Anarchia: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M ({{redakcja}})
(Było ciężko. Mam nadzieje, żę teraz już jest wporządku ^^.)
Linia 1: Linia 1:
{{redakcja}}
{{redakcja}}
{{sur|ustroju politycznego bez ustroju politycznego|[[A w kółeczku]]}}
{{sur|ustroju politycznego bez ustroju politycznego|[[A w kółeczku]]}}
'''Anarchia''' - jedyny słuszny [[ustrój polityczny]] opierający się na tym że nie ma ustroju. Działanie [[policja|policji]] ograniczone zostało do [[zero|zera]], [[Konstytucja]] ma [[zero|0]] stron. Nikt nie posiada żadnych obowiązków, za to każdy ma tyle [[prawo|praw]] i [[lewo|lew]] ile chce. Głową państwa w czasie anarchii zawsze i wszędzie jest wszechmocny [[Nikt]].
'''Anarchia''' - jedyny słuszny [[ustrój polityczny]] opierający się na tym, że nie ma ustroju. Działanie [[policja|policji]] ograniczone zostało do [[zero|zera]], [[Konstytucja]] ma [[zero|0]] stron. Nikt nie posiada żadnych obowiązków, za to każdy ma tyle [[prawo|praw]] i [[lewo|lew]] ile chce. Głową państwa w czasie anarchii zawsze i wszędzie jest wszechmocny [[Nikt]]. Charakterystyczną cechą anarchii jest to, że im bardziej demoniczna osobowość tym bardziej jej się podoba ten ustrój. Poza tym, że ustrój ten nigdy nie panował, można stwierdzić, że nawet gdyby panował, to nie napanowałby się długo.


==Przykładowy Anarchizm==
==Co by było gdyby==
Wróżka jednym machnięciem różdżki zamienia świat w świat anarchistyczny. Jedno machnięcie różdżki, godzina 12:00: znikają państwa, Bush płonie w Australii.
Wróżka za dotknięciem różdżki zmienia świat w jedną wielką anarchie. Oto skrócona wersja tamtejszych wydarzeń.


=== Dzień Pierwszy ===
12:01 pijaczek Arnold bierze dwa kurczaki pod pache i zamienia je w barze na wódke (w anarchii waluta nie może istnieć, tranzakcja odbywa się na zasadzie wymiany)


12:00 Znikają państwa, Bush płonie w Australii.
12:05 nasz znajomy Arnold ma dobry humor więc dzieli się z kolegami Mietkiem, Eustachym i kilkoma innymi. Wódka wypita.


12:01 Pijaczek Arnold bierze dwa kurczaki pod pachę i zamienia je w barze na wódkę (w anarchii waluta nie może istnieć, transakcja odbywa się na zasadzie wymiany).
12:10 pijacy złożyli się jeszcze na buteleczke (Mietek miał jeszcze trzy kurczaki i królika)


12:05 Nasz znajomy, Arnold, ma dobry humor, więc dzieli się z kolegami: Mietkiem, Eustachym i kilkoma innymi.
12:15 butelka osuszona


12:09 Wódka wyszła.
12:17 do tej pory barman był zadowolony z nowego ustroju. Nie będzie musiał co miesiąc watu. Interes idzie dobrze: kurczaków nie brakuje.


12:10 Pijacy składają się jeszcze na buteleczkę (Mietek miał jeszcze trzy kurczaki i królika).
12:18 podnieceni napojem Arnold i koledzy wpadaja do baru i grożąc kijem barmanowi wyłudzają od niego 10 butelek czystego bimbru


12:15 Butelka osuszona.
12:20 barman barykaduje się w barze: "jeszcze wrócą, nie jestem bezpieczny" myśli sobie


12:17 Barman jest zadowolony z ustroju. Cieszy się, gdyż nie istnieje już [[vat|vatu]]. Interes idzie dobrze: kurczaków nie brakuje.
12:30 barman idzie do sąsiadów. Sąsiedzi za 20 butelek bimbru i 5 kurczaków decydują się przez tydzien pelnić warte przed barem


12:18 Podnieceni napojem alkoholicy wpadają do baru i, grożąc kijem barmanowi, wyłudzają od niego 10 butelek czystego bimbru.
13:00 sąsiedzi zajeli pozycje bojowe


12:20 Barman barykaduje się w barze z myślą "Jeszcze wrócą, nie jestem bezpieczny".
14:00 pijacy znów chciali zterroryzowac bar i zagarnąć alkohol lecz widok Sił Zbrojnych Barmana (ZSB) zniechęca ich do ataku. Alkohol muszą zdobyć inaczej


12:30 Barman idzie do sąsiadów.
14:15 pijacy napadaja na jednorodzinny domek Matusiaków. Rabują ich dom.


12:31 Sąsiedzi za 20 butelek bimbru i 5 kurczaków decydują się przez tydzień pełnić wartę przed barem.
14:20 drogą wymiany za skradzione dobra uzyskują w barze 40 butelek bimbru. Barman dziwi się nad ogromem zysku.


13:00 Sąsiedzi zajmują pozycje bojowe.
15:00 na wieść o takiej ilości alkoholu do znajomych pijaków pod znajomy bar przychodzą stopniowo pijacy z sąsiednich wiosek. Asymilacja przebiega stopniowo. Nowi pijacy świetnie czują się w nowym towarzystwie.


14:00 Pijacy próbują terroryzować bar i zagarnąć alkohol, lecz Siły Zbrojne Barmana (ZSB) ich odstraszają.
15:20 Eustachy denerwuje się że on i jego koledzy wraz z przybyciem pijaków z sąsiedniej wioski traca kolejne butelki bimbru


14:02 Pijacy decydują się, że alkohol muszą zdobyć inaczej.
15:21 Eustachy wraz z kolegami dostaje w czape


14:15 Pijacy rabują jednorodzinny domek Matusiaków.
15:30 pijacy obciagneli wszystkie butelki. Pospali się.


14:20 Drogą wymiany za skradzione dobra uzyskują w barze 40 butelek bimbru.
21:30 obudzili się - kac


15:00 Na wieść o takiej ilości alkoholu do znajomych pijaków pod znajomy bar przychodzą stopniowo pijacy z sąsiednich wiosek.
Dzień drugi


15:05 Asymilacja przebiega stopniowo - nowi pijacy świetnie czują się w nowym towarzystwie.
05:15 pijacy chcą się napić. Nie mają za co się napić


15:20 Eustachy denerwuje się, że on i jego koledzy wraz z przybyciem pijaków z sąsiedniej wioski trąca kolejne butelki bimbru i wygłasza swą dezaprobatę głośno.
05:23 napadają na dom znajdujący się 100 metrów od domu Matusiaków


15:21 Eustachy wraz z kolegami dostaje w czapę.
05:30 pijacy piją alkochol, ludzie z osiedla zaniepokojeni napasciami pijaków spotkali się na placu zabaw


15:30 Alkohol nie zakrywa już denek żadnej butelki, więc pijacy kimnęli sobie.
07:00 ludzie z osiedla ułożyli dyżury i godziny pełnienia straży


21:30 Następuje przebudzenie pijaków, a w efekcie [[Kac|dehydracja mózgów]].
11:00 ludzie z osiedla odparli atak pijaków którym znów się skończył alkohol


=== Dzień drugi ===
11:30 pijacy szukają bardziej bezbronnej ofiary Atakują sąsiednią wioske


05:15 Pijakom zachciewa się alkoholu, ale występuje jego deficyt.
12:00 ludzie z sąsiedniej wioski słyszeli plotkę o obrabowanych Matusiakach. Teraz dopiero jednak dotkneła ich plaga pijactwa. Ustanawiają dużury strażowania


05:23 Pijacy napadają na dom znajdujący się 100 metrów od domu Matusiaków
Następny trzeci dzień


05:30 Pijacy konsumują alkohol, a ludzie z osiedla zaniepokojeni napaściami pijaków spotykają się na placu zabaw.
09.00 barman okrzykuje siebie Baronem, pijacy swoim Pijarem obierają Arnolda


07:00 Po długich dysputach ludzie z osiedla układają dyżury i godziny pełnienia straży.
10:00 ludzie z pierwszego osiedla postanowili kooperować. W opustoszałym domu Matusiaków co rano będa się zbierać dzieci. Postanowiono że uczyć je będzie Mieleszkowa, Urbankowa i Nicińska.
Stworzenie programu nauczania powierzono Mieleszkowej. Trzy panie zgodziły sie pracowac oczywiście tylko w zamian za odpowiednią ilość kurczaków


11:00 Ludzie z osiedla odpierają atak pijaków, którzy znów mają deficyt alkoholu we wspólnocie.
11:00 dwie sąsiednie wioski dowiedziały się o podobieństwie sytuacji w których się znajdują. Jednoczą się przeciwko pijakom. Ustanawiają wspólne przepisy, wszystkie dzieci ucza się w szkole Mieleszkowej.


11:30 Pijacy szukając bardziej bezbronnej ofiary nacierają na sąsiednią wioskę
Za tydzień dołancza się kolejna wioska. Nadchodzi zima i mieszkańcy wiosek muszą wybrać koordynatora do oczyszczania drogi. Potrzeba pieniędzy na edykacje w szkole Mieleszkowej i oczyszczanie dróg. Ponadto pijacy urośli w siłe i trzeba zebrać dodatkowych strażników. Nie ma tylu chętnych by bronić się. Potrzeba więc pieniędzy na zawodowych obronców. Koordynatorem wszystkich poczynań w tym zbierania podatków zostaje Gienek wybrany w demokratycznych wyborach. Rodzi się państwowość


12:00 Ludzie z sąsiedniej wioski usłyszawszy plotkę o obrabowanych Matusiakach ustanawiają dyżury pełnienia straży.
=Zobacz też=

*[[Punk rock]]
=== Dzień trzeci ===

09.00 Po długich dysputach wioska okrzykuje barmana Baronem, gdyż to on zapoczątkował wszelkie porządne początki, natomiast pijacy, nie chcąc być gorszymi, swoim Pijarem obierają Arnolda, prekursora ich działalności.

10:00 Ludzie z pierwszego osiedla postanowiwszy kooperować ustanowili zasady:

-W opustoszałym domu Matusiaków co rano będą się zbierać dzieci. <br>
-Mieleszkowa, Urbankowa i Nicińska będą wpajać dzieciom wiedze do głów. <Br>
-Stworzeniem programu nauczania zajmie się Mieleszkowa. <br>
-Trzy panie będą pracować za kurczaki. <br>

11:00 Dwie sąsiednie wioski, dowiedziawszy się o podobieństwie sytuacji, w których się znajdują, jednoczą się przeciwko pijakom i ustanawiają wspólne przepisy, między innymi, że wszystkim dzieciom wiedze wpajać będą Mieleszkowa i spółka.

=== Tydzień później ===

Do wspólnoty dołączają się kolejne wioski, oraz następuje kolejna ekspansja zasad:

-W związku z nadchodzącą zimą, koordynatorem odśnieżania dróg ogłoszony został Franek. <br>
-Kurczak, ziemniaki, oraz pierogi z mięsem zostają uznane jako oficjalna forma płatnicza, czyli '''pieniądz''' - każdy chce to mieć i zawsze tego brakuje. <br>
-W związku z tym, że rośnie zapotrzebowanie na pieniądze wiedzowpajaczek i dla Franka, oraz pijacy rosną w sile i trzeba się przed nimi bronić stworzone są dwie instytucje: Komornik i Wojsko. <br>
-Komornicy zajmują się ściąganiem podatku na wiedzowpajanie dzieci, oczyszczanie dróg i Wojsko. <br>
-Wojsko jest instytucją, która płaci ludziom za ochronę przed pijakami i zapewnia podstawowe wyszkolenie. <br>
-Powstaje główna instytucja, czyli Prezydent. <br>
-Prezydent koordynuje Wojskiem i Komornikami, oraz ma nieograniczoną władze. <br>


{{stubpoli}}
{{stubpoli}}

Wersja z 11:39, 24 wrz 2006

Anarchia - jedyny słuszny ustrój polityczny opierający się na tym, że nie ma ustroju. Działanie policji ograniczone zostało do zera, Konstytucja ma 0 stron. Nikt nie posiada żadnych obowiązków, za to każdy ma tyle praw i lew ile chce. Głową państwa w czasie anarchii zawsze i wszędzie jest wszechmocny Nikt. Charakterystyczną cechą anarchii jest to, że im bardziej demoniczna osobowość tym bardziej jej się podoba ten ustrój. Poza tym, że ustrój ten nigdy nie panował, można stwierdzić, że nawet gdyby panował, to nie napanowałby się długo.

Przykładowy Anarchizm

Wróżka za dotknięciem różdżki zmienia świat w jedną wielką anarchie. Oto skrócona wersja tamtejszych wydarzeń.

Dzień Pierwszy

12:00 Znikają państwa, Bush płonie w Australii.

12:01 Pijaczek Arnold bierze dwa kurczaki pod pachę i zamienia je w barze na wódkę (w anarchii waluta nie może istnieć, transakcja odbywa się na zasadzie wymiany).

12:05 Nasz znajomy, Arnold, ma dobry humor, więc dzieli się z kolegami: Mietkiem, Eustachym i kilkoma innymi.

12:09 Wódka wyszła.

12:10 Pijacy składają się jeszcze na buteleczkę (Mietek miał jeszcze trzy kurczaki i królika).

12:15 Butelka osuszona.

12:17 Barman jest zadowolony z ustroju. Cieszy się, gdyż nie istnieje już vatu. Interes idzie dobrze: kurczaków nie brakuje.

12:18 Podnieceni napojem alkoholicy wpadają do baru i, grożąc kijem barmanowi, wyłudzają od niego 10 butelek czystego bimbru.

12:20 Barman barykaduje się w barze z myślą "Jeszcze wrócą, nie jestem bezpieczny".

12:30 Barman idzie do sąsiadów.

12:31 Sąsiedzi za 20 butelek bimbru i 5 kurczaków decydują się przez tydzień pełnić wartę przed barem.

13:00 Sąsiedzi zajmują pozycje bojowe.

14:00 Pijacy próbują terroryzować bar i zagarnąć alkohol, lecz Siły Zbrojne Barmana (ZSB) ich odstraszają.

14:02 Pijacy decydują się, że alkohol muszą zdobyć inaczej.

14:15 Pijacy rabują jednorodzinny domek Matusiaków.

14:20 Drogą wymiany za skradzione dobra uzyskują w barze 40 butelek bimbru.

15:00 Na wieść o takiej ilości alkoholu do znajomych pijaków pod znajomy bar przychodzą stopniowo pijacy z sąsiednich wiosek.

15:05 Asymilacja przebiega stopniowo - nowi pijacy świetnie czują się w nowym towarzystwie.

15:20 Eustachy denerwuje się, że on i jego koledzy wraz z przybyciem pijaków z sąsiedniej wioski trąca kolejne butelki bimbru i wygłasza swą dezaprobatę głośno.

15:21 Eustachy wraz z kolegami dostaje w czapę.

15:30 Alkohol nie zakrywa już denek żadnej butelki, więc pijacy kimnęli sobie.

21:30 Następuje przebudzenie pijaków, a w efekcie dehydracja mózgów.

Dzień drugi

05:15 Pijakom zachciewa się alkoholu, ale występuje jego deficyt.

05:23 Pijacy napadają na dom znajdujący się 100 metrów od domu Matusiaków

05:30 Pijacy konsumują alkohol, a ludzie z osiedla zaniepokojeni napaściami pijaków spotykają się na placu zabaw.

07:00 Po długich dysputach ludzie z osiedla układają dyżury i godziny pełnienia straży.

11:00 Ludzie z osiedla odpierają atak pijaków, którzy znów mają deficyt alkoholu we wspólnocie.

11:30 Pijacy szukając bardziej bezbronnej ofiary nacierają na sąsiednią wioskę

12:00 Ludzie z sąsiedniej wioski usłyszawszy plotkę o obrabowanych Matusiakach ustanawiają dyżury pełnienia straży.

Dzień trzeci

09.00 Po długich dysputach wioska okrzykuje barmana Baronem, gdyż to on zapoczątkował wszelkie porządne początki, natomiast pijacy, nie chcąc być gorszymi, swoim Pijarem obierają Arnolda, prekursora ich działalności.

10:00 Ludzie z pierwszego osiedla postanowiwszy kooperować ustanowili zasady:

-W opustoszałym domu Matusiaków co rano będą się zbierać dzieci.
-Mieleszkowa, Urbankowa i Nicińska będą wpajać dzieciom wiedze do głów.
-Stworzeniem programu nauczania zajmie się Mieleszkowa.
-Trzy panie będą pracować za kurczaki.

11:00 Dwie sąsiednie wioski, dowiedziawszy się o podobieństwie sytuacji, w których się znajdują, jednoczą się przeciwko pijakom i ustanawiają wspólne przepisy, między innymi, że wszystkim dzieciom wiedze wpajać będą Mieleszkowa i spółka.

Tydzień później

Do wspólnoty dołączają się kolejne wioski, oraz następuje kolejna ekspansja zasad:

-W związku z nadchodzącą zimą, koordynatorem odśnieżania dróg ogłoszony został Franek.
-Kurczak, ziemniaki, oraz pierogi z mięsem zostają uznane jako oficjalna forma płatnicza, czyli pieniądz - każdy chce to mieć i zawsze tego brakuje.
-W związku z tym, że rośnie zapotrzebowanie na pieniądze wiedzowpajaczek i dla Franka, oraz pijacy rosną w sile i trzeba się przed nimi bronić stworzone są dwie instytucje: Komornik i Wojsko.
-Komornicy zajmują się ściąganiem podatku na wiedzowpajanie dzieci, oczyszczanie dróg i Wojsko.
-Wojsko jest instytucją, która płaci ludziom za ochronę przed pijakami i zapewnia podstawowe wyszkolenie.
-Powstaje główna instytucja, czyli Prezydent.
-Prezydent koordynuje Wojskiem i Komornikami, oraz ma nieograniczoną władze.

Szablon:Stubpoli