Silnik: Różnice pomiędzy wersjami
Metallhead (dyskusja • edycje) M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Artur21. Ofiarą rewertu jest 83.29.202.108.) |
|||
Linia 2: | Linia 2: | ||
{{cytat|Bóg wybacza, Motór nigdy!!!|Moralno-teologiczny aspekt bycia '''silnikiem/motórem'''.}} |
{{cytat|Bóg wybacza, Motór nigdy!!!|Moralno-teologiczny aspekt bycia '''silnikiem/motórem'''.}} |
||
'''Silnik''' (a właściwie '''Motór''') – skomplikowane [[urządzenie]], znajdujące się w innym urządzeniu, sprawiające, że dane urządzenie działa. Silnik ma właściwie dwie funkcje: sprawiać, ze dane urządzenie działa tudzież psuć się, sprawiając, ze dane urządzenie przestaje działać. Częściej występującą funkcją jest ta druga. Kiedyś (na Dieselu) kiedy brakło paliwa, szło się do najbliższego sklepu i kupowało się olej słonecznikowy – działał. |
'''Silnik''' (a właściwie '''Motór''') – skomplikowane [[urządzenie]], znajdujące się w innym urządzeniu, sprawiające, że dane urządzenie działa. Silnik ma właściwie dwie funkcje: sprawiać, ze dane urządzenie działa tudzież psuć się, sprawiając, ze dane urządzenie przestaje działać. Częściej występującą funkcją jest ta druga. Kiedyś (na Dieselu) kiedy brakło paliwa, szło się do najbliższego sklepu i kupowało się olej słonecznikowy – działał. Z technicznego punktu widzenia-silnik to jest takie małe... coś. Sprzęt ów jest hetero, bo zazwyczaj tłok chodzi w cylindrze-a nie w wydechu. Kanapki z niego robione są smaczne i pożywne, ale ciut ciężkostrawne. Tak jak i ten artykuł. |
||
== Rodzaje silników == |
== Rodzaje silników == |
||
Linia 14: | Linia 14: | ||
[[Plik:Nuclear fireball.jpg|thumb|200px|right|Fenomen świetlny, sygnalizujący, że naprawa silnika/motóra się powiodła.]] |
[[Plik:Nuclear fireball.jpg|thumb|200px|right|Fenomen świetlny, sygnalizujący, że naprawa silnika/motóra się powiodła.]] |
||
Naprawa wszelkiego rodzaju silników odbywa się przy pomocy [[śrubokręt]]a. Polega ona z grubsza na włożeniu śrubokręta silnika i ponownej próbie jego uruchomienia. Jeżeli w wyniku tych działań nie nastąpi [[wybuch]] oraz [[śmierć|zejście]] naprawiającego oraz jeżeli silnik nadal nie działa, należy bezradnie rozłożyć [[ręce]] oraz wygłosić kwestię ''No to ja już nie wiem!''.<br> |
Naprawa wszelkiego rodzaju silników odbywa się przy pomocy [[śrubokręt]]a. Polega ona z grubsza na włożeniu śrubokręta silnika i ponownej próbie jego uruchomienia. Jeżeli w wyniku tych działań nie nastąpi [[wybuch]] oraz [[śmierć|zejście]] naprawiającego oraz jeżeli silnik nadal nie działa, należy bezradnie rozłożyć [[ręce]] oraz wygłosić kwestię ''No to ja już nie wiem!''.<br> |
||
Silniki elektryczne można naprawiać przez włączenie wtyczki do gniazdka, spalinowe - przez dolanie [[benzyna|benzyny]] do baku. Są to jednak praktyki ryzykowne i rzadko polecane przez prawdziwych fachowców w naprawianiu silnika. |
Silniki elektryczne można naprawiać przez włączenie wtyczki do gniazdka, spalinowe - przez dolanie [[benzyna|benzyny]] do baku. Są to jednak praktyki ryzykowne i rzadko polecane przez prawdziwych fachowców w naprawianiu silnika. Najlepszym narzędziem umożliwiającym reperację tego cudu techniki jest telefon komórkowy (wersja blond), oraz szeroko pojęty młotek ("spokojnie prezesie, sie wykhlepie"). Kiedy sprzęcior z silnikiem oddajemy w fachowe ręce, możemy otrzymać go jeszcze bardziej zepsutym niż był, a na dodatek ze starymi częściami-ot paradoks silnikowy. |
||
== Różnica pomiędzy naprawą silnika a komputera == |
== Różnica pomiędzy naprawą silnika a komputera == |
Wersja z 18:00, 22 cze 2012
Wrrrrrrrrrrr !!!
- Silnik o tym artykule, na dwie sekundy przed zepsuciem się.
Bóg wybacza, Motór nigdy!!!
- Moralno-teologiczny aspekt bycia silnikiem/motórem.
Silnik (a właściwie Motór) – skomplikowane urządzenie, znajdujące się w innym urządzeniu, sprawiające, że dane urządzenie działa. Silnik ma właściwie dwie funkcje: sprawiać, ze dane urządzenie działa tudzież psuć się, sprawiając, ze dane urządzenie przestaje działać. Częściej występującą funkcją jest ta druga. Kiedyś (na Dieselu) kiedy brakło paliwa, szło się do najbliższego sklepu i kupowało się olej słonecznikowy – działał. Z technicznego punktu widzenia-silnik to jest takie małe... coś. Sprzęt ów jest hetero, bo zazwyczaj tłok chodzi w cylindrze-a nie w wydechu. Kanapki z niego robione są smaczne i pożywne, ale ciut ciężkostrawne. Tak jak i ten artykuł.
Rodzaje silników
- elektryczny - częściej kopie niż działa,
- spalinowy - generalnie robi Wrrrrrrrrr !!!, po czym przestaje działać,
- parowy - do jego obsługi trzeba dwóch ludzi, a i tak nie działa,
- ekologiczny - np. koń - jak nie dasz mu jeść, to nie działa,
- hybrydowy - nikt, włącznie z konstruktorami nie wie, jak powinien działać, więc nie działa.
Naprawa silnika
Naprawa wszelkiego rodzaju silników odbywa się przy pomocy śrubokręta. Polega ona z grubsza na włożeniu śrubokręta silnika i ponownej próbie jego uruchomienia. Jeżeli w wyniku tych działań nie nastąpi wybuch oraz zejście naprawiającego oraz jeżeli silnik nadal nie działa, należy bezradnie rozłożyć ręce oraz wygłosić kwestię No to ja już nie wiem!.
Silniki elektryczne można naprawiać przez włączenie wtyczki do gniazdka, spalinowe - przez dolanie benzyny do baku. Są to jednak praktyki ryzykowne i rzadko polecane przez prawdziwych fachowców w naprawianiu silnika. Najlepszym narzędziem umożliwiającym reperację tego cudu techniki jest telefon komórkowy (wersja blond), oraz szeroko pojęty młotek ("spokojnie prezesie, sie wykhlepie"). Kiedy sprzęcior z silnikiem oddajemy w fachowe ręce, możemy otrzymać go jeszcze bardziej zepsutym niż był, a na dodatek ze starymi częściami-ot paradoks silnikowy.
Różnica pomiędzy naprawą silnika a komputera
Czterdziestokrotne włączanie i wyłączanie zepsutego silnika nie doprowadzi do jego samonaprawy. Czterdziestokrotne włączanie i wyłączanie zepsutego komputera - niekoniecznie...