Rozkład jazdy: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (2 razy 7.11 ?)
Linia 3: Linia 3:
Rozkład jazdy prawdopodobnie wymyślony został nie w celu informowania o przyszłych odjazdach ale po to żeby zdenerwować użytkowników komunikacji wiadomością że ich autobus właśnie zdupcył.
Rozkład jazdy prawdopodobnie wymyślony został nie w celu informowania o przyszłych odjazdach ale po to żeby zdenerwować użytkowników komunikacji wiadomością że ich autobus właśnie zdupcył.


Na niektórych liniach rozkład jazdy ma znaczenie praktyczne: pasażer przychodząc na przystanek przed rozkładową godziną odjazdu [[wsiobus]]u, np. przed godziną 7.10, może śmiało twierdzić, że zdążył i czeka, bo autobus na pewno „chwileczkę” się spóźni. Może ten pogląd głosic o godz. 7.11, 7.30, a nawet 11.57. Natomiast gdyby przyszedł choćby o minutę za późno (o 7.11), mógłby najwyżej stwierdzić, że dziś autobus był punktualnie i nie poczekał ani minuty.
Na niektórych liniach rozkład jazdy ma znaczenie praktyczne: pasażer przychodząc na przystanek przed rozkładową godziną odjazdu [[wsiobus]]u, np. przed godziną 7.10, może śmiało twierdzić, że zdążył i czeka, bo autobus na pewno „chwileczkę” się spóźni. Może ten pogląd głosić o godz. 7.18, 7.30, a nawet 11.57. Natomiast gdyby przyszedł choćby o minutę za późno (o 7.11), mógłby najwyżej stwierdzić, że dziś autobus był punktualnie i nie poczekał ani minuty.


W większych [[miasto|miastach]] wzięto się na sposób i zaczęto umieszczać rozkłady jazdy za [[szyba|przeszkleniem]], co zaskutkowało zwiększoną [[agresja|agresją]] ze strony znudzonych [[pasażer|pasażerów]] i zwiększeniem nakładów na utrzymanie przystanków, ponieważ szyby szły [[non stop]].
W większych [[miasto|miastach]] wzięto się na sposób i zaczęto umieszczać rozkłady jazdy za [[szyba|przeszkleniem]], co zaskutkowało zwiększoną [[agresja|agresją]] ze strony znudzonych [[pasażer|pasażerów]] i zwiększeniem nakładów na utrzymanie przystanków, ponieważ szyby szły [[non stop]].

Wersja z 21:41, 20 paź 2007

Rozkład jazdy – to lista godzin o której powinien odjeżdżać (a na pewno nie odjeżdża) nasz ulubiony pojazd komunikacji lokalnej czy międzyplanetarnej. Najczęściej rozkład jazdy znajduje się w stanie rozkładu i jego dokładnej treści można się jedynie domyślać.

Rozkład jazdy prawdopodobnie wymyślony został nie w celu informowania o przyszłych odjazdach ale po to żeby zdenerwować użytkowników komunikacji wiadomością że ich autobus właśnie zdupcył.

Na niektórych liniach rozkład jazdy ma znaczenie praktyczne: pasażer przychodząc na przystanek przed rozkładową godziną odjazdu wsiobusu, np. przed godziną 7.10, może śmiało twierdzić, że zdążył i czeka, bo autobus na pewno „chwileczkę” się spóźni. Może ten pogląd głosić o godz. 7.18, 7.30, a nawet 11.57. Natomiast gdyby przyszedł choćby o minutę za późno (o 7.11), mógłby najwyżej stwierdzić, że dziś autobus był punktualnie i nie poczekał ani minuty.

W większych miastach wzięto się na sposób i zaczęto umieszczać rozkłady jazdy za przeszkleniem, co zaskutkowało zwiększoną agresją ze strony znudzonych pasażerów i zwiększeniem nakładów na utrzymanie przystanków, ponieważ szyby szły non stop.

Inną stosowaną metodą są rozkłady na metalowych tabliczkach wpływających korzystnie na ruch w interesie zbieraczy złomu, skupów złomu a także ubogich i mało wybrednych kolekcjonerów.

Zobacz też:

Szablon:Stubtrans