Jelcz: Różnice pomiędzy wersjami
Zupomaniak (dyskusja • edycje) M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 83.243.111.68. Autor wycofanej wersji to 62.108.168.193.) |
|||
Linia 2: | Linia 2: | ||
[[Plik:Jelcz 043.jpg|thumb|right|200px|Jeden z nowszych modeli Jelcza – 043]] |
[[Plik:Jelcz 043.jpg|thumb|right|200px|Jeden z nowszych modeli Jelcza – 043]] |
||
[[Plik:Jelcz Vecto.JPG|thumb|right|200px|Podróba Szrotoplana – Vecto]] |
[[Plik:Jelcz Vecto.JPG|thumb|right|200px|Podróba Szrotoplana – Vecto]] |
||
{{cytat| Jadę '''Jelczem''' poprzez knieje |
|||
silnik płonie, silnik grzeje |
|||
miażdżę kołem ściółkę w lesie |
|||
warkot się po lesie niesie| |
|||
Fani '''Jelcza'''}} |
|||
{{cytat| To takie piękne jechać jelczem na ręcznym |
|||
[[Taylor Forrester]] o '''Jelczu'''} |
|||
'''Jelcz''' – producent nowoczesnych{{fakt}} [[autobus]]ów. |
'''Jelcz''' – producent nowoczesnych{{fakt}} [[autobus]]ów. |
Wersja z 20:22, 14 lis 2014
„Jelcz” przekierowuje tutaj. Zobacz też Jelcz-Laskowice. |
Jadę Jelczem poprzez knieje silnik płonie, silnik grzeje miażdżę kołem ściółkę w lesie warkot się po lesie niesie
Fani Jelcza {{cytat| To takie piękne jechać jelczem na ręcznym Taylor Forrester o Jelczu}
Jelcz – producent nowoczesnych[potrzebne źródło] autobusów.
Typy
- 043 – najnowocześniejszy z Jelczy, zawsze ma numerek innej linii niż tej, którą jeździsz.
- 120M – starszy, ale i tak szrotowaty.
- M11 – czarna rozpacz. Dosłownie.
- M121 – starsza wersja M11.
- M122MB - wygląda jak Mercedes O405N. Jedną z różnic są niewygodne siedzenia. Występuje w Gdynii i w Łodzi
- Vero – z serii Co to jest? Pseudo-złomo-autobus, nadający się tylko na jazdę po wsiach.
- Libero – to samo co Vero. Wsiobus w wersji większej.
- Salus – Ninja, nikt go nie widział.
- Mastero – nawet w Afryce by się uśmiali.
- Vecto – z przodu wygląda jak Szrotoplan, ale to Jelcz. Może ukradli plany konstrukcji?
- Tantus – patrząc nań, wciąż się zastanawiasz, kiedy ten przegub pierdyknie i ludzie wysypią się na asfalt.
Jak rozpoznać Jelcza
Jelcze mają kilka wspólnych cech, niezależnie od modelu, daty produkcji czy przydatności do zużycia. Każdy Jelcz:
- skrzypi bardziej niż inne autobusy,
- niektóre są dziurawe,
- nie wygląda jak Ikarus,
- większość nie posiada tajemniczego, nieznajomego, gadającego pana.
Podbite regiony
W Polsce panuje jedna, jedyna zasada: JELCZ JEST WSZĘDZIE. A najwięcej poza miastem stołecznym (tu od zawsze królowały Ikarusy i Berliety).
Wygląd
Z zewnątrz Jelcz to prostopadłościan na kółkach, przeszklony w górnej połowie i na przodzie ma wielki napis „Jelcz” zamiast loga. W każdym miejscu widać rdzę, z wyjątkiem dykt z numerami linii, które udają wyświetlacze. Niektóre mają stopnie w drzwiach, co ułatwia opanowywanie autobusu przez niektóre pasażerki i pasażerów. Podczas drogi czasem wybuchają czy odpadają im koła. Bądź gotowy na wszystko, co może się dziać szrotowatemu autobusowi.
Ciekawostki
- Wieś, w której to produkowano nazywa się Jelcz-Laskowice.
- Aby zmylić pasażerów ze Stolnicy uważających: „Co z jamnikiem to dobre”, ZTM ponaklejał jamniki na wszystkie Jelcze.
- W niektórych miejscowościach dla Jelczy powstają lub powstawały osobne linie. Często o małej liczbie przystanków, by nie zużywać drogocennych drzwi.
- Wszystkie przedsiębiorstwa komunikacyjne w Polsce zamiast zamawiać dobrych, nowoczesnych 043, zamawiają znacznie gorsze i bardziej szrotowe wersje od Vero w górę.