Szablon:Pojedynki: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(poprzedni pojedynek był z tygodnia tematycznego)
Znacznik: edytor źródłowy
(HL2 vs L4D)
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 1: Linia 1:
{{Pojedynki/schemat
{{Pojedynki/schemat
|Art1czytaj=Cthulhu
|Art1czytaj=Half-Life 2
|Art2czytaj=Jedi
|Art2czytaj=Left 4 Dead
|Art1=[[Plik:Cthulhu63.jpg|right|120px]]
|Art1=[[Plik:Gordonpalaman 2.jpg|right|90px|Okładka]]
'''Half-Life 2''' ('''HL2''', [[Język angielski|ang.]] ''okres połowicznego rozkładu vol. II'') – [[Gra komputerowa|komputerowy]], a także [[Xbox|Xboksowy]] i [[PlayStation|Playstationowy]] tytuł [[First–person shooter|FPS]], wyprodukowany w latach [[1999]]–[[2004]] przez [[Valve Software]], będący [[sequel]]em tytułu z [[1998]] roku, czyli [[HL1]]. HL2 był wydawany od III kwartału 2004 ([[komputer osobisty|komputer]]) do III kwartału [[2007]] (Xbox 360 i PS3). Tak długi okres sprawiał, że gracze dogłębnie przestali lubić pierwszego wydawcę – Vivendi Universal Games, a potem drugiego – EA Games.
'''Cthulhu''' – postać stworzona w ramach psychoterapii przez [[Howard Phillips Lovecraft|Howarda Philipsa Lovecrafta]]. Jest jednym z prawdziwych [[Wielcy Przedwieczni|Wielkich Przedwiecznych]], a przy tym najbardziej rozpoznawana postać z całego panteonu stworzonego przez Rasistę z Providence. Cthulhu mieszka w R'lyeh na [[Ocean Spokojny|Pacyfiku]], śpi więcej niż leniwiec, amatorsko zajmuje się astrologią, socjotechniką, matematyką nieeuklidesową i okultyzmem. Jego hobby to masakry przypadkowych żeglarzy oraz organizacja potencjalnego ruchu drogowego w cyklopowym mieście. Znak Zodiaku: Skorpion.


;Rozdziały
;Geneza postaci Cthulhu
* '''Point Insertion''' – główny bohater, Gordon Freeman budzi się w pociągu jadącym w nieznaną mu stronę. Majaczy i ma wizje, które są pozostałością po balandze w Black Mesa. Po chwili okazuje się, że trafił do [[Rosja|Rosji]], ale zamiast wódki i rozpalonych lasek, wita go z wielkiego kineskopu niejaki dr. Breen i informuje, że wysiadł w City 17 – metropolii, w której robi za Wielkiego Brata. Etap ten polega głównie na zbieraniu batów od wszechobecnej [[Policja|policji]] i wrzucania puszek do koszów. Po chwili natrafia na starych znajomych, Barneya i Kleinera, oraz postać która była pretekstem do wydania Nude–moda, Alyx Vance.
Jest wiele źródeł, które pomagają nam w ustaleniu pochodzenia Cthulhu – zarówno jako istoty, a także jego imienia. Może znamiennym będzie fakt, że nasz dobry, stary rasista Howard w dziecięcym wieku bynajmniej nie wsłuchiwał się w opowieści o Czerwonym Kapturku jak większość z nas. Zamiast tego od najmłodszych lat chłonął wszelkie brutalne historyjki o przerażających kreaturach z wymiarów astralnych, onirycznych wizjach lodowych miast sprzed eonów i opuszczonych, wiktoriańskich domach z szalonymi mieszkańcami.
|Ankieta=<poll>
|Ankieta=<poll>
Który artykuł wybierasz?
Który artykuł wybierasz?
Half-Life 2
Cthulhu
Left 4 Dead
Jedi
</poll>
</poll>
|Art2=[[Plik:Leppersjedi.jpg|right|150px]]
|Art2=[[Plik:Black222.JPG|right|150px]]
'''[[Left 4 Dead]]''' – gra stworzona przez Turtle Rock Studios, ale forsę na niej trzepie [[Valve Software]]. Ucieleśnienie [[prawa Murphy'ego|praw Murphy'ego]]. Polega na strzelaniu do wszystkiego, co się rusza i co ma ochotę ci [[Wpierdol|dać po ryju]], zaś głównym zadaniem graczy jest przedostanie się z punktu A do punktu B, przy czym każdy taki punkt posiada umowną nazwę ''saferoom'' (czasem też ''safehouse'').
'''Jedi''' (czytaj Yeti, Jeti) – czwarta co do wielkości [[religia]] [[Wielka Brytania|Wysp Brytyjskich]] (tak przynajmniej twierdzi, nieomylna zdaniem wielu [[Donald Tusk|naszych]] [[Bronisław Komorowski|współpracowników]], [[Wikipedia|Wyrocznia]]) i jedna z ważniejszych religii światowych. Założona w 1977 roku przez George'a Lucasa, gdy ten doznał objawienia, w którym ujrzał przyszłość. Jej przesłanie zawarte jest w nakręconych siedmiu filmach cyklu [[Gwiezdne wojny]].


;Geneza gry
;Wierzenia
Jak to zwykle bywa, najlepsze pomysły przychodzą na myśl w nieoczekiwanych momentach. Tak też było z L4D. Ekipa Turtle Rock postawiła sobie pewnego dnia serwer w [[Counter-Strike|CS-ie]] i dla jaj każdy w CT kupił sobie MP5, a do TT wrzucili kilkanaście botów z nożami. Zabawa tak bardzo im się spodobała, że stwierdzili, że w sumie to można by na tej podstawie zrobić grę o tematyce zombie-apokalipsy. Na początku założyli, że gra będzie się nazywać ''Terror Strike'', ale po jakimś czasie Valve wchłonęło Turtle Rock Studios i nazwa przy okazji zmieniła się na aktualną, co nieco podcina skrzydła teorii mówiącej, że [[Gaben]] nie umie liczyć do trzech.
Niewiele wiadomo nam na temat wierzeń i rytuałów tej religii, gdyż jej charakter wymaga spędzania długiego czasu przed telewizorem, przez co jej wyznawcy rzadko kontaktują się z resztą ludzkości, co utrudnia znacznie infiltrację. Z doniesień naszych agentów wynika, że jest to jedna z religii odwołujących się do teorii o [[Przeznaczenie|przeznaczeniu]]. Zakładają oni, że wizja przyszłości, której doświadczył Lucas, na pewno się sprawdzi, chociaż jest jedną z około bilionów możliwości, a wtedy oni staną się wielkimi obrońcami [[Imperializm|imperium]]. A jak wiadomo, taki obrońca musi trzepać sporo kasy za to, co robi.
}}<noinclude>[[Kategoria:Szablony strony głównej]][[Kategoria:Pojedynki ANM-ów|*]]</noinclude>
}}<noinclude>[[Kategoria:Szablony strony głównej]][[Kategoria:Pojedynki ANM-ów|*]]</noinclude>

Wersja z 12:54, 27 sie 2017

Pojedynki artykułów na medal

Half-Life 2 (HL2, ang. okres połowicznego rozkładu vol. II) – komputerowy, a także Xboksowy i Playstationowy tytuł FPS, wyprodukowany w latach 19992004 przez Valve Software, będący sequelem tytułu z 1998 roku, czyli HL1. HL2 był wydawany od III kwartału 2004 (komputer) do III kwartału 2007 (Xbox 360 i PS3). Tak długi okres sprawiał, że gracze dogłębnie przestali lubić pierwszego wydawcę – Vivendi Universal Games, a potem drugiego – EA Games.

Rozdziały
  • Point Insertion – główny bohater, Gordon Freeman budzi się w pociągu jadącym w nieznaną mu stronę. Majaczy i ma wizje, które są pozostałością po balandze w Black Mesa. Po chwili okazuje się, że trafił do Rosji, ale zamiast wódki i rozpalonych lasek, wita go z wielkiego kineskopu niejaki dr. Breen i informuje, że wysiadł w City 17 – metropolii, w której robi za Wielkiego Brata. Etap ten polega głównie na zbieraniu batów od wszechobecnej policji i wrzucania puszek do koszów. Po chwili natrafia na starych znajomych, Barneya i Kleinera, oraz postać która była pretekstem do wydania Nude–moda, Alyx Vance.
Który artykuł wybierasz?
Zagłosuj poniżej.
0
0
Oddano już 0 głosów.
poll-id EAFDF3D77D944FD6CD58CF27ACE94788

Black222.JPG

Left 4 Dead – gra stworzona przez Turtle Rock Studios, ale forsę na niej trzepie Valve Software. Ucieleśnienie praw Murphy'ego. Polega na strzelaniu do wszystkiego, co się rusza i co ma ochotę ci dać po ryju, zaś głównym zadaniem graczy jest przedostanie się z punktu A do punktu B, przy czym każdy taki punkt posiada umowną nazwę saferoom (czasem też safehouse).

Geneza gry

Jak to zwykle bywa, najlepsze pomysły przychodzą na myśl w nieoczekiwanych momentach. Tak też było z L4D. Ekipa Turtle Rock postawiła sobie pewnego dnia serwer w CS-ie i dla jaj każdy w CT kupił sobie MP5, a do TT wrzucili kilkanaście botów z nożami. Zabawa tak bardzo im się spodobała, że stwierdzili, że w sumie to można by na tej podstawie zrobić grę o tematyce zombie-apokalipsy. Na początku założyli, że gra będzie się nazywać Terror Strike, ale po jakimś czasie Valve wchłonęło Turtle Rock Studios i nazwa przy okazji zmieniła się na aktualną, co nieco podcina skrzydła teorii mówiącej, że Gaben nie umie liczyć do trzech.

Czytaj całość
Propozycje
Archiwum
Czytaj całość