceów. Zaczyna się dobrze, a wychodzi jak zawsze.
'''Zadanie z matematyki''' — zmora większości uczniów [[Szkoła podstawowa|podstawówek]], [[gimnazjum|gimnazjów]] i [[liceum|liceów]]. Zaczyna się dobrze, a wychodzi jak zawsze.


== Występowanie ==
== Występowanie ==
Linia 9: Linia 9:
* po kartkówkach
* po kartkówkach
* przy tablicy
* przy tablicy
* w codziennym życiu (wersja nauczycieli; nikt jeszcze nie spotkał się z zadaniem z matematyki w codziennym życiu oprócz szkoły)
* w codziennym życiu (wersja [[nauczyciel]]i; nikt jeszcze nie spotkał się z zadaniem z matematyki w codziennym życiu oprócz [[szkoła|szkoły]])


== Rodzaje zadań ==
== Rodzaje zadań ==
1. '''tekstowe''' – zadanie opisujące sytuację wziętą prosto z życia. Przykład:<br>
1. '''tekstowe''' – zadanie opisujące sytuację wziętą prosto z życia. Przykład:<br>
{{Cytat|Marysia poszła do sklepu. Kupiła dwie bułki i masło. Razem zapłaciła 3,20 zł. Ile będzie wynosić pole powierzchni nośnej noża? Oblicz cenę tłuszczu zawartego w maśle. Zastanów się czy margaryna byłaby wydajniejsza. Zastosuj działanie implikacji stożka wielotrzpieniowego uwzględniając zasadę spójności trilinearnej wiedząc, że:<br> a) nóż był wyprodukowany w ZSRR i był zakupiony w 1987 r. (uwzględnij dewaluację)<br> b) masło ma datę ważności 24/04/1996, a ekspedientka nie boi się kontroli|}}
{{Cytat|Marysia poszła do [[sklep]]u. Kupiła dwie bułki i [[masło]]. Razem zapłaciła 3,20 zł. Ile będzie wynosić pole powierzchni nośnej noża? Oblicz cenę tłuszczu zawartego w maśle. Zastanów się czy margaryna byłaby wydajniejsza. Zastosuj działanie implikacji stożka wielotrzpieniowego uwzględniając zasadę spójności trilinearnej wiedząc, że:<br> a) nóż był wyprodukowany w [[ZSRR]] i był zakupiony w [[1987]] r. (uwzględnij dewaluację)<br> b) masło ma datę ważności 24/04/1996, a ekspedientka nie boi się kontroli|}}


2. '''algbraiczne''' – zupełnie abstrakcyjny ciąg liter i liczb poprzeplatanych różnymi krzaczkami. Przykład:<br>
2. '''algbraiczne''' – zupełnie abstrakcyjny ciąg liter i liczb poprzeplatanych różnymi krzaczkami. Przykład:<br>

Wersja z 19:59, 3 wrz 2017

WTF?

Typowy uczeń po przeczytaniu treści zadania z matematyki

Zadanie z matematyki — zmora większości uczniów podstawówek, gimnazjów i liceów. Zaczyna się dobrze, a wychodzi jak zawsze.

Występowanie

Zadania z matematyki chodzą zawsze parami:

  • w pracach domowych
  • na egzaminach
  • po kartkówkach
  • przy tablicy
  • w codziennym życiu (wersja nauczycieli; nikt jeszcze nie spotkał się z zadaniem z matematyki w codziennym życiu oprócz szkoły)

Rodzaje zadań

1. tekstowe – zadanie opisujące sytuację wziętą prosto z życia. Przykład:
Marysia poszła do sklepu. Kupiła dwie bułki i masło. Razem zapłaciła 3,20 zł. Ile będzie wynosić pole powierzchni nośnej noża? Oblicz cenę tłuszczu zawartego w maśle. Zastanów się czy margaryna byłaby wydajniejsza. Zastosuj działanie implikacji stożka wielotrzpieniowego uwzględniając zasadę spójności trilinearnej wiedząc, że:
a) nóż był wyprodukowany w ZSRR i był zakupiony w 1987 r. (uwzględnij dewaluację)
b) masło ma datę ważności 24/04/1996, a ekspedientka nie boi się kontroli

2. algbraiczne – zupełnie abstrakcyjny ciąg liter i liczb poprzeplatanych różnymi krzaczkami. Przykład:

3. geometryczne – treść zadania nakazuje wątpliwą zabawę z cyrklem i linijką.

Przebieg

Stadium 4

Stadium 1 - zapoznanie się z zadaniem
Zapoznanie zadaniem polega na uważnym przeczytaniu jego treści. Nauczyciele mówią często, że przez nieuważne czytanie uczniowie dostają złe oceny.

Stadium 2 - przepisanie zadania

Stadium 3 - rozpoczęcie zadania

Stadium 4 - wynik
Poprawny wynik zdarza się bardzo rzadko. Zazwyczaj poprawne rozwiązanie jest efektem spisania od mądrego kolegi lub z końca książki od matmy. Wynikiem zadania z matematyki jest często ocena niedostateczna.