Jelcz: Różnice pomiędzy wersjami
M (→Typy ciężarówek: serio?) Znacznik: edytor źródłowy |
M (Allah thumbright!) Znacznik: przez API |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{sur2|„Jelcz”|[[Jelcz-Laskowice]]|e}} |
{{sur2|„Jelcz”|[[Jelcz-Laskowice]]|e}} |
||
[[Plik:Jelcz 043.jpg|thumb |
[[Plik:Jelcz 043.jpg|thumb|200px|Jeden z nowszych modeli Jelcza – 043]] |
||
[[Plik:Jelcz Vecto.JPG|thumb |
[[Plik:Jelcz Vecto.JPG|thumb|200px|Podróba Szrotoplana – Vecto]] |
||
{{cytat|<poem>''Jadę '''Jelczem''' poprzez knieje |
{{cytat|<poem>''Jadę '''Jelczem''' poprzez knieje |
||
''silnik płonie, silnik grzeje |
''silnik płonie, silnik grzeje |
||
Linia 30: | Linia 30: | ||
== Jak rozpoznać Jelcza == |
== Jak rozpoznać Jelcza == |
||
[[Plik:Jelcz Vero.jpg|thumb |
[[Plik:Jelcz Vero.jpg|thumb|200px|Wsiobus]] |
||
Jelcze mają kilka wspólnych cech, niezależnie od modelu, daty produkcji czy przydatności do zużycia. Każdy Jelcz: |
Jelcze mają kilka wspólnych cech, niezależnie od modelu, daty produkcji czy przydatności do zużycia. Każdy Jelcz: |
||
* skrzypi bardziej niż inne autobusy, |
* skrzypi bardziej niż inne autobusy, |
Wersja z 15:34, 22 gru 2015
„Jelcz” przekierowuje tutaj. Zobacz też Jelcz-Laskowice. |
Jadę Jelczem poprzez knieje
silnik płonie, silnik grzeje
miażdżę kołem ściółkę w lesie
warkot się po lesie niesie
- Fani Jelcza
To takie piękne jechać Jelczem na ręcznym
- Oscar Wilde o Jelczu
Szablon:T producent nowoczesnych[potrzebne źródło] autobusów.
Typy autobusów
- Szablon:T najnowocześniejszy z Jelczy, zawsze ma numerek innej linii niż tej, którą jeździsz.
- Szablon:T starszy, ale i tak szrotowaty.
- Szablon:T czarna rozpacz. Dosłownie.
- Szablon:T starsza wersja M11.
- Szablon:T wygląda jak Mercedes O405N. Jedną z różnic są niewygodne siedzenia. Występuje w Gdyni i w Łodzi.
- Szablon:T z serii Co to jest? Pseudo-złomo-autobus, nadający się tylko na jazdę po wsiach.
- Szablon:T to samo co Vero. Wsiobus w wersji większej.
- Szablon:T Ninja, nikt go nie widział.
- Szablon:T nawet w Afryce by się uśmiali.
- Szablon:T z przodu wygląda jak Szrotoplan, ale to Jelcz. Może ukradli plany konstrukcji?
- Szablon:T patrząc nań, wciąż się zastanawiasz, kiedy ten przegub pierdyknie i ludzie wysypią się na asfalt.
Typy ciężarówek
Jak rozpoznać Jelcza
Jelcze mają kilka wspólnych cech, niezależnie od modelu, daty produkcji czy przydatności do zużycia. Każdy Jelcz:
- skrzypi bardziej niż inne autobusy,
- niektóre są dziurawe,
- nie wygląda jak Ikarus,
- większość nie posiada tajemniczego, nieznajomego, gadającego pana.
Podbite regiony
W Polsce panuje jedna, jedyna zasada: JELCZ JEST WSZĘDZIE. A najwięcej poza miastem stołecznym (tu od zawsze królowały Ikarusy i Berliety).
Wygląd
Z zewnątrz Jelcz to prostopadłościan na kółkach, przeszklony w górnej połowie i na przodzie ma wielki napis „Jelcz” zamiast loga. W każdym miejscu widać rdzę, z wyjątkiem dykt z numerami linii, które udają wyświetlacze. Niektóre mają stopnie w drzwiach, co ułatwia opanowywanie autobusu przez niektóre pasażerki i pasażerów. Podczas drogi czasem wybuchają czy odpadają im koła. Bądź gotowy na wszystko, co może się dziać szrotowatemu autobusowi.
Ciekawostki
- Wieś, w której to produkowano nazywa się Jelcz-Laskowice.
- Aby zmylić pasażerów ze Stolnicy uważających: „Co z jamnikiem to dobre”, ZTM ponaklejał jamniki na wszystkie Jelcze.
- W niektórych miejscowościach dla Jelczy powstają lub powstawały osobne linie. Często o małej liczbie przystanków, by nie zużywać drogocennych drzwi.
- Wszystkie przedsiębiorstwa komunikacyjne w Polsce zamiast zamawiać dobrych, nowoczesnych 043, zamawiają znacznie gorsze i bardziej szrotowe wersje od Vero w górę.