Szablon:Pojedynki: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) (HL2 vs L4D) Znacznik: edytor źródłowy |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (do archiwum) |
||
(Nie pokazano 45 wersji utworzonych przez 9 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<noinclude> |
|||
⚫ | |||
{{Archiwalny}} |
|||
|Art1czytaj=Half-Life 2 |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
|Art1czytaj=Szlak turystyczny |
|||
|Art1=[[Plik:Gordonpalaman 2.jpg|right|90px|Okładka]] |
|||
⚫ | |||
'''Half-Life 2''' ('''HL2''', [[Język angielski|ang.]] ''okres połowicznego rozkładu vol. II'') – [[Gra komputerowa|komputerowy]], a także [[Xbox|Xboksowy]] i [[PlayStation|Playstationowy]] tytuł [[First–person shooter|FPS]], wyprodukowany w latach [[1999]]–[[2004]] przez [[Valve Software]], będący [[sequel]]em tytułu z [[1998]] roku, czyli [[HL1]]. HL2 był wydawany od III kwartału 2004 ([[komputer osobisty|komputer]]) do III kwartału [[2007]] (Xbox 360 i PS3). Tak długi okres sprawiał, że gracze dogłębnie przestali lubić pierwszego wydawcę – Vivendi Universal Games, a potem drugiego – EA Games. |
|||
|Art1=[[Plik:Szlak_turystyczny_zyrardow_cm01.jpg|200px|center|I wszystko jasne, prawda?]] |
|||
'''Szlak turystyczny''' – (nie)specjalnie oznakowana droga, którą w zamierzeniu organizatorów, powinna zmierzać wycieczka. Jest wytyczony w terenie, i, przynajmniej teoretycznie, powinien być łatwy do znalezienia i widoczny na całej trasie. Przeciętny [[turysta]] na szukaniu szlaków i prostowaniu błędów wynikających z ich przebiegu spędza statystycznie 33% wycieczki – dla niższych partii Karkonoszy oraz całych Gór Sowich należy tę liczbę pomnożyć przez dwa. Generalnie nie są przeznaczone dla różnej maści [[Janusz turystyki|Januszy turystyki]] i zakładają minimalną ilość oleju w głowie. Znaki są ulubionym obiektem ataków różnej maści [[wandal]]i, którzy właśnie w tym miejscu uparli się napisać sprayem, że ''Juzek jezd gópi'' i nawet im do głowy nie przyszło, że ktoś będzie potrzebował tych białych i kolorowych kresek. |
|||
;Historia |
|||
;Rozdziały |
|||
Idea znakowania szlaków powstała z obserwacji [[pies|psów]] znaczących swoje drogi przez podlewanie krzaczków. Inna teoria mówi o tym, że pierwszy szlak turystyczny wyznaczył chłop z wiadrem z wylewającą się farbą, a jego żona postanowiła sprawdzić czy przypadkiem nie chodzi do Jadźki za chałupę, stając się w ten sposób historycznie pierwszą turystką podążającą szlakiem turystycznym. |
|||
* '''Point Insertion''' – główny bohater, Gordon Freeman budzi się w pociągu jadącym w nieznaną mu stronę. Majaczy i ma wizje, które są pozostałością po balandze w Black Mesa. Po chwili okazuje się, że trafił do [[Rosja|Rosji]], ale zamiast wódki i rozpalonych lasek, wita go z wielkiego kineskopu niejaki dr. Breen i informuje, że wysiadł w City 17 – metropolii, w której robi za Wielkiego Brata. Etap ten polega głównie na zbieraniu batów od wszechobecnej [[Policja|policji]] i wrzucania puszek do koszów. Po chwili natrafia na starych znajomych, Barneya i Kleinera, oraz postać która była pretekstem do wydania Nude–moda, Alyx Vance. |
|||
|Ankieta=<poll> |
|Ankieta=<poll> |
||
Który artykuł wybierasz? |
Który artykuł wybierasz? |
||
Tor kolejowy |
|||
Half-Life 2 |
|||
Szlak turystyczny |
|||
Left 4 Dead |
|||
</poll> |
</poll> |
||
|Art2=[[Plik:Lausanne Metro Track Closeup.jpg|190px|center|Drapieżnik czai się w oczekiwaniu na ofiarę]] |
|||
|Art2=[[Plik:Black222.JPG|right|150px]] |
|||
'''Tor kolejowy''' – droga żelazna służąca w zamierzeniu [[pociąg]]om i [[tramwaj]]om do przemierzania świata, w praktyce zazwyczaj jest wykorzystywana jako miejsce [[Libacja alkoholowa|spotkań towarzyskich]] lub lokalny ciąg komunikacyjny do przepędzania [[Krowa|bydła]]. Przynajmniej w Polsce. |
|||
'''[[Left 4 Dead]]''' – gra stworzona przez Turtle Rock Studios, ale forsę na niej trzepie [[Valve Software]]. Ucieleśnienie [[prawa Murphy'ego|praw Murphy'ego]]. Polega na strzelaniu do wszystkiego, co się rusza i co ma ochotę ci [[Wpierdol|dać po ryju]], zaś głównym zadaniem graczy jest przedostanie się z punktu A do punktu B, przy czym każdy taki punkt posiada umowną nazwę ''saferoom'' (czasem też ''safehouse''). |
|||
;Rodzaje szyn |
|||
;Geneza gry |
|||
* '''Szyna zębata''' (zwana również '''szyną drapieżną''') – gatunek endemiczny występujący wyłącznie na terenach [[Góry|górskich]]. Całymi dniami wygrzewa się na podkładach między szynami jezdnymi czekając na ofiarę. Gdy ta nadjedzie, chwytają ją swoimi straszliwymi [[Zęby|zębiszczami]]. [[Kolejarz]]e żyją w symbiozie z szynami zębatymi – korzystają z nich do wjeżdżania na wzniesienia, podczas gdy szyna w ten sposób zaspokaja swój instynkt drapieżcy. |
|||
Jak to zwykle bywa, najlepsze pomysły przychodzą na myśl w nieoczekiwanych momentach. Tak też było z L4D. Ekipa Turtle Rock postawiła sobie pewnego dnia serwer w [[Counter-Strike|CS-ie]] i dla jaj każdy w CT kupił sobie MP5, a do TT wrzucili kilkanaście botów z nożami. Zabawa tak bardzo im się spodobała, że stwierdzili, że w sumie to można by na tej podstawie zrobić grę o tematyce zombie-apokalipsy. Na początku założyli, że gra będzie się nazywać ''Terror Strike'', ale po jakimś czasie Valve wchłonęło Turtle Rock Studios i nazwa przy okazji zmieniła się na aktualną, co nieco podcina skrzydła teorii mówiącej, że [[Gaben]] nie umie liczyć do trzech. |
|||
* '''Szyna prądowa''' – taka szyna, po której powierzchni śmigają [[elektron]]y. Przejeżdżający pociąg (zazwyczaj [[metro]]) zlizuje elektryczność z szyny prądowej specjalnym [[Język|języczkiem]] i po przetrawieniu jej w [[Falownik|układzie pokarmowym]] wykorzystuje ją w [[silnik]]ach. W ekstremalnych przypadkach spotyka się nawet dwie szyny prądowe, wtedy pociąg doposaża się w kolejny języczek. |
|||
⚫ | |||
}} |
|||
⚫ |
Aktualna wersja na dzień 21:07, 28 lis 2020
Ta strona ma charakter archiwalny, dlatego pozwól jej spokojnie obrastać kurzem i nie przejmuj się jej treścią. |
Szlak turystyczny – (nie)specjalnie oznakowana droga, którą w zamierzeniu organizatorów, powinna zmierzać wycieczka. Jest wytyczony w terenie, i, przynajmniej teoretycznie, powinien być łatwy do znalezienia i widoczny na całej trasie. Przeciętny turysta na szukaniu szlaków i prostowaniu błędów wynikających z ich przebiegu spędza statystycznie 33% wycieczki – dla niższych partii Karkonoszy oraz całych Gór Sowich należy tę liczbę pomnożyć przez dwa. Generalnie nie są przeznaczone dla różnej maści Januszy turystyki i zakładają minimalną ilość oleju w głowie. Znaki są ulubionym obiektem ataków różnej maści wandali, którzy właśnie w tym miejscu uparli się napisać sprayem, że Juzek jezd gópi i nawet im do głowy nie przyszło, że ktoś będzie potrzebował tych białych i kolorowych kresek.
Idea znakowania szlaków powstała z obserwacji psów znaczących swoje drogi przez podlewanie krzaczków. Inna teoria mówi o tym, że pierwszy szlak turystyczny wyznaczył chłop z wiadrem z wylewającą się farbą, a jego żona postanowiła sprawdzić czy przypadkiem nie chodzi do Jadźki za chałupę, stając się w ten sposób historycznie pierwszą turystką podążającą szlakiem turystycznym. |
Który artykuł wybierasz? Zagłosowałeś na „Tor kolejowy” 28 lis 2020 o 20:40. Możesz zmienić swój głos, klikając na inną odpowiedź poniżej. 131 37 Oddano już 168 głosów. poll-id 616A3D8E9F6EFD91E8680B1104FA335B |
Tor kolejowy – droga żelazna służąca w zamierzeniu pociągom i tramwajom do przemierzania świata, w praktyce zazwyczaj jest wykorzystywana jako miejsce spotkań towarzyskich lub lokalny ciąg komunikacyjny do przepędzania bydła. Przynajmniej w Polsce.
|
Archiwum |