Big Music Quiz: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nowa strona)
 
(red.)
Znacznik: edytor wizualny
Linia 4: Linia 4:


== Rozgrywka ==
== Rozgrywka ==
W programie zawsze bierze udział osiem osób, w dwóch drużynach po cztery osoby. Tutaj mogą brać udział tylko ludzie, którzy są znani z tego, że są znani czyli piosenkarze, aktorzy i inne „gwiazdy” show-biznesu. W programie jest pięć rund<ref>W pierwszej połowie emisji programu było sześć, jedna z nich została wycofana</ref>, w których jedyne, co należy odgadnąć, to '''wykonawca''' danego utworu, nie tytuł.
W programie zawsze bierze udział osiem osób, w dwóch drużynach po cztery osoby. Tutaj mogą brać udział tylko ludzie, którzy są [[Ludzie znani z tego, że są znani|znani z tego, że są znani]] – piosenkarze, aktorzy i inne „gwiazdy” show-biznesu. W programie jest pięć rund<ref>Pierwotnie sześć, ale uczestnicy marudzili na jedną z nich</ref>, w których jedyne, co należy odgadnąć, to wykonawca danego utworu nie tytuł.
=== Rundy ===
=== Rundy ===
#'''Wasza rozgrzewka''' – ''Sławomir'' puszcza sześć utworów, przy czym przez pierwszych pięć zawodnicy mają dwadzieścia sekund na niezbyt czytelne zapisanie i zatwierdzenie wykonawcy na tablecie z [[Windows 8.1|Windowsem 8.1]]. Za ręczne odgadnięcie są dwa punkty. Kiedy minie piętnaście sekund, a wykonawca nie zostanie zatwierdzony, na ostatnie pięć sekund pojawia się „podpowiedź” – czterech wykonawców do wyboru, zapisanych czcionką o ograniczonej czytelności. Wtedy można zdobyć tylko jeden punkt. Można oczywiście pytać publikę ze wsi spod [[Pruszków|Pruszkowa]]<ref>Chociaż często źle podpowiada</ref>, a także współzawodników. Z kolei szósta zagadka to wielkie zadanie – należy w ciągu piętnastu sekund odgadnąć wykonawcę ręcznie. Do zdobycia są „aż” cztery punkty. Nie ma podpowiedzi, a pusty ekran lub błędny wykonawca oznacza dokładnie zero punktów. Po każdym fragmencie utworu, ''Sławomir'' podaje poprawną odpowiedź i jest puszczone kilka sekund utworu, którego wykonawcę należało odgadnąć. Po tej rundzie, ''Sławomir'' zaprasza do siebie kapitanów drużyn i to oni typują zawodników do swoich drużyn;
#'''Wasza rozgrzewka''' – Sławomir odtwarza sześć utworów, przy czym przez pierwszych pięć zawodnicy mają dwadzieścia sekund na niezbyt czytelne zapisanie i zatwierdzenie wykonawcy na tablecie z [[Windows 8.1|Windowsem 8.1]]. Za ręczne odgadnięcie są dwa punkty. Kiedy minie piętnaście sekund, a wykonawca nie zostanie zatwierdzony, na ostatnie pięć sekund pojawia się „podpowiedź” – czterech wykonawców do wyboru, zapisanych czcionką o ograniczonej czytelności. Wtedy można zdobyć tylko jeden punkt. Można oczywiście pytać publikę ze wsi spod [[Pruszków|Pruszkowa]]<ref>Chociaż często źle podpowiada</ref>, a także współzawodników. Z kolei szósta zagadka to wielkie zadanie – należy w ciągu piętnastu sekund odgadnąć wykonawcę ręcznie. Do zdobycia są „aż” cztery punkty. Nie ma podpowiedzi, a pusty ekran lub błędny wykonawca oznacza dokładnie zero punktów. Po każdym fragmencie utworu, ''Sławomir'' podaje poprawną odpowiedź i jest puszczone kilka sekund utworu, którego wykonawcę należało odgadnąć. Po tej rundzie Sławomir zaprasza do siebie kapitanów drużyn i to oni typują zawodników do swoich drużyn.
#'''Znane inaczej grane''' – do tej rundy zostaje zaproszony nieznany nikomu uliczny grajek (lub grajka) do zagrania trzech utworów. Grajek zagrywa na „nietypowym” instrumencie (takim jak piła ręczna lub por) jakiś utwór, a zawodnicy muszą odgadnąć oryginalnego wykonawcę. Problem w tym, że grajek większość utworów gra źle, a studio jest źle nagłośnione, przez co zawodnicy odpowiadają równie źle. Zawodnicy mają na odpowiedź 23 sekundy – w teorii czas wynosi trzydzieści sekund, ale podgrzybek z lasu pod Wodzisławiem Śląskim (który może wcisnąć dowolny zawodnik, a i tak odpowie kapitan) wyrasta dopiero po pierwszych siedmiu. Według ''Sławomira'' jest to ''czas dla telewidzów, żeby oni także mogli odgadywać wykonawców''. W rzeczywistości jest to typowa zapchajdziura. Po trzech zagadkach są kolejne trzy – tym razem dla zawodników wytypowanych przez ''Sławomira''. Cel jest ten sam, ale zawodnicy zawsze źle grają utwory, przez co drużyny po prostu przegrywają;
#'''Znane inaczej grane''' – w tej rundzie zostaje zaproszony nieznany nikomu uliczny grajek (lub [[Feminizm|grajczyni]]) do zagrania trzech utworów. Grajek przynosi nietypowy instrument (piła ręczna, por czy [[Grzebień (instrument)|grzebień]]), na którym prezentuje jakiś utwór, a zawodnicy muszą odgadnąć oryginalnego wykonawcę. Problem w tym, że grajek większość utworów gra źle, a studio zatrudnia kiepskich [[Akustyk|akustyków]], przez co zawodnicy odpowiadają równie źle. Na odpowiedź mają 23 sekundy – w teorii czas wynosi trzydzieści sekund, ale podgrzybek z lasu pod Wodzisławiem Śląskim (który może wcisnąć dowolny zawodnik, a i tak odpowie kapitan) wyrasta dopiero po pierwszych siedmiu. Według Sławomira jest to ''czas dla telewidzów, żeby oni także mogli odgadywać wykonawców''. W rzeczywistości jest to typowa zapchajdziura. Po trzech zagadkach są kolejne trzy – tym razem dla zawodników wytypowanych przez Sławomira. Cel jest ten sam, ale zawodnicy zawsze źle grają utwory, przez co drużyny po prostu przegrywają;
#'''Fałszywe dźwięki''' – zasady identyczne, co w poprzedniej rundzie, z tą różnicą, że najpierw puszczane są trzy klipy, a po trzech klipach są dwa zadania dla zawodników. Należy zgadnąć wykonawcę utworu wymruczanego przez przypadkowe osoby z Internetu. Potem to zawodnicy mruczą utwór. Rzecz w tym, że słuchawki, jakie dostają, puszczają słabej jakości dźwięk, przez co zawodnicy słabo mruczą i dość często przegrywają;
#'''Fałszywe dźwięki''' – zasady identyczne, co w poprzedniej rundzie z tą różnicą, że najpierw puszczane są trzy klipy, a po trzech klipach są dwa zadania dla zawodników. Należy zgadnąć wykonawcę utworu wymruczanego przez przypadkowe osoby z Internetu. Potem to zawodnicy mruczą utwór. Rzecz w tym, że słuchawki, jakie dostają, puszczają słabej jakości dźwięk, przez co zawodnicy słabo mruczą i dość często przegrywają.
#'''Twoja lista osobista''' (wycofana po pierwszych dwunastu odcinkach) – runda podobna do pierwszej, z tym że utworów jest pięć, wykonawcę należy odgadnąć w przeciągu dwudziestu sekund, a na ostatnie pięć pojawia się podpowiedź. Runda została wycofana, ponieważ komputer z [[Windows ME|Windowsem Millennium edition]] często losował disco polo na podstawie upodobań zawodników. Na szczęście komputer dostał [[Windows XP|Windowsa XP professional x64]] po wycofaniu tej rundy;
#'''Twoja lista osobista''' (wycofana po pierwszych dwunastu odcinkach) – runda podobna do pierwszej, z tym że utworów jest pięć, wykonawcę należy odgadnąć w przeciągu dwudziestu sekund, a na ostatnie pięć pojawia się podpowiedź. Runda została wycofana, ponieważ komputer z [[Windows ME|Windowsem Millennium edition]] często losował disco polo na podstawie upodobań zawodników. Na szczęście komputer dostał [[Windows XP|Windowsa XP professional x64]] po wycofaniu tej rundy.
#'''Wykręcone dźwięki''' – tutaj zawodnicy rywalizują metodą ''jeden vs jeden'' (przeciwne stanowiska). Utwory w tej rundzie są bardzo zniekształcone – puszczone od tyłu, przyspieszone, spowolnione i obniżone o kilka tonów. Chociaż ''Sławomir'' tłumaczy to tym, że do programu został wynajęty najtańszy DJ miksujący na zepsutych płytach, to tak naprawdę wynika to z niekompetencji informatyków siedzących przy Audacity. Po tej rundzie ''Sławomir'' wyznacza punktację dla kapitanów według własnego widzimisię i ustaleń komputera z Windowsem XP. Drużyna z większą liczbą punktów wchodzi do finału;
#'''Wykręcone dźwięki''' – tutaj zawodnicy rywalizują metodą ''jeden vs jeden'' (przeciwne stanowiska). Utwory w tej rundzie są bardzo zniekształcone – puszczone od tyłu, przyspieszone, spowolnione i obniżone o kilka tonów. Chociaż Sławomir tłumaczy to tym, że do programu został wynajęty najtańszy DJ miksujący na zepsutych płytach, to tak naprawdę wynika to z niekompetencji informatyków siedzących przy Audacity. Po tej rundzie ''Sławomir'' wyznacza punktację dla kapitanów według własnego widzimisię i ustaleń komputera z Windowsem XP. Drużyna z większą liczbą punktów wchodzi do finału.
#'''Finał''' – każdy spośród czterech zawodników musi odgadnąć jak najwięcej wykonawców w ciągu 60 sekund. Przed krzyknięciem ''czas start'' komputer losuje kategorię. Kiedy rozgrywka trwa, a zawodnik nie zna wykonawcy, musi krzyknąć ''pas'', nie ''dalej''. Kiedy jest remis, jest i dogrywka – ''Sławomir'' puszcza utwór, a ten, kto pierwszy odgadnie wykonawcę, wygrywa złotą płytę<ref>Którą może i tak wywalić do śmietnika, bo nie ma haczyka, przez co nigdzie jej się nie da powiesić</ref>.
#'''Finał''' – każdy spośród czterech zawodników musi odgadnąć jak najwięcej wykonawców w ciągu 60 sekund. Przed krzyknięciem ''czas start'' komputer losuje kategorię. Kiedy rozgrywka trwa, a zawodnik nie zna wykonawcy, musi krzyknąć ''pas'', nie ''dalej''. Kiedy jest remis, jest i dogrywka – ''Sławomir'' puszcza utwór, a ten, kto pierwszy odgadnie wykonawcę, wygrywa złotą płytę<ref>Którą może i tak wywalić do śmietnika, bo nie ma haczyka, przez co nigdzie jej się nie da powiesić</ref>.



Wersja z 23:02, 1 lut 2019

Oto Biiiiiiiiiiig Muuuuuuuuuuusiiiic Quuuiiiiiiiiiz!

Big Music Quiz sam o sobie

Big Music Quiz (ur. marzec 2018, zm. grudzień 2018) – nietypowy „teleturniej” muzyczny, puszczany najpierw na Dwójce, a po trzech pierwszych odcinkach na Jedynce. Program prawie ciągle prowadzi Sławomir Zapała ps. Sławomir, a Magdalena Kajrowicz ps. Kajra trzyma złotą płytę, z której dawniej budowano bloki mieszkalne, a także tańczy z publiką, Sławomirem lub niektórymi zawodnikami w przerwach między zagadkami[1].

Rozgrywka

W programie zawsze bierze udział osiem osób, w dwóch drużynach po cztery osoby. Tutaj mogą brać udział tylko ludzie, którzy są znani z tego, że są znani – piosenkarze, aktorzy i inne „gwiazdy” show-biznesu. W programie jest pięć rund[2], w których jedyne, co należy odgadnąć, to wykonawca danego utworu – nie tytuł.

Rundy

  1. Wasza rozgrzewka – Sławomir odtwarza sześć utworów, przy czym przez pierwszych pięć zawodnicy mają dwadzieścia sekund na niezbyt czytelne zapisanie i zatwierdzenie wykonawcy na tablecie z Windowsem 8.1. Za ręczne odgadnięcie są dwa punkty. Kiedy minie piętnaście sekund, a wykonawca nie zostanie zatwierdzony, na ostatnie pięć sekund pojawia się „podpowiedź” – czterech wykonawców do wyboru, zapisanych czcionką o ograniczonej czytelności. Wtedy można zdobyć tylko jeden punkt. Można oczywiście pytać publikę ze wsi spod Pruszkowa[3], a także współzawodników. Z kolei szósta zagadka to wielkie zadanie – należy w ciągu piętnastu sekund odgadnąć wykonawcę ręcznie. Do zdobycia są „aż” cztery punkty. Nie ma podpowiedzi, a pusty ekran lub błędny wykonawca oznacza dokładnie zero punktów. Po każdym fragmencie utworu, Sławomir podaje poprawną odpowiedź i jest puszczone kilka sekund utworu, którego wykonawcę należało odgadnąć. Po tej rundzie Sławomir zaprasza do siebie kapitanów drużyn i to oni typują zawodników do swoich drużyn.
  2. Znane inaczej grane – w tej rundzie zostaje zaproszony nieznany nikomu uliczny grajek (lub grajczyni) do zagrania trzech utworów. Grajek przynosi nietypowy instrument (piła ręczna, por czy grzebień), na którym prezentuje jakiś utwór, a zawodnicy muszą odgadnąć oryginalnego wykonawcę. Problem w tym, że grajek większość utworów gra źle, a studio zatrudnia kiepskich akustyków, przez co zawodnicy odpowiadają równie źle. Na odpowiedź mają 23 sekundy – w teorii czas wynosi trzydzieści sekund, ale podgrzybek z lasu pod Wodzisławiem Śląskim (który może wcisnąć dowolny zawodnik, a i tak odpowie kapitan) wyrasta dopiero po pierwszych siedmiu. Według Sławomira jest to czas dla telewidzów, żeby oni także mogli odgadywać wykonawców. W rzeczywistości jest to typowa zapchajdziura. Po trzech zagadkach są kolejne trzy – tym razem dla zawodników wytypowanych przez Sławomira. Cel jest ten sam, ale zawodnicy zawsze źle grają utwory, przez co drużyny po prostu przegrywają;
  3. Fałszywe dźwięki – zasady identyczne, co w poprzedniej rundzie – z tą różnicą, że najpierw puszczane są trzy klipy, a po trzech klipach są dwa zadania dla zawodników. Należy zgadnąć wykonawcę utworu wymruczanego przez przypadkowe osoby z Internetu. Potem to zawodnicy mruczą utwór. Rzecz w tym, że słuchawki, jakie dostają, puszczają słabej jakości dźwięk, przez co zawodnicy słabo mruczą i dość często przegrywają.
  4. Twoja lista osobista (wycofana po pierwszych dwunastu odcinkach) – runda podobna do pierwszej, z tym że utworów jest pięć, wykonawcę należy odgadnąć w przeciągu dwudziestu sekund, a na ostatnie pięć pojawia się podpowiedź. Runda została wycofana, ponieważ komputer z Windowsem Millennium edition często losował disco polo na podstawie upodobań zawodników. Na szczęście komputer dostał Windowsa XP professional x64 po wycofaniu tej rundy.
  5. Wykręcone dźwięki – tutaj zawodnicy rywalizują metodą jeden vs jeden (przeciwne stanowiska). Utwory w tej rundzie są bardzo zniekształcone – puszczone od tyłu, przyspieszone, spowolnione i obniżone o kilka tonów. Chociaż Sławomir tłumaczy to tym, że do programu został wynajęty najtańszy DJ miksujący na zepsutych płytach, to tak naprawdę wynika to z niekompetencji informatyków siedzących przy Audacity. Po tej rundzie Sławomir wyznacza punktację dla kapitanów według własnego widzimisię i ustaleń komputera z Windowsem XP. Drużyna z większą liczbą punktów wchodzi do finału.
  6. Finał – każdy spośród czterech zawodników musi odgadnąć jak najwięcej wykonawców w ciągu 60 sekund. Przed krzyknięciem czas start komputer losuje kategorię. Kiedy rozgrywka trwa, a zawodnik nie zna wykonawcy, musi krzyknąć pas, nie dalej. Kiedy jest remis, jest i dogrywka – Sławomir puszcza utwór, a ten, kto pierwszy odgadnie wykonawcę, wygrywa złotą płytę[4].

Możliwe przyczyny zakończenia programu

  • Francuzi zerwali umowę licencyjną, zapisaną na półtorej półtora roku;
  • funkcja dotyku źle reagowała, a do tabletów nie można było wgrać Windowsa NT 10.0, bo nie było miejsca na dysku;
  • przeprowadzka programu na Jedynkę z nadzieją na zdobycie większej liczby widzów, niż na Dwójce.

Przypisy

  1. Poza tymi zadaniami nie pełni żadnej innej funkcji
  2. Pierwotnie sześć, ale uczestnicy marudzili na jedną z nich
  3. Chociaż często źle podpowiada
  4. Którą może i tak wywalić do śmietnika, bo nie ma haczyka, przez co nigdzie jej się nie da powiesić