Marszrutka: Różnice pomiędzy wersjami
Ja8czy coś (dyskusja • edycje) M (+poprawka słowa, 100 edycja kreatywna :DDDDDDDD) |
Ja8czy coś (dyskusja • edycje) M |
||
(Nie pokazano 4 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Богдан-А069 Херсон.JPG|300px|thumb|O, marszrutka!|alt=Marszrutka|link=]] |
[[Plik:Богдан-А069 Херсон.JPG|300px|thumb|O, marszrutka!|alt=Marszrutka|link=]] |
||
[[Plik:Mkm.jpg|300px|thumb|Kierowca poleca marszrutkę!|alt=Kierowca poleca marszrutkę!|link=]] |
[[Plik:Mkm.jpg|300px|thumb|Kierowca poleca marszrutkę!|alt=Kierowca poleca marszrutkę!|link=]] |
||
'''Marszrutka''' – |
'''Marszrutka''' – [[ZSRR|radziecki]] [[autobus]], w którym kierowca podlega żądaniom klientów. W zasadzie funkcjonuje jak duża taksówka, z tym, że taksówki są bardziej zadbane. Ostatnio widzi się tendencję spadkową używania marszrutki, ponieważ kraje w których używana jest ona najczęściej są od jakiegoś czasu nieustannie [[Zbrodnie wojenne|odnawiane]] przez [[Władimir Putin|Władzia]]. |
||
== Wygląd == |
== Wygląd == |
||
=== Zewnętrzny === |
=== Zewnętrzny === |
||
Zewnętrznie marszrutka wygląda podobnie do rozwalonego mikrobusa. Jej specyficzny wygląd to m.in.: |
Zewnętrznie marszrutka wygląda podobnie do rozwalonego mikrobusa. Jej specyficzny wygląd to m.in.: |
||
* '''Trzy koła''' – projektanci marszrutki na początku zapomnieli o czwartym<ref>Przyczynił się do tego [[piwo|pewien złocisty napój]]</ref>, lecz gdy okazało się, że wszystko dobrze bez niego działa, po prostu mieli je w [[dupa|dupie]]. |
* '''Trzy koła''' – projektanci marszrutki na początku zapomnieli o czwartym<ref>Przyczynił się do tego [[piwo|pewien złocisty napój]]</ref>, lecz gdy okazało się, że wszystko dobrze bez niego działa, po prostu mieli je w [[dupa|dupie]]. |
||
* '''Drzwi''' – trudno je otworzyć, gdyż są zrobione z [[papier]]u. Jeżeli drzwi postanowią się zaklinować, pewni [[Dresiarz|mili, pomocni ludzie]] je rozwalają, za co później [[Klient ma zawsze rację |
* '''Drzwi''' – trudno je otworzyć, gdyż są zrobione z [[papier]]u. Jeżeli drzwi postanowią się zaklinować, pewni [[Dresiarz|mili, pomocni ludzie]] je rozwalają, za co później [[Klient ma zawsze rację|nie ponoszą kosztów]]. |
||
=== Wewnętrzny === |
=== Wewnętrzny === |
||
* '''Kabina kierowcy''' – centrala tej wielkiej taksówki pokrytej blachą. Tutaj się kieruje, hamuje i… tjaaa… kieruje i hamuje. Oddzielona jest od reszty autobusu szklaną szybą. Warto też wspomnieć o specjalnym guziku, który powoduje, że marszrutka leci gdzie chce<ref>Nawet w drzewo</ref> i jak chce, ale najczęściej po trasie<ref>Przez rzeczy, które wylot z niej blokują</ref>. Nazywa się on [[autodestrukcja]]. |
* '''Kabina kierowcy''' – centrala tej wielkiej taksówki pokrytej blachą. Tutaj się kieruje, hamuje i… tjaaa… kieruje i hamuje. Oddzielona jest od reszty autobusu szklaną szybą. Warto też wspomnieć o specjalnym guziku, który powoduje, że marszrutka leci gdzie chce<ref>Nawet w drzewo</ref> i jak chce, ale najczęściej po trasie<ref>Przez rzeczy, które wylot z niej blokują</ref>. Nazywa się on [[młotek|autodestrukcja]]. |
||
Poza tym są tam tylko upieprzone miejsca siedzące i często powybijane okna, więc dalszą lekturę sobie odpuścimy<ref>5000-słowny esej na temat siedzeń w radzieckiej podróbie autobusu nie byłby najciekawszą rzeczą na świecie, nieprawdaż?</ref> |
Poza tym są tam tylko upieprzone miejsca siedzące i często powybijane okna, więc dalszą lekturę sobie odpuścimy<ref>5000-słowny esej na temat siedzeń w radzieckiej podróbie autobusu nie byłby najciekawszą rzeczą na świecie, nieprawdaż?</ref> |
||
Linia 18: | Linia 17: | ||
Pomimo rewelacji zamieszczonych powyżej, marszrutki są bardzo higieniczne{{fakt}}, a tylne miejsca pojazdów oferują najlepsze wrażenia<sup>[[[Gówno|''powybijane okna robiące przeciąg, to nazywacie wrażeniami? poza tym, brak źródeł'']]]</sup>. |
Pomimo rewelacji zamieszczonych powyżej, marszrutki są bardzo higieniczne{{fakt}}, a tylne miejsca pojazdów oferują najlepsze wrażenia<sup>[[[Gówno|''powybijane okna robiące przeciąg, to nazywacie wrażeniami? poza tym, brak źródeł'']]]</sup>. |
||
Udogodnienia obejmujące marszrutki to m.in.: Wielkie ciepło, co za tym idzie – brak zagrożenia przeziębieniem, miejsca siedzące z wygodnymi oparciami, co za tym idzie – pomoc osobom o bólach mięśni i stawów, porozbijane okna, co za tym idzie – pomoc |
Udogodnienia obejmujące marszrutki to m.in.: Wielkie ciepło, co za tym idzie – brak zagrożenia przeziębieniem, miejsca siedzące z wygodnymi oparciami, co za tym idzie – pomoc osobom o bólach mięśni i stawów, porozbijane okna, co za tym idzie – pomoc w spełnieniu [[Samobójstwo|marzeń]] [[depresja|osób przesadnie smutnych]] i wiele, wiele innych<sup>[[[Tu nic nie ma|''No podaj kurwa jakieś źródła, co?'']]]</sup>! |
||
== Jakość serwisu == |
== Jakość serwisu == |
||
Linia 24: | Linia 23: | ||
=== Komfort === |
=== Komfort === |
||
Polacy – i nie tylko oni, zresztą – bardzo lubią i polecają jechać w marszrutkach<sup>[[[Tutaj jest bomba|''jak nie podasz źródeł swoich nędznych fanfików zrobię ci z dupy egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego'']]]</sup>, Tutaj mamy fragment tego, co pewien mały ukrainiec uczący się polskiego powiedział nam po pierwszej przejażdżce marszrutką<ref>Nie martw się, jeśli niezbyt rozumiesz. My też tego nie rozumiemy</ref>: |
Polacy – i nie tylko oni, zresztą – bardzo lubią i polecają jechać w marszrutkach<sup>[[[Tutaj jest bomba|''jak nie podasz źródeł swoich nędznych fanfików zrobię ci z dupy egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego'']]]</sup>, Tutaj mamy fragment tego, co pewien mały ukrainiec uczący się polskiego powiedział nam po pierwszej przejażdżce marszrutką<ref>Nie martw się, jeśli niezbyt rozumiesz. My też tego nie rozumiemy</ref>: |
||
''Ja |
''Ja wchodził w marszrutkę. Dotykalem, kiedy dotykalem drwi, oni łatwo odwalają się, ale kierowca mówi, co [[Nikogo to nie obchodzi|wszystko w porządku]] i nie zraca na to uwagi. Podłoga silno skrzypi, szkla u kierowcy nie było; kiedy zajmuje swoje miejsce, krzeslo, na który się usiadłem, rozwalił się na dwie części. U salonie był brzydki zapach. Dojechałem na godzinie później. Jestem dowolny. Respekt kierowcy, co niezrać na to uwagi.'' |
||
=== Obsługa techniczna === |
=== Obsługa techniczna === |
||
Linia 33: | Linia 32: | ||
*'' krzesła - mocno się trzymają, |
*'' krzesła - mocno się trzymają, |
||
*'' kierownica - tak samo, jak krzesła.<sup>[…]<sup> |
*'' kierownica - tak samo, jak krzesła.<sup>[…]<sup> |
||
Kiedy wszystko sprawdził, kierowca podziękował i zapłacił ok. 5000 złotych. Po tym zajściu marszrutka wyjeżdża ze stacji obsługi na linię, po wjeździe w drzewo szkło się rozbiło; krzesło kierowcy odwaliło się i przez to, że silnik był słaby, marszrutka wjechała w samochód prowadzony przez [[Gilowscy kierowcy|Gilowskiego kierowcę]]. Wtem wychodzi gilowiczan z auta i krzyczy '''JAK JEŹDZISZ, BARANIE! KURWA, SAMOCHÓD NOWY MI ROZPIERDZIELIŁEŚ! |
''Kiedy wszystko sprawdził, kierowca podziękował i zapłacił ok. 5000 złotych. Po tym zajściu marszrutka wyjeżdża ze stacji obsługi na linię, po wjeździe w drzewo szkło się rozbiło; krzesło kierowcy odwaliło się i przez to, że silnik był słaby, marszrutka wjechała w samochód prowadzony przez [[Gilowscy kierowcy|Gilowskiego kierowcę]]. Wtem wychodzi gilowiczan z auta i krzyczy '''JAK JEŹDZISZ, BARANIE! KURWA, SAMOCHÓD NOWY MI ROZPIERDZIELIŁEŚ!'''<sup>[[[Niebyt|przez brak poparcia twoich badziewnych historyjek jakimikolwiek sensownymi źródłami proces twojego obrócenia się w proch i rozkładu został przyśpieszony.'']]]</sup> |
||
{{Przypisy}} |
{{Przypisy}} |
||
{{stub|trans}} |
{{stub|trans}} |
Aktualna wersja na dzień 17:32, 15 kwi 2024
Marszrutka – radziecki autobus, w którym kierowca podlega żądaniom klientów. W zasadzie funkcjonuje jak duża taksówka, z tym, że taksówki są bardziej zadbane. Ostatnio widzi się tendencję spadkową używania marszrutki, ponieważ kraje w których używana jest ona najczęściej są od jakiegoś czasu nieustannie odnawiane przez Władzia.
Wygląd[edytuj • edytuj kod]
Zewnętrzny[edytuj • edytuj kod]
Zewnętrznie marszrutka wygląda podobnie do rozwalonego mikrobusa. Jej specyficzny wygląd to m.in.:
- Trzy koła – projektanci marszrutki na początku zapomnieli o czwartym[1], lecz gdy okazało się, że wszystko dobrze bez niego działa, po prostu mieli je w dupie.
- Drzwi – trudno je otworzyć, gdyż są zrobione z papieru. Jeżeli drzwi postanowią się zaklinować, pewni mili, pomocni ludzie je rozwalają, za co później nie ponoszą kosztów.
Wewnętrzny[edytuj • edytuj kod]
- Kabina kierowcy – centrala tej wielkiej taksówki pokrytej blachą. Tutaj się kieruje, hamuje i… tjaaa… kieruje i hamuje. Oddzielona jest od reszty autobusu szklaną szybą. Warto też wspomnieć o specjalnym guziku, który powoduje, że marszrutka leci gdzie chce[2] i jak chce, ale najczęściej po trasie[3]. Nazywa się on autodestrukcja.
Poza tym są tam tylko upieprzone miejsca siedzące i często powybijane okna, więc dalszą lekturę sobie odpuścimy[4]
Higiena[edytuj • edytuj kod]
Pomimo rewelacji zamieszczonych powyżej, marszrutki są bardzo higieniczne[potrzebne źródło], a tylne miejsca pojazdów oferują najlepsze wrażenia[powybijane okna robiące przeciąg, to nazywacie wrażeniami? poza tym, brak źródeł].
Udogodnienia obejmujące marszrutki to m.in.: Wielkie ciepło, co za tym idzie – brak zagrożenia przeziębieniem, miejsca siedzące z wygodnymi oparciami, co za tym idzie – pomoc osobom o bólach mięśni i stawów, porozbijane okna, co za tym idzie – pomoc w spełnieniu marzeń osób przesadnie smutnych i wiele, wiele innych[No podaj kurwa jakieś źródła, co?]!
Jakość serwisu[edytuj • edytuj kod]
Komfort[edytuj • edytuj kod]
Polacy – i nie tylko oni, zresztą – bardzo lubią i polecają jechać w marszrutkach[jak nie podasz źródeł swoich nędznych fanfików zrobię ci z dupy egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego], Tutaj mamy fragment tego, co pewien mały ukrainiec uczący się polskiego powiedział nam po pierwszej przejażdżce marszrutką[5]: Ja wchodził w marszrutkę. Dotykalem, kiedy dotykalem drwi, oni łatwo odwalają się, ale kierowca mówi, co wszystko w porządku i nie zraca na to uwagi. Podłoga silno skrzypi, szkla u kierowcy nie było; kiedy zajmuje swoje miejsce, krzeslo, na który się usiadłem, rozwalił się na dwie części. U salonie był brzydki zapach. Dojechałem na godzinie później. Jestem dowolny. Respekt kierowcy, co niezrać na to uwagi.
Obsługa techniczna[edytuj • edytuj kod]
Obsługa techniczna marszrutki jest wykonywana przez bardzo doświadczonych i wysoko kwalifikowanych mechaników[nie no, kurwa mać, idę po kijek…]. Konsumenci są zadowoleni, jeden nawet opowiedział nam historię[szykuj się na ogłuszenie!]: Kiedy przyszedłem po mój samochód, widziałem, że marszrutka zajeżdżała do stacji obsługi. Zaszedłem do STO i podsłuchałem, że podobno w marszrutce jest zimno. Zacząłem zauważać też wtedy całą sytuację. Profesjonalny technik rzucił okiem na pojazd i sprawdzał wszystko:
- silnik - dobrze, w porządku,[przemilczę to.]
- okna - szkło się nie rozbija,
- salon - w ogóle jest czysty,
- krzesła - mocno się trzymają,
- kierownica - tak samo, jak krzesła.[…]
Kiedy wszystko sprawdził, kierowca podziękował i zapłacił ok. 5000 złotych. Po tym zajściu marszrutka wyjeżdża ze stacji obsługi na linię, po wjeździe w drzewo szkło się rozbiło; krzesło kierowcy odwaliło się i przez to, że silnik był słaby, marszrutka wjechała w samochód prowadzony przez Gilowskiego kierowcę. Wtem wychodzi gilowiczan z auta i krzyczy JAK JEŹDZISZ, BARANIE! KURWA, SAMOCHÓD NOWY MI ROZPIERDZIELIŁEŚ![przez brak poparcia twoich badziewnych historyjek jakimikolwiek sensownymi źródłami proces twojego obrócenia się w proch i rozkładu został przyśpieszony.]
Przypisy
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym.