Szablon:Pojedynki: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(zobaczmy)
M (do archiwum)
 
(Nie pokazano 34 wersji utworzonych przez 7 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
<noinclude>
{{Pojedynki/schemat
{{Archiwalny}}
|Art1czytaj=Poznań Główny
</noinclude>{{Pojedynki/schemat
|Art2czytaj=Szczecin Główny
|Art1czytaj=Szlak turystyczny
|Art1=[[Plik:New Poznań Główny (1).JPG|100px|right|No wygląda jak chlebak. Nie powiesz, że nie]]
|Art2czytaj=Tor kolejowy
'''Poznań Główny''' (w świadomości zbiorowej zwany '''Chlebakiem''') – [[dworzec kolejowy]] położony w (uwaga, niespodzianka) [[Poznań|Poznaniu]]. Perła współczesnej architektury użytkowej, która w swoim założeniu ma dziwnie wyglądać i być w ogóle nieużyteczną. Dzięki spełnieniu tych warunków Chlebak został oficjalnie uznany najgorszym budynkiem otwartym w Polsce w 2012 roku.
|Art1=[[Plik:Szlak_turystyczny_zyrardow_cm01.jpg|200px|center|I wszystko jasne, prawda?]]
'''Szlak turystyczny''' – (nie)specjalnie oznakowana droga, którą w zamierzeniu organizatorów, powinna zmierzać wycieczka. Jest wytyczony w terenie, i, przynajmniej teoretycznie, powinien być łatwy do znalezienia i widoczny na całej trasie. Przeciętny [[turysta]] na szukaniu szlaków i prostowaniu błędów wynikających z ich przebiegu spędza statystycznie 33% wycieczki – dla niższych partii Karkonoszy oraz całych Gór Sowich należy tę liczbę pomnożyć przez dwa. Generalnie nie są przeznaczone dla różnej maści [[Janusz turystyki|Januszy turystyki]] i zakładają minimalną ilość oleju w głowie. Znaki są ulubionym obiektem ataków różnej maści [[wandal]]i, którzy właśnie w tym miejscu uparli się napisać sprayem, że ''Juzek jezd gópi'' i nawet im do głowy nie przyszło, że ktoś będzie potrzebował tych białych i kolorowych kresek.


;Historia
;Lokalizacja
Idea znakowania szlaków powstała z obserwacji [[pies|psów]] znaczących swoje drogi przez podlewanie krzaczków. Inna teoria mówi o tym, że pierwszy szlak turystyczny wyznaczył chłop z wiadrem z wylewającą się farbą, a jego żona postanowiła sprawdzić czy przypadkiem nie chodzi do Jadźki za chałupę, stając się w ten sposób historycznie pierwszą turystką podążającą szlakiem turystycznym.
Poznań Główny zlokalizowany jest nieco na południowy zachód od centrum miasta, na śmiesznie pofalowanym terenie, dzięki czemu wchodząc na teren dworca od zachodu z ulicy Głogowskiej znajdujemy się na poziomie 0, czyli tym samym co [[peron]]y, natomiast wchodząc od północy z Mostu Dworcowego już na poziomie +1. Tuż obok znajduje się duma Wielkopolski, lokalne [[World Trade Center]], czyli Międzynarodowe Targi Poznańskie, które oślepiają swym blaskiem każdego przybysza, któremu uda się wyjść z dworca. Oczywiście tylko pod warunkiem, że wie, czym jest ten kompleks budynków z iglicą na środku. Większość nie wie.
|Ankieta=<poll>
|Ankieta=<poll>
Który artykuł wybierasz?
Który artykuł wybierasz?
Tor kolejowy
Poznań Główny
Szlak turystyczny
Szczecin Główny
</poll>
</poll>
|Art2=[[Plik:Szczecin Główny (by night).jpg|right|100px|To '''nie jest''' główny budynek dworca]]
|Art2=[[Plik:Lausanne Metro Track Closeup.jpg|190px|center|Drapieżnik czai się w oczekiwaniu na ofiarę]]
'''Tor kolejowy''' – droga żelazna służąca w zamierzeniu [[pociąg]]om i [[tramwaj]]om do przemierzania świata, w praktyce zazwyczaj jest wykorzystywana jako miejsce [[Libacja alkoholowa|spotkań towarzyskich]] lub lokalny ciąg komunikacyjny do przepędzania [[Krowa|bydła]]. Przynajmniej w Polsce.
'''Szczecin Główny''' – największy dworzec kolejowy w [[Szczecin]]ie. Jeszcze przez [[Niemcy|Niemców]] uważany za tymczasowy, obecnie przebudowywany tak, by funkcjonalnością jeszcze bardziej przypominał stan przejściowy przed postawieniem nowego, normalnego obiektu użyteczności publicznej.


;Rodzaje szyn
;Historia
* '''Szyna zębata''' (zwana również '''szyną drapieżną''') – gatunek endemiczny występujący wyłącznie na terenach [[Góry|górskich]]. Całymi dniami wygrzewa się na podkładach między szynami jezdnymi czekając na ofiarę. Gdy ta nadjedzie, chwytają ją swoimi straszliwymi [[Zęby|zębiszczami]]. [[Kolejarz]]e żyją w symbiozie z szynami zębatymi – korzystają z nich do wjeżdżania na wzniesienia, podczas gdy szyna w ten sposób zaspokaja swój instynkt drapieżcy.
Stacja powstała w [[1843]] roku i była krańcem linii do [[Berlin]]a. To jeszcze były zamierzchłe czasy, kiedy budowano pierwsze, pojedyncze linie kolejowe, a [[Morgan Freeman]] był jeszcze przed mutacją. Tory wciśnięto między zabudowę ówczesnego fortu i [[Odra (rzeka)|Odrę]], czyniąc stację od samego początku dość ciasną. Pierwszy przypał wystąpił już kilka lat później, gdy stwierdzono, że dobrym pomysłem będzie wybudowanie drugiej linii, do [[Poznań|Poznania]], z wjazdem od drugiej strony. Ostatecznie nacudowano linię z licznymi mostami obrotowymi, które stawały się dość kłopotliwe, gdy przestawały działać, a pasażerowie [[pociąg]]ów otrzymywali gratis niespodziewaną kąpiel w rzece.
* '''Szyna prądowa''' – taka szyna, po której powierzchni śmigają [[elektron]]y. Przejeżdżający pociąg (zazwyczaj [[metro]]) zlizuje elektryczność z szyny prądowej specjalnym [[Język|języczkiem]] i po przetrawieniu jej w [[Falownik|układzie pokarmowym]] wykorzystuje ją w [[silnik]]ach. W ekstremalnych przypadkach spotyka się nawet dwie szyny prądowe, wtedy pociąg doposaża się w kolejny języczek.
}}<noinclude>[[Kategoria:Szablony strony głównej]][[Kategoria:Pojedynki ANM-ów|*]]</noinclude>
}}
<noinclude>[[Kategoria:Pojedynki ANM-ów|*]]</noinclude>

Aktualna wersja na dzień 21:07, 28 lis 2020

Pojedynki artykułów na medal
I wszystko jasne, prawda?

Szlak turystyczny – (nie)specjalnie oznakowana droga, którą w zamierzeniu organizatorów, powinna zmierzać wycieczka. Jest wytyczony w terenie, i, przynajmniej teoretycznie, powinien być łatwy do znalezienia i widoczny na całej trasie. Przeciętny turysta na szukaniu szlaków i prostowaniu błędów wynikających z ich przebiegu spędza statystycznie 33% wycieczki – dla niższych partii Karkonoszy oraz całych Gór Sowich należy tę liczbę pomnożyć przez dwa. Generalnie nie są przeznaczone dla różnej maści Januszy turystyki i zakładają minimalną ilość oleju w głowie. Znaki są ulubionym obiektem ataków różnej maści wandali, którzy właśnie w tym miejscu uparli się napisać sprayem, że Juzek jezd gópi i nawet im do głowy nie przyszło, że ktoś będzie potrzebował tych białych i kolorowych kresek.

Historia

Idea znakowania szlaków powstała z obserwacji psów znaczących swoje drogi przez podlewanie krzaczków. Inna teoria mówi o tym, że pierwszy szlak turystyczny wyznaczył chłop z wiadrem z wylewającą się farbą, a jego żona postanowiła sprawdzić czy przypadkiem nie chodzi do Jadźki za chałupę, stając się w ten sposób historycznie pierwszą turystką podążającą szlakiem turystycznym.

Który artykuł wybierasz?
Zagłosowałeś na „Tor kolejowy” 28 lis 2020 o 20:40. Możesz zmienić swój głos, klikając na inną odpowiedź poniżej.
131
37
Oddano już 168 głosów.
poll-id 616A3D8E9F6EFD91E8680B1104FA335B

Drapieżnik czai się w oczekiwaniu na ofiarę

Tor kolejowy – droga żelazna służąca w zamierzeniu pociągom i tramwajom do przemierzania świata, w praktyce zazwyczaj jest wykorzystywana jako miejsce spotkań towarzyskich lub lokalny ciąg komunikacyjny do przepędzania bydła. Przynajmniej w Polsce.

Rodzaje szyn
  • Szyna zębata (zwana również szyną drapieżną) – gatunek endemiczny występujący wyłącznie na terenach górskich. Całymi dniami wygrzewa się na podkładach między szynami jezdnymi czekając na ofiarę. Gdy ta nadjedzie, chwytają ją swoimi straszliwymi zębiszczami. Kolejarze żyją w symbiozie z szynami zębatymi – korzystają z nich do wjeżdżania na wzniesienia, podczas gdy szyna w ten sposób zaspokaja swój instynkt drapieżcy.
  • Szyna prądowa – taka szyna, po której powierzchni śmigają elektrony. Przejeżdżający pociąg (zazwyczaj metro) zlizuje elektryczność z szyny prądowej specjalnym języczkiem i po przetrawieniu jej w układzie pokarmowym wykorzystuje ją w silnikach. W ekstremalnych przypadkach spotyka się nawet dwie szyny prądowe, wtedy pociąg doposaża się w kolejny języczek.
Czytaj całość
Propozycje
Archiwum
Czytaj całość