Jelcz: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 83.243.111.68. Autor wycofanej wersji to 62.108.168.193.)
Linia 2: Linia 2:
[[Plik:Jelcz 043.jpg|thumb|right|200px|Jeden z nowszych modeli Jelcza – 043]]
[[Plik:Jelcz 043.jpg|thumb|right|200px|Jeden z nowszych modeli Jelcza – 043]]
[[Plik:Jelcz Vecto.JPG|thumb|right|200px|Podróba Szrotoplana – Vecto]]
[[Plik:Jelcz Vecto.JPG|thumb|right|200px|Podróba Szrotoplana – Vecto]]
{{cytat| Jadę '''Jelczem''' poprzez knieje
silnik płonie, silnik grzeje
miażdżę kołem ściółkę w lesie
warkot się po lesie niesie|
Fani '''Jelcza'''}}
{{cytat| To takie piękne jechać jelczem na ręcznym
[[Taylor Forrester]] o '''Jelczu'''}


'''Jelcz''' – producent nowoczesnych{{fakt}} [[autobus]]ów.
'''Jelcz''' – producent nowoczesnych{{fakt}} [[autobus]]ów.

Wersja z 20:22, 14 lis 2014

Ujednoznacznienie „Jelcz” przekierowuje tutaj. Zobacz też Jelcz-Laskowice.
Plik:Jelcz 043.jpg
Jeden z nowszych modeli Jelcza – 043
Plik:Jelcz Vecto.JPG
Podróba Szrotoplana – Vecto

Jadę Jelczem poprzez knieje silnik płonie, silnik grzeje miażdżę kołem ściółkę w lesie warkot się po lesie niesie

Fani Jelcza {{cytat| To takie piękne jechać jelczem na ręcznym Taylor Forrester o Jelczu}

Jelcz – producent nowoczesnych[potrzebne źródło] autobusów.

Typy

  • 043 – najnowocześniejszy z Jelczy, zawsze ma numerek innej linii niż tej, którą jeździsz.
  • 120M – starszy, ale i tak szrotowaty.
  • M11 – czarna rozpacz. Dosłownie.
  • M121 – starsza wersja M11.
  • M122MB - wygląda jak Mercedes O405N. Jedną z różnic są niewygodne siedzenia. Występuje w Gdynii i w Łodzi
  • Vero – z serii Co to jest? Pseudo-złomo-autobus, nadający się tylko na jazdę po wsiach.
  • Libero – to samo co Vero. Wsiobus w wersji większej.
  • Salus – Ninja, nikt go nie widział.
  • Mastero – nawet w Afryce by się uśmiali.
  • Vecto – z przodu wygląda jak Szrotoplan, ale to Jelcz. Może ukradli plany konstrukcji?
  • Tantus – patrząc nań, wciąż się zastanawiasz, kiedy ten przegub pierdyknie i ludzie wysypią się na asfalt.

Jak rozpoznać Jelcza

Jelcze mają kilka wspólnych cech, niezależnie od modelu, daty produkcji czy przydatności do zużycia. Każdy Jelcz:

  • skrzypi bardziej niż inne autobusy,
  • niektóre są dziurawe,
  • nie wygląda jak Ikarus,
  • większość nie posiada tajemniczego, nieznajomego, gadającego pana.

Podbite regiony

W Polsce panuje jedna, jedyna zasada: JELCZ JEST WSZĘDZIE. A najwięcej poza miastem stołecznym (tu od zawsze królowały Ikarusy i Berliety).

Wygląd

Wnętrze Jelcza

Z zewnątrz Jelcz to prostopadłościan na kółkach, przeszklony w górnej połowie i na przodzie ma wielki napis „Jelcz” zamiast loga. W każdym miejscu widać rdzę, z wyjątkiem dykt z numerami linii, które udają wyświetlacze. Niektóre mają stopnie w drzwiach, co ułatwia opanowywanie autobusu przez niektóre pasażerki i pasażerów. Podczas drogi czasem wybuchają czy odpadają im koła. Bądź gotowy na wszystko, co może się dziać szrotowatemu autobusowi.

Ciekawostki

  • Wieś, w której to produkowano nazywa się Jelcz-Laskowice.
  • Aby zmylić pasażerów ze Stolnicy uważających: „Co z jamnikiem to dobre”, ZTM ponaklejał jamniki na wszystkie Jelcze.
  • W niektórych miejscowościach dla Jelczy powstają lub powstawały osobne linie. Często o małej liczbie przystanków, by nie zużywać drogocennych drzwi.
  • Wszystkie przedsiębiorstwa komunikacyjne w Polsce zamiast zamawiać dobrych, nowoczesnych 043, zamawiają znacznie gorsze i bardziej szrotowe wersje od Vero w górę.

Szablon:Ciężarówki

Szablon:KWR