Warszawska Szybka Kolej Miejska: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(→Tabor) |
(aktualizacja) |
||
Linia 10: | Linia 10: | ||
*W największym szczycie porannym każdy pociąg SKM zawiera tylko jedną jednostkę EZT, co umożliwia pasażerom korzystanie z komfortowych miejsc na dachu, gdy badziewne KM wypuszczające 2 jednostki pozwalają tylko na drugorzędne miejsce w wagonie. |
*W największym szczycie porannym każdy pociąg SKM zawiera tylko jedną jednostkę EZT, co umożliwia pasażerom korzystanie z komfortowych miejsc na dachu, gdy badziewne KM wypuszczające 2 jednostki pozwalają tylko na drugorzędne miejsce w wagonie. |
||
*Mając na uwadze komfort podróży, władze postanowiły zamówić Ezety 14WE niewyposażone w toalety. |
*Mając na uwadze komfort podróży, władze postanowiły zamówić Ezety 14WE niewyposażone w toalety. |
||
*Chcąc jeszcze bardziej zadowolić pasażerów, Warszawa zamawia wyłącznie tabor wyposażony w siedzenia w układzie metro. Sprawia to, że w pociągach usiąść można tylko na przystankach końcowych. |
|||
== Tabor == |
== Tabor == |
||
*{{t|14WE}}pseudoelektryczny zespół trakcyjny śmigający w Niby-Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie i po wsiach województwa małopolskiego jako '''Pociąg Papieski'''. Działanie klimatyzacji objawia się tym, że co jakiś czas pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM. |
*{{t|14WE}}pseudoelektryczny zespół trakcyjny śmigający w Niby-Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie i po wsiach województwa małopolskiego jako '''Pociąg Papieski'''. Działanie klimatyzacji objawia się tym, że co jakiś czas pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM. |
||
*{{t|EN57}}oprócz pseudo-kibli (14WE) SKM |
*{{t|EN57}}oprócz pseudo-kibli (14WE) SKM miała wypożyczone 6 jednostek typu [[EN57]]. Wypożyczone z 2 różnych firm,z 2 rożnymi schematami malowania odpowiednio: z SKM Trójmiasto 4 sztuki, a z ZNTK Mińsk Maz. 2 szt. Jednostki zostały wypożyczone z następujących firm: |
||
**{{t|<s>PKP</s> Przewozy Regionalne}}cechą charakterystyczną tych jednostek jest to, że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki, jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu. Obecnie nie kursują. Po zakończeniu pracy w SKM-ce jednostki poszły w krzaki. |
**{{t|<s>PKP</s> Przewozy Regionalne}}cechą charakterystyczną tych jednostek jest to, że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki, jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu. Obecnie nie kursują. Po zakończeniu pracy w SKM-ce jednostki poszły w krzaki. |
||
**{{t|SKM Trójmiasto}}te oryginalnie pomalowane jednostki jeździły w warszawskiej wsi na początku istnienia SKM. Po zakupie nowego taboru kibelki wróciły do 3city... ale niezamykające się drzwi i zardzewiałe blachy tak się spodobały warszawiakom, że SKM Warszawa ponownie sprowadziła do warszawskiej wsi. W chwili obecnej tkwią w krzakach w Gdyni Głównej. |
**{{t|SKM Trójmiasto}}te oryginalnie pomalowane jednostki jeździły w warszawskiej wsi na początku istnienia SKM. Po zakupie nowego taboru kibelki wróciły do 3city... ale niezamykające się drzwi i zardzewiałe blachy tak się spodobały warszawiakom, że SKM Warszawa ponownie sprowadziła do warszawskiej wsi. W chwili obecnej tkwią w krzakach w Gdyni Głównej. |
||
**{{t|Zakład Napraw Taboru Kolejowego w Mińsku Mazowieckim}}sprowadzone z b. Jugosławii, podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku jedynie wyświetlacze nad drzwiami międzywagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57. Dodatkową różnicą jest brak klasycznego sygnału odjazdu. Jest tylko wkurzające ludzi pikanie drzwi. |
**{{t|Zakład Napraw Taboru Kolejowego w Mińsku Mazowieckim}}sprowadzone z b. Jugosławii, podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku jedynie wyświetlacze nad drzwiami międzywagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57. Dodatkową różnicą jest brak klasycznego sygnału odjazdu. Jest tylko wkurzające ludzi pikanie drzwi. Zostały wycofane w 2011 roku. |
||
*{{t|19WE}}nowoczesny ezet produkcji Newagu ewidentnie wywyższa się spośród innego taboru w mieście. Do tego stopnia, że producent musiał zamontować dodatkowe wysuwane stopnie do drzwi umiejscowionych 10cm ponad peronem. Jednostki znane w internecie z nowoczesnych <s>automatów do gier</s> biletomatów zamontowanych w środku. |
*{{t|19WE}}nowoczesny ezet produkcji Newagu ewidentnie wywyższa się spośród innego taboru w mieście. Do tego stopnia, że producent musiał zamontować dodatkowe wysuwane stopnie do drzwi umiejscowionych 10cm ponad peronem. Jednostki znane w internecie z nowoczesnych <s>automatów do gier</s> biletomatów zamontowanych w środku. Ponoć nigdy się nie psują, ale nie można powiedzieć tego samego o biletomatach i systemie informacji pasażerskiej. |
||
*{{t|27WE elf}}pierwszy pojazd SKMWa wyprodukowany przez bydgoską [[Pesa|Pesę]]. Mają 6 członów i zostały zamówione specjalnie na linię lotniskową, która ponoć kiedyś zostanie otwarta. Jako pojazdy przystosowane do obsługi turystów i innych ludzi z wielkimi torbami, nie posiadają półek nad siedzeniami w stylu metro. Żeby jeszcze bardziej ułatwić życie pasażerom ze sporym bagażem, przejścia między członami są wąskie i występują w nich pochylnie lub schodki, a biletomaty znajdują się tylko na skrajach pociągu. Ponad to, z niewiadomych przyczyn elf posiada 4 rzeźnie. Elf wyróżnia się również odgłosami, jakie wydaje. Przy niskich prędkościach jest bowiem głośniejszy, niż EN57... |
|||
== Trasa == |
== Trasa == |
||
*{{t|trasa S1}}Pruszków-Otwock, jest to najdłuższa trasa SKM. Najbardziej obładowana linia biegnąca przez tunel średnicowy. |
*{{t|trasa S1}}Pruszków-Otwock, jest to najdłuższa trasa SKM. Najbardziej obładowana linia biegnąca przez tunel średnicowy. Wieloletnią tradycją jest umieszczanie na niej najmniej pojemnych i najstarszych pociągów, jakie posiada SKM. Hitem wśród pasażerów jest pojedyncza jednostka 19WE odjeżdżająca w godzinach szczytu do Pruszkowa. W ten sposób SKM w kompresji bez trudu dorównuje Japończykom. |
||
*{{t|trasa S2}}Lotnisko Chopina-Sulejówek-Miłosna. Pociąg kończy trasę na dworcu Zachodnim, czasami jak się spodoba to maszynistom, to kończą robotę na Wschodnim i nie jadą dalej. |
*{{t|trasa S2}}Lotnisko Chopina-Sulejówek-Miłosna. Pociąg kończy trasę na dworcu Zachodnim, czasami jak się spodoba to maszynistom, to kończą robotę na Wschodnim i nie jadą dalej. Ciekawostką jest fakt, że potrzeby Sulejówka są bardzo niewielkie, natomiast z pociągów korzystają głównie sąsiednie gminy. W ten sposób Sulejówek płaci krocie za wożenie cudzych pasażerów. |
||
*{{t|trasa S3}}Lotnisko Chopina-Legionowo. Na razie linia nie istnieje, ale już teraz planowane jest wprowadzenie atrakcji takich, jak kierowanie pociągów przez Śródmieście i Centralny na zmianę. Jako rezultat biedny pasażer, który pomyli stację, będzie musiał czekać godzinę na kolejną szansę na powrót do domu. |
|||
*{{t|trasa S3}}linia widmo. |
|||
*{{t|trasa S4}}brak informacji ze strony ZTM . |
*{{t|trasa S4}}brak informacji ze strony ZTM . |
||
*{{t|trasa S5}}będzie kiedyś. |
*{{t|trasa S5}}będzie kiedyś. |
||
Linia 28: | Linia 30: | ||
*{{t|trasa S7}}miała chodzić do Otwocka ze Służewca, ale jest S1 to po co S7. A na Służewiec można tramwajem. |
*{{t|trasa S7}}miała chodzić do Otwocka ze Służewca, ale jest S1 to po co S7. A na Służewiec można tramwajem. |
||
*{{t|trasa S8}}brak taboru na eksploatację tej linii. |
*{{t|trasa S8}}brak taboru na eksploatację tej linii. |
||
*{{t|trasa S9|czynna}}Wieliszew-Warszawa Wola, a tak na prawdę Legionowo-W-wa Gdańska [skanseny Koło, Kasprzaka, Wola - tu jest linia? Do Wieliszewa to w zależności od humoru maszynisty |
*{{t|trasa S9|czynna}}Wieliszew-Warszawa Wola, a tak na prawdę Legionowo-W-wa Gdańska [skanseny Koło, Kasprzaka, Wola - tu jest linia? Do Wieliszewa to w zależności od humoru maszynisty. Do niedawna linia była obsługiwana przez tzw. pseudo-SKM-ki. Pseudo SKM-ka to kolejka mazowiecka EN57 oklejona czymś czerwonym i kremowym. Od niedawna powietrze z Legionowa jest wożone wyłącznie przez elfy (27WE). |
||
*{{t|trasa S10|zamknięta}}tzw. powodźówka a'la metro wawerskie. |
*{{t|trasa S10|zamknięta}}tzw. powodźówka a'la metro wawerskie. |
||
Wersja z 21:19, 23 kwi 2012
Szablon:Tspółka z (bardzo) ograniczoną odpowiedzialnością. Szybka (tylko z nazwy) Kolej Miejska obsługująca miasto Warszawa z okolicą.
Historia
Powstała w 2005 roku z powodu nie dogadania się PKP z władzami Warszawy, które obiecały warszawiakom szybką kolej miejską. Jeżeli już upierasz się na przejazd SKMką, nie wybieraj godzin porannego, popołudniowego i wieczornego szczytu. W tych godzinach pociągi przypominają bardziej pociągi rzeźnie niż zwykłe podmiejszczaki.
SKM vs Koleje Mazowieckie
SKM w Warszawie różni się od Kolei Mazowieckich następującymi szczegółami:
- W największym szczycie porannym każdy pociąg SKM zawiera tylko jedną jednostkę EZT, co umożliwia pasażerom korzystanie z komfortowych miejsc na dachu, gdy badziewne KM wypuszczające 2 jednostki pozwalają tylko na drugorzędne miejsce w wagonie.
- Mając na uwadze komfort podróży, władze postanowiły zamówić Ezety 14WE niewyposażone w toalety.
- Chcąc jeszcze bardziej zadowolić pasażerów, Warszawa zamawia wyłącznie tabor wyposażony w siedzenia w układzie metro. Sprawia to, że w pociągach usiąść można tylko na przystankach końcowych.
Tabor
- Szablon:Tpseudoelektryczny zespół trakcyjny śmigający w Niby-Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie i po wsiach województwa małopolskiego jako Pociąg Papieski. Działanie klimatyzacji objawia się tym, że co jakiś czas pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM.
- Szablon:Toprócz pseudo-kibli (14WE) SKM miała wypożyczone 6 jednostek typu EN57. Wypożyczone z 2 różnych firm,z 2 rożnymi schematami malowania odpowiednio: z SKM Trójmiasto 4 sztuki, a z ZNTK Mińsk Maz. 2 szt. Jednostki zostały wypożyczone z następujących firm:
- Szablon:Tcechą charakterystyczną tych jednostek jest to, że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki, jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu. Obecnie nie kursują. Po zakończeniu pracy w SKM-ce jednostki poszły w krzaki.
- Szablon:Tte oryginalnie pomalowane jednostki jeździły w warszawskiej wsi na początku istnienia SKM. Po zakupie nowego taboru kibelki wróciły do 3city... ale niezamykające się drzwi i zardzewiałe blachy tak się spodobały warszawiakom, że SKM Warszawa ponownie sprowadziła do warszawskiej wsi. W chwili obecnej tkwią w krzakach w Gdyni Głównej.
- Szablon:Tsprowadzone z b. Jugosławii, podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku jedynie wyświetlacze nad drzwiami międzywagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57. Dodatkową różnicą jest brak klasycznego sygnału odjazdu. Jest tylko wkurzające ludzi pikanie drzwi. Zostały wycofane w 2011 roku.
- Szablon:Tnowoczesny ezet produkcji Newagu ewidentnie wywyższa się spośród innego taboru w mieście. Do tego stopnia, że producent musiał zamontować dodatkowe wysuwane stopnie do drzwi umiejscowionych 10cm ponad peronem. Jednostki znane w internecie z nowoczesnych
automatów do gierbiletomatów zamontowanych w środku. Ponoć nigdy się nie psują, ale nie można powiedzieć tego samego o biletomatach i systemie informacji pasażerskiej. - Szablon:Tpierwszy pojazd SKMWa wyprodukowany przez bydgoską Pesę. Mają 6 członów i zostały zamówione specjalnie na linię lotniskową, która ponoć kiedyś zostanie otwarta. Jako pojazdy przystosowane do obsługi turystów i innych ludzi z wielkimi torbami, nie posiadają półek nad siedzeniami w stylu metro. Żeby jeszcze bardziej ułatwić życie pasażerom ze sporym bagażem, przejścia między członami są wąskie i występują w nich pochylnie lub schodki, a biletomaty znajdują się tylko na skrajach pociągu. Ponad to, z niewiadomych przyczyn elf posiada 4 rzeźnie. Elf wyróżnia się również odgłosami, jakie wydaje. Przy niskich prędkościach jest bowiem głośniejszy, niż EN57...
Trasa
- Szablon:TPruszków-Otwock, jest to najdłuższa trasa SKM. Najbardziej obładowana linia biegnąca przez tunel średnicowy. Wieloletnią tradycją jest umieszczanie na niej najmniej pojemnych i najstarszych pociągów, jakie posiada SKM. Hitem wśród pasażerów jest pojedyncza jednostka 19WE odjeżdżająca w godzinach szczytu do Pruszkowa. W ten sposób SKM w kompresji bez trudu dorównuje Japończykom.
- Szablon:TLotnisko Chopina-Sulejówek-Miłosna. Pociąg kończy trasę na dworcu Zachodnim, czasami jak się spodoba to maszynistom, to kończą robotę na Wschodnim i nie jadą dalej. Ciekawostką jest fakt, że potrzeby Sulejówka są bardzo niewielkie, natomiast z pociągów korzystają głównie sąsiednie gminy. W ten sposób Sulejówek płaci krocie za wożenie cudzych pasażerów.
- Szablon:TLotnisko Chopina-Legionowo. Na razie linia nie istnieje, ale już teraz planowane jest wprowadzenie atrakcji takich, jak kierowanie pociągów przez Śródmieście i Centralny na zmianę. Jako rezultat biedny pasażer, który pomyli stację, będzie musiał czekać godzinę na kolejną szansę na powrót do domu.
- Szablon:Tbrak informacji ze strony ZTM .
- Szablon:Tbędzie kiedyś.
- Szablon:Tkto to wie?
- Szablon:Tmiała chodzić do Otwocka ze Służewca, ale jest S1 to po co S7. A na Służewiec można tramwajem.
- Szablon:Tbrak taboru na eksploatację tej linii.
- Szablon:TWieliszew-Warszawa Wola, a tak na prawdę Legionowo-W-wa Gdańska [skanseny Koło, Kasprzaka, Wola - tu jest linia? Do Wieliszewa to w zależności od humoru maszynisty. Do niedawna linia była obsługiwana przez tzw. pseudo-SKM-ki. Pseudo SKM-ka to kolejka mazowiecka EN57 oklejona czymś czerwonym i kremowym. Od niedawna powietrze z Legionowa jest wożone wyłącznie przez elfy (27WE).
- Szablon:Ttzw. powodźówka a'la metro wawerskie.